Pridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk
[Novinky - Predstavujeme]
CB1000F prináša dizajn inšpirovaný retro štýlom typickým pre rad CB a odkazuje na hlavné rysy ikonických modelov z minulosti.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026
Spoločnosť Honda pre rok 2026 oznámila rozšírenie svojho legendárneho radu motocyklov CB o novinku CB1000F. Najnovšou kapitolou dlhého a slávneho príbehu výkonných motocyklov je model F, nahý retro motocykel inšpirovaný ikonami z radu CB, najmä modelom CB750F Freddieho Spencera so špecifikáciou podľa AMA.
Plynulé línie motocykla sú čistou esenciou osemdesiatych rokov – dekády, ktorá stále viac ovplyvňuje populárnu kultúru od hudby cez módu až po životný štýl. Čistý dizajn modelu CB1000F sa zameriava na to podstatné, s výraznou spojovacou líniou vedúcou od nádrže cez bočnú kapotáž a sedadlo až na zadnú časť. Medzi ďalšie retro prvky patria jeden okrúhly svetlomet lemovaný dvoma klaksónmi, výrazná grafika nádrže a zákazkový výfuk zakončený tlmičom v štýle „megafónu“.
O pohon modelu CB1000F sa stará osvedčený motor z CBR1000RR Fireblade, ktorý prešiel radom úprav, ktorých cieľom bolo dosiahnuť podstatné zmeny charakteru tohto agregátu. Upravené vačkové hriadele pre časovanie výfukových a nasávacích ventilov a vyladené nasávanie pomáhajú dosiahnuť maximálny výkon 91 kW pri 9 000 ot./min. a krútiaci moment 103 Nm pri 8 000 ot./min., čo zaisťuje trvalú dostupnosť výkonu pri každodenných jazdách. Tieto úpravy zároveň dodávajú modelu CB1000F evokatívny, jedinečný zvuk štvorvalca a poskytujú príjemný a vyvážený výkon v celom rozsahu otáčok.
Na zaistenie maximálnej všestrannosti sa vpredu použila 41 mm inverzná vidlica Showa SFF-BP, ktorá v kombinácii s nastaviteľným zadným tlmičom Showa so systémom Pro-Link ponúka vysokokvalitnú ovládateľnosť a dynamické výkony. Kontrolu nad strojom zaisťujú štvorpiestové radiálne montované predné brzdové strmene s plávajúcimi kotúčmi s priemerom 310 mm.
V kontraste s vonkajším retro vzhľadom stojí vysokomoderná a rozsiahla štandardná výbava. Šesťosová jednotka na meranie zotrvačných síl (IMU) uľahčuje činnosť systému ABS umožňujúceho brzdenie v zatáčkach, zatiaľ čo elektronická škrtiaca klapka (TBW) ponúka tri východiskové jazdné režimy, pomocou ktorých je možné stroj prispôsobiť akýmkoľvek podmienkam. Vďaka prednastaveným kombináciám nastavenia výkonu, brzdenia motorom a systému HSTC s integrovanou funkciou na zamedzenie zdvíhania predného kolesa a dvom používateľským režimom USER, ktoré jazdcovi umožňujú prispôsobiť si preferované nastavenia, si môže jazdec voľne vybrať ten správny režim pre akýkoľvek druh jazdy.
Päťpalcový TFT displej s technológiou pevného spojenia medzi displejom a ochrannou vrstvou ponúka intuitívne ovládanie, jasné zobrazenie aj za slnečných dní a prepojenie so smartfónom vďaka technológii Honda RoadSync, ktorá umožňuje ovládanie telefónu tlačidlami na ľavej rukoväti. S inteligentným kľúčom Honda Smart Key môže používateľ stroj ovládať bez toho, aby musel kľúč vybrať z vrecka.
V súlade so záväzkom spoločnosti Honda znižovať spotrebu globálnych zdrojov a zvyšovať využívanie udržateľnejších materiálov sú zadný blatník a základňa sedadla modelu CB1000F vyrobené z recyklovaného PP (polypropylénu).
Už pri uvedení modelu CB1000F na európsky trh je k dispozícii rad originálneho príslušenstva Honda, ktoré zlepšuje jeho vzhľad, výkon aj pohodlie. Pomocou starostlivo vybraných paketov (Sport, Comfort alebo Travel), prípadne pomocou samostatne dostupného príslušenstva si môžete svoju Hondu CB1000F presne prispôsobiť svojim potrebám.
Model CB1000F bude k dispozícii v nasledovných farebných vyhotoveniach:
Foto: | |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CB1000F |
Rok: | 2026 |
Novinka: | NOVINKA 2026 |
Kategória: | Klasika |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1000 ccm |
Max. výkon: | 123.8 k (91.0 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 103 Nm / 8000 ot. |
Kompresný pomer: | 11,7 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76 x 55,1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 140 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková Nissin |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58 W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 180/55ZR17M/C (73 W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 214 kg |
Výška sedla: | 795 mm |
Rázvor: | 1445 mm |
Dĺžka: | 2135 mm |
Šírka: | 835 mm |
Výška: | 1125 mm |
Svetlá výška: | 135 mm |
Objem nádrže: | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 230 km/h |
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 214 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | Showa SFF-BP |
Poznámka: | |
Poznámka: | Honda RoadSync 41 mm USD vidlica Showa SFF-BP |
Pridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať