http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Honda PCX 125 2013 – Jednoducho zábavná

[Testy a predstavenia - Test]

Ako je možné, aby sa vyznávač rýchlosti, V-Twinov a moto adrenalínu zaľúbil do malého, jednoduchého a lacného mestského približovátka až tak, že si plánuje dokonca jedno zaobstarať? Odpoveď na túto zapeklitú otázku by mal poskytnúť tento mini mesto – okreskový testík.

 Honda PCX 125
Honda PCX 125

Písať o tom, koľko úžitku vie malý skúter poskytnúť, je ako objaviť teplú vodu. Ale že sa dá na skútri zažiť kopec zábavy - to už také samozrejmé nie je. Hlavne pomer “cena výkon” mi do úst tlačí otrepané – za málo peňazí, veľa muziky.

Aj keď sa PCXko ešte dlho nevyrába, Honda s ním zažila nemalé úspechy (23000 predaných kusov v Európe v r. 2011) a v roku 2012 prešiel prvou modernizáciou. Dizajnovo a rozmerovo sa radí medzi dospelejšie skútre, so sviežim športovým vzhľadom a väčšími rozmermi blížiacimi sa k turistickejším skútrom (v porovnaní s čisto mestskými približovadlami ala Peugeot Tweet 125). Športový vzhľad podporuje najme veľký, do X tvarovaný svetlomet v štýle VFR 1200, ale aj celkovo športovo elegantne strihnutá kapotáž, udržujúca hladkú líniu od predných „vetrolamov“, až po ladný zadok s madlom v laku. Taktiež stredový tunel ho odlišuje od mini mestských skútrov, ktoré tu majú miesto na nákupne tašky.

 Športový kukuč
Športový kukuč

Praktické a ekonomické vozenie

HONDA PCX 125
Dizajn je síce jedna vec, ale čo robí skútre tak obľúbené, je hlavne praktickosť a aj ekonomickosť. V týchto disciplínach je PCXko doma. Priestorovo a odkladacími priestormi síce etalón medzi 125kami netvorí, avšak pod sedlo (otvára sa tak ako aj nádrž v stredovom tuneli tlačidlom na pravej strane, hneď pri zapaľovaní) sa pohodlne zmestí jedna integrála a ešte zostane miesto pre drobnosti, ako sú nepremoky, peňaženka, lekárnička atd. Ďalšie drobnosti nájdu miesto v prednom kastlíku a komu by sa to zdalo málo a myslel by to s cestovaním vážnejšie, Honda ponúka praktický kufrík ako doplnkovú výbavu.

Čo sa prístrojovky týka, tu sa trochu odráža nízka cena. Nie však spracovaním – to sa mi páčilo, aj to modré podsvietenie bolo v noci “šik“. Palubka ponúka ozaj len to najnutnejšie – rýchlomer, indikátory smeroviek a start&stop systému, kontrolka teploty motora a na mini displeji sú najazdené KM, Trip a ukazovateľ paliva. Osobne mi tieto info na takomto skútriku stačili, ale aspoň hodiny sa tam predsa len mohli zmestiť.

 Prístrojovka
Prístrojovka

HONDA PCX 125
Keď už som spomenul tlačidlo na otváranie priestorov a zapaľovanie, popíšem aj nezvyčajné zamykanie otvoru na kľúčik (to asi aby malí smradi pri paneláku nepchali zápalky do zámku ). Zamyká sa opačnou stranou kľúčika. Taktiež sedadlo alebo nádrž otvoríte, len ak máte kľúčik v polohe “opener“.

Veľmi zaujímavá je aj ekonomickosť tohto vozítka. Už nadobúdacia cena tvrdo konkuruje tým najlacnejším skútrom renomovaných značiek, našťastie kvalita spracovania zostáva japonská. A to som ešte nespomenul spotrebu, ktorá je vďaka elektronickému vstrekovaniu a systému automatického vypínania motora pri zastavení naozaj veľmi nízka. Výrobca uvádza 2L, mne sa podarilo 2.6-2.8L avšak jazdenie nebolo úplne štandardné, pretože skúter jazdil väčšinou v mimomeských rýchlostiach, vo dvojici (2x 80kg – a nie nebola to moja frajerka ) a po kopcoch. Pri slušnom používaní je spotreba 2L litre celkom reálna a to už je lacnejšie vozenie ako spotená MHD. PCX125 je vybavený štartérom ACG kombinujúc motor a generátor striedavého prúdu, ktorý prispieva k zmenšeniu rozmerov motora a k výraznému zníženiu hlučnosti pri štartovaní. Servisný interval 4000km patrí k zdravému štandardu a myslím že väčšine majiteľov bude stačiť servis raz ročne.

Jazda v meste...

 Honda PCX 125
Honda PCX 125

HONDA PCX 125
Prvé prekvapenie pri PCXku nastalo už pri štartovaní. V podvedomí človek očakáva bzučiaka, kvíliča (ja viem, nie je to 2T, ale aj tak), ale tu som musel vyslovene nastražiť uši, aby som niečo počul. Naštartoval na brnk, tichučko a aj následný chod motorčeka bol veľmi tichý a kultivovaný. Môže byť. Skladám mašinku z hlavného stojana (na bočnom nenaštartuje) a som potešený nízkou váhou a ľahkou manipuláciou už na mieste. Neviem, či je 128Kg na osminku málo alebo veľa, ale pocitovo mi to prišlo ako mušia váha. Rozbieham sa a príde ďalšie prekvapko – na papieri nevýrazných 8.6 kW rozhýbe skútrik dosť svižne. Minimálne na mestskú premávku, kde som na križovatke nechával autá za pár sekúnd 50m za mnou. Nejde o žiadneho trhača, čo vás zatlačí do sedačky, zrýchlenie ani moc nevnímate, avšak 80ku tam mate “cobydup“. Hneď na prvej križovatke čakám, kedy mi vypne motor (systém start&stop, ktorý je mimochodom vypínateľný tlačítkom na pravej strane riadidiel), no on si vrčí ďalej. Myslel som že chyba, avšak systém sa múdro aktivuje až po zahriatí motora na prevádzkovú teplotu, čo je k jeho životnosti ohľaduplnejšie. Na štart-stop systém som bol fakt zvedavý, pretože na moto som ho ešte nevyskúšal. Čakal som mierne zdržanie a tým pádom brzdenie aut za mnou. Je to ale vyladené skvele, pretože ako náhle potočíte plynovým lankom, v ani nie sekunde motor nielen naskočí, ale sa hneď rozbieha.

HONDA PCX 125
Samotná jazda mestom je skvelá a zábavná a len ťažko sa mi hľadali negatíva. K plusom radím podvozok, ktorý je pevnejší, avšak stále komfortný aj vďaka 14“ kolesám a pri štandardnej váhe jazdca 80kg ho neprekvapia ani väčšie jamy a výmole. Pri zaťažení dvoma ľuďmi už zadok občas chytí doraz, ale to pri takej váhe a kvalite bratislavských ciest snáď ani nie je chyba. Podvozok drží stopu aj pri svižnejšej jazde a nemá problém vyberať zákruty vo vyšších rýchlostiach. Ovládateľnosť je veľmi hravá, prepletanie sa medzi autami, otočenie sa na pätníku, mestské rozbehy a prudké zastavenia, to všetko zvláda PCXko s prehľadom. Možno k tomu zastaveniu by som mal menšiu výtku. Skúter je vybavený vpredu kotúčovou brzdou (220mm + 3 piestik) a vzadu bubnom a spolu sú prepojené systémom CBS. Brzdy majú priateľský nábeh, ale mohli mať väčšiu razanciu. Zadné kolo sa asi ani nedá zablokovať. Je to možno ešte nie úplne zabehnutou motorkou, avšak zabrzdil som vždy včas.

...aj mimo mesta

 Honda PCX 125
Honda PCX 125

Jazdy mimo mesto som sa mierne obával, ale nebolo treba, kľudne by som s ním absolvoval aj väčšie výlety a jeden deň som s nim dal aj cca 350km. Rozmenené na drobné – skúter sa na 80km/h rozbehne svižne, o niečo pomalšie to dotlačí na 100ku a potom zaľahnutý som z neho komótne vymačkal tachometrových 113km/h. Do tých 90-100 je ale pohodová jazda (šiel som tak aj vo dvoch), motor neškriekal a nemal som pocit žeby sa skútrik trápil. Dokonca sme sa dvaja vyškriabali do hradného kopca (dosť strmák) a skútrik si v pohode udržiaval 60+ rýchlosť. Ochrana pred počasím je dostačujúca. S mojimi 183cm mi na kolená síce trocha fúkalo, ale pri daždi kapotáž rozrážala vzduch, takže zostali suché. Takisto predný mini štít si svoju prácu robil dobre, pri daždi som mokol len od ramien hore. Išli sme na ňom raz dvaja 100km v čistom lejaku a keby mi voda nestekala po bunde prúdom pod riť, tak od hrude dole som suchý. Osobne by som predný štít vymenil za vyšší, doplnkový.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Turistika, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

“Hlavne levne“, alebo turistika s PCXkom

Na PCXku si viem predstaviť nenáročnú, kľudne aj diaľkovú turistiku. Po dokúpení kufríka a väčšieho plexi (originál je originál, ale tie ceny...viď. tabuľka doplnkov) by som nemal problém vyraziť aj na dlhšiu cestu. Pohodlné sedlo (aj pre spolujazdca), vzpriamený posed, dobra ochrana pred počasím, slušná cestovná rýchlosť a hlavne veľmi nízka spotreba umožní skromnejšiemu cestovateľovi pozrieť miesta, o ktorých sníval len s prstom na mape a to doslova so študentským rozpočtom.

Konkurencia

Táto trieda je nabitá konkurenciou a vymenovať všetky by bolo príliš zdĺhavé. Zbežne spomeniem Vivacity 125 od Peugeotu, čo je síce o dosť ľahší skúter, ale aj menej výkonný (1959 Eur). Potom menej známa značka Sym JET 4 125 (1450 Eur). Ozaj podobný je Piagio Fly 125 taktiež s dobrou cenou (2290 Eur), Yamaha X-City 125 (4490 Eur) s väčšími kolesami a zadnou kotúčovou brzdou, alebo od tej istej značky Cygnus X 125 (2690 Eur) a Vity 125, co má síce len 10ky kolá, ale zas omnoho nižšiu cenu(1599 Eur). Zo skútrov menej renomovaných značiek spomeniem YUKI 125 Fairy (1012 Eur) a Keeway ARN 125 (1299 Eur).

Záver

 Honda PCX 125
Honda PCX 125

Nehanbím sa keď sa priznám, že kým som mal PCXko požičané, moja mašina stála v garáži. Či do práce, na šport, za kamošmi, alebo len tak blbnút a spoznávať nové uličky v meste, vždy som siahol po skútri. Tričko, rukavice, helma a vietor vo vlasoch. Za jeden deň som toho stihol viac ako zvyčajne, skoro zadarmo a ešte s radosťou. Večer o pol dvanástej, keď som mu konečne dal vydýchnuť, som si ho ešte 5 minút obzeral, čo sa mi už dlho nestalo ani pri o dosť lepších strojoch. PCXko je veľmi podarený skútrik a pomer cena/muzika je bezkonkurenčný. Moje hlinené prasiatko už naberá na váhe a čaká na porážku.

Plusy, mínusy

cena, spotreba, spracovanie, zábava menší štít, brzdy by mohli byť ostrejšie, drahé origo doplnky

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda PCX 125 2013

Servisný interval 4000 km
Spotreba 2,4 l/100km
Objem nádrže 6 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) 200 km
Cena motorky 2.390,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase 188,95 EUR
26 l Kufor topcase + platna 125,01 EUR
Príplatok ABS nie je v ponuke
Turistické plexi 250 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 13,30 EUR
Spätné zrkadlo 26,47 EUR
Svetlomet (komplet so smerovkami) 253,20 EUR

Text: Martin Kňaze - matox
Foto: Filip Kalka - masochista

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Honda PCX 125 2013 Piaggio FLY 125 3V 2013 Sym JET 4 125 2013 Yamaha Cygnus X 2013 Yuki Fairy 125 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaPiaggioSymYamahaYuki
Model:PCX 125FLY 125 3VJET 4 125Cygnus XFairy 125
Rok:20132013201320132013
Novinka:NOVINKA 2013
Kategória:SkúterSkúterSkúterSkúterSkúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:124.9 ccm124 ccm124.6 ccm125 ccm124.6 ccm
Max. výkon:11.70 k (8.60 kW) / 8000 ot.12.10 k (8.90 kW) / 8250 ot.8.84 k (6.50 kW) / ot.10.88 k (8.00 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:12 Nm / 6000 ot.10.7 Nm / 6750 ot.9.3 Nm / 7500 ot.8.4 Nm / 5500 ot.
Kompresný pomer:11:110 : 19,2 : 1
Vŕtanie x Zdvih:52,4 x 57,952 X 58.6 mm52.4 x 57.9 mm52,4 x 57,8
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (2V)SOHC (3V)
Chladenie:kvapalinouvzduchomvzduchomvzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatickáautomatickávariátorautomatická
Sekundárny pohon:variátorvariátorvariátorvariátor
Zdvih vpredu:100 mm78 mm
Zdvih vzadu:75 mm95.5 mm
Brzdy vpredu:kotúčovájedno kotúčovájednokotúčovájednokotúčovákotúčová
Priemer bŕzd vpredu:220 mm220 mm226 mm216 mm
Pneu vpredu:90/90 14M/C 46P120/70 R12120/60-13110/70-12
Brzdy vzadu:bubnovájednokotúčovábubnovábubnovábubnová
Priemer bŕzd vzadu:130 mm220 mm130 mm150 mm
Pneu vzadu:100/90 14M/C 57P120/70 R12130/70-12120/70-12
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:113 kg
Hmotnosť s náplňami:128 kg120 kg107 kg
Výška sedla:760 mm760 mm785 mm
Rázvor:1315 mm1295 mm1324 mm
Dĺžka:1915 mm1850 mm1855 mm1860 mm
Šírka:740 mm720 mm685 mm670 mm
Výška:1090 mm1325 mm1130 mm1160 mm
Svetlá výška:130 mm113 mm
Objem nádrže:5.9 l7 l5.2 l7.4 l4.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:110 km/h85 km/h85 km/h
Spotreba paliva:2.2 l/100km1.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 201 kmcca 276 km
Servisný interval:10 000km
Poznámka:
Poznámka:Cena 07/2013: 2 390,- EURCena 10/2012: 2 150,- EUR
Akciová cena 10/2012: 1 999,- EUR
Cena 10/2012: 2 590,- EUR
Foto:
 Keeway 125 ARN 2013 Peugeot Vivacity 125 2013 Yamaha Vity 125 2013 Yamaha X-City 125 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:KeewayPeugeotYamahaYamaha
Model:125 ARNVivacity 125Vity 125X-City 125
Rok:2013201320132013
Kategória:SkúterSkúterSkúterSkúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:124.6 ccm125 ccm125 ccm124.7 ccm
Max. výkon:8.21 k (6.04 kW) / 7500 ot.8.57 k (6.30 kW) / 7400 ot.11.83 k (8.70 kW) / 7500 ot.14.63 k (10.76 kW) / 8750 ot.
Max. krútiaci moment:9.2 Nm / 6000 ot.11.7 Nm / 8750 ot.
Kompresný pomer:9.5: 19,5 : 111,2 : 1
Vŕtanie x Zdvih:52.4 mm x 57.8 mm52.4 x 57.8 mm51.5 x 60 mm52.0 x 58.6 mm
Palivový system:karburátorvstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC
Chladenie:vzduchomvzduchomvzduchomkvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatickáautomatickáautomatickáautomatická
Sekundárny pohon:variátor
Zdvih vpredu:80 mm100 mm
Zdvih vzadu:65 mm105 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovákotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:153 mm270 mm
Pneu vpredu:120/70-12/4PR100/90-10120/70-16
Brzdy vzadu:bubnovábubnovábubnovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:110 mm240 mm
Pneu vzadu:130/70-12/4PR100/90-10140/70-15
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:100 kg117 kg
Hmotnosť s náplňami:110 kg167 kg
Výška sedla:730 mm790 mm
Rázvor:1250 mm1455 mm
Dĺžka:1920 mm2006 mm1860 mm2175 mm
Šírka:700 mm670 mm670 mm785 mm
Výška:1140 mm1170 mm1045 mm1430 mm
Svetlá výška:120 mm165 mm
Objem nádrže:5.2 l7.5 l5.5 l10.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:85 km/h
Spotreba paliva:2.8 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 139 km
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2012: 2 590,- EUR

Pridané dňa: 09.08.2013 Autor: matox

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

http://motoride.sk