http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020 Kráľovná Adventure dozrieva ako víno

[Testy a predstavenia - Test]

Sotva prešli 2 roky od poslednej modernizácie Africa Twin a už tu máme nové modely pre rok 2020. A tentoraz ide o veľké zmeny – väčší motor, nižšia hmotnosť, farebná dotyková prístrojovka, nová náklonovo citlivá elektronika a dokonca voliteľný elektronicky podvozok. Toto všetko sme si vyskúšali na predstavení na Sardínii.

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a Video: Honda EU a Tomáš Hajduch - Awia

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Afriky sú v znovu dostupné v dvoch verziách, ale teraz sa ešte výraznejšie profilujú svojim smerom. Kým štandardný model sa posúva viac do terénu, tak Adventure Sports cieli na diaľkovú turistiku. Veľkou zmenou je ale aj to, že Adventure Sports už nemá ten zvýšený podovozok a vysoké sedlo, ktoré mnohých záujemcov odradilo. Sportka je tak dostupnejšia širšiemu spektru jazdcov. No a potom je tu ešte verzia s novým elektronickým podvozkom a keďže každá je dostupná aj s automatickou prevodovkou tak defacto vyberať môžeš až zo šiestich modelov.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Prekopaná od základu:

Honda predala od príchodu CRF1000 87 000 kusov tohto stroja a je vidieť, že si dáva záležať. Tentoraz nejde o kozmetické zmeny ale o totálnu prestavbu. Nový motor je u Hondy prvý, ktorý spĺňa prísne emisné limity normy EURO5 a aj kvôli tomu narástol jeho zdvihový objem na 1084 kubíkov. Zaujímavosťou je že to Honda nespravila ako bežne zväčšením vŕtania, ale zmenila zdvih piestov. Vraj až 70% dielov v motore je nových. Výkon stúpol na 102.0 k / 7500 ot. a krútiaci moment na 105 Nm / 6250 ot. Nový je rám a tu je dôležité, že Honda vypočula svojich zákazníkov a zadná podsedlovka je teraz už montovaná na hlavný rám a naviac je hliníková. Rám je zúžený v priestore sedla, takže aj keď sa výška sedla nemení je z nového modelu ľahšie dosiahnuť na zem. Celkovo je kompaktnejšia, štíhlejšia a dokonca aj o 4 kg ľahšia.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Veľké zmeny sa udiali aj v elektronike, kde Honda použila šesťosový snímač zotrvačných síl, ktorý využívajú asistenčné systémy ako ABS (tým pádom je náklonové), trakčná kontrola, systém proti dvíhnaiu predného kolesa a dokonca aj detekcia prejazdu zákrutou pre automatickú prevodovku DCT. Automat po novom vie ako je motorka naklopená, alebo či ide napríklad do kopca tomu vie prispôsobiť preraďovanie. No a potom je tu nová farebná prístrojovka s Bluetooth konektivitou, ktorá je dotyková a navyše podporuje technológiu Apple CarPlay®. Prístrojovka priniesla aj nové ovládače na rukovätiach kde pribudlo mnoho tlačidiel a aj ďalšie jazdné režimy a turistov poteši aj toľko žiadaný tempomat.

Model Adventure Sports ide ešte ďalej a prináša väčšiu 24,8l palivovú nádrž, mohutnejšiu kapotáž, vysoké a nastaviteľné turistické plexi, veľký kryt motora, hliníkový zadný nosič, bezdušové kolesá, svetlá na prisvecovanie do zákrut, 12 V zásuvku a vyhrievané rukoväte. A veľkou novinkou je voliteľný elektronický podvozok Showa EERA™ - Showa Electronically Equipped Ride Adjustment, ktorý pracuje dynamicky počas jazdy a umožňuje pohodlne meniť charakteristiku tlmenia z riadidiel.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Nová pristrojovka a jej ovladanie (oba modely)

So samotnou prístrojovkou sme sa pomerne dlho hrali a na prvý dojem sa zdala komplikovaná. Ale ako to chodí veľmi rýchlo zistíte princíp ovládania a potom to už ide. Tie 4 prednastavené režimy (TOUR, URBAN, GRAVEL a OFFROAD) sú zvolené veľmi rozumne.

Dva režimy USER si môže jazdec nastaviť podľa seba, ale keď vypne trakčnú a anti-wheelie či ABS, tak po vypnutí motorky kľúčom sa automaticky zapnú do nastavenia 1 teda najslabšie. To teda zostalo rovnako ako u predchodcu a ani v USER režimoch si nemôžete všetky bezpečnostné systémy trvalo vypnúť.

ABS má po novom dva režimy na cestu a do terénu, pričom v oboch pracuje na oboch kolesách. Offroad ABS sa, ale dá prepnúť do tretieho režimu, že nepracuje na zadnom kolese. Vypína sa to podobne ako trakčná kontrola, ale má ešte potvrdzovaciu otázku "Naozaj chceš vypnúť…" a dá sa to len ked motorka stojí.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Po zapnutí motorky pomerne dlho trvá kým sa prístrojovka rozbehne, prebehne úvodná animácia a potom treba ešte potvrdiť upozornenie. To už je zvycajne jazdec v pohybe a vystačí si so spodnou LCD prístrojovkou.

Automat DCT má naviac na pristrojovke režimy a zapinanie režimu G a je tu aj nastavenie elektronickeho podvozka, keď ho motorka má. Super je dotykové ovládanie prístrojovky, ktoré funguje aj v rukaviciach, je intuitívne, rýchle, ale funguje len keď motorka nie je v pohybe.

Viditeľnosť prístrojovky je perfektná, automaticky upravuje jas, je tu možnosť inverzneho zobrazenia a v každom režime si môžete nastaviť vzhľad Broze, Silver alebo Gold, ktorý sa líši množstvom zobrazených udajov.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Pokračovanie článku na ďalšej strane: CRF1100L Africa Twin, CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Foto:
 Honda CRF1100L Africa Twin 2020 Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHonda
Model:CRF1100L Africa TwinCRF1100L Africa Twin Adventure Sports
Rok:20202020
Novinka:NOVINKA 2020NOVINKA 2020
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:1084 ccm1084 ccm
Max. výkon:102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:105 Nm / 6250 ot.105 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:10,1:110,1:1
Vŕtanie x Zdvih:92 mm × 81,5 mm92 mm × 81,5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm230 mm
Zdvih vzadu:220 mm220 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm
Pneu vpredu:90/90-21M/C 54H90/90-21M/C 54H
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm256 mm
Pneu vzadu:150/70R18M/C 70H150/70R18M/C 70H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:204 kg216 kg
Hmotnosť s náplňami:226 kg238 kg
Výška sedla:850 mm850 mm
Rázvor:1575 mm1575 mm
Dĺžka:2330 mm2330 mm
Šírka:960 mm960 mm
Výška:1395 mm1560 mm
Svetlá výška:250 mm250 mm
Objem nádrže:18.8 l24.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.9 l/100km4.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 287 kmcca 379 km
Servisný interval:12000 km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nieza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatokza príplatok
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok, dušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesaplne nastaviteľný podvozok, bezdušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa
Poznámka:
Poznámka:DCT 236 kg
Cena 03/2020: 13 790 EUR (DCT +1000 EUR)
DCT 248 kg, So Showa EERA + 2kg
Cena 03/2020: 15 490 EUR (DCT +1000eur EERA + 1500 EUR)

Pokračovanie článku na ďalšej strane: CRF1100L Africa Twin, CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Honda CRF1100L Africa Twin

Štandardná Africa už na prvé stretnutie prekvapí tým aká je "malá". Naozaj jej tie zmeny prospeli a vyzerá štíhlo, kompaktne a doslova láka do terénu. Kolesá sú stále klasické dušové, predné plexi je maličké, nádrž úzka a zadok je štíhly ako na nejakom ostrom endure. Zo sedla bez problémov dosiahnem na zem oboma nohami (mám 182cm) a to aj pri zvihoch 230/220 mm a svetlej výške 250 mm.

Video: Honda CRF 1100 L Africa Twin 2020 - offroad test zo Sardínie

Riaditka sú trochu vyššie ako mala CRF1000 čo je len dobre. Prístrojovka je dobre umiestnená, dobre viditeľná a napriek tomu s tým malým plexi jazdcovi predná kapota vôbec neprekáža vo výhľade. Celkovo Afrika teraz láka vyslovene kompaktným vzhľadom do terénu a tam sme aj trávili s ňou najviac času.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Nový motor je o poznanie silnejší. Na papieri sa to možno nezdá, ale keď vysadnete do sedla tak určite ten rozdiel spoznáte hneď. Nová Afrika je teraz motoricky dravejšia, má viac sily v celom spektre otáčok a treba povedať že je po otáčkach aj hodne hladná. Zvuk z výfuku toto celé podporuje, navyše je tu prívera, ktorá zlepšuje nielen priebeh výkonu ale aj zvukový prejav.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Postoj v stupačkách je teraz lepší ako u predchodcu vďaka vyšším riaditkam. Takto mi sadla do ruky úplne dokonale. Len riaditka na všetkých motorkách boli akosi moc sklopené, čo je vec ktorú sme vyriešili rýchlo a ľahko. Nízke plexi je v teréne super, nebráni vo výhľade a nezavadzia pri jazde v stupačkách keď sa jazdec chce nakloniť vpred.

Naživo: Testujeme Hondu CRF 1100 L Africa Twin 2020 na Sardínii
Naživo: Testujeme Hondu CRF 1100 L Africa Twin 2020 na Sardínii

Jazdili sme hlavne rýchle šotoliny a tam sa Afrika ukázala ako svižný Rally bike. Podvozok je na štandardnej Afrike naladený už tvrdšie ako mala prvá generácia a tiež jej to prospelo. Napriek fakt rýchlej jazde, ktorú si česko-slovenský testovací tím dopriaval som nikdy nenachytal prednú vidlicu na dorazoch. Je to podvozok o ktorý sa jazdec môže oprieť aj keď ide v kúdole prachu za svojím kolegom a nevidí úplne dokonale na cestu.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Čo sa týka elektroniky tak je tu teraz široká možnosť nastavenia. Ako som spomínal po pomerne krátkom čase som to vedel dobre ovládať z riadidiel. Na ceste sú asistenčne systémy fakt užitočné. Do terénu som, ale po krátkej chvíli začal prepínať. Trakčná kontrola mi v teréne nevonia, ale v rámci zvedavosti som jazdil nejaký čas aj na najnižšom stupni 1. Konštruktéri znovu posunuli mieru intervencie nižšie ako u predchodcu a tak sa dá na najslabšom nastavení pomerne dobre zabaviť driftovaním a pritom sú tam ešte nejaké tie zadné dvierka. Na vypnutie trakčnej kontroly tu už nemáme vlastné tlačidlo, ale dá sa to aj za jazdy a pomerne rýchlo dlhším podržaním tlačidla.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Horšie je to ale s ABS, aj keď treba povedať že pribudol režim offroad, ktorý naozaj nie je zlý. Na vypnutie ABS na zadnom kolese je nutné zastaviť, podržať dlhšie jedno tlačidlo a potom ešte potvrdiť otázku na displeji. Predsa len dedikované tlačidlo na vypnutie ABS u predchodcu bolo lepšie. Treba ale povedať, že toto moderné ABS v teréne funguje naozaj dobre a nie je to pre mňa ako jazdca tak obmedzujúce ako trakčná kontrola. Okrem toho je tu ešte wheelie systém proti dvíhaniu predného kolesa. Všetky 3 systémy sa po vypnutí kľúčika nastavia do najslabšieho nastavenia.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Štandardná Africa sa vyprofilovala viac do terénu, štíhlejšia, ľahšia, s malým plexi, lepším podvozkom, agresívnym motorom a lepšou ergonómiou v stupačkách. Nevýhodu som našiel v tom, že chýba zadný nosič a tým pádom aj madlo, za ktoré by sa dalo s motorkou manipulovať. Štíhly zadok je síce sexy ale nie moc praktický.

Plusy a mínusy

Kompaktná, štíhla, ľahšia, super postoj, živší motor, voliteľná automatická prevodovka chýba vzadu madlo a nosič batožiny, dobrá alektronika, ale zas je toho viac čo treba vypínať :-)

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Konkurencia:

Do tejto konkurencie som zahrnul viac offroad orientované biky - na ďalšej strane nájdeš aj konkurenciu Adventure Sports a tam budú ďalšie biky. Takže ako prvá rozhodne KTM 790 Adventure R ktorá je trochu slabšia a o 15 kg ľahšia. Inak sa môžu jedna druhej postaviť čelom a v teréne sú porovnateľnými súpermi. KTM má o chlp vyššie zdvihy, možno je trochu odolnejšia a aktuálne o 300 EUR lacnejšia.

Pokračujeme BMW F 850 GS ktorá sa ukázala ako veľmi kompaktná a čiperná motorečka s ktorou je radoť v teréne blbnúť. Výkonovo je ako väčšina konkurencie nastavená na zákonných 70kW teda menej ako Africa, je o kvapku ťažšia a podvozo má nižšie zdvihy (navyše predok bez nastavenia :-( ) Základná cena BMW je ak obýva zvykom nižšia, ale pár vecí si treba ešte prikúpiť aby mala výbavu ako KTM či Honda.

Sľubne vyzerá novinka Triumph Tiger 900 Rally - vysoké zdvihy, o 8 kg ľahšia, nastaviteľný podvozok a slušná výbava s 95 koňový trojvalcom a cena takmer identická ako Africa (Tiger v ponuke aj ako Rally Pro).

No a konkurenciu doplním ešte o Yamaha Ténéré 700 ktorá je síce o poznanie slabšia, ale aj o 15 kíl ľahšia, služný podovozok, skvelá v teréne, iba záklaná elektronika a parádna cenovka pod 10 tisíc EUR. Čo Tenerka na ceste stratí to v teréne získa.

No a tradične musím doplniť obvyklú formulku: Honda jediná ponúka automatickú prevodovku DCT za 1000 eur príplatok.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Foto:
 Honda CRF1100L Africa Twin 2020 KTM 790 Adventure R 2020 BMW F 850 GS 2020 Triumph Tiger 900 Rally 2020 Yamaha Ténéré 700 2020
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaKTMBMWTriumphYamaha
Model:CRF1100L Africa Twin790 Adventure RF 850 GSTiger 900 RallyTénéré 700
Rok:20202020202020202020
Novinka:NOVINKA 2020NOVINKA 2020
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:1084 ccm799 ccm853 ccm888 ccm689 ccm
Max. výkon:102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8000 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8750 ot.73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:105 Nm / 6250 ot.88 Nm / 6600 ot.92 Nm / 6250 ot.87 Nm / 7250 ot.68 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:10,1:112.7:112,7:111.27:111.5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:92 mm × 81,5 mm88 x 65,7 mm84 x 77 mm78 x 61.9 mm80 x 68.6 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm240 mm204 mm240 mm210 mm
Zdvih vzadu:220 mm240 mm219 mm230 mm200 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm320 mm305 mm320 mm282 mm
Pneu vpredu:90/90-21M/C 54H90/90-2190/90-21 54 V90/90-2190/90 R21 M/C 54V M+S
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm260 mm265 mm255 mm245 mm
Pneu vzadu:150/70R18M/C 70H150/70-18150/70-R17 69 V150/70R17150/70 R18 M/C 70V M+S
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:204 kg189 kg196 kg
Hmotnosť s náplňami:226 kg229 kg205 kg
Výška sedla:850 mm880 mm860 mm850 mm880 mm
Rázvor:1575 mm1528 mm1593 mm1551 mm1590 mm
Dĺžka:2330 mm2305 mm2365 mm
Šírka:960 mm922 mm935 mm915 mm
Výška:1395 mm1350 mm1452 mm1455 mm
Svetlá výška:250 mm263 mm240 mm
Objem nádrže:18.8 l20 l15 l20 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.8 s
Spotreba paliva:4.9 l/100km4.8 l/100km4.1 l/100km5.2 l/100km4.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 287 kmcca 312 kmcca 274 kmcca 288 kmcca 266 km
Servisný interval:12000 km15 000km10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiza príplatokza príplatokáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiza príplatok
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nienieza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok, dušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesaUSD 48mm WP vidlicaUSD vidlicapodvozok SHOWA nastaviteľná kompresia, predpätie, útlm vpredu a predpätie a útlm vzadu
Poznámka:
Poznámka:DCT 236 kg
Cena 03/2020: 13 790 EUR (DCT +1000 EUR)
Cena 03/2020: 13 490 EURCena 03/2020: od 12 112 eurDostupná aj verzia Rally Pro: LED hmlovky, obojsmerný quick-shifter, vyhrievané sedadlá a systém kontroly tlaku pneumatík TPMS (201 kg)
Cena 05/2020: od 14 080 eur
Oficiálna cena: 9 590 €
Prvé dodávky plánované na júl 2019 - cez objednávkový systém ktorý sa spustí 27. 3. 2019.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports

Kým štandardná verzia sa pocitovo zmenšila, tak Adventure Sports je dnes poctivou veľkou adventúrou. Veľká nádrž a tým pádom aj širšia kapotáž vpredu, vysoké plexi, doplnkové svetlá do zákrut, veľký kryt motora, bezdušové kolesá, širšia podsedlová kapotáž a nový hliníkový nosič batožiny hneď zaujmú. V Honde sa rozhodli nechať podvozok na rovnakých zdvihoch ako má štandardná verzia a je to asi len dobre. Nakoniec práve výška predchodcu bola strašiakom pre nejedného potenciálneho zákazníka.

Video: Honda CRF 1100 L Africa Twin Adventure Sports 2020 - detailný test zo Sardínie

Už po vysadnutí do sedla je dojem z motorky radikálne iný ako zo štandardnej verzie. Tu je hneď jasné že ide o veľkého turistu. Aj kolesá máme obuté cestnejšie a pred nami viac ako 300 km vrátane množstva fotenia, filmovania a štyroch offroad sekcií. Navyše testujeme verziu s úplne nový elektronickým podvozkom Showa EERA™ - Showa Electronically Equipped Ride Adjustment.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Tento podvozok je semi-automatický a to znamená že počas jazdy upravuje parametre tlmenia. Využíva na to jednotku IMU, riadiacu jednotku ECU a aj senzor zdvihu vidlice. Úpravy tlmenia sa vykonávajú každých 15 milisekúnd. Vďaka informáciám z IMU dokáže podvozok pritvrdiť pri brzdení a ponáraní prednej vidlice, alebo detekovať skok a pritvrdiť podvozok ešte pred dopadom a podobne. Systém rovnako reaguje aj na rýchlosť stroja a podvozok je tvrdší pri vyšších rýchlostiach. Na výber sú 4 prednastavené rezimy el. tlmenia (Hard, Medium, Soft a Offroad) a v USER režimoch je možne to nastaviť v 12 stupňoch. K tomu je tu el. nastavenie predpätia zadného tlmiča podľa zaťaženia stroja: jazdec, jazdec + batožina, dvaja jazdci, dvaja + batožina.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

A aká je jazda s týmto podvozkom. V prvom rade zmeny medzi jednotlivými nastaveniami sú výrazné citeľné čo je super. Jazdec si môže dopriať aj športovejšie nastavenie pre ostrú jazdu na ceste, kde sedí na ceste ako pribitá, ale aj pohodlné nastavenie na turistiku a vo dvojici kde to krásne filtruje nerovnosti. Naviac v teréne v režime Offroad podvozok reaguje aj na rýchlosť stláčania vidlice a pri tvrdých nárazoch okamžite pritvrdzuje. Motorka je tak veľmi stabilná a predvídateľná. Elektronický podvozok je rozhodne krokom vpred pre ľudí, ktorí sa nechcú babrať so šrobovákom a upravovať si štandardný podvozok na svoj obraz.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Adventure Sports je dnes svižnejšia silnejšia cestovná motorka s vymakaným podvozkom. Veľa som odjazdil aj na novom automate a tam zostáva všetko po starom. je to bezstarostná jazda a funguje veľmi dobre na ceste aj v teréne. Automat po novom reaguje aj na náklony motorky v zákrutách ale aj na stúpanie takže Honda sa zas posunula bližšie k dokonalosti, keď v minulosti sa mi stávalo, že mi 2017-tka v Tunisku niekedy zbytočne radila v strmých kopcoch vyšší kvalt.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Resumé

Do roku 2020 Honda prichádza s dvomi Africami a dá sa povedať že doskočila všetkých konkurentov a napratala do nich všetku najmodernejšiu techniku. Stále si môžeš vybrať základnú Africu s mechanickým podvozkom štíhlu a obratnú v teréne, ale aj nadupaný Adventure model v plnej výbave aj s el. podvozkom. A čerešničkou na torte je u Hondy veľmi dobre známy a obľúbený automat DCT.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Plusy a mínusy

Nový živší motor, Adv Sports je veľký tourer s výbavou, moderná náklonová elektronika, voliteľný el. podvozok a automatická prevodovka chyba nosič batožiny / madlo v štandardnom modeli, cena Adv Sport v plne sa už posúva poriadne hore

Konkurencia

Nová Africa Adventure Sports sa teraz už pohybuje na rozmedzí segmentov. Kým v základnej výbave konkuruje strednému segmentu tak v plnke výbavou aj cenou už nakúka do prémiového sergmentu k 1200-vkám. Začnem BMW F 850 GS Adventure ktorá je vskutku mohutná i keď má takmer o 2l menšiu nádrž, je aj ťažšia a znovu tu zostáva ten podvozok bez nastavenia (iba vzadu za príplatok ESA) Základná cenovka je o dosť nižšie ako býva zvykom.
Spomeniem aj novinku Triumph Tiger 900 GT ktorý ide cestnejšou cestou, menšie zdvihy, 19-palcové koleso, nie až taká veľká nádrž a príjemná hmotnosť a aj jeho cenovka je hodne lákavá.

Tak a pozrieme sa aj o "poschodie vyššie" do prémiového segmentu. Adventure Sports tu už vstupuje vďaka výbave a voliteľnému elektro podvozku. Etalón segmentu BMW R 1250 GS Adventure má samozrejme o dosť vyšší výkon, nižšie zdvihy, 19-17 kolesá, kardan a o 30 kg viac to ale s 30 litrovou nádržou. Cenovka bavoráka však začína tam kde je Adv Sport aj s elektro podvozkom.

No a fakt plnohodnotný offrod s mega výkonom neponúka nik iný ako KTM - 1290 Super Adventure R ktorá má so 160 koňmi samozrejme hodne navrch, porovnateľné zdvuhy ako Africa, skvelý podvozok, trochu menšiu nádrž a len o 1 kg viac. Cenový rozdiel je tu však už viac ako 2500 EUR v neprospech KTM v porovnaní s verziou Africy bez elektro podvozka. (KTM vo verzii R elektro podvozok nemá)

No a tradične musím doplniť obvyklú formulku: Honda jediná ponúka automatickú prevodovku DCT za 1000 eur príplatok.

Video

Video: Honda CRF 1100 L Africa Twin Adventure Sports 2020 - detailný test zo Sardínie

Video: Honda CRF 1100 L Africa Twin 2020 - offroad test zo Sardínie

Video: Zimný test: Honda CRF 1100 Africa Twin na ceste na Stretnutie Ľadových Medveďov 2020

Video: Prvé dojmy Africa Twin Adventure Sports 2020, s el. podvozkom na Sardínii

Video: Prvé dojmy Honda CRF1100 Africa Twin 2020, v teréne na Sardinii

Video: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020

Video: Honda CRF1100L Africa Twin 2020

Pozadie / Wallpaper:

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Naživo: Testujeme Hondu CRF 1100 L Africa Twin 2020 na Sardínii
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda CRF1100 Africa Twin a Adventure Sports 2020:

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 4.9 l/100km
Objem nádrže 18.8 l (Adv: 24.8)
Dojazd (po kontrolku rezervy) cca 287 km (Adv: cca 379 km)

Oficiálne ceny Africa Twin 2020:

Model Cena
CRF1100L Africa Twin 13 790 EUR
CRF1100L Africa Twin DCT 14 790 EUR
CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 15 490 EUR
CRF1100L Africa Twin Adventure Sports DCT 16 490 EUR
CRF1100L Africa Twin Adventure Sports + SHOWA EERA 16 990 EUR
CRF1100L Africa Twin Adventure Sports DCT + SHOWA EERA 17 990 EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Kufor topcase plas + nosič 929 EUR
Kufor topcase ALU + nosič 969 EUR
Bočné kufre ALU + nosič 1190 EUR
3x ALU kufre s taškami + nosiče + tankbag + padací rám + hlavný stojan 2740 EUR
Hmlové svetlá LED 410 EUR
Turistické plexi 119 EUR
Hlavný stojan 179 EUR
Tankvak 4,5 l 119 EUR
Padacie rámy 310 EUR
Ochrana motora 215 EUR
Quick-shift obojsmerný 625 EUR

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a Video: Honda EU a Tomáš Hajduch - Awia

Na testovanie motocykla nás pozvala spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko. Redaktori motoride.sk jazdia v oblečení Klim od Touranbike.sk, prilba Touratech.


Foto:
 Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020 BMW F 850 GS Adventure 2020 Triumph Tiger 900 GT 2020 BMW R 1250 GS Adventure 2020 KTM 1290 Super Adventure R 2020
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaBMWTriumphBMWKTM
Model:CRF1100L Africa Twin Adventure SportsF 850 GS AdventureTiger 900 GTR 1250 GS Adventure1290 Super Adventure R
Rok:20202020202020202020
Novinka:NOVINKA 2020NOVINKA 2020
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1084 ccm853 ccm888 ccm1254 ccm1301 ccm
Max. výkon:102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8750 ot.136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot.160.5 k (118.0 kW) / 8750 ot.
Max. krútiaci moment:105 Nm / 6250 ot.92 Nm / 6250 ot.87 Nm / 7250 ot.143 Nm / 6250 ot.140 Nm / 6750 ot.
Kompresný pomer:10,1:112,7:111.27:112.5:113.1 : 1
Vŕtanie x Zdvih:92 mm × 81,5 mm84 x 77 mm78 x 61.9 mm102.5 x 76 mm108 x 71 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinouvzduchom a kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazkardanreťaz
Zdvih vpredu:230 mm230 mm180 mm210 mm220 mm
Zdvih vzadu:220 mm215 mm170 mm220 mm220 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčovádvoj kotúčová, radiál 4 piestdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm305 mm320 mm305 mm320 mm
Pneu vpredu:90/90-21M/C 54H90/90-21 54 V100/90-19120/70-ZR1990/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm265 mm255 mm276 mm268 mm
Pneu vzadu:150/70R18M/C 70H150/70-R17 69 V150/70R17170/60-ZR17150/70-18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:216 kg194 kg217 kg
Hmotnosť s náplňami:238 kg244 kg268 kg
Výška sedla:850 mm875 mm810 mm890 mm890 mm
Rázvor:1575 mm1593 mm1556 mm1504 mm1580 mm
Dĺžka:2330 mm2300 mm2270 mm
Šírka:960 mm939 mm930 mm952 mm
Výška:1560 mm1350 mm1410 mm
Svetlá výška:250 mm250 mm
Objem nádrže:24.8 l23 l20 l30 l23 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:197 km/h200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.8 s4 s
Spotreba paliva:4.9 l/100km4.1 l/100km5.2 l/100km4.75 l/100km5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 379 kmcca 420 kmcca 288 kmcca 473 kmcca 308 km
Servisný interval:12000 km10 000km15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiza príplatokáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiza príplatokza príplatokáno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatokza príplatokza príplatoknie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:áno, v sériiáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok, bezdušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesaUSD vidlicapodvozok MARZOCCHI nastaviteľná kompresia, útlm vpredu a predpätie a útlm vzaduvypletané kolesáv sérii plne nastaviteľný podvozok, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí.
Poznámka:
Poznámka:DCT 248 kg, So Showa EERA + 2kg
Cena 03/2020: 15 490 EUR (DCT +1000eur EERA + 1500 EUR)
Cena 03/2020: od 13 100 eurDostupná aj verzia GT Pro: LED hmlovky, el. podvozok vzadu, obojsmerný quick-shifter, vyhrievané sedadlá a systém kontroly tlaku pneumatík TPMS (198 kg)
Cena 05/2020: 13 290 EUR
Variabilné časovanie ventilov ShiftCam
Cena 03/2020: 17 900 EUR
Cena 03/2020: 18 050 eur

Pridané dňa: 26.03.2020 Autor: Awia

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk