http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

BMW predstavilo najväčší boxer v histórii - cruiser R18 s historickým koreňmi

 Zdieľať

Pridané: 04.04.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Testy a predstavenia - Predstavujeme]

S R18 teraz BMW vstupuje do cruiser segmentu ako nikdy predtým a stavia pritom na svojej bohatej histórii. Čerpá z modelu R5 ako technologicky tak aj dizajnovo a R18 je tak puristickým strojom s boxer srdcom.

Najväčší boxer motor BMW:

BMW R 18 2020
BMW R 18 2020

Srdcom je novo vyvinutý motor - dvojvalcový vzduchom chladený "Big Boxer" (Veľký Boxer). Má zdvihový objem 1802 kubických centimetrov, výkon 67 kW (91 koní) pri 4 750 ot. To podstatné je ale krútiak od 2,000 do 4,000 ot je k dispozícii viac ako 150 Nm. Táto sila je samozrejme spojená s pulzujícim duchom a zvukom.

BMW R 18 2020 - First Edition
BMW R 18 2020
BMW R 18 2020
BMW R 18 2020

Tradičný rám

BMW siahlo po historicky vernom tradičnom dvojitom kolískovom ráme podobne ako to mala R5. Zadná kyvná vidlica integruje aj odkrytý kardanový náhon a vytvára dojem pevného zadného rámu.

BMW R 5 (1936)
BMW R 5 (1936)

BMW R 5 (1936)
BMW R 5 (1936)
BMW R 5 (1936)
BMW R 5 (1936)

Odpruženie je tak schované pred okom diváka. Vpredu je to klasická teleskopická vidlica ktorej klzáky sú schované v mohutných trubkách. Vzadu cantilever odpruženie. BMW zámerne upustilo od elektonického nastavoania podvozku. Zdvihy: 120 / 90 mm. Kolesá sú vypletané a o brzdenie sa stará dvojica kotúčov so štvorpiestikmi vpredu a jedným kotúčom vzadu.

BMW R 18 (2020) a BMW R 5 (1936)
BMW R 18 (2020) a BMW R 5 (1936)

R 18 poskytuje pohodlný posed s nohami vpredu.

BMW R 18 2020
BMW R 18 2020

BMW R 18 2020
BMW R 18 2020
BMW R 18 2020
BMW R 18 2020

Jazdné režimy a doplnkové asistenty:

R18 prichádza s trojicou jazdných režimov s netradičnými názvami: “Rain”, “Roll” a “Rock”. V sérii nájdeme aj vypínateľný systém ASC (Automatic Stability Control) teda trakčná kontrola, ktorá pomáha krotiť mohutný krútiaci moment stroja. Ako doplnok je možné doobjednať spiatočku a asistent rozbehu do kopca.

BMW R 18 2020 - First Edition
BMW R 18 2020 - First Edition

Predaj začne limitovanou sériou R 18 First Edition:

Sériová R 18 v klasickom čiernom vyhotovení a bielymi linkami, množstvom chrómovaných doplnkov a štítkami "First Edition" na sedle a bočných paneloch bude v ponuke pre prvých záujemcov o tento stroj.

BMW R 18 2020 - First Edition
BMW R 18 2020 - First Edition

BMW R 18 2020
BMW R 18 2020
BMW R 18 2020
BMW R 18 2020

R 18 pripravená na úpravy:

Už počas dizajnu stroja inžinieri počítali s úpravami stroja a tak má R 18 ľahko demontovateľný zadný rám a ľahko vymeniteľné lakované diely. Citlivo sú umiestnené vedenia hydrauliky bŕzd a spojky a tiež elektrické káble, ktoré umožňujú aj montáž vysokých riadidiel. Hlavy valcov s predný kryt klinového remeňa sú tiež ľahko vymeniteľné predože za nimi nie je olejový okruh.

BMW R 18 2020 - Doplnky  Individualisation
BMW R 18 2020 - Doplnky Individualisation

BMW R 18 2020 - Doplnky  Individualisation
BMW R 18 2020 - Doplnky  Individualisation
BMW R 18 2020 - Doplnky  Individualisation
BMW R 18 2020 - Doplnky  Individualisation

R 18 prichádza od začiatku s ponukou doplnkov Original BMW Motorrad Accessories pripravených v spolupráci s Roland Sands Design: “Machined” a “2-Tone-Black”. Doplnky zahŕňajú aj výrobky Made in USA a to sedlá Mustang a výfukyVance & Hines.

BMW R 18 2020 - Doplnky  Individualisation
BMW R 18 2020 - Doplnky Individualisation

Video: BMW R 18 - Duša je to na čom záleží - Oficiálne video

Video: Naživo: BMW R 18 2020 - odhalenie

Foto:
 BMW R 18 2020
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMW
Model:R 18
Rok:2020
Novinka:NOVINKA 2020
Kategória:Chopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)
Objem:1802 ccm
Max. výkon:91.1 k (67.0 kW) / 4750 ot.
Max. krútiaci moment:158 Nm / 3000 ot.
Kompresný pomer:9.6:1
Vŕtanie x Zdvih:107.1 x 100 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:OHV (4V)
Chladenie:vzduchom a kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:90 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:300 mm
Pneu vpredu:120/70 R 19
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:300 mm
Pneu vzadu:180/65 B16
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:345 kg
Výška sedla:690 mm
Rázvor:1731 mm
Dĺžka:2440 mm
Šírka:964 mm
Výška:1126 mm
Objem nádrže:16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:180 km/h
Spotreba paliva:5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 214 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:za príplatok
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
Zákrutové svietenie:za príplatok
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Asistent rozbehu do kopca:za príplatok
Spiatočka:za príplatok
Iná výbava:vypletané kolesá
Poznámka:
Poznámka:EURO 5
Verzia First Edition dostupná s chróm doplnkami v čiernej farbe s bielymi linkami.
Cena 09/2020: 22 490 EUR

Pridané: 04.04.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk