http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Sľúbili sme si lásku. Honda NT 700 V Deauville po 50.000km.

[Vaše stroje - Moja motorka]

Táto motorka je ako takmer nejestvujúca žena, ktorá je super gazdiná a kuchárka, starostlivá matka, skromná a nenáročná, praktická, snaží sa dobre vyzerať, / aj keď spadne/ je odolná, veľa „znesie“ , verne slúži. Dokonca sa dá „použiť“ aj v noci!!! Od takých sa odchádza do hrobu, alebo za vyzývavými fľandrami.

 Moja Kravička, Honda NT 700 V, r. v. 2006
Moja Kravička, Honda NT 700 V, r. v. 2006

Nedávno som si prečítal v renomovanom českom motocyklovom časopise recenziu na Kravičku. Bolo mi jasné, že ten človek videl Kravičku v katalógu. Napísal som mu. Odpísal. Odpísal, že to odpísal. Ja som ich tiež odpísal a zrušil predplatné.
Mal som kopu času na výber ďalšieho motocykla po Yamahe FZ6 S, na nej mi začínalo vadiť „veterno“ a stále som bol špinavý od múch, či prachu. A reťaz, tá patrí na bicykel.

Pojazdil som aj kráľovny: staršie BMW K1200GT, R1200RT staršie aj úplne nové, F800 ST, Crosstourera, Kawasaki GTR 1400 aj tie prvé aj inovované. Aj veľký bandit bol mimo. VFR 1200 bola veľmi „na ruky“. Hondu NT 700V som odjazdil, zľakol sa pri 6000 ot., či niečo neodpadne, poďakoval a nič. Zabudnutá. O polroka pozerám na doplnkami obvešanú policajnú hondu a začína mi svitať.

 Turista sa mrazu nebojí.
Turista sa mrazu nebojí.

Božská iskra v hlave plnej slamy.

Začal som ju zháňať. Všetci majitelia boli starší ako ja, alebo dôchodcovia. Tí ju predávali, lebo na ňu už nevedeli nasadnúť, alebo skrátka končili. Svoju som šiel kúpiť v riadnej snehovej metelici presne na Silvestra do Liptovského Mikuláša. Pozrel som ju, zaplatil, naložil.

Čo v iných testoch, skúsenostiach nebolo a nebude...

Posed a spolujazdec. Jazda. Prevodovka. Palubovka a všetko ostatné.
Je ideálny pre mňa. /176 cm/ Na sedadle sa dá presedieť celé hodiny. Zosadia ťa vibrácie a nie boľavý zadok. Nohy nie sú veľmi pokrčené. Horúci vzduch od motora neobťažuje. Asi 3 x sa mi zapol ventilátor chladiča, aj to na Sicílii. Sedadlo je 79 cm nad zemou. Ja kedykoľvek položím obe chodidlá na zem. Samozrejme vidím dopredu ponad osobné autá. Späťáky sú najširším bodom motocykla. Sú umiestnené výborne, typ auta za tebou rozoznáš, ale EČV neprečítaš. To ti môže byť jedno.

 Dokanale zakrytý. Naviac oproti sérií 1. Deflektor, 2.Deflektor nad smerovkami, 3. Padací rám – séria, 4. Spodný plast, ochrana nôh.
Dokanale zakrytý. Naviac oproti sérií 1. Deflektor, 2.Deflektor nad smerovkami, 3. Padací rám – séria, 4. Spodný plast, ochrana nôh.

Vzduch tesne ponad prilbu vytvára ozaj maličký hluk, ja mám malý deflektor takže ticho je neuveriteľné, žiadne trasenie hlavou. Minulý majiteľ bol dlháň a ja by som si ho nekúpil, nebol dôvod. Niekedy až na diaľnici privreté plexi na prilbe dotlačím za aretáciu, teda zatvorím na doraz. Rozprávam o novembri. Daň za to je, že sa dívam cez deflektor. Keď prší dávam ho do nižšej polohy. Keď prší a je noc, musím ho zmontovať, cez dve mokré plexi nič nevidieť. /Zakrýva mi vzdialenosť 10-20m/. Demontáž trvá 2 minúty. Na priezore prilby a odeve nemám jedinú muchu a to nikdy!!!

 Dole a hore, prvé modely.
Dole a hore, prvé modely.

Prvé modely mali plexi nastaviteľné náradím v dvoch polohách. Vymyslel to človek mdlého rozumu. Ročníky 2009 majú asi 5 polôh štítu nastaviteľného bez náradia. Preložiť mechanizmus z novšej búračky na starú sa nedá.
Ako vidno na fotografiách na mojej kravičke je spodný plast okolo motora, topánky sú v závetrí suché a čisté. Nad smerovkami sú tiež deflektory, na prsty nefúka a nemoknú v daždi. Vyhrievané rukoväte sú príjemná drobnosť.

 Pohodlné sedenie, meriam 176 cm, pozri uhol stehno –lýtko.
Pohodlné sedenie, meriam 176 cm, pozri uhol stehno –lýtko.

Rozhodne si treba všimnúť na fotografiách trojuholník hlava, ruky, riadidlá a uhol pokrčených nôh. Skrátka pohodlie.
Spolujazdec, ten sa má. Široké sedadlo a dlhé madlá, nízko stupačky, kufor končí ako opierka pod lopatkami. Spočiatku sa párkrát dotkne špičkami lýtka jazdca.

 Kufor ozaj končí pod lopatkami 176 cm spolujazdca!!!
Kufor ozaj končí pod lopatkami 176 cm spolujazdca!!!

Stretávacie svetlo svieti pri otočení kľúča, na mojej, až keď beží motor. To bola jediná porucha o tom však neskôr. Ak zapneš diaľkové svietia obidve. Samozrejme, keď nastúpi spolujazdec a využiješ celkový objem kufrov a to je vyše 100 l, /so širšími vekami 120 l/ svetlo svieti hore. Veľkou, dobre hmatateľnou, plastovou skrutkou ho rýchlo nastavíš.
Zvuk je veľmi decentný. Výfuk je podľa mňa krásny a nerezový. Je ideálne umiestnený. Spojková páčka sa nenastavuje, vôľa na konci má byť cca 15mm. Ide poľahky. Radenie rýchlostných stupňov je detsky jednoduché. Neutrál je jasný.

 Mne osobne výfuk a vstavaný kufor opticky vyhovuje.
Mne osobne výfuk a vstavaný kufor opticky vyhovuje.

5 rýchlosti v prevodovke úplne stačí, 6 by bolo zbytočných a boli by „natesno“. Využiteľný rozsah otáčok je 2300 – 6500 ot. Vyššie je už riadne cítiť vibrácie a ja tam chodím zriedka. Smutné divadlo končí na 8500 ot. Je to akoby si starej pani chcel dvihnúť sukňu, to sa nepatrí. Kupovať si ukazovateľ zaradeného stupňa sú vyhodené peniaze. Rozstup rýchlosti na jednotlivé kvalty musí spoznať každý. Orientačne pri 100 km/h: na 5ke máme 4000 ot, na 4ke máme 5000 ot. na 3ke máme 6000 ot. Všetkým musí byť jasné, že s „kravičkou“ sa nešportuje, trojka končí pri 140 km/h a päťka nepotiahne do 200 km/h keď je maximálka 185 km/h. Mestskú 50 km/h zvládne 4ka bez cukania.

 Škoda, že nemám predné hmlovky, zapchal by som dieru medzi chladičom a spodným krytom. Aj keď sa „vzduch“  a voda k nohám nedostane
Škoda, že nemám predné hmlovky, zapchal by som dieru medzi chladičom a spodným krytom. Aj keď sa „vzduch“ a voda k nohám nedostane

Veľmi nepríjemná rýchlosť je cca 20 km/h na 2ke po rozbitej ceste, alebo v centrách starých miest po mačacích hlavách. Je dobré mať vôľu na plyne aspoň 2 – 3 mm. Treba si uvedomiť, že z 0 na 100 km/h to trvá 5,5 sek a motor má 48 kW, teda musíme predvídať a spontánne predbiehačky sú nemožné.

Brzdy sú výborné a vzájomne prepojené. Pri brzdení nožnou, brzdí aj jeden predný piestik. Mal som možnosť vyskúšať aj verziu s ABS a pri rovnakom brzdnom účinku na motorke s ABS postačuje menší tlak na brzdovú páčku. Teda vieš lepšie „brzdenie“ dávkovať.

 Tréning brzdenia, asi február 2011.
Tréning brzdenia, asi február 2011.

Motorka Honda NT 700V, bez abs, pneu BT 020 dvojročné, najazdené na nich asi 16.000 km. Teplota aj – 4 0 C, vetrisko. Klasika 30 m pásmo, riadna puklina v asfalte ako "štart" brzdenia. Na 3jke idem 105 km/h, aby to bolo gpskových 100 km/h. Posledných 100 m pred brzdením už idem spomínaných 105 km/h.

Úplne prvý pokus 40 m, potom bežne v rozmedzí 34 – 37 m, rekord 31,5 m, ale to som asi švindloval, lebo sa mi to zdá málo aj keď predné koleso už bolo v riadom šmyku. Do tých 37 m som nemal pocit riskovania.

Šok bol pre mňa, že keď som brzdil len zadnou brzdou, najkratšie sa mi podarilo 47 m, do 50 m vždy. Skutočne to bolo úplne bezpečné žiaden risk. Len silno stlačiť páčku. Schopné CBS, a to viem, že NT700VA brzdia lepšie. Neviem, či to nie je optimistické, lebo v časopisoch uvádzajú profíci dráhy pod 40m za skoro zázrak a keď som chcel vedieť podmienky testu neodpovedali. Na českom webe chlap na Honde CBF 600 bez ABS zastavil na 26 m. Bolo z toho video.

 Palubovka pre starších....neurazí,nenadchne.
Palubovka pre starších....neurazí,nenadchne.

Ovládače na riadidlách sú z mimoriadne odolného plastu / vysvetlím nižšie/ bežne s jasným presným chodom, akurát Honda v posledných rokoch mení rozloženie ovládania smeroviek pod klaksón.
Prístrojovka prebratá z VW Golf III. Nenadchne, neurazí. Štyri budíky palivomer, tacháč, otáčkomer, teplomer. Skromný displej ukazuje celkový počet km, trip A, B, čas, aktuálnu a priemernú spotrebu. Teplota vzduchu chýba.

Veľká riť a kufrová záhada.

 EČV mám veľké, skupinové svetlá sú veľké a bezpečné.
EČV mám veľké, skupinové svetlá sú veľké a bezpečné.

Nebuď sprostý a neukladaj ťažké predmety do vrchného kufra je to pohodlné a nebezpečné. Motorka má veľkú plastovú skútrovu riť. Dizajnér to skúšal zamaskovať veľkými smerovkami aj brzdovými svetlami s dvoma dvojvláknovými žiarovkami. Blikajúcu smerovku prehliadne len feťák. Sám som to na Motoride kritizoval, teraz viem, že to bol omyl. Tie neodnímateľné plastové kufre skoro nič nevážia, sú oblé. Vzduch ich tichúčko obteká, žiadne neforemné kvádre a preliezky po stranách. Sú natlačené maximálne ku kolesu. Celková šírka s objemom ľavého skoro 27 l a pravého 27,4 l kufra je oveľa menej ako rozpätie zrkadiel. Spolujazdec nemá špinavé nohy od zadného kolesa ako na Honde Integra, alebo iných. Ak prikúpiš širšie veká kufrov získaš plus 17 litrov a schováš tam prilbu.

 Neoriginálne tašky 2 x 7 €, ľavý popruh je dlhší, aby si vložil dlhý predmet do prepojených kufrov.
Neoriginálne tašky 2 x 7 €, ľavý popruh je dlhší, aby si vložil dlhý predmet do prepojených kufrov.

Veká sa neotvárajú rovnako, aby si mohol naložiť aj čosi dlhé a úzke. Ľavé veko otvoríš viac. Pravé menej. Do pravého dávaj dôležitejšie veci, ale aj predmety, ktoré potrebuješ „okolo“ jazdy, aby si stál pri ich vyberaní pri ceste!!! Ak by sa ti náhodou počas jazdy kufor otvoril batožina nevypadne. Kufre sú prepojené. Kupovať originál tašky je somarina. Kúpiš textilne ruksaky za 7 € rozličnej farby.

 Ten úchyt z platu považujem za slabé miesto, zatiaľ funguje.
Ten úchyt z platu považujem za slabé miesto, zatiaľ funguje.

Otváranie kufrov nie je najlepšie vymyslené, mechanizmus ma vôľu, po rokoch značnú. Už „primitívne“ PCX má otváranie kufra na dotyk s pohybom tlačidla asi 4 mm a nie doslova prehistoricky vybratím kľúča a vložením do iného zámku ako na všetkých NT 700 V alebo vlajkových skútroch Honda SW T 400 - 600!! Ak zlomíš ľavú páčku otvárania kufra, nedáš dole sedadlo. Na ceste to môže byť problém dostať sa k poistkám, náradiu, lekárničke. Ja mám natiahnutú obyčajnú šnúrku z topánok na tiahlo, ak zlomím páčku na otváranie kufra, kľaknem pod moto a potiahnem, avšak kľúč musí byť v zámku.

Vpredu pred nádržou sú dve schránky, ľavá uzamykateľná a v nej 12 V zásuvka a multifunkčné náradie. V pravej mám konektor na elektrický ohrev, 2x zámok na kotúč, handričku na sedadlo.

 Môže byť, estéti? Odporúčam lomený ventil.
Môže byť, estéti? Odporúčam lomený ventil.

Podsedadlový priestor som vyplnil, všetkými žiarovkami, poistkami, náradím, súpravou na opravu defektu aj sprejom, lankami, skrutkami a matkami, ventilmi, reflexnými páskami a 2 dcl oleja, lekárničkou. Samozrejme som to ešte nikdy nepotreboval.
Kupujeme z druhej, tretej ruky a servis.
Pri kúpe ti nehrozí, že by si ju niekto kúpil na okruhy a blbnutie pred dievčatami, možno pred starenkami v domove. Istotne ste si všimli, že vzhľad cesťákov sa aj osem rokov nemení. Ani 10 rokov nie je výnimka. NT 700 V ma problém ako kedysi Mercedes C. Chlapi do 40tky brali Audi, BMW a nad 40 Mercedes. Táto motorka nie je o emóciách, ale o tom, že sezónu máš aj 10 mesiacov v roku.

 Ťažko prístupný predný valec. Mora poctivých mechanikov.
Ťažko prístupný predný valec. Mora poctivých mechanikov.

Aj mňa nachytali na „servisný“ interval 12.000 km a skladal som na Motoride oslavné ódy. Lenže oni chcú po tých 12.000 km nastavenie vôle ventilov! Dostať sa k prednému valcu na nastavenie vôle je mimoriadne pracné a niektoré autorizované servisy to jednoducho neurobia, len účtujú. Rám znemožňuje prístup. Sviečky meníme každých 12.000 km. Napr. na Yamahe FZ 6 bola kontrola ventilov pri 40.000 km.

 Moja kravička, Honda NT 700 V, r. v. 2006
Moja kravička, Honda NT 700 V, r. v. 2006

Dobrou správou je, že na NT 700 V môžeš pozapájať veľa „elektrických doplnkov“. Policajné majú navyše vysielačku, majáky, stroboskopy, vyhrievané rukoväte, sirénu, predné a zadné hmlovky, svetlo STOP a majú rovnaký alternátor a baterku ako sériové.

 Ovešané elektrickými spotrebičmi.
Ovešané elektrickými spotrebičmi.

Keď budeš prezúvať pneu prikúp si zalomený ventil. Kufre nemusíš demontovať ako je to v návode, ale zdola sa dá vybrať koleso.
Oplatí sa vpredu kontrolovať brzdový kotúč a obloženie častejšie ako servisný interval , lebo jeden kotúč je viac namáhaný ak často brzdíš pohodlnou a účinnou zadnou brzdou. Zadná je prepojená s prednou brzdou.

 Koleso sa dá vybrať zdola bez demontáže kufrov.
Koleso sa dá vybrať zdola bez demontáže kufrov.

Poruchy.

Pri 36.000 km mi po 10 min jazdy prestalo svietiť stretávacie svetlo. Nevadí stiahnem dole diaľkové, nesvieti ani to. Žiarovky sú dve. Vedel som, že toto ja neopravím. Ale opravil to až tretí elektrikár. Keďže moje vrcholné elektrikárske číslo je vymeniť žiarovku, poruchu opíšem primitívne a možno aj nesprávne. V pravej spínacej skrinke „pretekalo veľa „ prúdu cez kábel a ten sa roztopil, odpojil pri spoji. No a keď sa roztopil a vychladol, všetci si mysleli, že sa odtrhol od vibrácií. Prispájkovali ho, držal pevne, 5 min som postál na mieste a odišiel. Kábel sa dotýkal plastu spínacej skrinky. Roztopil sa, ale plasty nie.

 Spoľahlivá a slušná.
Spoľahlivá a slušná.

Za toto výrobca ozaj nemôže. Prvý elektrikár, ktorý nemal byť elektrikár mi odpálil výstup a moja kravička naštartuje pri zaradenej 1tke a vyklopenom bočáku.
Motorka má samozrejme pôvodné brzdové kotúče a spojku. Plasty, ktoré držia na sponách a demontujú sa bez náradia majú vôľu v uchytení, ale nič tragické. Nič nehrkoce, zámky držia.

 Hrubá vrstva vosku a zakrytie chladiča.
Hrubá vrstva vosku a zakrytie chladiča.

Cestovanie.


Keď chceš prejsť denne od 900 km až 1800 km dá sa to, ale nechoď viac ako 130 km/h, ideál je 110 km/h vibrácie od motora vo vyšších otáčkach ti odpíšu pravú ruku. Spotreba vyskočí zo 4 l pri 100 km/h na 5,3 l pri 130 km/h a budeš častejšie stáť na pumpe. V normálnej krajine vieš teda prejsť 400 km nonstop a ešte ti ostane rezerva. Pri teplote pod 5 stupňov stúpne spotreba o 20% pokiaľ neprikryješ chladič. Ja na Kravičku nanášam hrubú vrstvu vosku.

Čo ešte vylepšiť?


Mohla by schudnúť 20kg, ukazovať teplotu vzduchu, kufre otvárať bez kľúča z palubovky.
Čo je v tej „bez reťazovej“ triede? Moto Guzzi Norge 850? Bmw F 800 ST?
Aj keby som chcel, niet za čo vymeniť.

P.S. Trošku som pridal ... mám len 49.000 km, verím, že ti to nevadí.
V ČR údajne predali v rokoch 2006 - 2012 126 ks Honda NT 700 V.

 Sľúbili sme si lásku...
Sľúbili sme si lásku...

Pridané dňa: 27.01.2014 Autor: MajoKE

http://motoride.sk