http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Honda Gold Wing F6B 2013 - Žehlička na asfalt

[Testy a predstavenia - Test]

Vždy som vravieval, že aj keď je Goldwing bez pochýb vrcholom komfortu a ikonou mototuristiky, nie je to z určitých dôvodov nič pre mňa. F6B tento názor však zmenila.

Text: eNeM
Foto: Filip Kalka - Masochista

Po jej predstavení sa rozprúdila divoká diskusia o tom, do akej kategórie ju zaradiť a pre koho vlastne je určená. Neviem, či to je tým, že celkovo inklinujem k americkej kultúre, ale za seba môžem zodpovedne povedať, že ja do cieľovej kategórie potenciálnych zákazníkov určite patrím.

Treba vidieť naživo

Táto veta vystihuje design žehličky skutočne najlepšie. Na obrázkoch totiž skutočne vyzerá iba ako Goldwing, ktorý dopadol podobne ako ukoristený autobus anglického futbalového mužstva z Fantozziho po tom, ako s ním Filini prešiel popod nízky most. Zdanie však klame a keď si mašinu preberám v Omnii, zisťujem, že pri bližšom pohľade tomu tak vôbec nie je. Ono nenadarmo sú v Honde známi svojimi designovo podarenými výtvormi. Aj v tomto prípade sa im zmeny podarilo zakomponovať s takým citom, že až pozorné oko si ich naplno uvedomí.

 Kus motorky
Kus motorky

UFO. Takto skutočne motorka pôsobí na každého, kto ju uvidí. Predné dvojité svetlomety, nízky profil dosiahnutý vďaka krátkemu veternému štítu a absencii obrovského zadného kufra, zadná partia, miesto nášľapov spolujazdca stúpačky, menšie bočné plasty chrániace chladiče, ako aj veľmi elegantne spracované sedadlo dotvárajú celkovo oproti klasickému golďasu diétnejší a uvoľnenejší vzhľad. Dokonale zvládnutá je práve prerábka zadnej časti, ktorej na goldwingu dominuje kolosálny kufrisko a trón spolujazdca. Štíhlejšie, no stále pohodlné sedadlo, elegatné, no zároveň funkčné madlo pre spolujazdca a zadný plast dokonale zaintegrovaný s bočnými kuframi a zadným svetlom vytvárajú niečo, čo mi pripomína Cadillac z 50-tych rokov, vrátane antény rádia.

 Big Black Cadillac
Big Black Cadillac


 Ufo
Ufo

S F6B sa skutočne nestratíte a na pozornosť, ktorej sa mi dostávalo osobne nie som zvyknutý. Niet totiž človeka, ktorý by sa za ňou neotočil. Hneď po prvých pár km, keď prichádzam na parkovisko do práce, kde motorka z priestorových dôvodov parkovala celý čas, zhŕkne sa okolo mňa hlúčik kolegov a pozerajú, čo to vlastne za čudo vplávalo do dvora, čo to všetko vie a či si to môžu pohladkať. Keď sa po ceste na fotenie zastavujem doma pred barákom, mladá a veľmi pohľadná suseda z nášho vchodu mi chváli motorku a nezabúda podotknúť, že by sa rada odviezla. V každej obci sa za mnou ľudia točia ako v roku 95 za vozidlom Family Frost a ani pred kaviarňou v Senici, kde si s Masochistom dávame obligátne kafe pred fotosešnom, nenecháva žehlička ľudí pokojnými.

Technika a komfort na ceste

Písať o technických parametroch siahodlhé elaboráty nemá príliš veľký význam, keďže po technickej stránke sa skutočne jedná o Gold Wing a myslím, že jeho prednosti už pekne popísal Tomáš Hajduch - Awia vo svojom článku. Najzásadnejším rozdielom nie je ani tak tých 28 kíl, ktoré boli motorke ubranej, ako skôr kde boli ubrané. Konkrétne v zadnej časti, odkiaľ zmizol veľký a vysoký kufor, čím sa celé ťažisko posunulo viac smerom dole a dosiahol sa práve efekt žehličky, ktorá teraz na ceste sedí ako orient express na koľajniciach. Ja by som iba skutočne dodal to, čo som vlastne nikdy nespochybňoval a čo sa mi dokonale potvrdilo. Tú motorku proste nikdy a ničím neprekvapíš. Podvozok bez zaváhania aj pri plne zaťaženej motorke zvláda aj tie najrozbitejšie cesty, prípadne prepláva diaľničné zákruty v seba vyššej rýchlosti, brzdy vás kultivovane a prehľadne zastavia aj v krízovej situácii a ABS najnovšej generácie zasahuje tak, že kým to vyslovene neskúšate, tak si ho ani neuvedomíte, no a pridáva to vždy a stále ako parná lokomotíva až do momentu, kedy nenarazíte na elektronický obmedzovač, prípadne policajnú hliadku.

Honda F6B
Honda F6B
Honda F6B
Honda F6B

Jazda v meste určite nie je až taký plezír ako na nejakom malom naháčiku, či skútriku, ale ani tu vám motorka nepríde nijako ťažkopádna. Len sa neprepletiete medzi autá stojace v zápche. To vám ale ani nebude chýbať, pretože si budete naplno užívať pozornosť, pohľady a otázky všetkých na okolo. Jedine pri cúvaní do aj mierneho stúpania vám tá spiatočka, ktorú klasický golďas má, bude chýbať.

Čo sa týka jazdy mimo obce, je vlastne jedno, či idete po okreske, rýchlostnej ceste, alebo diaľnici, práve tu sa motorka chová ako spomínaná žehlička. Na ceste je nalepená, nepláva, neuskakuje, zákruty na nej vyberáte ako na jogurte a aj tak biedny klopič ako ja ju dokázal dať na stúpačky a predné padáky (áno, bez pádu, počas jazdy). Na Šturci či Donovaloch som nijako nezaostával za dvoma paličmi, s ktorými som sa bol previezť a na diaľnici to bol absolútny relax, zasadnúť, zakvaltovať ľubovoľnú rýchlosť a ísť.

Pohodlie bez kompromisov napriek úpravám

Aj keď prešiel Golďas pri premene na F6B poriadnou odtučňovacou kúrou, nestratil ani štipku z pohodlia, ktorým sa táto motorka preslávila po celom svete. Sedadlo je absolútne komfortné pre jazdca aj spolujazdca a ani po viac ako 300 km necítim žiadnu únavu. Netuším síce ako to v Honde spravili, ale ten malý veterný štítok naozaj funguje. Ono, nie že by na vás nefúkalo, ale fúka na vás stále rovnako, či idete 20, 120, alebo 220 a v žiadnej rýchlosti som nepociťoval nejaké vyslovene nepríjemné turbulencie, len proste fúka na hlavu, čo mne na motorke vyhovuje, ak nechcem vietor v helme, pôjdem autom.

 Aj s malým... štítkom sa dá hrať veľké divadlo
Aj s malým... štítkom sa dá hrať veľké divadlo

Zvyšok tela je ako pri klasickom Goldwingu dokonale chránený a ani 10 minútová frontálna jazda brutálne silnou búrkou nemala za následok moje premočenie, dokonca aj rifle ostali suché! Výška jazdca takisto nezohráva žiadnu úlohu. Je ma kus, no napriek tomu som na mašine nepôsobil ako kosec na hašlerke a nikde zo mňa nič nevytŕčalo, posed, poloha rúk, nôh, dosah na ovládače, všetko tam, kde má byť, jednoducho dokonalá ergonómia ostala zachovaná z pôvodného golďasa, ten je ňou už roky známy. Cenovka oproti klasickému golďasu klesla na čiastku 22 500, čím je F6B o 7 400 evrogrošov lacnejšia.

 Komfort bez kompromisov
Komfort bez kompromisov

Čo by som jej vytkol

Dovolím si vybočiť z klasického testového slohu a zhrniem všetky výčitky do jedného odseku. Trvalo mi veľmi dlho, kým som prišiel na drobnosti, ktoré by som žehličke vytkol a aj tie, ktoré som našiel sú iba z dôvodu, že u tejto cenovej a typovej kategórie už jednoducho neberiem do úvahy žiaden kompromis a u inej motorky by som ich ako negatívum ani nespomenul.

Z technickej výbavy mi chýba ukazovateľ zaradenej rýchlosti, žehlička má iba indikátor zaradenej najvyššej rýchlosti, tempomat a spiatočka. Ten ukazovateľ preto, lebo motor ide od 30 do 130 na trojke, štvorke aj päťke v podstate rovnako a často krát som naozaj nevedel, čo tam mám zaradené a pri zastavení som potom márne hľadal neutrál medzi 3 a 4. Tempomat je pri modeli určenom primárne na americký trh skoro nevyhnutnosťou a spiatočka sa pri aj keď nižšej, ale stále dosť vysokej, váhe hodí. Niektoré plasty, ktoré zakrývajú „hluché“ miesta po maximálkovej výbave z golďasu pôsobia trochu lacným dojmom a po tom, ako BMW predstavilo nový spôsob ovládania menu na GT 1600, kedy točíte krúžkom umiestneným na ľavom gripe, mi príde nespočetné množstvo tlačidiel, z ktorých väčšina aj tak ovláda iba audiosystém, jednoducho technicky prekonané. Keby miesto nich bolo radšej viacero menších odkladacích priestorov na drobnosti, prispelo by to inak dokonalému a extravagantnému designu.

 Scotty, beam me up
Scotty, beam me up

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Konkurencia

Hlavnou konkurenciou je bez pochýb BMW K 1600 GT, no zaradiť by sa sem dal aj Harley Davidson Street Glide. Zvyšné, ako Yamaha FJR, Kawasaki GTR 1400, či Triumph Trophy sú skôr športvo-cestovné a preto by som ich sem osobne neradil. Motoricky by sa sem takisto určite dal zaradiť anglický krásavec Triumph Rocket Roadster, avšak absenciou kapotáže a integrovaných kufrov je to skôr typický cruiser.

Záver

Honda F6B, alebo žehlička, ako som ju počas našej týždňovej známosti volal ja, je silne imidžová motorka, určená primárne pre americký trh, prípadne pre extravagantnejších individualistov, túžiacich po motorke, s ktorou môžu ísť po ceste z práce na nákupy, cez víkend sami, prípadne s ľadvinkou na kafíčkovský výlet a v lete vo dvojici v pohodlí na kreditkovú turistiku po západnej Európe, kedy nevyžadujú odkladacie priestory na kompletnú kempingovú výbavu, vrátane dvadsiatich rezňov od maminky, ale im bohate stačia dva bočné kufre, do ktorých zbalia oblečko pre dvoch na 10 dňovú dovču v alpách a pri mori a ešte ostane miesto aj na suveníry. Tou predošlou vetou som vlastne možno trochu sebecky, ale inak dokonale vystihol seba a moje využitie motorky, takže ja osobne by som Hondu F6B vo svojej garáži privítal kedykoľvek s otvorenou náručou.

 Cruisin
Cruisin

Plusy, mínusy

komfort, design, jazdné vlastnosti absencia tempomatu a ukazovateľa zaradenej rýchlosti

Pozri si aj test Hondy Gold Wing 1800:

21.06.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 26865 [Testy a predstavenia - Test]

-

Video: Honda GL 1800 Goldwing – maximálny luxus na dvoch kolesách

Nestáva sa každý deň, že máme možnosť vyskúšať motorku, akou je Goldwing. Honda našťastie pristúpila k modernizácii stroja, ktorý stojí na vrchole jej ponuky a právom je označovaný za kráľa ciest.

 

Video: Honda Gold Wing F6B 2013

Pozadie / Wallpaper:

Honda F6B
Honda F6B
Honda F6B
Honda F6B
Honda F6B

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda Gold Wind F6B 2013:

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 6,1 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 25 l (4 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 307 km
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh 1 500 ot. / 2 500 ot. / 3 500 ot.
Cena motorky 22 500,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Zadný nosič 291,36 EUR
Nosič bočných kufrov + kufre V štandardnej výbave
Príplatok ABS V štandardnej výbave
Vyhriavané rukoväte 437,76 EUR
Turistické plexi 402,72 EUR
Padacie rámy V štandardnej výbave

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 101,1 EUR
Stupačka 57,8 EUR
Spätné zrkadlo 397.5 EUR
Smerovka 91,8 EUR
Svetlomet 632,7 EUR

Text: eNeM
Foto: Filip Kalka - Masochista

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda SLovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Honda Gold Wing F6B 2013 BMW K 1600 GT 2013 Harley-Davidson FLHX Street Glide 2013 Honda GL 1800 Gold Wing ABS 2013 Triumph Rocket III Roadster 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaBMWHarley-DavidsonHondaTriumph
Model:Gold Wing F6BK 1600 GTFLHX Street GlideGL 1800 Gold Wing ABSRocket III Roadster
Rok:20132013201320132013
Novinka:NOVINKA 2013NOVINKA 2013
Kategória:CestovnáŠportovo cestovnáCestovnáCestovnáChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:šesťvalcový boxer (4T)šesťvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)šesťvalcový boxer (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:1832 ccm1649 ccm1690 ccm1832 ccm2294 ccm
Max. výkon:118.3 k (87.0 kW) / 5500 ot.160.5 k (118.0 kW) / 7750 ot.118.3 k (87.0 kW) / 5500 ot.148.2 k (109.0 kW) / 5750 ot.
Max. krútiaci moment:167 Nm / 4000 ot.175 Nm / 5250 ot.134 Nm / 3500 ot.167 Nm / 4000 ot.221 Nm / 2750 ot.
Kompresný pomer:9,8 : 112.2:19,6:19,8 : 18.7:1
Vŕtanie x Zdvih:74 x 71 mm72 mm x 67.5 mm98.4 mm x 111.1 mm74 x 71 mm101.6 x 94.3 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (2V)DOHC (4V)SOHC (2V)DOHC
Chladenie:kvapalinoukvapalinouvzduchomkvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardanremeňkardankardan
Zdvih vpredu:125 mm120 mm
Zdvih vzadu:135 mm105 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:296 mm320 mm296 mm320 mm
Pneu vpredu:130/70-R18 (63H)120/70-ZR17130/70B18130/70-R18 (63H)150/80-V 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:316 mm320 mm316 mm316 mm
Pneu vzadu:180/60-R16 (74H)190/55-ZR17180/65B16180/60-R16 (74H)240/50-V 16
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:306 kg355 kg
Hmotnosť s náplňami:385 kg319 kg368 kg413 kg367 kg
Výška sedla:725 mm815 mm715 mm740 mm750 mm
Rázvor:1690 mm1680 mm1625 mm1690 mm1695 mm
Dĺžka:2605 mm2324 mm2430 mm2630 mm2500 mm
Šírka:945 mm1000 mm945 mm970 mm
Výška:1455 mm1440 mm1455 mm1165 mm
Svetlá výška:125 mm125 mm125 mm148 mm
Objem nádrže:25 l24 l22.7 l25 l24 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Spotreba paliva:5.6 l/100km6.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 304 kmcca 307 km

 Honda F6B
Honda F6B

Pridané dňa: 07.08.2013 Autor: eNeM

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk