[Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Indian Scout Bobber je podľa vás BIKOM ROKA 2018 a my si myslíme, že zaslúžene. Imidžový zatmavený Bobber poteší nejedného ortodoxného bikera, kým Sixty je dostupnejšia verzia tradičného a praktickejšie Scouta.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia a janciii
Video: Tomáš Hajduch - Awia a janciii
Model Scout reprezentuje v ponuke značky Indian modernú interpretáciu klacického amerického cruisera. Základom je moderná technika, kvapalinou chladený motor – samozrejme vidlicový dvojvalec. Okolo neho je moderný kovoliatinový rám, ktorý vpredu zakrýva elegantne aj chladič chladiacej kvapaliny. Samozrejmosťou je kvalitné odpruženie, moderné brzdy s ABS a nízke ťažisko.
Indian Scout Sixty je zmenšená verzia moderného Scoutu, ktorá mieri aj na začiatočníkov. Dizajnovo na nerozoznanie od Scoutu, mnoho krásnych detailov, nízke sedlo, moderný motor, slušný výkon, no priaznivejšia cena.
Motor Scout Sixty je na pohľad na nerozoznanie od motora Scoutu. To, že je jeho zdvihový objem zmenšený na 999 ccm, jednoducho nespoznáte. Motor produkuje 78 koní pri 7300 ot. a 88,8 Nm už pri 5600 otáčkach.
Je to pomerne ľahký, obratný cruiser so zábavnými jazdnými vlastnosťami. Má rád aj zákruty, podvozok zvláda aj ostrejšiu jazdu, i keď limitérom je potom už tradične výška stupačiek. Motor má tiež taký športovejší prejav, nechá sa rád aj vytočiť. Brzda je len jednokotúčová, ale pomerne dobre sa ovláda a má aj primeraný účinok. Asi by sa pri mohla pri športovej jazde dostať na hranu, ale na to, na čo je Scout postavený, myslím že bohate postačuje.
Cena Scout Sixty je položená o cca 2000 eur nižšie ako u bežného Scoutu, čo rozhodne stojí za zváženie. Cena začína na 11 900 eur a v ponuke je aj množstvo doplnkov. Na nami testovanom kuse boli doplnky ako opierka spolujazdca, bočné brašne či brašňa na nádrži.
ľahký ovládateľný cruiser, hmotnosť, pomer výkon/hmotnosť, cena | iba základná výbava |
Indian Scout Bobber je novinkou 2018 a zároveň motorkou, ktorej ste vy dali v našej ankete tohto roku najviac hlasov, získal titul BIKE ROKA 2018. Scout Bobber vychádza zo základného Scouta, no je celý čierny a zbavený všetkého nepotrebného. Blatníky sú skrátené a pod nimi sú široké pneumatiky s hrubším vzorom dezénu. Bobber sa dodáva iba so sedlom jazdca – avšak dá sa dokúpiť i sedlo pre spolujazdca – dokonca aj s malou opierkou (viď video).
Motor má 69 kubických palcov, čo „po našom“ znamená 1130 ccm, a ponúkne jazdcovi bezmála 100 koní a Nm. Aby som bol presný, tak 95,2 koní a 97 Nm pri 5600 otáčkach pri hmotnosti stroja 245 kg.
Už na prvý pohľad a hlavne posed si všimneš rozdiely. Posed je úplne iný – ruky a nohy sú poriadne vpredu. Kým štandardný Scout je postavený ako bike na každý deň, tak Bobber ide výrazne za štýlom. Nielen tmavým vzhľadom, posedom, ale aj podvozkom. Pružiny boli totiž skrátené a nahradené za progresívne. Bobber je tak nižší, ale podvozkovo pomerne tvrdý.
Je to teda taká tvrdé ortodoxné motorkárske zvezenie. Bobber isto nebude na dlhé trasy, ale ako sa vraví, keď ju miluješ nie je čo riešiť. Rovnako aj tu nájdeme vpredu len jeden kotúč, ale aj Scout Bobber sa hmotnosťou dostal pod hranicu 250 kg, takže v tom nevidím a ani za jazdy som necítil výrazný problém.
Ak sa ti štýl Bobber pozdáva, tak si rozhodne pozri a prípadne vyskúšaj aj tento Indian. Je to fakt štýlovo vymakaná mašinka, do mesta, na kávičku a baliť baby... Vlastne to asi nie, veď ich nie je kam posadiť :-) Takže pekne sólo jazdenie. O Bobbery je momentálne veľký záujem a fabrika nestíha výrábať. Ak sa ti páči, neváhaj a možno sa ti nejaký ešte ujde...
ideálny pomer výkon/hmotnosť, výrazný tmavý štýl, imidžová sólo chuťovka | tvrdé odpruženie, nie celkom na pohodlie orientovaný posed |
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Videá, pozadia, Konkurencia, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Indian | Indian |
Model: | Scout Sixty | Scout Bobber |
Rok: | 2018 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | |
Kategória: | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser |
Motor: | ||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 999 ccm | 1133 ccm |
Max. výkon: | 78.0 k (57.4 kW) / 7300 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / ot. |
Max. krútiaci moment: | 88.8 Nm / 5600 ot. | 97 Nm / 5600 ot. |
Kompresný pomer: | 11.0:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 93 mm x 73.6 mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň | remeň |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 76 mm | 50 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm | 298 mm |
Pneu vpredu: | 130/90-16 | 130/90-16 73H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 298 mm | 298 mm |
Pneu vzadu: | 150/80-16 | 150/80-16 71H |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 246 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 245 kg | |
Výška sedla: | 643 mm | 649 mm |
Rázvor: | 1562 mm | 1562 mm |
Dĺžka: | 2311 mm | 2229 mm |
Šírka: | 880 mm | 926 mm |
Výška: | 1207 mm | 1154 mm |
Svetlá výška: | 135 mm | 123 mm |
Objem nádrže: | 12.5 l | 12.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 5 l/100km | 5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 187 km | cca 187 km |
Servisný interval: | 16000 km | 16000 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | nie |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 05/2018 od 11 990 eur | Cena 05/2018 od 13 990 eur |
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Videá, pozadia, Konkurencia, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Servisný interval | 16 000 km |
Spotreba | 5 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 12.5 l (2.5 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | cca 200 km |
Cena Scout Sixty | 11 990,- EUR |
Cena Scout Bobber | 13 990,- EUR |
Nosič bočných kufrov + kufre | 209 + 1239 EUR |
Príplatok ABS | v sérii |
Turistické plexi | 649 EUR |
Padacie rámy | 445 EUR |
Foto: | |||
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Indian | Harley-Davidson | Harley-Davidson |
Model: | Scout Sixty | Street Rod | Iron 883 |
Rok: | 2018 | 2018 | 2018 |
Kategória: | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser |
Motor: | |||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 999 ccm | 749 ccm | 883 ccm |
Max. výkon: | 78.0 k (57.4 kW) / 7300 ot. | 68.0 k (50.0 kW) / 8750 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 88.8 Nm / 5600 ot. | 65 Nm / 4000 ot. | 71 Nm / 3750 ot. |
Kompresný pomer: | 11.0:1 | 12:1 | 9.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 93 mm x 73.6 mm | 85 x 66 mm | 76.2 x 96.8 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie Mikuni 38mm | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | ||
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň | remeň | remeň |
Zdvih vpredu: | 120 mm | ||
Zdvih vzadu: | 76 mm | ||
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | dvojkotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm | ||
Pneu vpredu: | 130/90-16 | 120/70R17 | 100/90B19 57H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 298 mm | ||
Pneu vzadu: | 150/80-16 | 160/60R17 | 150/80B16 77H |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 246 kg | 229 kg | 247 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 256 kg | ||
Výška sedla: | 643 mm | 765 mm | 775 mm |
Rázvor: | 1562 mm | 1515 mm | |
Dĺžka: | 2311 mm | 2130 mm | 2250 mm |
Šírka: | 880 mm | ||
Výška: | 1207 mm | ||
Svetlá výška: | 135 mm | 145 mm | 140 mm |
Objem nádrže: | 12.5 l | 13.2 l | 12.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Spotreba paliva: | 5 l/100km | 4.3 l/100km | 4.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 187 km | cca 230 km | cca 203 km |
Servisný interval: | 16000 km | ||
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | nie | ||
Iná výbava: | ukazovateľ zaradeného stupňa | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 05/2018 od 11 990 eur | Cena 7/2017 8 160 eur |
Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Indian | Harley-Davidson | Triumph | Harley-Davidson |
Model: | Scout Bobber | XL1200V Sportster Forty-Eight | Bonneville Bobber | Street Bob |
Rok: | 2018 | 2018 | 2018 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | NOVINKA 2018 | ||
Kategória: | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser | Klasika | Chopper/Cruiser |
Motor: | ||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1133 ccm | 1202 ccm | 1200 ccm | 1745 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / ot. | 77.0 k (56.6 kW) / 6100 ot. | ||
Max. krútiaci moment: | 97 Nm / 5600 ot. | 96 Nm / 3500 ot. | 106 Nm / 4000 ot. | 145 Nm / 3000 ot. |
Kompresný pomer: | 10:1 | 10:1 | ||
Vŕtanie x Zdvih: | 88.9 x 96.8 mm | 97,6 x 80mm | 100,0 x 111,1 mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | |
Rozvod: | DOHC (4V) | OHC (4V) | DOHC | |
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom | kvapalinou | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň | remeň | reťaz | remeň |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 90 mm | ||
Zdvih vzadu: | 50 mm | 77 mm | ||
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2-piestik Nissin | jedno kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm | 310 mm | ||
Pneu vpredu: | 130/90-16 73H | MH90-21 | 100/90 R19 | 100/90B19,57H,BW |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1-piestik Nissin | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 298 mm | 255 mm | ||
Pneu vzadu: | 150/80-16 71H | 150/80-16 | 150/80 R16 | 150/80B16,77H,BW |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 245 kg | 228 kg | 286 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 245 kg | 297 kg | ||
Výška sedla: | 649 mm | 710 mm | 690 mm | 680 mm |
Rázvor: | 1562 mm | 1510 mm | 1630 mm | |
Dĺžka: | 2229 mm | 2275 mm | 2320 mm | |
Šírka: | 926 mm | |||
Výška: | 1154 mm | |||
Svetlá výška: | 123 mm | 125 mm | ||
Objem nádrže: | 12.5 l | 7 l | 9.1 l | 13.2 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 5 l/100km | 5.5 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 187 km | cca 179 km | ||
Servisný interval: | 16000 km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | nie | ||
Trakčná kontrola: | nie | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | nie | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | nie | áno, v sérii | ||
Tempomat: | za príplatok | |||
LED svetlomet: | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | nie | |||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | bezkľúčové zapaľovanie | alarm | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 05/2018 od 13 990 eur | Cena 05/2017: od 12 200 eur | Cena 05/2017: 12 410 eur | Motor: Milwaukee-Eight® 107 Cena 10/2017: od 14 352 € (farba Vivid Black) |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia a janciii
Video: Tomáš Hajduch - Awia a janciii
Motocykle na test poskytla spoločnosť KlasiK moto a Indian Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách AGV od firmy U.M.S. s.r.o..
Pridané dňa: 11.06.2018 Autor: Awia