http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Riadne sme otestovali "malú dakarku" - Hondu CRF250 Rally

[Testy a predstavenia - Test]

Do svojej prvej sezóny vyráža táto sexi verzia CRF250 s úplne jasnou imidžovou líniou - má zjavné gény v dakarskom špeciáli, ktorý ich prepožičal aj obľúbenej Africe Twin. Ide skutočne len o imidž, alebo je CRF250 Rally schopná aj v teréne?

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, FilipFM
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer

Honda CRF250 Rally 2017
Honda CRF250 Rally 2017

Na nespevnených cestách aj necestách s novou CRF250 Rally polietali naslovovzatí dlhoroční účastníci XL rely súťaží - sám endurošialenec Awia a mladý Filip Maukš. A o tom, že jej tam riadne naložili, svedčí aj to, že ja som ju potom musel čistiť pol dňa :) Počas testu sa nám vôbec neprášilo - všade bolo blato. Ťažké, mazľavé, ílovité :)

Video: Videotest: Honda CRF 250 Rally 2017

Už základná CRF250L, z ktorej táto rely verzia vychádza, nie je žiadna zakrpatená motorka. A Rally má všetkého viac: viac plastov, vyššie zdvihy, väčšie kotúče, väčšiu svetlú výšku, väčšiu nádrž, čiže pôsobí ešte väčším dojmom. A to už je čo povedať! Páni, tu je sedlo vo výške takmer 90 cm, čo je zhruba o 2,5 cm viac ako na Africe Twin, či o 5,5 cm menej než na ostrej CRF250R. Aj s mojimi nohami dlhými jak hodina pred piatkovým fajrontom došliapavam na zem LTT (len tak tak). A pritom céerefka nie je nijako extra široká. Vysokánsky pocit ešte znásobuje vysoko umiestnená prístrojovka, nad ktorou je ešte hrazdička na navigáciu či doplnkové prístroje.

Má veru silnú charizmu táto CRF. Aj zblízka opticky veľmi pripomína honďácky dakarský špeciál, a v spätných zrkadlách vyzerá úplne ako Africa Twin. Alebo napríklad také sedlo je takpovediac rovnaké ako na starých legendárnych endurách ako Dominator alebo XR650. Celkom neporovnateľný je však zvuk, čo je vzhľadom na objem pochopiteľné. Céerefka si naozaj iba tichučko poprdkáva. S ohľadom na veľkosť motorky a ostrosť štýlu je takýto zvuk príliš skromný. Ani po rozbehu nie je o nič drsnejší. Pochváliť však musím flexibilitu jednovalca, ktorý bez odvrávania pracuje vlastne v každých otáčkach, červené pritom začína pri hodnote 10 500.

Motor nie je skromný iba vo zvuku, ale aj v apetíte - pri bežnej prevádzke nespotrebuje viac než 3,2 až 3,5 litríka na stovku - a žiaľ, aj vo výkone. Na základnej CRF250L je tých 25 koníkov možno dosť, ale na 11 kíl ťažšej, okapotovanejšej a väčšej Rally už sú rovnaké koníky akési unavené. V meste to ani nepostrehneš, možno až na otvorenejších cestách alebo občas v teréne. Zo štvrťlitrového jednovalca by sa určite dalo vydolovať viac a v prípade Rally by to bolo veľmi užitočné. Ale inak všetko ostatné sa s terénom kamaráti: plasty sú mäkké a húževnaté, riadidlá majú hrazdičku, podvozok je mäkučký tak akurát, kolesá sú 21/18, po sedle sa dá pekne hýbať, a tak podobne.

Ešte predtým, než slovo odovzdám Awiovi a Filipovi, musím spomenúť využiteľnosť tejto céerefky v meste. Aj keď nebola stavaná primárne do urbánneho prostredia (alebo napriek tomu), na našich rozbitých mestských uliciach sa cíti ako doma. To kvôli tomu mäkučkému odpruženiu, vysokému posedu a vypletaným veľkým kolesám. Hrboly sú ti zrazu jedno. Kašleš na ne, môžeš ísť ktorúkoľvek stopu chceš. CRF ich pohltá ako v nejakej digitálnej hre, kde sa snažíš zožrať čo najviac dobrôt padajúcich zhora. Hrbole sú pre CRF dobrota.

V meste sa občas zídu aj nejaké odkladacie priestory. CRF má jeden na netypickom mieste - zboku pod sedlom, presne na mieste, kde je z druhej strany výfuk. Je uzamykateľný a okrem palubného náradia sa doň vojde aj peňaženka a povedzme ešte zopár drobností (inak nájdeš v ňom aj niekoľko nálepiek HRC na "dotunovanie"). Hore za sedlom je ešte priestor na nejakú menšiu tašku, svečia o tom najmä úchyty na gurtne. Z toho vyplýva, že pravdepodobne budeš najčastejšie používať ruksak alebo ľadvinku. A čo sa týka spolujazdca, tak s ním sa síce ráta, ale vidím to najskôr iba na také príležitostné malé presuny. Jednak mäkký zadný tlmič pustí zadok motorky pod váhou dvoch dospelákov dole (a predok hore), ale ani miesta na sedle nie je na rozdávanie. Vzhľad CRF250 Rally neklame - je určená primárne pre sólo jazdenie mimo mesta. Je natoľko fotogenická, že si s ňou budeš rád robiť selfíčka na rôznych odľahlých miestach.

Tu už naozaj odovzdávam slovo endurákom, ktorí CRF vôbec nešetrili:

V teréne (autor: Tomáš Hajduch - Awia)

CRF250 Rally patrí do terénu, o tom niet pochýb. Nevydal som sa s ňou však na motokrosovú trať, kam rozhodne nepatrí, ale na poľné cestičky. Motorka pôsobí oveľa dospelejším dojmom, dizajnovo nabáda k rýchlej rally jazde, a tá jej aj naozaj dobre ide. Ovláda sa však veľmi ľahko, ako malá 250-tka. Podvozok je pre jazdu v teréne naladený, je naozaj mäkký, a preto si dobre poradí so všetkými prekvapeniami, ktoré sa mu dostanú do cesty.

Honda CRF250 Rally 2017
Honda CRF250 Rally 2017

Napriek relatívne malému motoru i výkonu som nemal problém na poľňačke CRF-ku rozkotúľať na 70 - 80 km/h, a to veľmi rýchlo. V teréne jazdec nemá pocit nedostatku výkonu, až na prípad, keď si chce pomôcť power driftom pri výjazde zo zákruty. Tu treba motoru dopriať trochu vyššie otáčky.

Honda CRF250 Rally 2017
Honda CRF250 Rally 2017

V Honde nezabudli ani na možnosť vypnúť teraz už povinné ABS. Malá CRF-ka má podobne ako veľká Africa Twin možnosť vypnúť systém ABS na zadnom kolese. Za tento počin Honde rozhodne dávam palec hore, pretože motorka ako táto si to zaslúžila. Vypínač je umiestnený vedľa prístrojovky a vypínať treba po každom naštartovaní motora. ABS inak funguje tradične dobre, neaktivuje sa nijako unáhlene, a rozhodne je prínosom pre začínajúceho jazdca, i na cestách necestách.

Honda CRF250 Rally 2017
Honda CRF250 Rally 2017
Honda CRF250 Rally 2017
Honda CRF250 Rally 2017

"Baby Africa" CRF250 Rally je hobby enduro motorka, alebo tiež veľmi vhodná motorka pre začínajúceho jazdca, ktorého veľa naučí a nevystraší ako ostrý stroj alebo veľký 600+ ccm jednovalec. Dizajnovo je to pre niekoho kto fandí Dakaru čistá trefa do čierneho. Treba len dúfať, že tu Honda neskončí a postaví podobný bike aj s väčšou kubatúrou - to by bola fakt pecka.

Honda CRF250 Rally 2017
Honda CRF250 Rally 2017

Honda CRF250 Rally 2017
Honda CRF250 Rally 2017
Honda CRF250 Rally 2017
Honda CRF250 Rally 2017

Plusy a mínusy

dizajn dospelej rally mašiny, LED svetlomet, vypínateľné ABS na zadné koleso menší výkon, vyššia cena

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor ďalšieho jazdca, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Názor ďalšieho jazdca:

FilipFM:

Ako nadšenec do offroadového jazdenia som vždy obľuboval vysoké stroje. Fakt, že sedím skôr na motorke než vnorený v nej, mi poskytuje väčší zážitok z krajiny, ktorou prechádzam. V hustej premávke zas získavam lepší prehľad o situácií. Napriek tomu, že ste na CRFke viac vystavený okoliu, malá predná kapotáž funguje efektívne. Spoľahlivo odkláňala prúdiaci vietor nad moju 176 centimetrov vysokú postavu. Keď som sadal na motorku len v botaskách, bol už podvečer. Nebolo najteplejšie a ja som sa trochu obával o svoje odhalené členky. No bočné plasty stiahnuté po vzore dakarského stroja až k spodnej lyži bránia priamemu náporu vetra na nohy. Kapotovanie stroja zabezpečuje nie len lepšiu protiveternú ochranu, ale pridáva motorke aj trochu robustnosti. Skutočne som mal pocit, že sedím na serióznejšom stroji než v skutočnosti. Vzpriamiť posed, vystrčiť lakte, akoby som sa chystal na štart etapy, a pri prejazde dedinami sa za mnou nejedna hlava otáčala.

Honda vyzerá drsne a oči okoloidúcich určite pritiahne. Motorka mi pripomenula, že je predsa len 250tka až keď som potiahol za plyn za značkou obce. Motoru chvíľu trvá než sa rozhýbe, ale bežné cestovné rýchlosti dokáže držať spoľahlivo. Šiesty kvalt príde vhod na dlhších cestách na ktoré by som si s ňou rozhodne trúfal. Honda je tichá, čo je príhodné na mestské jazdenie. Nepílite uši sebe ani nikomu okolo. No motorka namiesto vrčania vydáva skôr zmes piskotavých zvukov. Povedal by som, že decentná ladená koncovka by jej určite dodala trochu sebavedomia.

Po zídení z hlavných ciest som objavil niekoľko šotolinových odbočiek a lesných závozov na odskúšanie jazdy v stupačkách. Motorka sa v teréne dá vďaka zúženej nádrži pekne držať kolenami. Jazdecký postoj mi sadol a neobával som sa v zákrutách zo šotoliny odfrknúť pár skaliek. Na Ľahkých malých endurách s decentným výkonom som mal vždy rád, že ich vôbec nemusíte obúvať do vysokých štuplových gúm. Stačí bežný cestovný drapák a aj s ním si v teréne dokážete užiť.

Pneumatiky v náklone nemusia držať váhu stroja a ani čeliť náporu výkonu. S trochou skúseností a vlastným tempom prekonáte akúkoľvek prekážku. Moje jediné výhrady smerujú k podvozku. Už v meste mi pripadal príliš mäkký pri prudšom brzdení na červenú. Na kamenistej ceste so mnou motorka vyslovene plávala. A to si tlmiče museli poradiť len s váhou jazdca bez akejkoľvek batožiny.

Lakované kapotáže stihnuté k spodku motorky chrániace predok motora sú efektné, no neviem ako dlho vydrží ich lak žiarivý pri nápore skaliek od predného kolesa.

Mne len ostáva dúfať, že sa Honda rozhodne skonštruovať k malej 250tke aj väčšiu, nabrúsenejšiu sestru a príde na trh so skutočne offroadovým cestovateľom.

dizajn – rally vzhľad, obratnosť na ceste aj v teréne, 6. kvalt zvuk, mäkký podvozok

Konkurencia

Tento výpočet konkurentov nebude dlhý, pretože niečo zosekala norma Euro4, a niečo je natoľko nové, že sme na tom ešte nejazdili. Konkrétnejšie: veľmi blízky konkurent, Kawasaki KLX 250, sa nedožil nových emisných noriem. Zostávajú teda traja súperi, úplné novinky, a s cestnejším zameraním - Kawasaki Versys-X 300, Suzuki V-Strom 250 a BMW G 310 GS. Kawasaki má len o 5 eur vyššiu cenu, a kolesá síce vypletané, ale vo veľkosti 19 a 17 palcov. Jeho vzhľad prezrádza cestnejšie a mestskejšie zameranie, navyše má vďaka objemu aj o viac ako 15 koní silnejší motor. Pri najmenšom V-Strome ešte nie je známa cena, a radšej o nej ani nejdeme špekulovať, isté však je, že má čisto cestné kolesá a aj určenie. Zaujímavé je, že motor má takmer rovnaké parametre ako u Hondy. Aj pri novom malom GS od BMW môžeme vychádzať iba z tabuľkových údajov: pri objeme o viac ako 60 kubíkov vyššom ponúka o 10 koní vyšší výkon než CRF, a to vo vyšších otáčkach. Krútiaci moment je tiež vyšší, rovnako vo vyšších otáčkach. GS je ťažšie než CRF a odvaľuje sa na menších a odlievaných kolesách (19 a 17 palcov). Jeho cenu ešte nepoznáme, ale bude pravdepodobne vyššia než pri modeli G 310 R, ktorý stojí 4 800 eur. Malé GS tak má priestor rovnajúci sa jednej tisícke, aby bolo lacnejšie než CRF. Na dealerstvá by malo prísť na jeseň tohto roka.

Kto by sa však chcel striktne držať terénu, ten má vlastne už iba jediného chrobáka v hlave - základnú CRF250L. S cenou o viac ako 1 300 eur nižšou, menšou hmotnosťou, vlastne všetkým menším a kompaktnejším. A to už je riadne slovo do boja.

Záver

Cena novej CRF250 Rally je 5 790 eur. To sa môže zdať dosť, keďže za porovnateľnú hodnotu si môžeš kúpiť silnejšieho a využiteľnejšieho konkurenta, ale tu hrá hlavnú úlohu imidž a terén. Imidž je jasný, definovaný honďáckym dakarským špeciálom a aj Africou Twin; na tejto CRF budeš proste automaticky považovaný za niekoho, kto trávi voľný čas túlaním sa po rôznych humnách, hájoch a kopcoch. Ako cieľovú skupinu tejto motorky vidím mladých chalanov, ktorí už dávnejšie pričuchli k vôni spálenej zeminy sálajucej z motorky, a ktorým tato s radosťou doložil na takúto prvú naozajstnú motorku. A ktorí o niekoľko rokov vyrastú do skutočných endurákov.

Plusy, mínusy

imidž, flexibilita motora pri cestnom využívaní, podvozok pri cestnom využívaní a sólo obsadení, full LED cena, do terénu slabý motor

Video

Video: Videotest: Honda CRF 250 Rally 2017

Video: Honda CRF 250 Rally 2017 onboard

Pozadie / Wallpaper:

Honda CRF250 Rally 2017
Honda CRF250 Rally 2017
Honda CRF250 Rally 2017
Honda CRF250 Rally 2017
Honda CRF250 Rally 2017
Honda CRF250 Rally 2017
Honda CRF250 Rally 2017

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda CRF 250 Rally 2017:

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 3,3 l/100 km
Objem nádrže z toho rezerva 10,1 l (2,5 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 230 km
Cena motorky 5790 eur

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 23,72 EUR
Stupačka 44,05 EUR
Spätné zrkadlo 28,37 EUR
Smerovka 70,30 EUR
Svetlomet 624,40 EUR

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, FilipFM
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení KLIM a prilbách Touratech Aventuro Carbon, čižmy Touratech Destino.

Foto:
 Honda CRF 250 Rally 2017 Honda CRF 250 L 2017 Kawasaki Versys-X 300 2017 Suzuki V-Strom 250 2017 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHondaKawasakiSuzukiBMW
Model:CRF 250 RallyCRF 250 LVersys-X 300V-Strom 250G 310 GS
Rok:20172017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:EnduroEnduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:249.4 ccm249.4 ccm296 ccm248 ccm313 ccm
Max. výkon:24.75 k (18.20 kW) / 8500 ot.24.75 k (18.20 kW) / 8500 ot.39.4 k (29.0 kW) / 11000 ot.25.16 k (18.50 kW) / 8500 ot.34.0 k (25.0 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:22.6 Nm / 6750 ot.22.6 Nm / 6750 ot.27 Nm / 10000 ot.23.4 Nm / 6500 ot.28 Nm / 7500 ot.
Kompresný pomer:10.7: 110.7: 110.6:111,5:110.6:1
Vŕtanie x Zdvih:76 x 55 mm76 x 55 mm62.0 x 49 mm53,5 x 55,280.0 x 62.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (2V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:250 mm250 mm180 mm
Zdvih vzadu:265 mm240 mm180 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová dvojpiestkovájednokotúčová dvojpiestkovájednokotúčovájednokotúčovájedno kotúčová
Priemer bŕzd vpredu:256 mm256 mm290 mm300 mm
Pneu vpredu:3.00-21 51P3.00-21 51P100/90 - 19M/C 57S110/80-17M/C 57H110/80 R 19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm220 mm240 mm
Pneu vzadu:120/80-18M/C 62P120/80-18M/C 62P130/80 - 17M/C 65S140/70-17M/C 66H150/70 R 17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:157 kg146 kg188 kg169.5 kg
Výška sedla:895 mm875 mm800 mm835 mm
Rázvor:1445 mm1445 mm1425 mm1420 mm
Dĺžka:2210 mm2195 mm2150 mm2075 mm
Šírka:900 mm815 mm790 mm880 mm
Výška:1425 mm1195 mm1295 mm
Svetlá výška:270 mm255 mm160 mm
Objem nádrže:10.1 l7.8 l17 l17.3 l11 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:120 km/h120 km/h143 km/h
Spotreba paliva:3 l/100km3 l/100km3.5 l/100km3.33 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 252 kmcca 195 kmcca 370 kmcca 247 km
Servisný interval:5000km10 000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii - vypnutie zadného kolesaáno, v sérii - vypnutie zadného kolesaáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiza príplatok
Iná výbava:podvozok KYB, 12 V zásuvka
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2017: 5 790 eur (akcia 5 490 eur)Cena 5/2017: 4 450 eurCena 9/2017: 5 795 eurZabudované nosiče bočných kufrov
Cena 9/2017: 5 290 eur
Cena 9/2017: 5 800 eur

Pridané dňa: 20.05.2017 Autor: Herghott

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk