Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (24 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (35)  [Verzia pre tlač] Tlač

Mladé telo, staré srdce – Yamaha TT600R 2001

 Zdieľať

Pridané: 03.11.2006 Autor: bohur
Čitatelia: 32543 [Vaše stroje - Moja motorka]

V mojich životných hodnotách sa odmalička bilo dobrodružstvo so zdravím o tretie miesto.
Po rozpačitých začiatkoch na XT600 som mal jasno - cesta = nuda. A tak sa naše cesty rozišli. Yamaha si však moje srdce získala. Mýtus o nezničitelnosti neklamal a tak som sa rozhodol pre TéTéRu.

 Lec gou!
Lec gou!

Zaujala svojim drsným výzorom, ku ktorému najlepšie pasuje off-road obutie. Všetko je tam kde má byť, až na zámok zapaľovania, ktorý je na pravo pri hlave riadenia. Jej srdce sa rozbúcha „Kick“ štartérom, takže nič pre rozmaznaných chlapcov. Po troch kopnutiach na sytiči začne poslušne pracovať. Po zohriatí už chytá na „kopa“, čo spôsobuje ostatným údiv v očiach, mne však úsmev na tvári. Vibrácie na voľnobehu sú minimálne, ale vo vyšších otáčkach už začnú odoberať kĺbom v rukách zo životnosti. Spôsobuje to „urputná“ snaha motora vydať zo seba predpísaný výkon. Rýchlosťou korytnačky tlačí starý štvorventil otáčky smerom hore, čo mu dodáva traktorovo-trialový charakter. Toto má však samozrejme svoje výhody v dopravných zápchach, poprípade v teréne kde jednoducho zvládnete aj stromový slalom. Priebeh výkonu v nízkych a stredných otáčkach sa dá však rozpojením dvoch káblov pod sedlom upraviť.

 Bahenné lázně...
Bahenné lázně...

S motorkou si zároveň kupujete grátis padací bonus, čo v praxi znamená, že akokoľvek spadnete-skoro nič sa nerozbije. Naposledy mi to bolo prezentované pri mojom neohrozenom výjazde z hory na cestnú komunikáciu. Plný eufórie a imaginárnych skúseností vyjazdeného enduráka som blatom zabitými štupľami točil plný ľavý na asfalte. Nestačila mi hlavou preletieť ani návšteva servisu a už som sa šúchal. Na moje prekvapenie sa nič nestalo. TT-čka si spokojne ležala na ľavej strane ridítok a stupačke.

 Padací bonus
Padací bonus

Po tejto skúsenosti som začal krotiť svoje emócie a začal viac používať aj brzdy. Lenže na TT-čke sa brzdy riadia heslom - Kto brzdí, prehráva! Brzdové doštičky si s kotúčmi zjavne nechcú rozumieť. Vpredu to je ešte celkom v norme, ale vzadu je brzdiaci účinok veľmi slabý, čo má za následok Vaše zdokonaľovanie v predvídaní. To sa však za tmy dá len veľmi ťažko, pretože predný reflektor je skôr z povinnosti ako k účelu. Svieti len pri naštartovanom motore, pretože TT batériu nemá. V hore však „podrží“ a spoľahlivo Vás vyvedie aj zo Sherwoodu. Na ceste v noci však s plynom opatrno!

TT-čka sa ovláda rozprávkovo. Jazdecká pozícia vás doslova vcucne do sedla a splyniete spolu v jedno. Ide len tam, kam ju nasmerujete, a to poslušne bez nejakých silových cvikov. Sériovo montovaný Ohlins zo severného švédska sa zo zdvihnutým nosom pozerá na obrubníky, diery v asfalte a iné nerovnosti na cestách. Oči mu zasvietia až v teréne. Tam „zožere“ čo sa dá. Nepohrdne ani väčším sústom a vy si môžete spokojne vychutnávať aj menšie skoky. Je plne nastaviteľný, takže doma v garáži sa nenudíte. Predné vidlice od Kayaby su bez chyby.

Maximálka je 140 km ale uznajte sami, kto by sa s tým chcel naháňať. Analógový tachometer je síce z čias nemoderných , dá sa skvele odčítať momentálna rýchlosť na čo však v teréne akosi nieje čas. Nádrž 10 l z toho 2 l rezerva je do pohody, záleží len na Vás či ju miniete v teréne v pomere 9 l/100 km, alebo po ceste kde jej apetít prudko klesne takmer o polovicu. Jej kúzlo je v tom, že ani na večer sa Vám nechce prestať jazdiť. Je neuveriteľne pohodlná, priebeh výkonu krásne lenivý, podvozok bez chyby, proste komfort.

Sme spolu od mája tohto roku. Odvtedy som jej kúpil dvoje off-road topánky. Obidve zodrala a pomaly si pýta tretie. Nevadí, peniaze sú u mňa na piatom mieste.

 Spolu :-)
Spolu :-)

Pridané: 03.11.2006 Autor: bohur Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha TT 600 R 2001:

Foto:
Yamaha TT 600 R 2001
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:TT 600 R
Rok:2001
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:595 ccm
Max. výkon:43.6 k (32.1 kW) / 6500 ot.
Max. krútiaci moment:50 Nm / 5000 ot.
Vŕtanie x Zdvih:95.0 x 84.0 mm
Palivový system:karburátor(y)
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:280 mm
Zdvih vzadu:280 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:267 mm
Pneu vpredu:90/90-R21
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:130/90-R18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:131 kg
Výška sedla:945 mm
Objem nádrže:10 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:155 km/h
Hodnotenie: (24 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (35)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 174104 | Včera: 183999