http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Vyskúšali sme Ducati Monster (2021) - najpriateľskejší a zároveň najostrejší Monster doteraz

[Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Presne tak, najpriateľskejší, lebo ešte nikdy žiadna Ducati nebola tak vhodná pre baby, a najostrejší, pretože žiaden Monster nemal presnejšiu stopu a taký šťavnatý motor. Fakt že športová zábava v mega porciách!

Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer

Ducati Monster (2021)
Ducati Monster (2021)

Ciao, nuovo Monster!

Nový Monster fakt dosť kontrastný stroj; v media kite sú fotky po zadnom, po prednom, s gumovaním alebo na okruhu s Rinaldim z WSBK, ale neskôr Ducati zverejnila videá troch báb, ktoré sa na nových Monstroch vozia s hudobným podmazom ako z TikToku. Fabrika vyšla s novým Monstrom ženám a menším jazdcom natoľko v ústrety, že po prvý raz zaradila do ponuky originálneho príslušenstva znižovaciu sadu. Kombo nižších pružín a najnižšieho sedla dostane posed na koncových 775 mm. Sada obsahuje aj kratší bočák, aby motorka nepadala.

A k tomu extra nizučká hmotnosť, len 188 pohotovostných kíl. To je o 18 kíl menej než mal Monster 821, a stále menej než mal vzducháčový Monster 797. Len na motore Ducati ušetrila 2,5 kila. Keď som nového Monstra prvý raz naštartoval, pochopil som odkiaľ zmizla väčšina hmoty motora: z pohybujúcich sa vnútorností. Monster sa neskutočne rád vytáča, a keď len tak brnkneš do plynu, späť na voľnobežné otáčky sa vráti bleskovo rýchlo. Takéto niečo som naposledy videl na Panigale 1299 R Final Edition alebo Panigale V4 R. V novom Monstri je pritom 937-kubíková Testastretta 11, ktorú poznáme z Hypermotarda alebo Multistrady V2. Ja viem, že zniem ako by som niečo pofajčil, ale je to tak. Počkaj až budem opisovať ako dobre jazdí.

Ducati Monster (2021)
Ducati Monster (2021)

Čože, to fakt?

Aj nasledujúce slová znejú nepravdivo, alebo aspoň prekvapivo, ale sú krištáľovo pravdivé: nový Monster po prvý raz vo svojej existencii nemá priehradový rám ani jednoramennú kyvku, podsedlový rám je z plastu a okrem nového Monstra už žiaden iný Monster nie je v ponuke. Vždy, úplne vždy bol na výber medzi menším a väčším, ale dnes už je iba jeden jediný. To ma privádza k špekuláciám, že jedného dňa sa dožijeme asi aj Monstra V4.

Mimochodom, nový hliníkový odlievaný rám je o 4,5 kila ľahší než pôvodný rúrkový priehradový. A plastový podsedlový rám možno znie až dehonestujúco, ale v tomto prípade je zosilnený sklenými vláknami, a tiež je podstatne ľahší než rúrkový. Konštruktéri asi mali trochu zviazané ruky pri jeho dopasovávaní, pretože logicky je objemnejší než pôvodný, a celkový posed je preto vyšší. Dokonca najvyšší zo všetkých doterajších Monstrov: 820 mm. Preto taký rozruch so znižovacou sadou.

Ducati Monster (2021)
Ducati Monster (2021)

Čo tu máme ešte nového? Sekvenčné smerovky. Nepridávajú nič na športovosti, ale vyzerajú ultramoderne a nového Monstra ešte viac oddeľujú od starších. Predné sú natiahnuté, zapustené do bokov pod nádržou, zadné sú zas maličké, aké boli donedávna iba v ponuke doplnkov. Po tisícdvestovke novinka zdedila hydraulickú spojku s radiálnou pumpou a peknú TFT prístrojovku, aj keď s výraznejšou grafikou, dokonca o niečo zreteľnejšou než je na Hypermotarde 950.

Ducati Monster (2021)

Ducati Monster (2021)
Ducati Monster (2021)
Ducati Monster (2021)
Ducati Monster (2021)

Nový Monster v bodoch:

Ducati Monster (2021)

Ďalšia radosť vo mne

Už v prvej možnej zákrute, čo je po odchode z bratislavskej Ducati vlastne prípojka na obchvat, mi v hlave znelo jedno obrovské čožééé. Čo to toto tuto, to, ha? Mám už niečo odlietané na 821, čo bol novému Monstru najbližší pribuzný, ale toto... Toto je neporovnateľné. Ducati vraví, že posed je oproti 821 uvoľnenejší a vzpriamenejší, ale podľa mňa sa pomýlili a patrilo to k úplne inému modelu. Nový Monster prahne po otáčkach, pýta si viac a viac, podsúva ti že poďme niečo urobiť, aha, prepleť sa pomedzi tie autá a potom daj odpich ako sa patrí, aby si len nesedel ako taká knedla. Vezmi si, že už krátko za polovicou otáčkomera máš vrchol krúťaku, a ten je 93 Nm. A keď ho budeš ešte chvíľu držať pod krkom, pri nejakých 8 000 sa dostaneš ku výkonovému švungu, ktorý končí pri 9 000. Kvaltovať budeš veľmi rád, dole je quickshifter. Ale zase môžeš kvaltovať oveľa menej než na porovnateľných starších Monstroch.

Najlepšie je, že to všetko je sprevádzané tradičným Ducati zvukom, aj keď lauf máme sériový. Fakt neviem prečo mi Monster v mnohých aspektoch pripomína Panigale 1199/1299. Tým je Ducati v tejto triede jednoznačne vyhranená, všetci konkurenti majú radové motory a tým pádom skôr dunivé zvuky. Inými slovami, nový Monster nielenže nič nestratil z Ducati charakteru, ale ešte ho aj posilnil - keď cez otvorené okno začuješ, že na parkovisko prišla motorka, Ducati rozpoznáš hneď.

Ducati Monster (2021)

Veľmi špecifickou vlastnosťou je aj pocit a spätná väzba od predného kolesa. Niečo tak presné som na motorkách hádam ešte nezažil. Na naháčoch bežne cítiš, že medzi tebou a prednou pneumatikou je asi tak 30 kíl železa, a že je tam veľa miest, kde sa informácia cestou odspodu do tvojej mozgovne môže jednoducho stratiť, ale tuto Monstríček to dáva akoby bola vidlica z kozmických materiálov a celá motorka vážila asi tak 100 kíl. Predná obrátená vidlica je pritom nenastaviteľná! Come si fa, eee? Nemám šancu sa s ním dostať ani na Babu, ani do rakúskych zákrut, fcuk. Prečo práve ja musím takto trpieť, ha? (Smajlík po taliansky rozhadzujúci ručičkami.) Keď všetky svetielka a čakry budú v norme, v máji by sme mali popreháňať Monstríka na Ringu, och!

Jazdné vlastnosti sú ako žiletka, fakt, pod to sa podpíšem aj krvou. Vzadu je 180 guma. A obojstranná kyvka. To ma ešte viac núti myslieť si, že raz príde Monster V4 s letmáčom a dvestovkou gumou. Grazie in anticipo, ragazzi!

Bál som sa, že nový Monster stratí niečo zo svojej talianskosti, ale charakter a zvuk motora ma upokojili. Ducati zašla ešte ďalej a spolujazdcovi zobrala všetky prvky na držanie. Nie je tu ani pásik cez sedlo, ani madlá. Môžeš si ich jedine dokúpiť, amico.

Video: Rýchlovka s Ducati Monster (2021) - skalpelovo presný a revolučný Monster

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.

Foto:
 Ducati Monster 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:Ducati
Model:Monster
Rok:2021
Novinka:NOVINKA 2021
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:937 ccm
Max. výkon:111.5 k (82.0 kW) / 9250 ot.
Max. krútiaci moment:93 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:13,3 : 1
Vŕtanie x Zdvih:94 x 67.5 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:130 mm
Zdvih vzadu:140 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:166 kg
Hmotnosť s náplňami:188 kg
Výška sedla:820 mm
Rázvor:1474 mm
Objem nádrže:14 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Servisný interval:15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:Cena 1/2022: 11 790 eur

Monster+ naviac kryt svetla a zadného sedla.

Ducati Monster (2021)
Ducati Monster (2021)

Konkurencia

V podlitrových naháčoch je veru tvrdá konkurencia! Monster je tu jediný zástupca elkovej dvojvalcovej školy. Zvyšok sú všetko raďáky, a to po dvoch z dvojvalcov a štvorvalcov, a tri trojvalce: KTM 890 Duke, BMW F 900 R, Kawasaki Z900, Suzuki GSX-S950, Yamaha MT-09, MV Agusta Brutale Rosso a Triumph Street Triple R. GSX-S950 je tu viac menej náhodou, pretože aj keď má najvyšší objem motora (plný liter R4), nedosahuje výkon 100 koní, ale zase GSX-S1000 je výkonovo v inej lige.

Elkové usporiadanie znamená iný charakter než radové, a práve to Monstra oddeľuje od ostatných. Preto by som až tak nepozeral na výkon, ktorým sa inak Monster radí skôr na spodok tabuľky. Zároveň má porovnateľnú hmotnosť s väčšinou konkurentov; tu nepekne vytŕčajú BMW, Kawasaki a Suzuki, ktoré sú priemerne o nejakých 20 kíl ťažšie než zvyšok (smajlík neveriacky krútiaci hlavou). A nového Monstra jednoznačne oddeľuje aj presná odozva od predného kolesa - ani jeden z konkurentov ju nemá na takej úrovni. Najviac sa jej približuje MV Agusta Brutale.

Ceny tu lietajú hlava-nehlava, ako keby tu nikto nič negarantoval. Najdostupnejšie je koncepčne dosť staré BMW F 900 R, 8 700 eur, najviac treba zaplatiť za MV Agustu Brutale Rosso, 12 tácov. Ducati Monster stojí len o dve stovky menej, resp. vo verzii Plus presne rovnako. Pre niekoho to môže byť prekvapujúce, ale treba sa na to pozrieť tak, že ide o takmer nový stroj a zároveň stroj, ktorý je z celej triedy koncepčne najmladší.

Ducati Monster (2021)

Ducati Monster (2021)
Ducati Monster (2021)
Ducati Monster (2021)
Ducati Monster (2021)

Záver

Nový Monster je presným prienikom medzi všetkým Monstrami čo kedy vyšli z fabriky. Všetky ich nahádzali do jednej veľkej miešačky, nechali podusiť a pokvasiť a z toho vzišiel nový Monster. Omylom im tam padla aj jedna Superleggera. Fakt! Tá znížila jeho hmotnosť, ale niečo pridala na výslednej cene. Tá je 11 790 eur. Verzia Plus s miništítom a krytom sedla stojí o dve stovky viac.

Áno, 821 bola len o máličko lacnejšia, ibaže ľudia už nemajú na výber, 797 zmizla. Keby tá suma aspoň začínala číslom 10, bolo by to stráviteľnejšie. Lenže jazdné vlastnosti ako žiletka a obrovský zmysel pre zábavu aké má Monster neponúka žiaden konkurent. A basta!

Plusy, mínusy

zábavný motor, športové schopnosti, chuligánstvo v krvi, neskutočne presný predok, Ducati charakter bez kompromisu spolujazdec sa nemá čoho chytiť, cena

Video: Rýchlovka s Ducati Monster (2021) - skalpelovo presný a revolučný Monster

Video: Nový Ducati Monster 2021 | Čistá zábava

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Ducati Monster (2021)

Servisný interval 15 000 km (alebo 1 rok)
Oficiálna spotreba 5,2 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 14 l (3 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 210 km
Cena motorky 11 790 eur (verzia Plus 11 990 eur)

Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer

Motocykel zapožičala spoločnosť Ducati Bratislava (H & A Moto Bike s. r. o.)

Foto:
 Ducati Monster 2021 BMW F 900 R 2021 Yamaha MT-09 2021 Kawasaki Z900 2021 Suzuki GSX-S 950 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiBMWYamahaKawasakiSuzuki
Model:MonsterF 900 RMT-09Z900GSX-S 950
Rok:20212021202120212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový trojvalecradový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:937 ccm895 ccm890 ccm948 ccm998.6 ccm
Max. výkon:111.5 k (82.0 kW) / 9250 ot.104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot.119.1 k (87.6 kW) / 10000 ot.125.4 k (92.2 kW) / 9500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 7800 ot.
Max. krútiaci moment:93 Nm / 6500 ot.92 Nm / 6500 ot.93.6 Nm / 8500 ot.98.6 Nm / 7700 ot.92 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:13,3 : 113:111.5 : 111.8:112.2:1
Vŕtanie x Zdvih:94 x 67.5 mm86 x 77 mm78 x 62.1 mm73.4 x 56.0 mm73.4 x 59 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanie 44mm
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:130 mm135 mm137 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:140 mm142 mm130 mm140 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmenedvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová 4 piestiková radiálna
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm298 mm300 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR17120/70-17120/70ZR17M/C (58W)120/70ZR17M/C (58W)120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm265 mm245 mm250 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR17180/55-ZR-17180/55ZR17M/C (73W)180/55ZR17M/C (73W)190/50ZR17M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:166 kg
Hmotnosť s náplňami:188 kg211 kg189 kg210 kg214 kg
Výška sedla:820 mm815 mm825 mm795 mm810 mm
Rázvor:1474 mm1518 mm1430 mm1450 mm1460 mm
Dĺžka:2140 mm2075 mm2065 mm2115 mm
Šírka:815 mm815 mm825 mm810 mm
Výška:1235 mm1135 mm1065 mm1080 mm
Svetlá výška:140 mm130 mm140 mm
Objem nádrže:14 l13 l14 l17 l19 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.7 s
Spotreba paliva:4.2 l/100km4.8 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 232 kmcca 218 km
Servisný interval:15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiza príplatokáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:nastaviteľný útlm USD vidlica a tlmičplne nastaviteľný podvozok KYBeasy start
Poznámka:
Poznámka:Cena 1/2022: 11 790 eur

Monster+ naviac kryt svetla a zadného sedla.
Cena 1/2022: 8 690 eurCena 1/2022: 9 290 eurCena 1/2022: 9 695 eurCena 1/2022: 9 790 eur
Foto:
 Ducati Monster 2021 KTM 890 Duke 2021 MV Agusta Brutale Rosso 2021 Triumph Street Triple R 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiKTMMV AgustaTriumph
Model:Monster890 DukeBrutale RossoStreet Triple R
Rok:2021202120212021
Novinka:NOVINKA 2021
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:937 ccm890 ccm798 ccm765 ccm
Max. výkon:111.5 k (82.0 kW) / 9250 ot.115.6 k (85.0 kW) / 9250 ot.117.6 k (86.5 kW) / 11500 ot.123.1 k (90.5 kW) / 11750 ot.
Max. krútiaci moment:93 Nm / 6500 ot.92 Nm / 7750 ot.83 Nm / 7600 ot.79 Nm / 9350 ot.
Kompresný pomer:13,3 : 113.5:113.3 : 112.65:1
Vŕtanie x Zdvih:94 x 67.5 mm90,7 x 68,8 mm79 x 54.3 mm77.99 x 53.38 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:130 mm140 mm125 mm115 mm
Zdvih vzadu:140 mm150 mm124 mm134 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmenedvojkotúčová, 4 piestik Brembo Stylemadvojkotúčovádvoj kotúčová 2 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR17120/70 R 17120/70 ZR 17120/70 R17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1 piestik
Priemer bŕzd vzadu:245 mm240 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR17180/55 ZR 17180/55 ZR 17180/55 R17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:166 kg169 kg167 kg166 kg
Hmotnosť s náplňami:188 kg
Výška sedla:820 mm820 mm830 mm810 mm
Rázvor:1474 mm1482 mm1400 mm1405 mm
Dĺžka:2045 mm2055 mm
Šírka:875 mm775 mm
Výška:1085 mm
Svetlá výška:206 mm
Objem nádrže:14 l14 l16.5 l17.4 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:237 km/h
Spotreba paliva:4.8 l/100km5.6 l/100km5.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 218 kmcca 220 kmcca 250 km
Servisný interval:15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km15 000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nie
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:áno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný WP APEXBrembo M50 monobloky, plne nastaviteľný podvozok, tlmič Ö
Poznámka:
Poznámka:Cena 1/2022: 11 790 eur

Monster+ naviac kryt svetla a zadného sedla.
Cena 1/2022: 10 990 eurCena 1/2022: približne 11 990 eurCena 1/2022: 9 795 eur

Pridané dňa: 08.02.2022 Autor: Herghott

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

http://motoride.sk