[Testy a predstavenia - Test]
Zopár Speed Triplov sme už otestovali, ale tento nový... Uf, tento nový je s nimi neporovnateľný! A aj keď má najzamračenejšie svetlá zo všetkých Triumphov, vzhľadovo je to stále taký baranček. Lenže naštartuj ho, prejdi pár zákrut, a je z neho čistý gepard.
Text: Peter Fischer
Foto: Peter Fischer
Video: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer
Triumph vypustil nový Speed Triple RS takmer presne pred rokom, a mne osobne najprv spadla klapačka z fotiek, hneď potom aj z technických údajov. Borci v Hinckley rozhodne vedia ako trafiť motorkára rovno do srdca; veru nejeden ich model by sme si vedeli predstaviť vo svojich garážach. Kámo akože keď si čekneš špecifikácie nového Speed Tripla RS a nič to s tebou nespraví, asi by si mal navštíviť psychiatra. Alebo gynekológa. Veď aha:
Keď si pozrieš zvyšok stroja, teda rám, nádrž a podsedlovku, veľa sa toho od roku 2005, alebo trebárs aj 2010 nech nežerem, nezmenilo. Tu sa asi Triumph bál experimentovať, alebo jednoducho tí Angláni nevedia vyskočiť z vlastného konzervatívneho tieňa, lebo Speed Triple RS vyzerá medzi svojimi konkurentmi tak dosť klasicky, ba priam až najviac klasicky. A to ani nespomínam nedávno predstavenú verziu RR s mega sexi polokapotou, okrúhlym svetlom a delenými športovými rajdami. Tá je vlastne moderné retro.
Dobre, dobre, už to nejdem ďalej pitvať, ja len že možno by bolo vhodné nabudúce spraviť po estetickej stránke dva kroky dopredu, hlavne s ohľadom na to, aby sa Speed tak veľmi nepodobal s menším Streetom. Lebo po jazdnej stránke tento stroj poskočil o dve triedy! Tie späťáky robia svoje, už pri prvom nasadnutí máš pocit, že riadidlá majú na šírku hádam jeden a pol metra, a že s nimi dokážeš všetko. Trochu ma prekvapila nová grafika prístrojovky, pretože Triumph zvykol mať tieto prostredia krásne spracované a voliteľné v niekoľkých variantoch, ale tu mi ten otáčkomer aj s okolitými údajmi tak nejako splýva. Viem povedať kam ukazuje ručička otáčkomera, ale ak by som mal prečítať hodnotu otáčok, asi by som musel spomaliť. A teda jazdiť pomaly na motorke, ktorá je nabúchaná prémiovými komponentami a v názve má rýchlosť a písmená RS, je také trochu protichodné.
Samotná obrazovka je dosť veľká, má 5 palcov, čierne pozadie, a obklopujú ju kontrolky, má aj praktický antireflexný povrch. Okrem laptimera, ktorý sa odpaľuje tradičným triumpháckym „klitorisom“ pri ľavej rukoväti (neviem si predstaviť kto ho trafí na nejakej cieľovke), ponúka aj fakt praktickú konektivitu vrátane možnosti spárovania s Gopro kamerou. Päť jazdných režimov (jeden z nich je Track) a nastaviteľnú elektroniku hádam ani nemusím veľmi spomínať.
Ten zvuk trojvalca, wááá! To je malý sviatok medzi tými štvorvalcami a dvojvalcami, čo bežne testujeme. Už keď sa rozbiehaš do premávky, to brumenie motora a nízkosť celého stroja (späťáky máš dole na koncoch riadidiel) evokujú streetfightera. Občas budeš mať čo robiť, aby si neprešiel celú ulicu po zadnom :) Toto fakt Triumph vie, ísť rovno pod kožu. Vzadu krásny letmáč, vpredu karbónový blatník, a to všetko zavesené na rokmi overených Öhlinsoch NIX30 a TTX36, mňam mňam! Kto by chcel semiaktívny podvozok, bude musieť siahnuť po športovejšej verzii RR, tu je čistá poctivá mechanika. Do ruky kľúč a počítaj kliky. Dokonca aj zadné predpätie sa nastavuje klasicky, teda C-kľúčom.
Tri valce dvanásťstovky sú v meste veľmi jemnučké, manévrovanie v nízkych rýchlostiach alebo prepletanie medzi autami je teda nenáročné, doslova milimetrovo predvídateľné. Speed Triple vtedy jazdca nijako neprovokuje. Ale keď sa cesty otvoria a prídu nejaké zákrutky, jeho ideálne pracovné tempo je niekde okolo 150 až 180 km/h. Napríklad v rovnejších úsekoch Baby alebo na Záhorí. A vďaka kvalitným podvozkovým komponentom je všetko krásne kontrolovateľné, s adekvátnou spätnou väzbou. Len keby sme u nás mali trochu kvalitnejšie cesty :) Náš kúsok je na prevozných značkách, takže sme nemohli skočiť do Rakúska, scheisse.
Odozva od predku je doslova učebnicová. Neviem či to robia opäť tie nízke a široké zrkadlá alebo čo, ale všetko pod riadidlami sa mi zdalo akoby prikované k zemi. A to sme mali dosť chladné jesenné počasie; väčšinu času nám aj pršalo. Stroj bol pritom obutý na športových Metzeleroch Racetekoch :) Vykružovať tiahle zákruty a širšie vracáky je na Speed Tripli RS čistá radosť. Je to akoby o symbióze asfaltu s pneumatikami a motora so mnou, pričom všetko do seba krásne zapadá.
Speed Triple RS má čisto elektronický plyn, z ktorého nevedú žiadne lanká. V bežnej premávke to nemáš ako spozorovať, ale pri športovejšej jazde si pri výjazdoch zo zákrut skôr či neskôr všimneš malé oneskorenie záberu. Vo výsledku ťa to môže aj trochu rozhodiť, pretože už čakáš fyzický záber a on príde o niečo neskôr, akoby si bol s motorkou nezladený. Zlaté karbesy! Prechod z nuly do jednotky bol vždy komplikáciou, či už pri nástupe vstrekovania alebo nedávno pri príchode elektronických plynov. Vo finále to nie je nič hrozné a zvykneš si na to hneď ako si na oneskorenie nastavíš psychiku.
Čo sa týka brzdovej sústavy, nový Speed Triple sa od konkurencie odlišuje jednou zásadnou vecou - páčkou Brembo MCS, ktorá má nastaviteľný záber. V rozmedzí 2 mm si vieš nastaviť páku, čiže vzdialenosť od osi otáčania po piestik. Niečo podobné sa využíva v čisto rejsovom svete, na sériovkách nie je vôbec. A treba povedať, že zmenu vzdialenosti záberu je naozaj cítiť. Pri najväčšom nastavení je to doslova streetfighter, ktorý by šiel jedným prstom na predné, najmenšie nastavenie zas využiješ trebárs na otvorenejších zákrutách. Zmenu vieš vykonať na počkanie, bez náradia, podobne ako keď si nastavuješ vzdialenosť páčky od rukoväte.
Vlastne už nezostáva veľa vecí, ktoré by si si na Speed Triple RS dokázal dokúpiť. Štandardne sa dodáva s krytom namiesto zadného sedla, ale samotné sedlo ti k nemu dajú tiež. V krabici. Túto skutočnosť by si frajerke manželke milenke nehodiace sa škrtnite nemusel oznamovať, mal by si tak zabezpečenú samotu. (Neplatí ak má daná osoba pod 50 kg a vie ako sa správať v zákrutách.) Možno práve kvôli tej bohatej výbave je ponuka originálnych doplnkov a príslušenstva trochu užšia než sme na Triuphoch zvyknutí.
Nuž a bezkľúčové ovládanie by som nemusel spomínať, pretože Triumph ho používa pri viacerých modeloch, teraz však kvôli vyššej bezpečnosti pridal jednu užitočnú drobnosť, a to vypnutie celého kľúča. Hekeri tak nemajú šancu načítať signál, ktorý vysiela. To však iba za predpokladu, že kľúč naozaj vypneš, samozrejme. Triumph to zdôrazňuje aj v užívateľskej príručke: For security reasons, the smart key should be switched off every time it is removed from the motorcycle. Mimochodom, diaľkový kľúč a aj náhradný smart kľúč sú úplne bez čepieľky, čiže nikde na motorke nenájdeš mechanický zámok, tankovací otvor je elektronický. A keď už spomínam tú užívateľskú príručku, aj tú má Triumph vypracovanú do dokonalosti. Kiežby takú mali všetci výrobcovia.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.
Foto: | |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Triumph |
Model: | Speed Triple 1200 RS |
Rok: | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 1160 ccm |
Max. výkon: | 180.1 k (132.4 kW) / 10750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 9000 ot. |
Kompresný pomer: | 13.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 90.0 x 60.8 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová Brembo Stylema |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 198 kg |
Výška sedla: | 830 mm |
Rázvor: | 1445 mm |
Dĺžka: | 2090 mm |
Šírka: | 775 mm |
Výška: | 1070 mm |
Objem nádrže: | 15.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 207 km |
Servisný interval: | 16 000 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
Quick-shift: | áno, v sérii |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | Li-On batéria |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 1/2022: 17 195 eur Öhlins 43 mm NIX30 USD a tlmič Öhlins TTX36, EURO 5 |
Hypernaháčov je dosť veľa :) Pre výrobcov je jednoduché ich vyrobiť upravením superbajkov a bežní jazdci ich vedia na cestách využiť oveľa viac. Navyše posilňujú imidž, a aj keď sú lacnejšie než superbajky, stále stoja dosť, a preto sú aj profitabilné.
Do nášho výberu som zahrnul iba stroje s výkonom nad 160 koní a primárne príplatkové verzie, pretože aj keď sa Speed Triple RS vyrába iba v jednej výbave, je naložený takpovediac až po strop. Máme tu defilé všetkých možných charakterov: radové štvorvalce s bežným pálením, z toho jeden dopovaný kompresorom, radový štvorvalec s crossplane pálením, elkový štvorvalec s pálením twin pulse, véčkový štvorvalec s rozovretím 65 stupňov, 75-stupňový véčkový dvojvalec a triumphácky radový trojvalec. Výkonovo sa pohybujú od 165 do 208 koní, čo je rozpätie vyše 40 koní.
MV Agusta Brutale 1000 RR je trochu bokom, pretože stojí zhruba raz toľko než priemerný stroj v tejto triede. Nikto z nás na nej nejazdil a asi ani nebude, ale už podľa charakteru ich osemstovkového trojvalca si vieme domyslieť, že litrový R4 s 208 koňmi bude trochen iný šialok kávy. Asi ako Ducati Streetfighter V4, ktorý svojmu menu nie je nič dlžný; udržať sa s ním na dvoch kolesách je možné vlastne iba vďaka elektronike. Sem by som priradil aj 200-koňovú kompresorovú Kawasaki Z H2, ktorá sa dvíha aj keď nechceš.
Ostatné stroje sú značne umravnenejšie, s využiteľnejšími výkonmi 165 až 180 koní. Aj ceny sú tu podstatne priaznivejšie: od najdostupnejšieho BMW S 1000 R, ktoré je od Speed Triple RS lacnejšie o 2 700 eur, cez Yamahu MT-10 SP, ktorá je lacnejšia o 1 600 eur, až po Apriliu Tuono V4 1100 Factory a KTM 1290 Super Duke R, ktoré sú od Triumphu obe drahšie. Triumph je v tejto triede vlastne jediný, čo nemá semiaktívny podvozok ani za príplatok.
Speed Triple RS sa od konkurencie odlišuje najmä charakterom motora a povedal by som každodennou využiteľnosťou. Poteší aj jedna z najnižších hmotností v triede a veľmi férová cena.
Cena nového Triumph Speed Triple RS je 17 195 eur. Vzhľadom na použité komponenty a výkon využiteľný každý deň je to fakt dobrá ponuka. Speed Triple ťa rád vezme do práce a rovnako rád sa s tebou popreháňa po okruhu, a to sa nedá povedať o každom stroji z tejto triedy. Vzhľadovo je nenápadný, ale schopnosťami je jeden z najvšestrannejších. Welcome to the extraordinary hypernaked league, Triumph!
motor, presnosť predku, quickshifter, široká elektronika, prémiové komponenty, imidž a netuctovosť | ťažko sa hľadá neutrál, málo výrazná grafika na prístrojovke |
Servisný interval | 16 000 km (alebo 1 rok) |
Spotreba (oficiálny údaj) | 5,6 l/100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 15,5 l (3,5 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 220 km |
Cena motorky | 17 195 eur |
Text: Peter Fischer
Foto: Peter Fischer
Video: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse Bratislava.
Foto: | |||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Triumph | Kawasaki | Ducati | MV Agusta | KTM |
Model: | Speed Triple 1200 RS | Z H2 SE | Streetfighter V4 S | Brutale 1000 RR | 1290 Super Duke R |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | ||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový štvorvalec s kompresorom (4T) | vidlicový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | vidlicový dvojvalec V75° (4T) |
Objem: | 1160 ccm | 998 ccm | 1103 ccm | 998 ccm | 1301 ccm |
Max. výkon: | 180.1 k (132.4 kW) / 10750 ot. | 200.1 k (147.1 kW) / 11000 ot. | 208.1 k (153.0 kW) / 13000 ot. | 208.1 k (153.0 kW) / 13000 ot. | 179.5 k (132.0 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 9000 ot. | 137 Nm / 8500 ot. | 123 Nm / 9500 ot. | 116.5 Nm / 11000 ot. | 140 Nm / 8000 ot. |
Kompresný pomer: | 13.2:1 | 11.2:1 | 14.0:1 | 13,4:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 90.0 x 60.8 mm | 76.0 x 55.0 mm | 81 x 53.5 mm | 79 x 50,9 mm | 108 x 71 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie hrdlo 50 mm | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm | 125 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 134 mm | 130 mm | 120 mm | 140 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová Brembo Stylema | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvojkotúčová Brembo Stylema | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna Brembo Stylem |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 330 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70 ZR17 | 120/70-ZR17 | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 260 mm | 245 mm | 210 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 ZR 17 | 190/55ZR17 M/C 75 | 200/60 ZR17 | 200/55-ZR17 | 200/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 178 kg | 186 kg | 189 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 198 kg | 240 kg | 199 kg | ||
Výška sedla: | 830 mm | 830 mm | 845 mm | 845 mm | 835 mm |
Rázvor: | 1445 mm | 1455 mm | 1488 mm | 1415 mm | 1497 mm |
Dĺžka: | 2090 mm | 2085 mm | 2065 mm | 2080 mm | |
Šírka: | 775 mm | 815 mm | 1031 mm | ||
Výška: | 1070 mm | 1130 mm | 1130 mm | ||
Svetlá výška: | 130 mm | 141 mm | 160 mm | ||
Objem nádrže: | 15.5 l | 19 l | 16 l | 16 l | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 302 km/h | ||||
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km | 7.6 l/100km | 6.7 l/100km | 5.57 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 207 km | cca 157 km | cca 179 km | cca 215 km | |
Servisný interval: | 16 000 km | 12000 km (ventily 24000km) | 15 000 km | ||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Quick-shift: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | ||||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | ||||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Iná výbava: | Li-On batéria | preplňovanie | el. podvozok Öhlins NIX-30, TTX 36, Öhlins Smart EC 2.0, el. tmič riadenia Öhlins, kované kolesá Marchesini | USD vidlica Öhlins NIX, tlmič Öhlins TTX | |
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 1/2022: 17 195 eur Öhlins 43 mm NIX30 USD a tlmič Öhlins TTX36, EURO 5 | Cena 1/2022: 19 995 eur el. podvozok Showa Skyhook | Cena 1/2022: 23 790 eur Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration, Ducati Power Launch (DPL), tlmič riadenia Öhlins EURO 5 | Cena 1/2022: približne 32 000 eur | Cena 1/2022: 18 090 eur |
Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Triumph | Aprilia | Yamaha | BMW |
Model: | Speed Triple 1200 RS | Tuono V4 1100 Factory | MT-10 SP | S1000R |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | vidlicový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1160 ccm | 1077 ccm | 998 ccm | 999 ccm |
Max. výkon: | 180.1 k (132.4 kW) / 10750 ot. | 175.4 k (129.0 kW) / 11350 ot. | 165.9 k (122.0 kW) / 11500 ot. | 164.6 k (121.0 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 9000 ot. | 121 Nm / 9000 ot. | 112 Nm / 9000 ot. | 114 Nm / 9250 ot. |
Kompresný pomer: | 13.2:1 | 13,5:1 | 12.0 : 1 | 12.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 90.0 x 60.8 mm | 81.0 x 52.3 mm | 79.0 mm x 50.9 mm | 80 x 49.7 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 48 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 130 mm | 120 mm | 117 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová Brembo Stylema | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvojkotúčová | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 330 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70-17 | 120/70 ZR17M/C (58W) | 120/70 R17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 ZR 17 | 200/55 ZR 17 | 190/55 ZR17 M/C (75W) | 190/55 R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 198 kg | 209 kg | 212 kg | 199 kg |
Výška sedla: | 830 mm | 837 mm | 835 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1445 mm | 1452 mm | 1405 mm | 1450 mm |
Dĺžka: | 2090 mm | 2070 mm | 2095 mm | 2090 mm |
Šírka: | 775 mm | 810 mm | 800 mm | 812 mm |
Výška: | 1070 mm | 1110 mm | ||
Svetlá výška: | 135 mm | |||
Objem nádrže: | 15.5 l | 17.9 l | 17 l | 16.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.2 s | |||
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km | 6.67 l/100km | 6.83 l/100km | 6.2 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 207 km | cca 201 km | cca 186 km | cca 199 km |
Servisný interval: | 16 000 km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok |
Zákrutové svietenie: | za príplatok | |||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | za príplatok | ||
Quick-shift: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | |||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok | ||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | Li-On batéria | Aprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, telemetria V4-MP | elektronické odpruženie (ERS) značky Öhlins | |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 1/2022: 17 195 eur Öhlins 43 mm NIX30 USD a tlmič Öhlins TTX36, EURO 5 | Cena 3/2022: 16 999 eur | cena 1/2021: 15 560 eur | Cena 1/2022: 14 450 eur (M paket 2 800 eur) |
Pridané dňa: 01.02.2022 Autor: Herghott