http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Honda CB500X 2019 – inovovaný dobrodruh nielen pre majiteľov A2 vodičákov

[Testy a predstavenia - Test]

Pre rok 2019 Honda inovovala celú radu CB500. Práve X-ko dostalo veľa nových zmien, ktoré z neho robia ešte lepšieho adventure turistu s vylepšeniami zameranými aj na jazdu mimo asfaltu.

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii

Beckov - Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Beckov - Honda CB500X 2019 – inovovaný dobrodruh

S X-kom som si užil fajnový týždeň a nabehal množstvo kilometrov. Hneď prvý deň viac ako 700 keď som hu preberal v Trenčíne, jazdil som až na Záhorí a večer parkoval v Košiciach. Pozrime sa však najprv stručne čo je nové:

Čo je nové:

Video: Honda CB500X 2019 – adventúra nielen pre vodičáky A2

Cestovanie:

X-ko je stavané priamo na cestovanie za dobrodružstvom s tým, že jeho motor je nastavený presne na 35 kW teda na maximum čo môže jazdiť majiteľ vodičáku A2. Je to zábavný dvojvalec so športovým prejavom, nebojí sa otáčok a rád sa nechá vytočiť. Aj vďaka tomu je jazda na CB500X naozaj svižná. Bez akýchkoľvek problémov udržuje diaľničnú 130-tku a jazdí aj oveľa viac. Maximálka sa približuje k 200-vke. V nejakých tých strmších kopcoch je to citeľnejšie, ale ak jazdec podradí a dopraje motorku otáčky tak stále jazdí svižnejšie ako okolité autá. Nemal som problém ani pri jazde vo dvojici a motor hodnotí ako skvelý, točivý, ktorý má potenciál začínajúceho jazdca veľa naučiť.

Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X 2019 – inovovaný dobrodruh

Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh

Navyše sa motor jazdcovi odmení skvelou spotrebou. Tá moja bola vždy pod 5 litrov aj keď som jazdil pomerne rýchlo ale pri turistickej jazde sa dá dostať na hodnotu 3,5 l/100 km. K tomu 17,7 litrová nádrž a je jasné že X-ko má dojazd takmer 400 km na jedno natankovanie.

Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X 2019 – inovovaný dobrodruh

Turista ocení pohodlie ktoré mu zabezpečuje kapotáž a vysoké predné plexi. Takto v sérii mi prišlo 100% funkčné na moju výšku 182cm by som ani nič iné neriešil. Parádne do ruky sadnú nové riaditka a celkový posed. Ako som spomínal spravil som v jeden deň cez 700 km a to aj s pomerne ťažkým ruksakom na chrbte a vystupoval som z motorky úplne v pohode. Nový podvozok veľmi dobre filtruje nerovnosti a pritom nie je nijako uhúpaný a určite tomu pomáha aj predná 19-tka.

Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X 2019 – inovovaný dobrodruh

Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh

Prístrojovka je nová – má to inverzné zobrazenie – teda biele na čiernom, ktoré vidíme na posledných Hondách. Viditeľnosť je dobrá a prístrojovka má fakt kopu funkcií, dva tripy a každý z nich si pamätá vlastnú spotrebu, čas jazdy, spotrebované palivo atď. Veľmi funkčné a užitočné.

Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X 2019 – inovovaný dobrodruh

Brzdy sú overené, vyskúšané a samozrejme so systémom ABS. Napriek tomu, že je to jednokotúč bol na nich spoľah. Keď mi v noci vyskočili do cesty dve srnky tak som plne overil ich schopnosti a zo 100 km/h brzdil na nulu s absolútnou istotou a pritom som objavil aj funkciu blikania smeroviek pri núdzovom brzdení, ktorú má napríklad Africa Twin.

Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X 2019 – inovovaný dobrodruh

19-palcové predné koleso - Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
19-palcové predné koleso - Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh

Offroad:

Samozrejme že som neodolal a vyrazil som s CB500X aj do terénu. Tu chválim všetky tie zmeny čo dostala od vyššieho podvozka, 19-ky vpredu až po riaditka. Nie je to vyslovene enduro, ale suchý terén zvládal ukážkovo aj v pomerne svižnom tempe (pozri video).

Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X 2019 – inovovaný dobrodruh

Vzhľadom na zameranie stroja (viac na cestu - crossover) hodnotím jazdu v teréne ako zábavnú, ľahkú a príjemnú. Trakčná kontrola tu nie je a tak ma neobmedzovala, motorka ma fajný motor a na pocit je ľahká a dobre sa ovláda. V stupačkách sa jazdiť dá ale na moju výšku by to chcelo trochu riaditka pridvihnúť.

Nastaviteľné predpätie prednej vidlice - Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Nastaviteľné predpätie prednej vidlice - Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh

Čo v teréne trochu chýba je ochrana spodku motora i keď svetlá výška je pomerne slušná´- 180 mm. Tiež padacie rámy by pomohli ochrániť pred škodami v prípade pádu. No a tiež stupačky jazdca sú z cesťáka teda s gumou na povrchu, čo znamená že v blate sa budú šmýkať.

Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X 2019 – inovovaný dobrodruh

Na zlepšenie offroad schopností by CB potrebovala vyššie zdvihy, zubaté stupačky, enduro kolesá 18 a 21, nejaké minimalistické odolné kapotáže, vysoký blatník a mohlo by z toho vzniknú zaujímavé endurko – do ostrého terénu a aj na cestovanie. Je škoda že Honda takúto „Baby-Africu“ zatiaľ nepostavila.

Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X 2019 – inovovaný dobrodruh

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Zhodnotenie:

Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X 2019 – inovovaný dobrodruh

Honda CB500X je hotová nenáročná motorka a navyše za dobré peniaze. Je to plne vybavený stroj, so slušným podvozkom a brzdami, zábavným motorom, LED svetlami a pekným dizajnom. Je to motorka s ktorou majiteľ môže spokojne na výjazd aj s oveľa väčšími strojmi. A tak ako je môže s ňou vyraziť za dobrodružstvom, kľudne aj na Balakán a bez problémov si prejde miestne šotolinové trasy. Zvládne aj jazdu vo dvojici. No a toto všetko dokáže aj pri priaznivej spotrebe, ktorú ocení nejeden turista. Osobne by som si ju vedel predstaviť v garáži, ako motorku na všetko na dochádzanie do práce aj na výlety...

Plusy, mínusy

zábavný motor, ľahké ovládanie spojky, super spotreba, ochrana pred vetrom, vysoké plexi, držiak GPS, komplet LED osvetlenie, cena chýba ochrana spodku motora, gumené stupačky jazdca

Konkurencia:

Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X 2019 – inovovaný dobrodruh

Konkurenciu pre CB500X začnem dvojicou Benelliek Benelli TRK 502 Traveler a TRK 502 X. V podstate sú to rovnaké motorky len X-ko ma vypletané kolesá a vpredu 19-tku a vyššiu cenu. K Honde majú porovnateľný výkon, väčšiu nádrž, plne nastaviteľný podvozok no sú ťažšie. Cenovo je Traveler na 17-palcových kolesách lacnejší o 400 EUR a 502X zas o stovku drahší.

Japonská konkurencia je už zo sveta väčších motoriek, ktoré sú ale dostupné aj v 35kW verzii. Cena je tam už ale okolo 8000 eur.
Kawasaki Versys 650 je cestnejšie zameraný na 17-stkach a má pne nastaviteľný podvozok. Suzuki ponúka obľúbený Suzuki V-Strom 650 rokmi overený s parádnym vidlicovým dvojvalcom. Yamaha zas malého Tracer 700 ľahký, kompaktný a podobne ako Versys na 17-stkach kolesách.
Z podobnej kategórie je aj konkurent z vlastnej stajne Honda NC 750 X zaujme väčším motorom, nízkou spotrebou ale aj možnosťou voľby automatickej prevodovky DCT.

Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X 2019 – inovovaný dobrodruh

Nový výfuk - Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh

Video

Video: Honda CB500X 2019 – adventúra nielen pre vodičáky A2

Video: Honda CB500X 2019 - silná, agilná, úsporná

Pozadie / Wallpaper:

Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh
Honda CB500X  2019 – inovovaný dobrodruh

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda CB500X 2019:

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 3.6 l/100km
Objem nádrže 17.7 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) cca 368 km
Cena motorky 6390,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Komfort sada (hlavný stojan, kryty rukovätí,
deflektory kapotáže, vyhrievané rukoväte a 12V zásuvka)
620 EUR
Hmlové svetlá 330 EUR
Kufor topcase (35 l) + nosič 470 EUR
Kryty rukovätí 125 EUR
Vyhriavané rukoväte 315 EUR
Tmavé plexi 54 EUR
Tankvak 91 EUR
Padacie rámy 240 EUR
12 V zásuvka 26 EUR
Hlavný stojan 144 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 60 EUR
Stupačka 67 EUR
Spätné zrkadlo 72 EUR
Smerovka 57 EUR

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Honda CB500X 2019 Benelli TRK 502 Traveler 2019 Benelli TRK 502 X 2019 Kawasaki Versys 650 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaBenelliBenelliKawasaki
Model:CB500XTRK 502 TravelerTRK 502 XVersys 650
Rok:2019201920192019
Novinka:NOVINKA 2019
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovná
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:471 ccm499.6 ccm499.6 ccm649 ccm
Max. výkon:47.6 k (35.0 kW) / 8600 ot.47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot.47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot.69.4 k (51.0 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:43 Nm / 6500 ot.46 Nm / 6000 ot.46 Nm / 6000 ot.64 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:10.7: 111.5:111.5:110.8:1
Vŕtanie x Zdvih:67 x 66.869.0 x 66.8 mm69.0 x 66.8 mm83 x 60 mm
Palivový system:PGM FIvstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mm
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:150 mm150 mm150 mm150 mm
Zdvih vzadu:135 mm150 mm150 mm145 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm320 mm320 mm300 mm
Pneu vpredu:110/80R19M/C120/70 R17110/80-R19120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm260 mm260 mm250 mm
Pneu vzadu:160/60R17M/C160/60 R17160/60 R17160/60ZR17M/C (69W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:197 kg210 kg210 kg214 kg
Výška sedla:830 mm800 mm840 mm840 mm
Rázvor:1445 mm1525 mm1525 mm1415 mm
Dĺžka:2155 mm2170 mm2170 mm2165 mm
Šírka:825 mm890 mm890 mm840 mm
Výška:1410 mm1235 mm1235 mm1400 mm
Svetlá výška:180 mm170 mm
Objem nádrže:17.7 l20 l20 l21 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:184 km/h
Spotreba paliva:3.6 l/100km5.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 368 kmcca 308 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Iná výbava:nastaviteľná USD vidlica a tlmičvypletané kolesá (R19 vpredu), nastaviteľná USD vidlica a tlmičnastaviteľný podvozok, USD vidla
Poznámka:
Poznámka:Vyššie zdvihy, 19-palcové koleso, anti-hop, nová prístrojovka,
Cena 05/2019: 6390 EUR
Cena 05/2019 5 999 EURCena 05/2019 6 499 EURCena 7/2018: 7 995 eur
Foto:
 Honda CB500X 2019 Suzuki V-Strom 650 2019 Yamaha Tracer 700 2019 Honda NC 750 X 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaSuzukiYamahaHonda
Model:CB500XV-Strom 650Tracer 700NC 750 X
Rok:2019201920192019
Novinka:NOVINKA 2019
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovnáCestovná
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:471 ccm645 ccm689 ccm745 ccm
Max. výkon:47.6 k (35.0 kW) / 8600 ot.70.7 k (52.0 kW) / 8000 ot.74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot.54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot.
Max. krútiaci moment:43 Nm / 6500 ot.62 Nm / 6500 ot.68 Nm / 6500 ot.68 Nm / 4750 ot.
Kompresný pomer:10.7: 111.2:111.5 : 110.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:67 x 66.881.0 x 62.6 mm80 x 68.6 mm77 x 80mm
Palivový system:PGM FIvstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6 stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:150 mm150 mm137 mm153.5 mm
Zdvih vzadu:135 mm159 mm130 mm150 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm282 mm320 mm
Pneu vpredu:110/80R19M/C110/80-R19120/70-17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm260 mm245 mm240 mm
Pneu vzadu:160/60R17M/C150/70-R17180/55-17160/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:197 kg213 kg196 kg219 kg
Výška sedla:830 mm830 mm835 mm830 mm
Rázvor:1445 mm1560 mm1450 mm1540 mm
Dĺžka:2155 mm2275 mm2138 mm2210 mm
Šírka:825 mm835 mm806 mm840 mm
Výška:1410 mm1405 mm1270 mm1285 mm
Svetlá výška:180 mm140 mm165 mm
Objem nádrže:17.7 l20 l17 l14.1 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:184 km/h185 km/h
Spotreba paliva:3.6 l/100km4 l/100km4.3 l/100km3.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 368 kmcca 375 kmcca 296 kmcca 302 km
Servisný interval:12000 km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Iná výbava:12V zásuvka
Poznámka:
Poznámka:Vyššie zdvihy, 19-palcové koleso, anti-hop, nová prístrojovka,
Cena 05/2019: 6390 EUR
Cena 7/2018: 7 990 eurAkciová cena 7/2018: 7 790 eurCena 07/2018: 7 390 eur
verzia s DCT: 8 190 eur

Pridané dňa: 22.05.2019 Autor: Awia

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk