[Testy a predstavenia - Test]
Suzuki pre tento rok až tak intenzívne neinovovala, jednou z mála noviniek je SV650X. Motorečka naladená do café štýlu, od ktorej som veľa nečakal, ale prekvapivo som veľa dostal. To však trochu predbieham.
Text: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Každý z výrobcov dnes už ponúka aj nejaký trochu retro, scrambler, café a podobne ladený bike. Suzuki to vybavila pomerne jednoducho, a to úpravou klasického rokmi overeného naháča.
Klasické SV sme už testovali, viď Test inovovanej klasiky Suzuki SV 650 A 2016. A tak sa môžeme pozrieť v čom spočívajú rozdiely verzie X. Vpredu nájdeme klasický okrúhly svetlomet bez akejkoľvek LED technológie. Pre niekoho to môže byť výhoda – na retro mašinu pasuje, no dnes sú moderné i ledkami narvané verzie. Nad svetlom je dvojfarebný kryt, ktorý krásne pasuje do café štýlu.
To podstatné spočíva v uchytení riadidiel. Tie sú upevnené svorkami okolo teleskopov ako na športovej motorke. Takéto uchytenie sme mohli v minulosti nájsť na polokapotovaných športových SVéčkach. Toto nie je len dizajnová záležitosť, ale aj niečo, čo výrazne mení ergonómiu posedu oproti štandardnému modelu.
Keď sa posunieme ďalej, zbadáme sedlo, na ktorom si dali tiež v Suzuki záležať. Má iný tvar, dvojfarebné prevedenie a tiež imitáciu prešívania na sedle jazdca. Podsedlovka k motorke pomerne pekne pasuje, i keď je bez akýchkoľvek zmien.
Zmien teda nie je nejako extra veľa, ale všetky prispievajú nielen z inému sviežemu vzhľadu, ale aj inému pocitu z motorky. Tu treba povedať, že cenovo to vychádza pomerne dobre, za verziu X si totiž priplatíš len 200 eur, čo je podľa mňa lákadlo, nad ktorým sa oplatí pouvažovať.
Po vysadnutí si hneď uvedomíte inú ergonómiu stroja. 650X má posed viac ako športová motorka a menej ako klasický naháč. Stupačky pomerne vysoko, dosť ohnuté kolená a riadidlá nízko. Prvý dojem je taký, že si povieš – načo?
Keď vyrazíš do mesta, tak ten pocit aj zostáva. Si pomerne naklonený vpred, váhu máš na rukách, ale pred tebou nie je žiadna rozmerná kapotáž. V meste sú aj pohodlnejšie motorky so vzpriamenejším posedom – aby som nechodil ďaleko, tak aj štandardná verzia SV650. Po krátkej jazde ale tomu prichádzam na chuť a začínam sa baviť. Prečo? Celkový imidž stroja, dojem z jazdy + zvuk z výfuku – tento mix zážitkov robí jazdu na SV650X naozaj zábavnou.
Motoricky sa nemenilo nič – vidlicový dvojvalec s uhlom 90 stupňov dnes, keď výrobcovia hromadne presedlávajú na radové motory, vyzerá super. Ponúka rozumných 76,2 k pri 8500 otáčkach a 64 Nm pri 8100, ktoré nepotrebujú na krotenie žiadnu elektroniku. To podstatné je ako motor funguje, ako krásne véčko pradie, a pochvalu si zaslúži tiež výfuk, ktorý napriek prísnym normám aj v sérii krásne dopĺňa zážitok z jazdy.
Elektronika je úplne jednoduchá: povinné ABS, asistent plynu v malých otáčkach (low RPM assist) a potom už len digitálna prístrojovka s palubným počítačom a ukazovateľom zaradeného stupňa. Tá je rovnaká ako na štandardnom SV – tu by sa možno hodil nejaký analógový ukazovateľ.
Podvozok tvorí klasická vidla vpredu a oválna kyvka vzadu. Na oboch tlmičoch je možnosť základného nastavenia – teda predpätie pružiny. Brzdy tvoria sú overené dvojpiestiky značky Tokico.
Už po krátkej jazde mestom ti výfuk SV v pravidelných intervaloch šepká: „nemotaj sa tu, vypadnime niekam...“, a ak pridáš poriadne, tak ti to aj zareve. Mesto zvláda, ale túži si zašportovať.
Ja neváham a poslúcham. Len čo sa dostanem na otvorené cesty a do zákrut, SV ukazuje svoje prednosti. Posed si priam pýta športovejšiu jazdu, motor sa necháva ochotne vytáčať a vystrkuje zúbky. Motorka je stále hmotnosťou pod hranicou 200 kg, čo prispieva k jej naozaj ľahkej ovládateľnosti. Posed priam núti vysadať a začať sa baviť. Ak k tomu stúpnu otáčku nad 8 tisíc, z výfuku sa rinie symfónia, ktorá je vysoko návyková.
Toto má táto motorka naozaj rada. Nie nadarmo sa vraví, že v jednoduchosti je krása. Tu nie je nič navyše, tu nie je žiadny elektronický „policajt“, čo by ma neustále limitoval v tom čo robím – nebliká stále kontrolka trakcie. Celú jazdu mám pevne vo svojich rukách. Pri športovej jazde drží motor pekne pod krkom a tým pádom často radíš. Všetko funguje hladko, prevodovka je presná, krásne sa radí i bez spojky. Nenachádzam nič, čo by mi vadilo. Pri ostrých podradeniach ide zadné kolo do mierneho šmyku – ono tu vlastne nie je ani anitihop. Paráda...
Brzdy sú primerané výkonu celého stroja – ak by sme riešili superšport a časy na okruhu, asi by veľa slávy nezožali, ale tu myslím že odvádzajú dobrú prácu. Ich činnosť ale už sleduje dnes povinný ABS „policajt“.
Podvozok je naladený veľmi rozumne, mám z neho vynikajúci pocit a prehľad o tom, čo sa s motorkou deje. Je skôr tvrdší, športovejší, čo je len a len dobre. Ten dobrý pocit z jazdy dopĺňajú aj skvelé pneumatiky v prvovýbave. Tu patrí Suzuki veľká pochvala, že obula skvelé Roadsmart III od Dunlopu.
SV-čko v sebe skrýva dve tváre. Je to motorka vhodná aj pre začiatočníka, prívetivá v nízkych otáčkach, dobre ovládateľná v meste a s výkonom, ktorý nevystraší. Ak máš ale chuť, SV to dokáže fakt pekne rozbaliť a naložiť jazdcovi poriadnu hromadu športovej jazdeckej zábavy. Stačí sa presunúť do horného pásma otáčok.
S SV-čkom som sa kamarátil týždeň a potom nastal čas ho vrátiť, ako inak, v Bratislave. A tak som si doprial na ňom aj 400-kilometrovú jazdu na šupu. Napriek očakávaniu to šlo v pohode. Prvých 200 km ako nič, potom som už začal cítiť trochu kolená a trochu aj zadok. Jedna prestávka na halušky a palivo to poriešila, a zvládol som aj druhú časť tripu na šupu.
Je jasné, že to nie je turista, ale výletov sa nezľakne. Ochrana pred vetrom ako na naháči, ak ti vadí že na teba fúka – kúp si auto :-) Po okreskách je to zábava, čas aj kiláky rýchlo ubiehajú. Motor je živý, dobre sa obieha. Trochu horšie to bolo na diaľnici, kde ma to v prvom rade nebaví (na žiadnej motorke) a tu už pri ustálenej rýchlosti naozaj vietor dosť otravuje. Za malý štítok sa dá trochu schovať a zaľahnúť, ale tiež sa tak dlho nedá vydržať.
Pozitívom je príjemná spotreba. Na tomto presune mne vyšla 4,2 l/100 km a pre+siel som 324 km na jedno tankovanie. Pri kochačkovaní sá dá dostať aj o dosť nižšie, pri športovaní zas aj vyššie. Spotreba teda priaznivá. Pod sedadlom je pomerne dosť miesta a poteší, že napriek zameraniu stroja mysleli konštruktéri aj na malé háčiky pod sedlom, o ktoré si vieš upevniť batožinu. Ja som mal za sebou 50 l rolku s batožinou a uchytenie bolo úplne bezproblémové.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Aktuálne je café in takže konkurencia sa nájde. Začnem Ducati pretože má tiež V2 motor a to Ducati Scrambler Café Racer. Ak keď Ducati má 800-vku výkonovo je plne porovnateľná, je trochu viac prepracovaná s bohatšou výbavou, LED-kami atď ale s cenovkou 11 290 eur je drahšia o 4 600 eur čo je mega rozdiel. Spomeniem že je tu ešte lacnejšia Ducati Sixty2 s cenou 7 790 eur.
Zaujímavým a neokukaným zjavom je Husqvarna Vitpilen 701 - motor je síce jednovalec, dizajn ale veľmi odvážny, výkon porovnateľný aj keď pri menšej hmotnosti, znovu bohatšia výbava, podvozok, LED osvetlenie a vyššia cenovka 10 150 eur (o 3460 drahšie) Aj Husqvarna má menšiu a lacnejšiu alternatívu Vitpilen 401 za 6 350 eur.
Yamaha svoj cafáč postavila na báze svojho radového dvojvalca z MT07: Yamaha XSR700 skoro identicky kopíruje SV650X, má bohatšiu elektroniku s trakčnou kontrolou, palivovými mapami a cenovkou 7 290 eur teda je o pár stoviek drahšia. No a spomeniem ešte Kawasaki Z900 RS čo je úplne iná koncepcia - motor radový štvorvalec ale dizajnovo naozaj dobre pasuje. Motoricky je samozrejme niekde úplne inde, výbava tiež bohatšia ale cenovo zo všetkých spomenutých je najdrahšia - 11 695 eur. No a keď som spomenul aj menšie kubatúry tak pridám aj novinku 2018 od Hondy CB300R.
Z uvedeného vyplýva že Suzuki SV650X je kafáč za naozaj parádnu cenu. Z motoriek s porovnateľným výkonom jej cenovo konkuruje len Yamaha s XSR700. Suzuki má však V2 motor, nižšie sedlo a športovejší charakter (posed a zameranie).
Suzuki SV650X je dôkazom toho, že aj jednoduchá úprava dokáže vykúzliť úplne inú motorku. Nie je tu nič navyše, čo by prekážalo, ale zároveň tu nič nechýba. O tomto je táto motorka, do mesta, na krátke výlety okolo mesta, večer sa ísť okúpať, zobrať frajerku a bez problémov zvládne precestovať aj celé Slovensko.
Zároveň je to super základ postavený okolo osvedčeného V2 motora na ktorom sa dá stavať, ktorý môže byť základom fajnovej prestavby na cafáča. Tento kus podarenej motorky môže byť tvoj za 6 690,- EUR.
svieži dizajn, ľahká hravá mašina, športové vlastnosti, pneu Dunlop Roadsmart 3 v sérii | trochu veľa hadíc na motore, nemá LED svetlo |
Akožééé všetci dobre vieme, že aj malé úpravy dokážu motorku zmeniť dosť podstatne, ale že to páni v Suzuki zmáknu tak dobre, že vďaka SV650X zostanú naše ostatné testovačky nedotknuté v kúte, s tým sme nerátali. O čo menej nadšenia nám títo Japonci nachystali na jesennej výstave EICMA (málo noviniek), o to viac ho máme teraz, keď sa o SV650X rozprávame po jazdách.
Veru, neklamem, popri SV sme mali na test aj o triedu vyšší kafáč s dvojnásobnou cenou, ale... Ako to povedať diplomaticky... SV sme si obľúbili viac. SV mi rozvírilo spomienky na parádny Triumph Thruxton R alebo Bobber, čo sú tiež raz toľko drahé stroje, lenže... Kokso, ja iba neveriacky krútim hlavou! Ok, štandardné SV650 môže reálne zaujať akurát tak motorom a trochu vzhľadom, ale toto X má dizajn fakt vychytaný, a motoru pritom z charakteru nič neubudlo, plus navyše tu vidím extra veľa priestoru na vlastné úpravy: ako prvý by som vyhodil výfuk a dal tam nejaký pekný rejsový, žiadna homologizácia, žiadne normy, šup iba holú rúru. Originál by som vytiahol iba na cestu na STK :) Vyhodil by som aj stupačky spolujazdca. Skúsil by som tam dať vypletané kolesá. Pohral by som sa s detailami. Všetko pekne sám v garáži. V takom prípade si viem predstaviť, že nejaký majiteľ Trhuxtona by sa škrabal za uchom, keby som mu niekde na pumpe porozprával koľko ma SV650X aj s úpravami vyšlo.
Takmer všetko štýlové trpí zníženou praktickosťou, a SV650X nie je výnimka. Človek je na ňom na rukách ako na suberbajku, a pokiaľ sa premotáva mestom (čiže sa doňho až tak neopiera vietor), áno, je to trochen otravné. Ale to všetko vie vynahradiť v zákrutách za mestom, tam mu to kurnikšopa ide dosť dobre! A ešte k tomu má obuté gumice, ktoré mám aj na svojich súkromných motorkách :)
výborný motor, výborné sériové obutie, štýl, priestor na úpravy | len pre padavky: menšia praktickosť v meste |
Servisný interval | 12 000 km |
Spotreba | 3,8 - 4,5 l/100km |
Objem nádrže | 14,5 l |
Cena motorky | 6 690,- EUR |
Páčka brzdy | 35,38 EUR |
Stupačka | 22,22 EUR |
Spätné zrkadlo | 51,23 EUR |
Smerovka | 37,14 EUR |
Svetlomet | 205,60 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Motocykel na test poskytla spoločnosť MSC – Suzuki Slovensko, o. z.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilba Touratech od firmy touratech.sk.
Foto: | |||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Suzuki | Ducati | Husqvarna | Yamaha | Kawasaki |
Model: | SV650X | Scrambler Café Racer | Vitpilen 701 | XSR700 | Z900 RS |
Rok: | 2018 | 2018 | 2018 | 2017 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | NOVINKA 2018 | |||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec 90˚ (4T) | dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 645 ccm | 803 ccm | 692.7 ccm | 689 ccm | 948 ccm |
Max. výkon: | 76.2 k (56.0 kW) / 8500 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 8250 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot. | 111.5 k (82.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 8100 ot. | 68 Nm / 5750 ot. | 72 Nm / 6750 ot. | 68 Nm / 6500 ot. | 98.5 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.2:1 | 11:1 | 12.6:1 | 11.5 : 1 | 10.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 mm x 62.6 mm | 88 x 66 mm | 105 x 80 | 80 x 68.6 mm | 73.4 x 56.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (2V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 125 mm | 150 mm | 135 mm | 130 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 150 mm | 135 mm | 130 mm | 140 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | jednokotúčová, 4-piestikový strmeň Brembo | jednokotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 290 mm | 330 mm | 320 mm | 282 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70 ZR17 | 110/70-17 | 120/70-17 | 120/70ZR17 M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 245 mm | 240 mm | 245 mm | 250 mm |
Pneu vzadu: | 160/60ZR17M/C (69W) | 180/55 ZR17 | 150/60-17 | 180/55-17 | 180/55ZR17 M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 172 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 198 kg | 188 kg | 157 kg | 186 kg | 215 kg |
Výška sedla: | 790 mm | 810 mm | 830 mm | 815 mm | 835 mm |
Rázvor: | 1445 mm | 1436 mm | 1357 mm | 1405 mm | 1470 mm |
Dĺžka: | 2140 mm | 2075 mm | 2100 mm | ||
Šírka: | 730 mm | 820 mm | 865 mm | ||
Výška: | 1090 mm | 1030 mm | 1150 mm | ||
Svetlá výška: | 135 mm | 140 mm | 140 mm | 130 mm | |
Objem nádrže: | 14.5 l | 13.5 l | 12 l | 14 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 3.8 l/100km | 5 l/100km | 5.3 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 286 km | cca 202 km | cca 240 km | ||
Servisný interval: | 12000 km | 10 000km | |||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | ||||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii | ||||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
LED smerovky: | áno, v sérii | ||||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Quick-shift: | áno, v sérii | ||||
Iná výbava: | ukazovateľ zaradeného stupňa | 41 mm USD vidlica KAYABA | |||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 6/2018: 6 690 eur | Cena 5/2018: 11 290 eur | Cena 10/2018: 10 150 eur | Cena 6/2018: 7 290 eur | Cena 6/2018: 11 695 eur |
Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Suzuki | Ducati | Husqvarna | Honda |
Model: | SV650X | Sixty2 | Vitpilen 401 | CB300R |
Rok: | 2018 | 2018 | 2018 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | NOVINKA 2018 | ||
Kategória: | Naháč | Klasika | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec 90˚ (4T) | dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 645 ccm | 399 ccm | 373.2 ccm | 286 ccm |
Max. výkon: | 76.2 k (56.0 kW) / 8500 ot. | 40.1 k (29.5 kW) / 8750 ot. | 43.5 k (32.0 kW) / 9500 ot. | 31.4 k (23.1 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 8100 ot. | 34.6 Nm / 8000 ot. | 37 Nm / 7250 ot. | 27.5 Nm / 7500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.2:1 | 10.7:1 | 12.6:1 | 10.7: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 mm x 62.6 mm | 72 x 49 mm | 89 x 60 | 76 x 63 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (2V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 125 mm | 150 mm | 142 mm | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 150 mm | 150 mm | 107 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | jednokotúčová, 2 piestiky | jednokotúčová, 4 piestik | jednokotúčová, radiálny 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 290 mm | 320 mm | 320 mm | 296 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 110/80 R18 | 110/70-17 | 110/70R17M/C 54H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 245 mm | 230 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 160/60ZR17M/C (69W) | 160/60 R17 | 150/60-17 | 150/60R17M/C 65H |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 167 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 198 kg | 183 kg | 148 kg | 143 kg |
Výška sedla: | 790 mm | 790 mm | 835 mm | 799 mm |
Rázvor: | 1445 mm | 1460 mm | 1357 mm | 1352 mm |
Dĺžka: | 2140 mm | 2100 mm | 2012 mm | |
Šírka: | 730 mm | 845 mm | 802 mm | |
Výška: | 1090 mm | 1150 mm | 1052 mm | |
Svetlá výška: | 135 mm | 170 mm | 151 mm | |
Objem nádrže: | 14.5 l | 14 l | 9.5 l | 10 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 3.8 l/100km | 4.6 l/100km | 3.3 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 286 km | cca 228 km | cca 227 km | |
Servisný interval: | 12000 km | 12000km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | |||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | ukazovateľ zaradeného stupňa | USD vidica | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 6/2018: 6 690 eur | Cena 7/2017: 7 790 eur | Cena 6/2018: 6 350 eur | Cena 10/2018: 4 690 eur |
Pridané dňa: 03.08.2018 Autor: Awia