http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Prvé dojmy - Husqvarna Nuda 900 na Sardínii

 Zdieľať

Pridané: 26.10.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Bleskovky - Predstavujeme]

DOPLNENÉ: Foto z večernej prezentácie Nudy 900 a R a doplnkov.
Len týždeň pred výstavou EICMA v Miláne, kde sa sa predstaví väčšina noviniek sezóny 2012, sme dostali jedinečnú možnosť vyskúšať zbrusu nové supermoto naháče z dielne talianskej Husqvarny na cestách Sardínie, ale aj na okruhu.

Na Sardíniu som doletel dnes ráno, po strastiplnej ceste talianskym vnútrozemím, ktoré trápia dažde a záplavy. Našťastie Sardínia ma privítala nádherným „letným“ počasím s teplotou okolo 23 stupňov Celzia a suchými cestami. Rovnaká je predpoveď aj na zajtra.

Dnes som mal možnosť obzrieť si po prvýkrát novú Husku na vlastné oči a aj počuť jej zvuk, keď na testovacie jazdy ráno odchádzali kolegovia z anglických a nemeckých moto médií. Jazdenie je pre mňa pripravené zajtra a to ako v sedle základnej Nudy 900, na ktorej sa budem presúvať po cestičkách Sardínie do vnútrozemia, tak aj na Nude 900R, ktorú budem testovať na okruhu Mores.

Prvé dojmy – Nuda rovná sa naháč:

Modelom Nuda 900 vstupuje najstaršia motocyklová značka „znovu“ do sveta cestných bikov. Husqvarny boli doteraz známe hlavne úspešnými modelmi zo sveta endura, motokrosu a supermoto, kde nazbierali aj množstvo svetových titulov. Tentoraz značka ťaží zo spojenia s BMW Group a ponúka taliansky minimalistický športový dizajn s technológiou a spoľahlivosťou BMW.

Nuda (taliansky: naháč) zároveň vystihuje filozofiu značky: „Umenie redukovať na minimum“ unikátny dizajn, čistá mašina stvorená na jazdenie. To je Nuda, dostupná v dvoch verziách.

O čom to vlastne je:

Je to tak jednoduché:

A potrebujete viac? Takto sa nuda predstavuje verejnosti, ale tak pôsobí aj na mňa tu stojaca v lobby hotela. Jednoduchý dizajn, čisté línie, štíhla stavba, žiadne nadbytočné plasty, všetko pekne odhalené a vystavené zvedavým pohľadom diváka. Priehradový rúrkový rám, motor s červeno lakovanou hlavou typickou pre Husqvarnu, USD vidla vpredu a tradičná kyvka vzadu. Chýbať nemôžu ani poriadne radiálne brzdy od Bremba. Štíhle sedlo a zadná podsedlovka, minimalistická prístrojovka a pekná úzka a pri pohľade zozadu zdvojená nerezová koncovka výfuku. Dizajnovou chuťovkou je aj predný svetlomet a blatník.

Toto je len rýchla ochutnávka priamo zo Sardínie. Okrem prvých dojmov a fotografií pridávam aj kompletné a už definitívne technické parametre oboch modelov. Na celý test sa môžete tešiť v nasledujúcich dňoch. Ja sa už neviem dočkať zajtrajšieho dňa, ktorý bude celý v znamení Nudy. Som si ale istý, že to nebude žiadna nuda!!!

Doplnil som vám ďalších 15 foto z večernej prezentácie, sú tam hlavne doplnky a detaily e-Rky. Huska pripravila širokú ponuku doplnkov, či už pre športovejśie využitie (titánový výfuk, karbónové doplnky, nastaviteľné CNC stupačky a páčky a pod) alebo na každodenné / turistické využitie (tankvaky, kufre, vyššie plexi) a samozrejme celú kolekciu oblečenia.

A ešte jednu vec vám môžem prezradiť, cena Nudy 900, by mala byť pod 10 000 EUR ;-) [dobre] Cez internet je už vypredaných 700 kusov, a to ľudia objednávali a nevedeli ani cenu. Nuda by mala byť dostupná ešte tento rok, takže treba napísať ježiškovi pekný list...

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť husqvarnamotorcycles.sk. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Husqvarna Nuda 900 2012 Husqvarna Nuda 900R 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:HusqvarnaHusqvarna
Model:Nuda 900Nuda 900R
Rok:20122012
Novinka:NOVINKA 2012NOVINKA 2012
Kategória:SupermotoSupermoto
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:898 ccm898 ccm
Max. výkon:104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot.104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:100 Nm / 7000 ot.100 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:13.0:113.0:1
Vŕtanie x Zdvih:84 x 81 mm84 x 81 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:210 mm210 mm
Zdvih vzadu:180 mm180 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálna 4 piestikovádvojkotúčová radiálna monoblok 4 piestiková
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70 ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm265 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17180/55 ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:174 kg174 kg
Hmotnosť s náplňami:195 kg195 kg
Výška sedla:870 mm875 mm
Rázvor:1495 mm1495 mm
Dĺžka:2190 mm2190 mm
Šírka:895 mm895 mm
Výška:1220 mm1225 mm
Objem nádrže:13 l13 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.6 l/100km4.975 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 211 kmcca 195 km
Poznámka:
Poznámka:Dve nastaviteľné palivové mapy
Vpredu USD vidla SACHS, vzadu tlmič SACHS, nastaviteľné predpätie a útlm.
Dve nastaviteľné palivové mapy
Vpredu plne nastaviteľná USD vidla SACHS, vzadu plne nastavitelný tlmič Ohlins + nastaviteľná dĺźka

Pridané: 26.10.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk