[Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Bol by čistý nezmysel písať klasický test o motorke, ktorá má za úlohu, skrátka dobre vyzerať. Z garáže na kávičku či zmrzlinu dôjde a ísť s ňou ďalej, to zrejme nebude mať nikto v pláne.
Nerád hodnotím dizajn, čo sa mne páči, inému sa nemusí. A takúto motorku buď niekto chce, lebo sa mu páči, alebo ju skrátka nechce. Každopádne Cleveland Tha Heist je úplne čo sa dizajnu týka jednoduchý stroj. Nič než matná čierna v kombinácii s lesklými časťami. Páčia sa mi vypletané kolesá, pekné kotúče, pochrómovaný predný svetlomet. Odpružené sedadlo je štýlové, no hneď vzbudzuje dojem nepohodlia.
Ale načo by mi bolo pohodlné sedadlo, keď s touto motorkou by som sa aj tak motal vždy len pár kilometrov od garáže. V garáži by som sa však hneď povenoval niekoľkým veciam. Chcel by som iné smerovky a zadné svetlo. Poznávaciu značku by som uchytil asi tiež inam, ale hlavne by som poskrýval všetky hadičky a lanká.
![]() |
Pritom už priamo výrobca ponúka možnosť dokúpiť si k motorke rôznu doplnkovú výbavu, ktorej cena nie je vôbec vysoká. Komu sa nepáči sériová nádrž má možnosť si ju hneď vymeniť za inú. Na výber je niekoľko tvarov nádrží, ktoré možno skombinovať s rôznymi štýlovými viečkami nádrže. Kto by chcel zasa iný výfuk, jednoducho si vyberie z trojice ponúkaných, rovnako ako si môže vybrať z ponuky riadidiel. Upraviť si Cleveland Tha Heist 250 podľa vlastnej chuti teda nemôže byť problém.
Po prejdení pár metrov sa vraciam v čase do rokov kedy garáž okupoval mocný stroj menom Simson. Studený motor nechcel ísť a keď bol nesprávne zoštelovaný karburátor zdochýnal na každej križovatke. Podobné je to aj s týmto „klívlendom“, avšak rovnako ako vtedy ma aj teraz zaujímalo jediné, skrátka ísť vpred na motorke. Kto to nezažil jazdu na podobných mašinách nepochopí to ani teraz a kto od novej motorky čaká hlavne úžitkové vlastnosti, nech ďalej ani nečíta.
Tha Heist 250 to je motorka pre vyznávačov sado-maso. Nie, nikoho nevytrestá brutálnou silou motora, veď kto by to od tak malého motorčeka čakal. Poskytne minimum a nič viac. Čistú esenciu pocitu z jazdenia. Pri jazde som sa cítil ako žaba z klipu Crazy Frog. Akoby som pod sebou nemal nič a skrátka sa niesol vpred.
![]() |
Mám počítať nedostatky? Že predná brzda skoro vôbec nebrzdí? A načo by aj mala, motorku o váhe bicykla hravo zastaví aj tá zadná (mimochodom obe brzdy mali pancierové hadičky). Že je sedadlo tvrdé a jazda utrasená? Ale veď je to hardtail, to sa triasť musí. Aspoň si človek dobre rozmyslí akou rýchlosťou vletí do zatáčky. Ak tam bude výmoľ a rýchlosť trošku vyššia zadok povie sedadlu veľké ahoj.
Posed je však fajnový, taký drsňácky. Laby ďaleko vpredu, ruky pohodlne na riadidlách, vlastne väčšinou len pravá, druhou som si pobúchaval po stehne. Hneď by som vyhodil tachometer, alebo by som ho skryl niekde medzi nádrž a krk riadenia. Je na nič, ukazuje si čo chce, alebo je príliš veľký optimista a pritom zavadzia pohľadu na okolie odrážajúce sa od pochrómovaného svetlometu. To ma bavilo viac, vychutnávať si odraz oblakov a vrcholkov stromov mihajúcich sa nado mnou, čo tam po rýchlosti.
Veru čo tam po rýchlosti. Výkonu má motorček totiž tak akurát do mesta. Mimo mesto som sa tiež venoval aj tak len kochačke. Krok s premávkou sa držať dá, v tom nie problém. Problémom by bolo predbiehanie napríklad kamiónov a následne objavenie sa protiidúceho vozidla, ale to je neduh väčšiny nízkoobjemových motocyklov. Aj tak je to motorka, na ktorej som fakt nechcel jazdiť viac ako 60 km/h. A po prejdení vzdialenosti Prešov – Košice (cca. 37 km) som nadobudol podobný pocit aký som cítil pri vystúpení z GéeSa po vyše 1300 km prejdených za deň. A to je vlastne výhoda, ušetrený čas, peniaze (spotreba 3.2 l/100 km) a pocit rovnaký (to pochopí asi len eNeM vyžívajúci sa v jazdení brutálne dlhých výletov na šupu).
Našli sa však aj seriózne mínusy, ktoré nemožno obhájiť zameraním motorky. Po prejdení vzdialenosti okolo 6 kilometrov motorka vždy zdochla. Majstri vo výrobe totiž vymysleli také viečko nádrže, ktoré po utiahnutí nezabezpečí odvetranie nádrže v ktorej vzniká podtlak a tak benzín nesteká do karburátora. Riešením je buďto každú chvíľu stáť alebo jazdiť s uvoľneným viečkom, ktoré potom neznesiteľne rezonuje. Dovozca však tvrdí, že nové sériove kusy, ktoré dorazia na Slovensko budú mať odvetranie nádrže v poriadku.
![]() |
Hrozný hluk vydával aj akože ladený výfuk. Pozornosť v meste pútal, no ja osobne stojac na chodníku, by som človeku na tak hlučnej motorke hodil najradšej voľajakú tehlu do hlavy. Ako bonus som si o výfuk pekne opiekol topánku, kryt proti tejto situácii tam ale dali, škoda len, že na miesto kde si asi nikto nikdy podrážku neoprie. Škoda, sériový výfuk je podľa mňa krajší, netrčí po ňom z rámu kus rúrky a má krajší zvuk. Blbnúci tachometer som už spomínal.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Video, Konkurencia, Záver, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
V prvom rade Tha Heist dobre vyzerá, zaujal ma už na fotkách, ale potom aj naživo. Pekný rám dopĺňajú naozaj pekné kolesá, dobre zvolená kotúčová brzda vpredu, nádrž, odpružené sedadlo a matné lakovanie. Všetko pôsobí dojmom "Custom" stavby. A je to aj trochu tak. Aj keď motor a niektoré komponenty (ktoré pôsobia trochu lacne) pochádzajú z východu, tak celok navrhujú a dávajú dokopy v USA. Na druhej strane, budúci majiteľ si asi bude chcieť Heista upraviť a práve veci ako smerovky si vymení za také ako sa mu páčia.
![]() |
Dobrý dojem pokračoval aj keď som nato sadol. Motor naskočil, ale po pridaní zdochol, bolo sa treba "pohrať" zo sýtičom, sadnúť na "trestnú lavicu" a vyraziť. Ladený výfuk robil randál hodný veľkého V-twinu a tomu nasvedčovali aj reakcie okolia. Zážitok bola aj jazda s hardtailom. V zadku som cítil každú nerovnosť, pružinové sedlo čo-to odfiltrovalo, ale húpal som sa v ňom. Ja viem, ono to celé znie divne, ale jazda bola zážitkom...
Pozerať sa na Tha Heist okom praktika je nezmysel. To je ako s kofolou, keď ju miluješ nieje čo riešiť. Ak chceš malý nenáročný skutočný custom s hardtailom tak už si ho nemusíš stavať a robiť kompromisy. Tha Heist je hotový a čaká len na to, ako ho ešte upravíš. Na jazdenie v meste a okolo komína je ako stavaný, ma dobrý jednoduchý vzducháč, super zvuk a kopu malých nedostatkov, ktoré vyvážiš svojim jazdeckým umením...
Jednoduchý motor a konštrukcia, upraviteľnosť, „Custom“ vzhľad už v sérii, cena, zážitok z jazdy tažko porovnateľný s niečim iným :-) | niektoré komponenty pôsobia lacným dojmom, rýchlomer (nepresný), problémy s vekom nádrže |
Konkurencia ku Cleveland-u Tha Heist sa hľadá len veľmi ťažko. Japonský štvorlístok ani veľkí európski výrobcovia nič podobné s malým objemom motora neponúkajú. Iné by to bolo na trhu s jazdenkami kde by sa dala nájsť napríklad Suzuki GZ 250 Marauder, Yamaha XV 250 Virago či Honda CMX 250 Rebel. Z nových "čoproidných" nízkoobjemových motoriek tu potom máme Yuki 350 Daytona za 2999,-EUR a Keeway Cruiser 250 EFI za 2899,-EUR, obe sú pritom dvojvalce.
![]() |
Pre koho sa asi tak Tha Heist 250 vyrába? Povedal by som, že pre niekoho, koho podobný štýl motoriek oslovil, no nemôže si dovoliť nového nadupaného „Haryka“ s obrovským motorom. Pre niekoho, kto by si niečo podobné aj zmastil v garáži, len na to nemá čas. Takto dostane podľa mňa slušný základ v podobe pekných kolies, stúpačiek, bŕzd, rámu, nádrže a predného svetlometu. Zvyšok si každý zrejme upraví na obraz svoj a naviac sa nemusí starať o to či svoje dielo nakoniec postaví na značky.
![]() |
pocit z jazdy, ľahkosť motorky, pre potenciálnych majiteľov dizajn, možnosť ľahko si upraviť výzor | hlučný akože ladený výfuk, nefunkčný tachometer, neodvetraná nádrž |
Servisný interval | 5000 km |
Spotreba | 3.2 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 8.7 |
Dojazd po rezervu | cca. 203 km |
Otáčky motora pri 50, 90 | trasie, separuje kosti od svalu :-) |
Cena motorky | 3920,- EUR |
Výfuk - Short Exhaust nehomologizovaný | 201,50 EUR |
Výfuk - Long Exhaust nehomologizovaný | 221,20 EUR |
Výfuk - Frameline Exhaust | 121,70 EUR |
Nádrž - Frisco Stick Up Tank | 126,80 EUR |
Nádrž - Peanut Tank center filler | 156,30 EUR |
Nádrž - CCW Tha Stick Up Tank (3 verzie) | 126,80 EUR |
Gas Cap - uzáver hliník | 87,50 EUR |
Gas Cap - uzáver hliník čierny | 117,00 EUR |
Gas Cap - uzáver bronz | 117,00 EUR |
Riadidlá - Bare Knuckle Bars | 107,20 EUR |
Riadidlá - Window | 146,50 EUR |
Predný svetlomet | 32,70 EUR |
Zadné svetlo | 12,20 EUR |
Smerovka | 8,00 EUR |
Rýchlomer | 24,90 EUR |
Spätné zrkadlo | 9,20 EUR |
Predný blatník | 30,50 EUR |
Zadný blatník | 46,70 EUR |
Predný tlmič | 76,30 EUR |
Predný brz. kotúč | 19,00 EUR |
Predné brzdové doštičky | 8,40 EUR |
Zadný brzd. kotúč | 17,20 EUR |
Zadné brzdové doštičky | 9,40 EUR |
Brzdový pedál | 17,90 EUR |
Pedál radenia | 17,90 EUR |
Nádrž s uzáverom | 106,90 EUR |
Palivový ventil | 11,40 EUR |
Vzduchový filter | 12,40 EUR |
Výfuk sériový | 147,80 EUR |
Tesnenie pod hlavu motora | 3,90 EUR |
Hlava motora | 86,50 EUR |
Karburátor | 58,00 EUR |
Motor 250 ccm | 775,20 EUR |
Foto: | |||
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Cleveland CycleWerks | Yuki | Keeway |
Model: | Tha Heist 250 | 350 Daytona | Cruiser 250 EFI |
Rok: | 2013 | 2014 | 2014 |
Kategória: | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser |
Motor: | |||
Typ motora: | jednovalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec do V (4T) |
Objem: | 229 ccm | 320 ccm | 249 ccm |
Max. výkon: | 14.28 k (10.50 kW) / 7000 ot. | 23.12 k (17.00 kW) / 8000 ot. | 18.36 k (13.50 kW) / 9450 ot. |
Max. krútiaci moment: | 15.8 Nm / 5500 ot. | 21 Nm / 4500 ot. | |
Kompresný pomer: | 9,2 : 1 | 10,4 : 1 | 9,4 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67.0 x 65.0 mm | 62 x 53 | 49 x 66 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | ||
Rozvod: | OHV | OHC | |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna | manualna |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | |
Brzdy vpredu: | kotúčová dvojpiestiková | dvojkotúčová | kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 290 mm | ||
Pneu vpredu: | 90/90 - 21 | 90/90-21 | 110/90-16 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | ||
Pneu vzadu: | 140/70 - 18 | 160/80-16 | 130/90-15 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 115 kg | 150 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 184 kg | 172 kg | |
Rázvor: | 1515 mm | 1660 mm | 1550 mm |
Dĺžka: | 2200 mm | 2335 mm | 2300 mm |
Šírka: | 720 mm | 965 mm | 762 mm |
Výška: | 1040 mm | 1110 mm | 1145 mm |
Svetlá výška: | 140 mm | ||
Objem nádrže: | 8.7 l | 13.5 l | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 112 km/h | 105 km/h | 115 km/h |
Spotreba paliva: | 3.2 l/100km | 4.7 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 203 km | cca 215 km |
Text: Feri Zubal - zeON
Foto: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Celeveland CycleWerks Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.
Pridané dňa: 27.06.2013 Autor: zeON