http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Test: Offroad alebo cesta? KTM 690 Enduro R a 690 SMC R 2019

[Testy a predstavenia - Test]

KTM nenecháva veľké jednovalce umrieť, legendárna LC4 vstupuje do novej éry a hneď v prevedení enduro aj supermotard. Silnejší motor, pokroková elektronika, prepracovaný rám, nádrž, nový dizajn...

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: KTM.press, Tomáš Hajduch - Awia

1987 zrod LC4 - úspešný príbeh

Písal sa rok 1987 keď po 5 rokov trvajúcom vývoji uzrel svetlo sveta prvý motor LC4. Veľký jednovalec mal zdvihový objem 553 ccm a model niesol označenie 600 GS LC4. V roku 1994 sa do série dostáva prvá generácia Duke 620. LC4 motory sú stále stelesnením hrubej surovej sily, nemajú veci ako elektrický štartér či vyvažovací hriadeľ.

KTM 690 motor LC4 2019
KTM 690 motor LC4 2019

Postupne rástla kubatúra 640, 660, 690 od roku 1996 dostal Duke elektrický štartér v 1997 prišla prvá verzia Adventure. LC4 sa dostala aj na Dakar (KTM 660 R) a v rukách Fabriazia Meoniho v 2001 zvíťazila a odvtedy už 18 rokov túto značku nik na Dakare neporazil. Dnes má tento motor 32 rokov vývoja, výkon ako nikdy predtým a vďaka moderným technológiam aj prívetivý a hladší chod.

KTM 690 motor LC4 2019
KTM 690 motor LC4 2019
KTM 690 motor LC4 2019
KTM 690 Enduro R a SMC R 2019  - výkon motora LC4

Čo je nové:

KTM 690 Enduro R a SMC R 2019
KTM 690 Enduro R a SMC R 2019

Video: KTM 690 Enduro R a 690 SMC R 2019 - Portimao - motoride.sk

Oba modely prešli množstvom zmien počnúc novým rámom. Ten je vpredu pri krku riadenia štíhlejší vďaka čomu majú stroje lepší rejd. Palivová nádrž je stále vzadu a aj keď to tak nevyzerá je väčšia oproti predchodcovi. Celkovo motorky dostali úplne štíhlu líniu a dizajn inšpirovaný ostrými MX či enduro modelmi. Bočné plasty sú minimalistické, štíhle a dajú sa demontovať bez náradia. Dokonca pod tým ľavým sa našlo aj praktické miesto na náradie. Vzduchový filter je ľahko dostupný priamo pod sedlom.

Pod ľavým plastom (demontáž bez náradia) je miesto na náradie - KTM 690 SMC R 2019
Pod ľavým plastom (demontáž bez náradia) je miesto na náradie - KTM 690 SMC R 2019

Nová je aj úplne minimalistická prístrojovka, ktorá je takmer ako z ostrého endura. K športovému charakteru oboch strojov podľa mňa pasuje, ale viem že sa moc ľuďom nepáči. Predsa len predchodca mal civilenšiu väčšiu prístrojovku aj s otáčkomerom.

Minimalistická prístrojovka - KTM 690 Enduro R 2019
Minimalistická prístrojovka - KTM 690 Enduro R 2019

Podvozok tradične zabezpečuje značka WP. Pre SMC je to WP Apex a Enduro preberá WP Xplor priamo zo sveta ostrých endúr. Oba sú samozrejme plne nastaviteľné a v oboch prípadoch je zadná kyvka odpružená cez prepákovanie.

USD vidlica WP Xplor - KTM 690 Enduro R 2019
USD vidlica WP Xplor - KTM 690 Enduro R 2019

O brzdenie sa stará značka Brembo. Na endure je tovlnitý 300mm kotúč a dvojpiestik vpredu. SMC má 320mm kotúč a radiálny 4-piestikový strmeň. Brzdenie stráži moderné náklonové ABS s možnosťou vypnutia. Režimy Supermoto alebo Offroad sa aktivujú dolnkovým dongle - ABS vtedy funguje len na prednom kolese, nie je náklonovo citlivé, nezabraňuje dvíhaniu zadného kolesa pri ostrom brzdení a rovnako nerieši zablokovanie zadného kolesa. Náklonová je aj trakčná kontrola a je tu aj možnosť výberu dvoch palivových máp - režimov. Na toto sa využíva ovládač na ľavej rukoväti - rovnaký ako na modeloch EXC.

KTM 690 Enduro R 2019
KTM 690 Enduro R 2019

KTM 690 SMC R 2019
KTM 690 SMC R 2019

Street režim je rovnaký na oboch strojoch - poskytuje športovú mapu a náklonovú trakčnú kontrolu, ktorá minimalizuje prešmyk na jazdenie po cestách. Enduro má druhý režim Offroad - agresívna odozva plynu, trakčná nie je náklonovo citlivá, povoľuje prešmyk zadného kolesa i jazdu po zadnom. SMC ma zas režim Sport - agresívna odozva a obmedzená trakčná kontrola - tiež nie je citlivá na náklony a umožňuje driftovať a jazdiť kontrolovaným šmykom.

Ovládač palivových máp a trakčnej kontroly - KTM 690 Enduro R 2019
Ovládač palivových máp a trakčnej kontroly - KTM 690 Enduro R 2019

Oba modely majú vypletané kolesá. SMC samozrejme 17-tky s pneumatikami Bridgestone S21, Enduro má kombináciu 21 a 18 palcov a v sérii pneumatiky Mitas E-07. SMC je kvôli širším kolesám, väčšej prednej brzde a strmeňu o 1 kg ťažšie (147kg bez paliva) ako Enduro ktoré váži 146kg bez paliva.

KTM 690 Enduro R a SMC R 2019
KTM 690 Enduro R a SMC R 2019

Pokračovanie článku na ďalšej strane: 690 Enduro R - poďme do terénu, 690 SMC R – vymetač zátačiek, Konkurencia, Záver, Video, Pozadia, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

KTM 690 Enduro R 2019 - poďme do terénu:

KTM 690 Enduro R 2019
KTM 690 Enduro R 2019

KTM 690 Enduro R 2019
KTM 690 Enduro R 2019
KTM 690 Enduro R 2019
KTM 690 Enduro R 2019

Konečne nastal ten čas a ideme jazdiť. Mám síce len požičané čižmy a oblečenie (skoro bez chráničov) ale aj tak sa neviem dočkať. Ráno je tu pomerne chladné, okolo cesty námraza, ale na to mysleli a zapožičali nám gumené endurácne nepremoky. Čaká nás viac ako 100 km offroadu len doobedu a tak sa ničím nezdržujeme a už pár km od hotela vyrážame do terénu.

KTM 690 Enduro R 2019
KTM 690 Enduro R 2019

690 má pomerne vysoké sedlo 910 mm, ale pri tom ako je úzke a aj ako motorka trochu sadne mi to absolútne neprekáža (mám výšku 182 cm) Jazdu začínam v režime na cesty a plne aktívnou náklonovou trakčnou a ABS. Všetko funguje tak ako na ceste očakávaš. Je to jednoducho bezpečnostný systém, ktorý zabráni šmyku, pádu na ceste. Po vjazde do terénu sa okamžite ukazujú jeho rýchle zásahy. Akonáhle začína koleso prešmykovať elektronika škrtí výkon cez elektronický plyn - teda žiadne trhanie ale hladký zásah - ty si plyn točíš ale motorka nepridáva.

KTM 690 Enduro R 2019
KTM 690 Enduro R 2019

Takže hneď prepínam na režim offroad. Tu je to úplne iná kapusta. Naozaj už dlho sa ma výrobcovia snažia presvedčiť, že ich trakčná je vyvíjaná aj pre jazdu v teréne a že mám jazdiť aj s ňou. Tu môžem povedať, že táto je asi jedna z najlepších aké som v teréne skúsil. Spočiatku si až tak nerozumieme a to preto, že keď zaberie a ja cítim "hluchotu" na plyne, uberám a znovu pridávam - a tak metiem elektroniku. Po čase zisťujem, že je oveľa lepšie držať plyn a po krátkej chvíli ako elektronika získa trakciu začne pekne zrýchľovať. Fakt musím povedať že keď si jazdec zvykne tak na týchto šotolinových, kamenistých a často blatistých cestách sa dá jazdiť s touto offroad trakčnou fakt svižne, zábavne, s dlhými driftami a stále tam elektronika zachráni jazdca pred nejakým tým pretočením, ktoré by viedlo až k pádu, napríklad pri výjazde z ostrej zákruty.

KTM 690 Enduro R 2019
KTM 690 Enduro R 2019

Mi sa ale dostávame až do piesku, kde zastavuje náš sprievodca a dáva nám inštrukcie. Pred nami je hlboký piesok s rozjazdenými koľajami – ak takýto terén poznáš vieš že je to fakt nepríjemné. Trakčnú kontrolu vypíname a ideme za sprievodcom asi 1km. Zastavujeme traja – maďarský jazdec – endurák čo bol 2x na Dakare, poľský test jazdec – známy stunt-rider a ja. Zvyšok skupiny to nezvládol a ide okľukou mimo piesku s druhým sprievodcom.

Ideme do piesku - KTM 690 Enduro R v Portugalsku
Ideme do piesku - KTM 690 Enduro R v Portugalsku

My si tak môžeme užiť fajnovú pieskovú nakladačku so všetkým čo k tomu patrí. Ako zvyčajne na to aby to fungovalo treba prekonať počiatočnú neistotu totálne plávajúcej motorky a pod plným plynom nabrať rýchlosť. Potom už 690 letí cez piesok a preráža si to veselo aj pomedzi koľaje. Dostavujú sa prvé drobné pády a dvíhanie motorky. 690 je fakticky ľahučká a priemerný chlap nemá problém ju hravo dvihnúť. Poliak predsa len nie je s pieskom až taký kamarát tak idem za ním a pomáham mu dvíhať. V jednom prípade fakt v slušnej rýchlosti chytil pánty a hodil salto vpred (pozri video). Našiel som ho zavaleného pod motorkou, ale nebolo mu absolútne nič. Očividne ho to ale neskutočne bavilo a užíval si čo tá motorka dokáže ak jej do toho jazdec zbytočne nekecá. Následne je čas pre moju show: zachytávam ľavou čižmou koreň (samozrejme že na tej nohe kde som mal pred rokom vykĺbené koleno :-) ) a ten ma za jazdy vysadzuje zo sedla. Padám, ale do mäkkého takže je všetko v poriadku.

Takto som vyhrabal spod motorky poľského kolegu - KTM 690 Enduro R 2019 v Portugalsku
Takto som vyhrabal spod motorky poľského kolegu - KTM 690 Enduro R 2019 v Portugalsku

690 Enduro R je motorka, ktorá aj v tomto teréne klame telom. Dnes ešte o trochu viac vyzerá ako EXC a ešte viac tak jazdí. V teréne je to žralok – i keď oproti EXC s miernou nadváhou – takže povedzme že dravá kosatka. S dobrým jazdcom asi dokáže prejsť takmer všetko a menej skúsenému jazdcovi umožňuje sa hravo popasovať s nástrahami terénu, kde by sa ne veľkom Adventure biku trápil.

KTM 690 Enduro R 2019
KTM 690 Enduro R 2019

Je to ideálna dual purpose motorka – zvláda cestu s gráciou, má dosť výkonu aj na diaľnicu, dokáže byť motorkou na každý deň, pekne sa prepletá mestom – ale toto všetko s kompromismi – nižším komfortom a ochranou pred vetrom a vodou. Kto by chcel na nej robiť adventure turistiku bude musieť tak ako doposiaľ motorku dovybaviť. Možno netreba hneď Rally kit za veľa peňazí ale aspoň vyššie plexi, pohodlnejšie sedlo, nosiče batožiny, možno lepšiu ochranu motora a dá sa z toho spraviť motorka na ktorej v sólo prevedení obídeš aj celý svet.

Piesková etapa - KTM 690 Enduro R v Portugalsku
Piesková etapa - KTM 690 Enduro R v Portugalsku

KTM 690 Enduro R 2019
KTM 690 Enduro R 2019
KTM 690 Enduro R 2019
KTM 690 Enduro R 2019

Tak kde je ale 690 Enduro R rozhodne doma to je terén a to počnúc rýchlymi šotolinami až po náročný offroad. Tu dá jazdcovi presne to, za čo zaplatil – neskutočnú zábavu, rýchlosť a zážitok z jazdy.

Dual zameranie, dlhšie servisné intervaly, potenciál na adventure turistiku (s doplnkami), v teréne bezkonkurenčný výkon, ľahkosť ovládania, podvozok Hodne zameraná na terén, menej praktická na každodenné využitie a cestovanie, cenovo sa približuje už dvojvalcom od konkurencie, quickshifter fungoval, ale v teréne som pre neho nenašiel také využitie ako by som čakal

Konkurencia:

Písať o konkurencii pre 690 Enduro R je dnes naozaj ťažké – pretože toho naozaj veľa nieje. Taká priama je len Husqvarna 701 Enduro, čo je v podstate súrodenec. Nemá náklonovú elektroniku ani Quickshifter, ale má iný podvozok so štvorkomorovou prednou vidlicou. Motoricky aj celkovým zameraním je to však v podstate to isté. S poriadne prižmúrenými očami môžeme spomenúť Honda CRF450L – čo by mala byť slabšia a civilnejšia verzia ostrého endura od Hondy – teda tiež taký dual sport. Tu ale zaostáva výkon a aj dĺžka servisného intervalu.

KTM 690 Enduro R 2019
KTM 690 Enduro R 2019

Kto chce jazdiť enduro tak sa určite poobezerá po EXC 500 alebo nejakej inej značke s podobným endurom 450cca a viac. To je už ale ostrý stroj, ktorý postráda to zameranie na jazdu po cestách a asi nik s tým nebude dochádzať do roboty. No a na druhej strane sú potom dvojvalcové cestovné endurá – väčšie a ťažšie stroje ako 790 Adventure R, Africa Twin, F 850 GS, Tiger či nová Ténéré. Čo ponúknu navyše v oblasti pohodlia na turistiku, to stratia v teréne a tak je to ako vždy hlavne o tom, čo chceš jazdiť.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: 690 SMC R– vymetač zátačiek, Konkurencia, Záver, Video, Pozadia, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Foto:
 KTM 690 Enduro R 2019 Husqvarna 701 Enduro 2019 Honda CRF450L 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMHusqvarnaHonda
Model:690 Enduro R701 EnduroCRF450L
Rok:201920192019
Novinka:NOVINKA 2019NOVINKA 2019
Kategória:EnduroEnduroEnduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:690 ccm692.7 ccm449 ccm
Max. výkon:74.8 k (55.0 kW) / ot.74.8 k (55.0 kW) / 8000 ot.25.02 k (18.40 kW) / ot.
Max. krútiaci moment:73.5 Nm / 6500 ot.71 Nm / 6750 ot.32 Nm / ot.
Kompresný pomer:12.7:112:1
Vŕtanie x Zdvih:105 x 80,0 mm105 x 80,0 mm96 x 62.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie PGM-FI
Rozvod:OHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:250 mm275 mm
Zdvih vzadu:250 mm275 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm300 mm260 mm
Pneu vpredu:90/90-2190/90-2180/100-21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm240 mm240 mm
Pneu vzadu:140/80-18140/80-18120/80-18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:146 kg145 kg
Hmotnosť s náplňami:130.8 kg
Výška sedla:910 mm950 mm940 mm
Rázvor:1502 mm1504 mm1500 mm
Dĺžka:2280 mm
Šírka:825 mm
Výška:1260 mm
Svetlá výška:270 mm280 mm315 mm
Objem nádrže:13.5 l13 l7.6 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:3.96 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 255 km
Servisný interval:10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:podvozok WP XPLOR (vzadu prepákovanie)49 mm USD vidlica Showa, vzadu Tlmič Showa + prepákovanie Pro-Link
Poznámka:
Poznámka:Cena 03/2019: 10 699 EURCena 03/2019: 9 950 EUR

Pokračovanie článku na ďalšej strane: 690 SMC R– vymetač zátačiek, Konkurencia, Záver, Video, Pozadia, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

KTM 690 SMC R 2019 – vymetač zátačiek:

KTM 690 SMC R 2019
KTM 690 SMC R 2019

KTM 690 SMC R 2019
KTM 690 SMC R 2019
KTM 690 SMC R 2019
KTM 690 SMC R 2019

Po obede sa prezliekame a vysadáme do sedla supermota 690 SMC R. Čakajú nás pokrútené cesty v okolí okruhu a naši sprievodcovia po krátkych rečiach o bezpečnosti sa s tým fakt neserú a náš SMC had poriadne nakladá. Je neuveriteľné aký výkon sa dá dostať s jednovalca a aké rýchlosti tento obratný zákrutový gepard dosahuje. Prístrojovka je maličká takže väčšinu času ani neviem koľko ideme – našťastie. Iba občasné dedinky dávajú možnosť vydýchnuť stroju aj jazdcovi.

KTM 690 SMC R 2019
KTM 690 SMC R 2019

Keď sa terén otvorí a zákruty už nie sú veľmi ostré a naša rýchlosť stúpa prejavia sa už limity jednovalca. Na toto tempo ho treba držať fakt poriadne pod krkom niekde na hranici obmedzovača. Tu fajnovo pomôže obojsmerný quickshifter. Je to úplne iný level jazdenia, niečo čo sa nedá porovnať s bežnými naháčmi. Toto je 150 kilová obratná mašina, ktorá nemá problém letieť 190 km/h, brzdiť sa dá oveľa neskôr ako by si si myslel a akcelerovať tiež. Tu oceňujem náklonovú elektroniku, ktorá mi dáva možnosť bez veľkých obáv ťahať plný plyn na výjazde, alebo mi zachraňuje prdel keď to s brzdami až príliš preženiem. Samozrejme na ceste sú zásahy elektroniky oveľa menej časté ako na šmykľavom povrchu v teréne takže mi trakcia vôbec nevadí. Tu proste sedí ako riť na šerbel, a neobmedzuje moju zábavu.

KTM 690 SMC R 2019
KTM 690 SMC R 2019

KTM 690 SMC R 2019
KTM 690 SMC R 2019
KTM 690 SMC R 2019
KTM 690 SMC R 2019

Sedlo je štíhle a dlhé a dáva jazdcovi veľkú slobodu pohybu vpred a vzad. Dá sa na ňom perfektne vysadať do zákrut, ale aj presunúť hmotnosť čo najviac dopredu a jazdiť motardovým spôsobom. Toto je motorka, ktorá dáva jazdcovi všetku slobodu, aby si s ňou robil čo len chce. Kto to neskúsil asi nepochopí, no a kto skúsil tomu sa ľahko môže stať že tomu prepadne...

KTM 690 SMC R 2019
KTM 690 SMC R 2019

Po jazde na cestách a povinnom fotení sme sa vrátili na okruh Kartódromo Internacional do Algarve v Portimau. Je to jeden z najdlhších motokárových okruhov v európe a SMC-R sa tu cíti ako doma.

KTM 690 SMC R 2019 v Portugalsku
KTM 690 SMC R 2019 v Portugalsku

Vyrážame na zoznamovacie kolečko a už v ňom to začína byť zábava. Iba pár kôl stačí aby sa okruh jazdec ako tak naučil a môže začať experimentovať so schopnosťami neukojiteľného motardu. Postupne dolaďujem kvalty na ktorých vchádzať do zákrut a hrám sa s stopu. Je tu naozaj všetko, pomerne dlhá cieľovka kde sa naberá rýchlosť potom mierna pravá a ostré brzdenie do dvojice fakt pomalých zákrut kde sa ide cca 45 km/h. Potom je to séria krátkych roviniek a ostrých často aj 180 stupňových, niekedy aj dva krát zalomených zákrut. Jedná zákruta je tu fakt náročná pretože vjazd do nej nie je z roviny, ale z miernej pravej, takže z plného plynu v miernom náklone dobrzďuješ do ostrej 90 stupňovej pravej, čo sprevádza pískajúca zadná guma a motorka v miernom šmyku. Máme totiž na motorkách Supermoto dongle – teda mód na okruh, kedy elektronika ešte menej zasahuje a na zadnom kolese vôbec nefunguje ABS. Je to vec, ktorá spôsobuje neskutočnú zábavu a užíval som si ju kedysi aj na predstavení Duke 690 na Kanárskych ostrovoch.

KTM 690 SMC R 2019
KTM 690 SMC R 2019

Okruh má svoje zákutia s ideálnym povrchom, ale aj miesta kde hrbole dokonale preveria schopnosti podvozku. Podvozku skvele sekundujú aj pneumatiky Bridgestone S21 ku ktorým nemám žiadne námietky. Brzdenie je kapitola sama o sebe. Ono to chce hodne zvyku sadnúť 150 kilovú mašinu a uvedomiť si ako neskoro sa dá brzdiť. Predná brzda s veľkým kotúčom funguje ukážkovo no ja si významne pomáham aj brzdením motorom a naplno využívam v podraďovaní Quickshifter a anti-hop spojku. Na toto je fakt perfektne vyladený a to podraďovanie je nesmierne navýkové – tá zvuková kulisa, štekot ktorý lezie z výfuku, piskot zadnej gumy a príjemne sa vlniaca motorka pred tým ako si ju sklopím do zákruty. Možno aj vďaka tomuto som nenašiel na brzdách chybičku aj keď kolega z Poľska sa sťažoval na výkon prednej brzdy.

KTM 690 SMC R 2019
KTM 690 SMC R 2019

No a keď sme pri Quickshifteri tak musím spomenúť aj jeho špecifíká pri radení v tých extra pomalých zákrutách smerom hore. Postupne som zistil, že v istých režimoch to preradenie napriek snahe nie je moc hladké. Je to asi tým prejavom jednovalca, ale akonáhle som v nižších otáčkach tak to tam nepadá tak hladko a ten ucukaný prejav mi moc nevyhovuje. Dokonca mi tam pár krát padol aj falošný neutrál (a nebol som sám) Keď radím pod plným plynom niekde na cieľovke tesne pred omedzovačom padá to tam ako z veľkej knihy. Postupne som sa s tým zohral a našiel som si miesta kde som radšej klasicky prespojkoval. Vo veľkej miere toto bolo záležitosťou asi dvoch fakt ostrých a pomalých zákrut na okruhu, kde sa šlo pomalšie, ale v riadnom náklone a to cukanie jednoducho nebolo moc príjemné.

KTM 690 SMC R 2019
KTM 690 SMC R 2019

KTM 690 SMC R 2019
KTM 690 SMC R 2019
KTM 690 SMC R 2019
Pod ľavým plastom (demontáž bez náradia) je miesto na náradie - KTM 690 SMC R 2019

Na okruhu sme nakoniec jazdili niekoľko jázd a čoraz ostrejšie. Silnou stránkou SMC-R na takomto povrchu je nízka, hmotnosť neskoré brzdenie, ľahké preklápanie a bicyklová obratnosť spojená s fakt výkonným motorom. Ten ale má užšie spektrum využiteľných otáčok – hlavne ak chceš z neho žmýkať maximum. Takže jazda na takomto športovcovi vyžaduje aj dobrého jazdca s citom na správne radenie kvaltov, ktoré je naozaj časté. Práve toto sú ale veci, ktoré robia z jazdy na supermoto takú nezvyčajnú zábavu.

KTM 690 SMC R 2019
KTM 690 SMC R 2019

KTM 690 SMC-R je nadupaný ľahký stroj s jednovalcom. Kto nehľadá terén je to skvelá voľba, oproti enduru získa nižšie sedlo, lepšie brzdy a cestnejšie 17-palcové kolesá. S turistikou je na tom rovnako ako Enduro – nie je na tom primárne stavaný ale pre sólo jazdca s nejakými úpravami sa dá docestovať aj niekde ďalej. Je to motorka na každý deň ale to hlavné čo má v popise práce je poskytnúť majiteľovi vagón čírej radosti s jazdy.

neskutočne zábavný agresívny funbike – čím viac zákrut tým lepšie, skvelá náklonová elektronika, nízka hmotnosť, výkonný motor, podovozok Quickshifter – niekedy padli falošné neutrály + v nižších otáčkach bolo lepšie spojkovať (daň jednovalca)

Konkurencia:

KTM 690 SMC R to má s konkurenciu podobne ako Enduro. Iný výrobcovia dnes nemajú už veľkú jednovalec v sortimente. Znova ju tu Husqvarna 701 Supermoto s iným dizajnom, iným podvozokom a s jednoduchšou elektronikou. Na cestu sú tu potom ešte naháče ako KTM 690 Duke alebo Vitpilen 701 a Svartpilen 701 . Podobná technika v inom balení určite ale stojí za zmienku a bude chrobákom v hlave pre kupcu. A spomeniem ešte Ducati Hypermotard 950, ktorý aj keď je dvojvalec a je ťažší – ale ponúka približne podobné zameranie.

KTM 690 SMC R 2019
KTM 690 SMC R 2019

KTM 690 SMC R 2019 v Portugalsku
KTM 690 SMC R 2019 v Portugalsku
KTM 690 SMC R 2019 v Portugalsku
KTM 690 SMC R 2019 v Portugalsku

A potom je tu ešte možnosť ísť cestou ostrého motordu a to ktoréhokoľvek výrobcu, ktorý motorady 450ccam + ponúka, alebo formou prestavby z endura či motokrosu (ak netrváš na papaieroch – to už ale hovoríme skôr o pretekovom stroji ako o motorke na dvojité využitie)

Foto:
 KTM 690 SMC R 2019 Husqvarna 701 Supermoto 2019 Husqvarna Vitpilen 701 2019 KTM 690 Duke 2019 Ducati Hypermotard 950 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMHusqvarnaHusqvarnaKTMDucati
Model:690 SMC R701 SupermotoVitpilen 701690 DukeHypermotard 950
Rok:20192019201920192019
Novinka:NOVINKA 2019NOVINKA 2019
Kategória:SupermotoSupermotoNaháčNaháčSupermoto
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:690 ccm692.7 ccm692.7 ccm690 ccm937 ccm
Max. výkon:74.8 k (55.0 kW) / ot.74.8 k (55.0 kW) / 8000 ot.74.8 k (55.0 kW) / ot.73.4 k (54.0 kW) / 8000 ot.114.2 k (84.0 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:73.5 Nm / 6500 ot.71 Nm / 6750 ot.72 Nm / 6750 ot.74 Nm / 6500 ot.96 Nm / 7250 ot.
Kompresný pomer:12.7:1692.712.6:112.7:113.3:1
Vŕtanie x Zdvih:105 x 80,0 mm105 x 80 mm105 x 80105 x 80,0 mm94 x 67.5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:OHC (4V)OHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:215 mm215 mm135 mm135 mm170 mm
Zdvih vzadu:240 mm250 mm135 mm135 mm150 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 4 piestikjednokotúčová, 4 piestikdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70-17110/70-17120/70 R 17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm240 mm240 mm240 mm245 mm
Pneu vzadu:160/60 ZR 17160/60-17150/60-17160/60 R 17180/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:147 kg145 kg148.5 kg178 kg
Hmotnosť s náplňami:157 kg200 kg
Výška sedla:890 mm890 mm830 mm835 mm870 mm
Rázvor:1470 mm1357 mm1466 mm1493 mm
Svetlá výška:238 mm270 mm140 mm192 mm
Objem nádrže:13.5 l13 l12 l14 l14.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.2 l/100km5.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 201 kmcca 213 km
Servisný interval:10 000km10 000km10 000km15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nie
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:áno, v sériiza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:podvozok WP APEX (vzadu prepákovanie)nenastaviteľná 43mm WP vidlica, tlmič WP, TFT prístrojovkavidlica Marzocchi, tlmič Sachs
Poznámka:
Poznámka:Cena 03/2019: 10 699 EURCena 03/2019: 10 050 EURCena 7/2019: 10 150 eurCena 10/2018: 8 529 eurDucati Wheelie Control (DWC) EVO
Cena 10/2019: 12 390 EUR

Video

Video: KTM 690 Enduro R a 690 SMC R 2019 - Portimao - motoride.sk

Video: KTM 690 SMC R a KTM 690 ENDURO R - Predstavanie | KTM

Video: KTM 690 SMC R 2019 – supermoto

Video: KTM 690 Enduro R a 690 SMC R 2019 otestujeme v Portugalsku - motoride.sk

Video: KTM 690 Enduro R a SMC R - prvé dojmy priamo z Portugalska

Pozadie / Wallpaper:

KTM 690 Enduro R a SMC R 2019
KTM 690 SMC R 2019
KTM 690 Enduro R 2019
KTM 690 Enduro R 2019
KTM 690 Enduro R 2019
KTM 690 SMC R 2019
KTM 690 SMC R 2019

Čo by ťa mohlo zaujímať:

KTM 690 Enduro R a SMC R 2019:

Servisný interval 10 000km
Spotreba (udávaná výrobcom) 3.96 l/100km
Objem nádrže 13.5 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) 255 km
Cena 690 Enduro R 10 699,- EUR
Cena 690 SMC R 10 699,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Zadná nepremokavá rolka 77,76 EUR
Tankvak 156,42 EUR
Zadná malá taška 156,42 EUR
Držiak navigácie iBracket 117,96 EUR
Ochrana motora (hliník) 146,58 EUR
Koncovka výfuku Akrapovič 1081,02 EUR
Enduro umývateľný vzduchový filter 63,96 EUR
Rozeta Supersprox 63,96 EUR
Kryty rúčok vystužené hliníkom 97,38 EUR
Sada LED smeroviek 87,60 EUR
ABS dongle 97,38 EUR
Stupačky Pivot pegs 195,78 EUR
Vlnitý kotúč supermoto 190 EUR

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: KTM.press, Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM CEE. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR - v tomto teste zapožičané oblečenie značky KTM z dôvodu straty batožiny a prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 KTM 690 Enduro R 2019 KTM 690 Enduro R 2017 KTM 690 SMC R 2019 KTM 690 SMC R 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMKTMKTMKTM
Model:690 Enduro R690 Enduro R690 SMC R690 SMC R
Rok:2019201720192017
Novinka:NOVINKA 2019NOVINKA 2019
Kategória:EnduroEnduroSupermotoSupermoto
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:690 ccm654 ccm690 ccm690 ccm
Max. výkon:74.8 k (55.0 kW) / ot.66.6 k (49.0 kW) / 7500 ot.74.8 k (55.0 kW) / ot.66.6 k (49.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:73.5 Nm / 6500 ot.64 Nm / 6000 ot.73.5 Nm / 6500 ot.64 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:12.7:111.8:112.7:1
Vŕtanie x Zdvih:105 x 80,0 mm102 x 84,5 mm105 x 80,0 mm102 x 84,5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:OHC (4V)DOHC (4V)OHC (4V)OHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:250 mm250 mm215 mm215 mm
Zdvih vzadu:250 mm250 mm240 mm250 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm300 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:90/90-2190/90-21120/70 ZR 17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm240 mm240 mm240 mm
Pneu vzadu:140/80-18140/80-18160/60 ZR 17160/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:146 kg142 kg147 kg144 kg
Výška sedla:910 mm910 mm890 mm890 mm
Rázvor:1502 mm1498 mm1470 mm1480 mm
Svetlá výška:270 mm280 mm238 mm270 mm
Objem nádrže:13.5 l12 l13.5 l12 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:3.96 l/100km5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 255 kmcca 180 km
Servisný interval:10 000km10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:podvozok WP XPLOR (vzadu prepákovanie)podvozok WP APEX (vzadu prepákovanie)
Poznámka:
Poznámka:Cena 03/2019: 10 699 EURCena 03/2019: 10 699 EUR

Pridané dňa: 02.04.2019 Autor: Awia

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk