http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Honda Integra 2016 – v sedle kríženca v Andalúzii

[Testy a predstavenia - Test]

Séria NC, teda New Concept, priniesla pri svojom debute množstvo nových nápadov a pritom vznikol i model Integra - úplný kríženec motorky a maxiskútra. Pre rok 2016 dostal kopu noviniek a vylepšení, ktoré sme si mohli vyskúšať na cestách v Andalúzii.

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Honda Europe (Zep Gori, Felix Romero, Ula Serra, Francesc Montero)

Kompletne vynovená séria NC a model Integra:

O novinkách v sérii NC som už písal v teste NC750X, na ktorom som na cestách v okolí mesta Malaga jazdil v rovnakom čase ako i novú Integru. Pripomeňme si ale čo je nové.

Zmeny, ktoré pripravili japonskí inžinieri, sa dostali do modelu Integra, ktorý je krížencom motocykla a maxiskútra, ale aj do oboch NC-čiek. Začnem motorom, ktorý po novom spĺňa normu EURO4 a je známy netradičnou konštrukciou orientovanou na silné spodné a stredné otáčky. Hodnota maximálneho výkonu dosahuje 40,3 kW pri 6 250 ot./min., kým maximálny krútiaci moment je 68 Nm pri 4 750 ot./min. Tento motor sa už presadil ako nesmierne úsporný a spoľahlivý agregát ako stvorený na praktické vozítko.

Honda Integra 2016
Honda Integra 2016

Radový dvojvalec má zapaľovanie posunuté o 270 °, čo mu dáva charakteristický „pulz“ véčka. Motoru sekunduje nová ľahká päťuholníková koncovka výfuku, ktorá je kratšia a obsahuje dve komory, ktoré fungujú ako konečné rezonátory a vytvárajú hlbší, charakteristickejší zvuk s typickým pulzom.

Honda Integra 2016
Honda Integra 2016

Veľkou a na prvý pohľad viditeľnou novinkou sú teraz nové kompletne LED svetlá vpredu aj vzadu. Predné svetlá majú aj funkciu denného svietenia a dávajú Integre naozaj moderný a luxusný vzhľad.

Honda Integra 2016
Honda Integra 2016

Zmeny sa udiali aj na podvozku. 41-mm teleskopická vidlica Showa je pre rok 2016 vybavená dvojitým prietokovým ventilom Showa Dual Bending Valves (SDBV) pre tlmenie v kompresii aj odskoku. Vďaka tomu vidlica vytvára tlmiacu silu presne zodpovedajúcu rýchlosti pohybu piesta, a zvyšuje tak komfort jazdy. Vyššie tlmenie v kompresii prispieva k progresívnejšej a tuhšej odozve tlmenia a obmedzuje ponorenie predku pri prudkom brzdení. Zadný tlmič má nastaviteľné predpätie v 7-ich stupňoch.

Honda Integra 2016
Honda Integra 2016

Brzdy to je už klasika, systém ABS v sérii a vlnovité kotúče. Vzadu 240-mm a vpredu 320-mm kotúč, do ktorého teraz hryzie nový predný strmeň značky Nissin. Kolesá sú 17-palcové z ľahkej zliatiny (120/70 ZR17 a 160/60 ZR17) a poteší aj drobnosť ako nové zahnuté ventily na ráfikoch pre lepší prístup na dofukovanie či kontrolu tlaku pneumatík.

Honda Integra 2016
Honda Integra 2016

V neposlednom rade stojí za zmienku nová prístrojovka s inverzným LCD displejom s možnosťou voľby farby podsvietenia. Jazdec si môže vyberať z 9 farieb, ale to nie je všetko. Je možné si zvoliť režim, ktorý mení farbu podsvietenia za jazdy a to buď podľa otáčok motora, zaradeného prevodového stupňa alebo v prípade DCT prevodovky podľa jej režimu. K tomu navyše sú k dispozícii režimy ECO a SHIFT. V režime ECO sa pri úspornej jazde farba podsvietenia displeja zmení na modrú, pri veľmi úspornej jazde potom na zelenú. V režime SHIFT sa pri prekročení hranice otáčok nastavenej používateľom farba podsvietenia displeja zmení na oranžovú aby signalizovala, že je potrebné preradiť na vyšší stupeň.

Vo všetkých modeloch série je nový kľúč s vnútorným výbrusom, ktorý obsahuje čip imobilizéra Honda Ignition Security System (HISS). Kľúč je kompaktnejší a nemá také ostré hrany ako predtým.

Honda Integra 2016
Honda Integra 2016
Honda Integra 2016
Honda Integra 2016

Integra dostala množstvo detailov na zatraktívnenie vzhľadu ako stupačky vyložené nerezovou oceľou a nové plasty s textúrou. Základné prevedenie potom dopĺňajú verzie Special Edition, kde Honda prvýkrát používa lak s novým kovovým vzhľadom. Verzie SE sú navyše doplnené samolepiacimi farebnými prúžkami, polepmi ráfikov kolies a odlišným vyhotovením krytu motora.

Honda Integra 2016
Honda Integra 2016
Honda Integra 2016
Honda Integra 2016

Všetko sa točí okolo DCT:

Honda vyrába prevodovky DCT už šiesty rok, a treba povedať, že za ten čas ušla riadny kus cesty. Prevodovka DCT využíva dve spojky: jednu na rozjazd a pre 1., 3. a 5. rýchlostný stupeň, druhú pre 2., 4. a 6. rýchlostný stupeň. Hlavný hriadeľ jednej spojky sa nachádza vnútri druhého, čo umožnilo dosiahnutie veľmi kompaktných rozmerov. Každá spojka je nezávisle riadená vlastným elektrohydraulickým okruhom.

Automatická prevodovka Honda dual-clutch transmission DCT, Honda NC750 / Integra
Automatická prevodovka Honda dual-clutch transmission DCT, Honda NC750 / Integra

Systém DCT ponúka dva módy radenia a taktiež manuálny režim MT. Štandardný automatický režim D je určený na bežnú jazdu po cestách či diaľniciach s dôrazom na čo najnižšiu spotrebu paliva. Režim S, v ktorom prevodovka radí hore aj dole vo vyšších otáčkach než v režime D, bol po novom rozdelený na tri stupne. Vďaka trom novým režimom si každý môže prevodovku prispôsobiť svojmu štýlu jazdy. Vybrané nastavenie režimu S ostáva uložené, a tak ho netreba zakaždým prepínať.

Automatická prevodovka Honda dual-clutch transmission DCT, Honda NC750 / Integra
Automatická prevodovka Honda dual-clutch transmission DCT, Honda NC750 / Integra
Automatická prevodovka Honda dual-clutch transmission DCT, Honda NC750 / Integra
Automatická prevodovka Honda dual-clutch transmission DCT, Honda NC750 / Integra

Prevodovka DCT je po novom vybavená technológiou adaptívneho riadenia spojky „Adaptive Clutch Capability Control“, ktorá reguluje množstvo krútiaceho momentu prenášaného spojkou. Pri otvorení či zavretí škrtiacej klapky táto technológia funguje podobne ako klasická spojka, a prispieva tak k hladšej jazde. Medzi ďalšie vylepšenia patrí rýchlejšia aktivácia prepínača N-D po naštartovaní a schopnosť detekcie jazdy zo svahu alebo do svahu v režime AT, ktorý podľa toho upraví vzorec radenia.

Poďme do kopcov

Na Integru presadám rovno z NC750X, a začíname tam, kde sme skončili, priamo v horách okolo Malagy. Aj keď oba stoje majú veľa spoločného, od prvých metrov je badať výrazné rozdiely v celkovej koncepcii. Integra je nezvyčajný zjav, ani motorka a ani maxiskúter... Alebo z každého čosi? Čo jednému nedáva zmysel, v tom iný vidí výber toho najlepšieho z oboch svetov.

Honda Integra 2016
Honda Integra 2016

Posed je ako na maxiskútri, veľmi relaxačný, nohy vpred, schované za kapotážou a po novom na štýlových nerezových stupačkách. A medzi kolenami prázdno. Práve toto prázdno mi spočiatku vadí v prvých zákrutách, lebo sa akosi nie je o čo oprieť. Napriek vyslovene motorkovému podvozku na veľkých kolesách, ktorý umožňuje svižnú jazdu, si treba zvyknúť na skútrový posed. Netrvá ale dlho, a zo športovejšieho moto-posedu sa adaptujem na pohoda-klídek jazdu ala Integra.

Honda Integra 2016
Honda Integra 2016

Integra je svojím konceptom navrhnutá ako maxiskúter a preto je dostupná iba s automatickou dvojspojkovou prevodovkou (DCT). Na ňu už nebudem viac písať chválospevy, poviem len, že funguje naozaj skvele a po novej možnosti až troch módov režimu S, si myslím, že bude vyhovovať každému. Oproti klasickým maxiskútrom s variátorom má DCT niekoľko výhod a to počnúc možnosťou zmeny režimov radenia, od pohodlného D-éčka až po športový, ďalej tiež možnosť radiť ručne alebo kedykoľvek automatu do toho radenia „kecať“ pomocou tlačidiel na riadidlách. No a ešte je tu jedna vec, ktorú žiadny variátor nezvládne: keď otočíš plynovú rukovať naplno, variátor nepodradí o dva dole, aby si si užil to zrýchlenie...

A tu výhody kríženca z Japonska nekončia... Tou ďalšou je rozhodne podvozok, ktorý pozostáva z tuhého motocyklového rámu a plnohodnotných 17-palcových kolies. Intergra proste jazdí viac ako motorka a netrpí neduhmi skútrovania, dlhého rázvoru na menších kolesách.

Honda Integra 2016
Honda Integra 2016

A tak napriek prvotnej neistote v gaučovom posede čoskoro jazdíme v zákrutách rovnakú „nakladačku“ ako na NC-čkách. Nevyzerá na to, ale je to veľmi dobre ovládateľný bike, ktorý má rád i športovú jazdu a jazda v sedle Integry vie byť aj poriadna zábava.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Interga v meste, turistika, konkurencia, záver, video, čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

V sedle Integry do mestskej džungle:

Honda Integra 2016
Honda Integra 2016

Všetko dobré s ale raz končí, a inak to nie je ani s pokrútenými horskými cestami v okolí Malagy. Po splnení si fotografických povinností v kopcoch sa dostávame k moru na pláž a potom postupne do mesta. Prichádza hustá premávka, kruháče, viacprúdové cesty a semafory. Integra sa razom mení svoju tvár a skútrový vzpriamený posed ukazuje svoje výhody. Prevodovku prepínam do režimu D, ktorý udržuje príjemne nízke otáčky pre kľudnejšiu jazdu v meste. Napriek tomu sa netreba obávať slabej dynamiky, pretože tento sklonený dvojvalec má nízke otáčky vyslovene rád a rozdáva kopu krútiaku. Práve vďaka motoru so sklopenými valcami má Integra nízku stavbu i ťažisko, čo jej dáva skvelú „skútrovskú“ ovládateľnosť pri manévrovaní v meste. Práve tu ukazuje kríženec svoju druhú tvár a človek neznalý veci by asi ani nezbadal, že nesedí na klasickom maxiskútri.

Honda Integra 2016
Honda Integra 2016

Všetko má ale svoje pre a proti. Celkový koncept Integry, jej veľké kolesá sú síce prínosom pokiaľ ide o jazdné vlastnosti a komfort, avšak uberajú jej v oblastí skútrových predností. Tou prvou je priestor pod sedlom. Kto by čakal „hektolitre“ priestoru ako ponúka početná konkurencia, bude sklamaný. Popravde má Integra priestor relatívne malý a to len pod predným sedlom, pretože vzadu je palivová nádrž. Aby som bol presný, priestor je menší ako na NC-čku, ktoré má veľký odkladací priestor v „akože“ nádrži. Malú odkladaciu skrinku nájdeš ale i v prednej kapotáži, do ktorej pohodlne odložíš mobil i peňaženku. Ďalšou nevýhodou Integry proti maxiskútrom je použitie reťaze a s tým spojená starostlivosť o ňu. To sa dnes ale dá riešiť nejakým mazacím systémom.

Honda Integra 2016
Honda Integra 2016

Integra je proste krížnec a tak to treba brať. Nie je to typický mestský skúter, na to je zbytočne veľká a ťažká. Ale ak niekto potrebuje dochádzať i väčšie vzdialenosti a zároveň chce mať v jednej motorke aj praktické mestské vozítko i motorku, s ktorou môže vyraziť i s polovičkou na dovolenku, tak už to celkom dáva zmysel.

S Integrou na turistiku? Prečo nie?

Keď sme už pri tej turistike, tak Integra je postavená a pripravená i na túlanie sa po krajine. V prvom rade poteší a jej vychýrená nízka spotreba (turistika pod 4 l/100 km). Vďaka slušnému krútiaku sa Integra nezľakne ani jazdy vo dvojici a vôbec sa netreba obávať s ňou vyraziť ani k moru. Za ušetrené peniaze pri tankovaní si budete môcť večer dopriať napríklad večeru pri západe slnka na pláži.

Honda Integra 2016
Honda Integra 2016

Keďže s tým odkladacím priestorom pod sedlom to vôbec nie je veselé, treba dokúpiť horný kufor (45 l) a prípadne i bočné kufre (2 x 29 l) a Interga sa premení na solídneho cestovateľa. Diaľničné presuny zvláda hravo a povozíte sa príjemne i po okreskách. Pohodlie jazdca zabezpečuje vysoké a dobre fungujúce plexi. Pohodlie na sedle je podľa mňa tiež v poriadku a spomínaný zadný kufor s opierkou zvýši pohodlie pre spolujazdca.

Konkurencia

Za konurentov si vyberám schválne maxiskútre a to tie športovejšie + luxusný Burgman. Integra ako jediná ponúka podvozok motorky, veľké 17-palcové kolesá a motorkovú zadnú kyvku, avšak na jej pohon slúži reťaz. Oproti konkurentom, ktorí majú 14 a 15-palcové kolesá, však zaostáva vo veľkosti odkladacieho priestoru.

Len nedávno som testoval dvojicu maxiskútrov od BMW C650. Veľmi solídne spracovaný maxáč ponúkajú Bavori v dvoch prevedeniach, športovom i turistickom. Výkonovo BMW mierne Intergu prevyšuje a platí to i hmotnosti, ale hlavne o cene.
Yamaha má v ponuke vyslovene športovo ladený T-max, ktorý je obľúbený pre svoje jazdné vlastnosti, ktoré mu zabezpečuje robustný rám a z konkurentov najnižšia hmotnosť. Veď právom je kráľom veľkých európskych miest, no rovnako si za neho treba priplatiť.
No a potom tu máme kráľa, maxiskúter luxusu Burgman, ktorý svojich pasažierov rozmaznáva a tiež umožňuje radiť aj ručne. Veľký, mohutný s veľkým odkladacím priestorom a i miernou nadváhou. Cenovo sa však i Burgoš pohybuje vyššie ako Integra.

Honda Integra 2016
Honda Integra 2016

Záver

Integra prešla vylepšeniami, ktoré z nej znovu robia zaujímavú voľbu. Kríženec stojí za zváženie, lebo má čosi navyše, ale treba prijať i isté kompromisy. Jej silnými stránkami je „motorková“ koncepcia a DCT prevodovka, slabinami menší „kufor“ a pohon reťazou. Stále sú to ale dve motorky v jednom, čo stojí za uváženie. Počas roka dennodenne dochádzať väčšiu vzdialenosť do mesta, prepliesť sa mestskou premávkou a ľahko zaparkovať. A zároveň cez víkendy vyraziť na výlety i vo dvojici či na turistiku k moru. A to všetko s príjemnou spotrebou... To je Integra, ktorá vrátane ABS môže byť tvoja za 8 650 eur.

Honda Integra 2016
Honda Integra 2016

Plusy, mínusy

motor, nízka spotreba, LED svetlá, solídny motocyklový podvozok a 17-tky kolesá, DCT prevodovka - možnosť ručného radenia, menší odkladací priestor pod sedlom, reťaz

Video

Video: Honda INTEGRA 2016

Video: Honda Integra 2016 - vlastnosti

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda Integra 2016:

Servisný interval 12000 km
Spotreba 4,4 l/100km
Objem nádrže 14,1 l
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh 2000 ot. / 2700 ot. / 4000 ot.
Cena motorky 8 650,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase + kufor 45l 440 EUR
Nosič bočných kufrov + kufre 29l 670 EUR
Vyhrievané rukoväte 270 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 52,26 EUR
Stupačka 71,64 EUR
Spätné zrkadlo 76,94 EUR
Smerovka 56,42 EUR
Svetlomet 302,83 EUR

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Honda Europe (Zep Gori, Felix Romero, Ula Serra, Francesc Montero)

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held a prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Honda Integra 750 2016 Suzuki AN 650 Burgman 2016 Yamaha TMAX 500 2016 BMW C650 Sport 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaSuzukiYamahaBMW
Model:Integra 750AN 650 BurgmanTMAX 500C650 Sport
Rok:2016201620162016
Novinka:NOVINKA 2016NOVINKA 2016
Kategória:SkúterSkúterSkúterSkúter
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:745 ccm638 ccm530 ccm647 ccm
Max. výkon:54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot.56.8 k (41.8 kW) / 7000 ot.46.5 k (34.2 kW) / 6850 ot.59.8 k (44.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:68 Nm / 4750 ot.62 Nm / 5000 ot.52.3 Nm / 5250 ot.66 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:10.7: 111,2 : 110:9 : 111.6:1
Vŕtanie x Zdvih:77 x 80mm75,5 x 71,368.0 x 73.0 mm79 x 66 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatická 6 stupňová dvojspojkováautomatickáautomatickáautomatická
Sekundárny pohon:reťazvariátorreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm115 mm
Zdvih vzadu:120 mm116 mm115 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm267 mm270 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70R15120/70-15120/70 R15
Brzdy vzadu:jedno kotúčová (CBS)jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm267 mm270 mm
Pneu vzadu:160/60-17160/60R14160/60-15160/60 R15
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:237 kg277 kg219 kg249 kg
Výška sedla:790 mm750 mm800 mm810 mm
Rázvor:1525 mm1590 mm1580 mm1591 mm
Dĺžka:2195 mm2270 mm2200 mm2155 mm
Šírka:810 mm810 mm775 mm877 mm
Výška:1440 mm1430 mm1475 mm
Svetlá výška:135 mm120 mm125 mm
Objem nádrže:14.1 l15 l15 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:175 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:7.1 s
Spotreba paliva:3.5 l/100km4.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 302 kmcca 266 km
Servisný interval:12000km10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nienie
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nie
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiza príplatok
El. Podvozok:nie
Iná výbava:automatická prevodovka DCTfull LED svetlá, USD vidlica, radiálne strmene, bezkľúčový štart, 12V zásuvkaza príplatok: vyhrievané rukoväte a sedlo
Poznámka:
Poznámka:Cena 04/2016 8650€ s DPHCena 11/2015 9290€ s DPH (verzia 650Z 9490€)Cena 11/2015 9990€ s DPHCena 12/2015 11250€ s DPH

Pridané dňa: 18.05.2016 Autor: Awia

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk