http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Vyšperkovaný vojvoda - KTM 690 Duke R

 Zdieľať

Pridané: 11.12.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
[Novinky - Predstavujeme]

Ako sa dalo predpokladať ku KTM 690 Duke pribudla aj derivovaná verzia s označením R v názve. Čo nám teda namixovali rakúsky inžinieri do motorky s názvom KTM 690 Duke R?

Seriál článkov - Novinky 2013:

| Seriál článkov: Novinky 2013 |

Predstavenie KTM 690 Duke R v Miláne:

13.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5994 [Bleskovky - Novinky]

-

Naživo výstava EICMA 2012 Miláno - KTM

Hlavným ťahákom prezentácie KTM, bola beštia, ktorá im vraj unikla z vývojového centra. Dostala meno SuperDuke 1290 R prototyp, najsilnejší naháč v histórii KTM. Nechýbali ani menšie Duky a oslava titulov v takmer všetkých moto disciplínach.

 

Už na prvý pohľad sa od seba 690 Duke a jeho eRková verzia líšia. Nejde len o dravú kombináciu farieb oranžovej a bielej s všadeprítomným písmenom R ale aj o prídavný rám okolo motora či priesvitný kryt airboxu, ktoré dávajú KTM 690 Duke R krásny vzhľad v detailoch. KTM 690 Duke R váži aj napriek pridanému rámu okolo motora rovnako ako "obyčajná" KTM 690 Duke a to 149.5 kilogramu bez paliva. Samotný rám z chróm-molybdénových rúrok váži 9 kíl a zadná kyvka váži 4 kilá.

Motor ostáva rovnaký, kvapalinou chladený jednobuch o objeme 690 ccm. Jeho výkon však symbolicky stúpol o dva kone, teraz má maximálny výkon 51.5 kW pri 7.500 ot./min a maximálny krútiaci moment 70 Nm pri 5.500 ot./min. S anti-hoppingovou spojkou, plynom ovládaným systémom drive-by-wire a servisným intervalom 10.000 kilometrov iste poskytne dostatok adrenalínu svojmu majiteľovi. Spolu s koncovkou od Akrapoviča ulahodí uchu určite ešte viac.

Brzdy sú od Bremba. Vpredu nájdeme radiálne montovaný 4 piestikový strmeň zahryzávajúci sa do kotúča s priemerom 320 mm a vzadu je 240 mm kotúč a jednopiestikový strmeň. Aj KTM 690 Duke R sa dodáva so systémom ABS Bosch 9M+. ABS-ko má navyše mód s názvom Supermoto, ktorý ak aktivujete umožní vám zablokovať zadné koleso avšak predné bude stále pod dohľadom ABS-ka.

Odpruženie je značky WP avšak je modifikované a KTM 690 Duke R je vďaka tomu o 15 mm vyšší než neeRkový 690 Duke. Vpredu nájdeme upside-down 43 mm vidlicu, ktorá je plne nastaviteľná s oddeleným systémom tlmenia a pruženia. Plne nastaviteľný je aj zadný centrálny tlmič.

V skratke má KTM 690 Duke R oproti verzii bez písmena R:

Info & foto: www.ktm.com

Pridané: 11.12.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

http://motoride.sk