http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Novinky v triede cruiser/custom - Suzuki Boulevard a Triumph Rocket III

[Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Najväčšia motorka od Suzuki Boulevard M109R a raketa od Triumphu má nového brata - Triumph Rocket III Classic.

Prvou novinkou je Suzuki Boulevard M109R. Novinka je prírastkom do rady Intruder (v amerike označovanej Boulevard) a pismeno "M" je zase americké označenie pre "musclebike", u nás označovný ako Marauder.

Objem motora je 1783 cc, čo znamená, že ide doposiaľ o najväčšiu motorku tohto výrobcu. Tento "musclebike" je výnimočný aj tým, zadný disk má rozmery 8,5 x 18 " a je oblečený do širokej nízkoprofilovej pneumatiky 240/40R18! Model prišiel s úplne novým kvapalinou chladeným motorom s objemom 1783 cc, s valcami do V zvierajúcimi uhol 54 stupňov, 4-mi ventilmi na valec, injekčným vstrekovaním paliva získaného z GSX-R, dvojitou hornou vačkou a mazaním so "suchou" olejovou vaňou (anglické označenie "dry-sump").

GSX-R výrobcu inšpirovala aj pri výrobe dvojitej kotúčovej brzdy vpredu. Pri pohľade spredu upúta najme markantný kryt svetlometu, za ktorým sa skrýva tachometer a nad ním je na riadidlách upevnený digitálny otáčkomer.

Motor má obrovský krútiaci moment od nízkych otáčok až po "červene pole" a na zadné koleso je prenášaný kardanom. S robustným oceľovým rámom môže podvozok motorky ľahšie ovládať všetkú tú silu a krútiaci moment tohto dvojvalca a zároveň poskytuje pohodlie pri riadení. Hmotnosť motorky je 315 kg, rázvor je 1 715 mm a výška sedadla je iba 700 mm, čo umožňuje jazdcom cítiť sa istejšie pri nízkych rýchlostiach a dosiahnuť ľahšie na zem.

Pochrómované výfuky so šikmo odrezanými koncami pôsobia elegantne a sú navrhnuté tak aby produkovali chrapľavý zvuk, ktorý nezostane bez povšimnutia.

Zozadu na prvý pohľad upúta masívna zadná pneumatika, ktorá budí rešpekt. Na blatníku nad ňou sa nachádza zadné svetlo, ktoré je zložené z LED diód. Na trend používania LED diód na motocykloch si už začíname zvykať. Výkon zatiaľ nieje známy, takže na konkrétne čísla si možno ešte chvíľu počkáme...

Triumph príde v roku 2006 s novým modelom Rocket III Classic, čo je vlastne vynovený Rocket III.

Cieľom inovácie tohto veľkého trojvalca s objemom motora 2294 cc je viac sa zapáčiť milovníkom motoriek triedy cruiser/custom/power-bike. Inovácia sa týka viac-menej iba úpravy zovňajšku.

Nový Rocket III Classic má plošinové stupačky, dozadu "vytiahnuté" riadidlá, zmenené výfuky a sedadlo, najme zadné, ktoré má zvýšiť pohodlie pre spolujazdca a ďalšie zmeny, ktoré viac "prispôsobujú" pôvodný Rocket III pre Americký trh.

Rocket III Classic prichádza v dvoch dvojfarebných verziách, v červeno-čiernej a v červeno-bielej. Rozmery a výkon zostali rovnaké ako pri staršom modeli Rocket III, rázvor 1 695 mm, výška sedadla 740 mm, suchá hmotnosť 320 kg, výkon 140 k a krútiaci moment 200 Nm pri 2500 ot./min.

Starší model Rocket III sa vráti v roku 2006 s motorom natretým na čierno a v 4 farebných prevedeniach, v striebornej, žltej, červenej a čiernej.

Pridané dňa: 27.10.2005 Autor: AcHeRoN

http://motoride.sk