[Testy a predstavenia - Test]
Goldwing je motorka, ktorá sa pomerne výrazne odlišuje od všetkého dvojkolesového čo behá po cestách. Minulý rok sme detailne otestovali manuál aj automat a tak tentoraz sme sa pozreli na nový modrý Goldwing trochu inak ako obvykle. Nech sa páči Mr. Luxus v porovnaní s...
Text: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Na Goldwingu som znovu prejazdil celé slovensko a zavítal som aj na ďaleký východ... A to priamo do srdca známej vinohradnícej oblasti Tokaj. Nech sa páči pozri si video:
Parník Gold Wing nielenže schudol (a to riadne!), ale má aj raz toľko ventilov, konečne dostačujúce zavesenie predku, ale najmä modernú elektroniku a menší počet ovládačov. A v neposlednom rade je oveľa športovejší než akýkoľvek jeho predchodca.
Bolo by kardinálnym hriechom, keby Honda nedala do nového Gold Winga svoju automatickú dvojspojkovú prevodovku. Konkrétne v tomto prípade ide o doslova na mieru ušitú prevodovku, pretože ako jediná má sedem stupňov a ako jediná svoje správanie upravuje podľa zvoleného módu motora. Môžeš si tam naklikať extra ležérny mód, ktorý zaradí sedmičku ešte v meste, alebo aj taký, ktorý bude preraďovať až pri červenom pásme. Keď si predstavíme, že ešte pred rokom mal tento model iba zastaralých päť kvaltov, tak dnes tu máme pred sebou doslova sci-fi.
Kompletný a detailný test oboch verzií Goldwinga si pozri tu:
28.05.2018 - Peter Fischer Čitatelia: 11396 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
3,7 litra objemu, 16 prevodov, 12 valcov, tri spojky a pritom iba dva motocykle. Dva Gold Wingy. Majestátne stroje, ktoré križujú cesty tejto planéty už viac ako štyridsať rokov. Mali sme jeden s manuálnou prevodovkou, druhý s automatom. Lietali sme s nimi rovnaké trasy v rovnakom čase, často sme si ich striedali. Na ktorom sa nám jazdilo lepšie?
No čo, aké to je? Táto otázka padla väčšinou všade tam, kam som na ňom dorazil. A aká je moja odpoveď? Usmejem sa, povzdychnem a s pokračujúcim úsmevom odpoviem, je to skvele :) Motorku som mal požičanú na víkend, počas víkendu som na ňom spravil cca 700-800 km. Zažil som slnko a aj dážď, vetrík a fujavicu, radosť aj sklamanie ale poviem Vám na konci každej cesty bol úsmev a pocit niečoho veľkého. Teda párdon, keď som ho bol vrátiť tak tam bol už smútok :)
Goldwing dáva jazdcovi pocit nadradenosti aký zažije iba na motorkách podobnej triedy. Tých motoriek nie je veľa a preto je to stále zážitok stretnúť takú motorku na cestách. Technologicky Goldwing je rovnaký ako v minulom roku, novinka je modrá metalíza, ktorá mám pocit mu veľmi pristane. Za mňa je v tejto farbe najkrajší.
Ináč klasika, infotaiment, automat, a posed rovnaký. Schopnosť perfektnej manipulácie si zachoval a poviem Vám je to fakt úžasné a človek tomu nerozumie ako ľahko sa môže ovládať 400-kilova motorka. Je to ako scooter ktorý má 6 valcov. Motor krásny záťah odspodu, neprotestuje ani pri nižších ani vyšších otáčkach. Krútiaci moment je posunutý v nižších otáčkach, občas má prekvapil, hlavne v meste kedy pri cca 50km/h mal zaradenú 6tku a tváril sa ako by nič.
A čo sa mi najviac páčilo? No predsa spotreba. V meste 6 litrov a na dlhšej trase 5.5litra. To nie je zlé na 6valec v objeme 1800ccm, že? Podvozok Ach...no famózny, nie je čo dodať, ale zistil som že enduro to nie je :) Ergonómia je samostatná kategória a úprimne najlepšie je si to skúsiť a nie o tom čítať. Odporúčam zájsť k najbližšiemu predajcovi motocyklov Honda, sadnúť si a zažiť tu pohodu. Dovoľte mi ale jedno varovanie, je možné že sa Vám to natoľko zapáči že už nebudete chcieť z neho zosadnúť. O vyhrievaných sedadlách a rukovätiach už ani radšej nepíšem. A vôbec kde je bezpečnostný pás, to má napadlo pri každom nasadnutí :)
Batožinový priestor za mňa super, kufre sú dosť veľké na cestovanie, žiaľ zámky občas neposlúchajú a to dosť to naštve keď sa už oblečiete nasadnete a zrazu Vám na pristrojovke svieti že jeden z troch kufrov je otvorený hoc sú všetky zatvorené. Vtedy treba daný kufor otvoriť a zavrieť s väčším dôrazom. Možno ďalší goldwing už bude mať kufre plne elektrické. Veď stále je čo vylepšovať, nie? :)
Infotaiment je jednoduchý na grafiku ale na druhej strane je presne taký aký jazdec potrebuje. Jednoduchý a prehľadný. Prehráva hudbu z USB kľúča, AUX, alebo telefónu cez Bluetooth a samozrejme nechýba ani klasické AM/FM rádio. Navigácia priehľadná a rýchla. Vedel by som si pomocou nej naplánovať pekný moto trip. Zvuk hudby no jednoducho bomba. "Listen To Your Heart " od Roxette znelo pekne aj pri 17... 130km/h na diaľnici :)
Goldwing je motorka ktorá si pýta kilometre. Na oplátku Vám dá kopu zážitkov a pocit nadradenosti na ceste. Motorku odporúčam ľuďom ktorý nemajú problém s časom a nie peniazmi, áno cena je veľká a motorka nie je pre každého ale aj tak mám pocit že ľuďom v dnešnej dobe nechýbajú peniaze, ale čas na všetko. Na dobre sa ľahko zvyká a na tuto motorku to platí obzvlášť, nebudem klamať a poviem Vám že mi Goldwing bude aj chýbať hlavne teraz keď počas písania tejto mini recenzie sedím vo vlaku naspäť do Košíc...
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Pozadia, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Konkurentov v tomto segmente nebolo nikdy veľa. Tým najbližším je rozhodne šesťvalec (radový) od BMW - K 1600 GTL - motor má vyšší výkon a športovejšie ladené GTL je aj ľahšie a jazdí na 17-palcových kolesách. Základnú cenovku má nižšie, ale množstvo príslušenstva si treba v GTL ešte priplatiť.
Veľké tourery ponúkajú aj američania: Harley-Davidson Ultra Limited a Indian Roadmaster. Majú však na tento segment trochu iný pohľad a to menej športový. Na pohon slúžia mohutné tradičné vidlicové dvojvalce a okolo nich sú postavené veľké cruisre s trojicou kufrov a veľkou kapotážou. Výkon sa tu neudáva - iba poriadne veľký krútiaci moment. Na pohon slúži namiesto kardanu remeň a kolesá majú menšie rozmery ala cruiser. Hmotnosť američanov je vyššia. Neponúknu síce saký športový prejav ako šesťvalce ale na druhej strane ponúknu legendárne meno a pohodový prejav made in USA.
Nik z konkurencie ale dnes neponúkne zákazníkovi automatickú prevodovku, čo je podľa mňa v tomto segmente luxusu hlavná výhoda Goldwinga. Rovnako nik neponúkne ani airbag.
Som rád že za posledných 10 rokov som mohol vyskúšať všetky modely GoldWinga, ktoré Honda vyprodukovala. Dnes je na trhu 40 rokov z toho 30 ako šesťvalec a aj dnes dokazuje, že je TOP voľbou v segmente. Je to motorka, na ktorú vždy rád vysadnem a vždy je to zážitok. Baví ma jeho veľkosť a ešte viac ma baví ako si na ňom viem zajazdiť v zákrutách. Vždy rád niekoho odveziem a ten človek vždy vystupuje ohúrený, čo tento stroj dokáže...
veľký luxusný krížnik, jedinečný boxer motor, pohodlný podvozok, skvelé jazdné vlastnosti a manipulácia na mieste, zábavná športová jazda v zákrutách (aj keď sa nezdá), možnosť automatickej prevodovky | maximálna rýchlosť by mohla byť vyššia, menší objem kufrov |
Servisný interval | 12 000 km |
Spotreba | 6,5 l/100 km |
Objem nádrže | 21 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | cca 270 km |
Počet dealerstiev u nás | 8 (BA, TT, NR, TN, ZA, KE, PO) |
Cena motocykla (základ) | 23 900 eur (manuál, bez kufra, nízke plexi) |
Cena motocykla (stred) | 29 900 eur (manuál) |
Cena motocykla (plná výbava) | 32 900 eur (DCT + airbag) |
Páčka brzdy | 108 eur |
Stupačka | 49 eur |
Spätné zrkadlo | 264 eur (komplet) |
Svetlomet | 1020 eur |
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motors Europe Ltd. Redaktori jazdia v oblečení Klim, Rev'it a prilbách Touratech Aventuro a AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o..
Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Honda | BMW | Harley-Davidson | Indian |
Model: | GL 1800 Gold Wing Tour | K 1600 GTL | Ultra Limited | Roadmaster |
Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
Kategória: | Cestovná | Cestovná | Cestovná | Chopper/Cruiser |
Motor: | ||||
Typ motora: | šesťvalcový boxer (4T) | šesťvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1833 ccm | 1649 ccm | 1745 ccm | 1811 ccm |
Max. výkon: | 126.5 k (93.0 kW) / 5500 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 7750 ot. | ||
Max. krútiaci moment: | 170 Nm / 4500 ot. | 175 Nm / 5250 ot. | 152 Nm / 3250 ot. | 161.6 Nm / 3000 ot. |
Kompresný pomer: | 10,5 : 1 | 12.2:1 | 10:1 | 9,5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 73 x 73 mm | 72 mm x 67.5 mm | 101.0 x 113.0 mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | DOHC (4V) | OHV (2V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová + spiatočka | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan | reťaz | remeň |
Zdvih vpredu: | 125 mm | 119 mm | ||
Zdvih vzadu: | 135 mm | 114 mm | ||
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 300 mm | |
Pneu vpredu: | 130/70 R18 | 120/70-ZR17 | 130/60B17 | 130/90B16 73H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 316 mm | 320 mm | 300 mm | |
Pneu vzadu: | 200/55 R16 | 190/55-ZR17 | 180/65B16 81H | 180/60R16 80H |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 321 kg | 398 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 365 kg | 350 kg | 414 kg | 414 kg |
Výška sedla: | 745 mm | 750 mm | 740 mm | 673 mm |
Rázvor: | 1695 mm | 1680 mm | 1625 mm | 1668 mm |
Dĺžka: | 2475 mm | 2489 mm | 2600 mm | 2656 mm |
Šírka: | 925 mm | 1000 mm | 1000 mm | |
Výška: | 1340 mm | 1465 mm | 1491 mm | |
Svetlá výška: | 130 mm | 135 mm | 140 mm | |
Objem nádrže: | 21.1 l | 26.5 l | 22.7 l | 20.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 180 km/h | |||
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km | 6 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 282 km | cca 260 km | ||
Servisný interval: | 8000 km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | za príplatok | ||
El. Podvozok: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena: 29 900 eur (5/2018) (základná verzia bez kufra a plexi: 23 900 eur) | Cena od: 24 200 eur (5/2018) | Cena od: 29 650 eur (5/2018) |
Pridané dňa: 12.06.2019 Autor: Awia