[Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Najväčšia motorka od Suzuki Boulevard M109R a raketa od Triumphu má nového brata - Triumph Rocket III Classic.
Prvou novinkou je Suzuki Boulevard M109R. Novinka je prírastkom do rady Intruder (v amerike označovanej Boulevard) a pismeno "M" je zase americké označenie pre "musclebike", u nás označovný ako Marauder.
![]() |
Objem motora je 1783 cc, čo znamená, že ide doposiaľ o najväčšiu motorku tohto výrobcu. Tento "musclebike" je výnimočný aj tým, zadný disk má rozmery 8,5 x 18 " a je oblečený do širokej nízkoprofilovej pneumatiky 240/40R18! Model prišiel s úplne novým kvapalinou chladeným motorom s objemom 1783 cc, s valcami do V zvierajúcimi uhol 54 stupňov, 4-mi ventilmi na valec, injekčným vstrekovaním paliva získaného z GSX-R, dvojitou hornou vačkou a mazaním so "suchou" olejovou vaňou (anglické označenie "dry-sump").
GSX-R výrobcu inšpirovala aj pri výrobe dvojitej kotúčovej brzdy vpredu. Pri pohľade spredu upúta najme markantný kryt svetlometu, za ktorým sa skrýva tachometer a nad ním je na riadidlách upevnený digitálny otáčkomer.
![]() |
Motor má obrovský krútiaci moment od nízkych otáčok až po "červene pole" a na zadné koleso je prenášaný kardanom. S robustným oceľovým rámom môže podvozok motorky ľahšie ovládať všetkú tú silu a krútiaci moment tohto dvojvalca a zároveň poskytuje pohodlie pri riadení. Hmotnosť motorky je 315 kg, rázvor je 1 715 mm a výška sedadla je iba 700 mm, čo umožňuje jazdcom cítiť sa istejšie pri nízkych rýchlostiach a dosiahnuť ľahšie na zem.
Pochrómované výfuky so šikmo odrezanými koncami pôsobia elegantne a sú navrhnuté tak aby produkovali chrapľavý zvuk, ktorý nezostane bez povšimnutia.
![]() |
Zozadu na prvý pohľad upúta masívna zadná pneumatika, ktorá budí rešpekt. Na blatníku nad ňou sa nachádza zadné svetlo, ktoré je zložené z LED diód. Na trend používania LED diód na motocykloch si už začíname zvykať. Výkon zatiaľ nieje známy, takže na konkrétne čísla si možno ešte chvíľu počkáme...
![]() |
Triumph príde v roku 2006 s novým modelom Rocket III Classic, čo je vlastne vynovený Rocket III.
![]() |
Cieľom inovácie tohto veľkého trojvalca s objemom motora 2294 cc je viac sa zapáčiť milovníkom motoriek triedy cruiser/custom/power-bike. Inovácia sa týka viac-menej iba úpravy zovňajšku.
![]() |
Nový Rocket III Classic má plošinové stupačky, dozadu "vytiahnuté" riadidlá, zmenené výfuky a sedadlo, najme zadné, ktoré má zvýšiť pohodlie pre spolujazdca a ďalšie zmeny, ktoré viac "prispôsobujú" pôvodný Rocket III pre Americký trh.
![]() |
Rocket III Classic prichádza v dvoch dvojfarebných verziách, v červeno-čiernej a v červeno-bielej. Rozmery a výkon zostali rovnaké ako pri staršom modeli Rocket III, rázvor 1 695 mm, výška sedadla 740 mm, suchá hmotnosť 320 kg, výkon 140 k a krútiaci moment 200 Nm pri 2500 ot./min.
![]() |
Starší model Rocket III sa vráti v roku 2006 s motorom natretým na čierno a v 4 farebných prevedeniach, v striebornej, žltej, červenej a čiernej.
![]() |
Pridané dňa: 27.10.2005 Autor: AcHeRoN