Pridané: 10.10.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
[Bleskovky - Predstavujeme]
"Záhadná" video kampaň naznačovala, že 10.10.2011 budeme svedkami zjavenia čohosi nového. Evidentne šlo o značku Kawasaki a tak nečudo, že práve dnes sa na ich stránkach objavili informácie o novej Kawe ZZR 1400.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
Hlavným lákadlom pre prípadných záujemcov bude asi nový motor. Jeho objem vzrástol vďaka zdvihom vyšším o 4 mm na 1441 ccm. Vŕtanie a zdvih majú teraz hodnoty 84 x 65 mm. Vzrástol logicky aj výkon a ťah motora. Už pri dvoch tisícoch otáčkach za minútu má jazdec k dispozícii 95 Nm. Vyšší je aj kompresný pomer s terajšou hodnotou 12.3:1. Na zvýšení výkonu sa podieľa tiež nový tvar sacích a výfukových hrdiel, nové vačky a ďalšie pozmenené technické detaily. Maximálny výkon motora sa tak zastavil na rovných 200 koňoch a s použitím RAM air systému stúpne ešte o 10 koní. 147.2 resp. 154.5 kW motor dosahuje pri 10.000 ot./min. a max krúťak 162.5 Nm je k dispozícii pri 7.500 ot./min. Motoru sekunduje nová prevodovka s kratším odstupňovaním rýchlostí. Tá má spolu so 42 zubovou zadnou rozetou zabezpečiť to, že Kawasaki ZZR 1400 bude mať najlepšie zrýchlenie so všetkých sériovo vyrábaných motoriek.
![]() |
Ku kroteniu tejto Kawasaki jazdcovi určite pomôže kontrola trakcie, ktorú bude možné nastaviť v troch stupňoch. Rovnako aj možnosť výberu dvoch palivových máp. Jedná prinesie plný a druhá znížený výkon na 75%. Silný brzdný účinok motora pomôže zvládať nová spojka s nastaviteľným spätným obmedzovačom točivého momentu.
Zmeny sa dotkli aj rámu a podvozku. Rám má byť tuhší hlavne v miestach okolo krku riadenia a upevnenia kyvky. Zadné koleso je zavesené na predĺženej kyvke (o 1cm), čím teda narástol aj rázvor. Tlmiče majú byť na novom modely o čosi športovejšie s tuhšími pružinami. Úplne nové sú kolesá. Predné je oproti tomu zo starého modelu ľahšie o 360 gramov a na zadnom v Kawasaki ušetrili 1030 gramov. Pohotovostná hmotnosť Kawasaki ZZR 1400 sa tak zastavila na hodnote 268 kg.
![]() |
O brzdenie sa postarajú vpredu trojpiestiky Nissin spolu s 310 mm kotúčmi a vzadu je kombinácia dvojpiestik a 250 mm kotúč.
Za zmienku ešte stoja pridané háčiky pre zachytenie ľahkej batožiny a nová multifunkčná prístrojovka. Kawasaki ZZR 1400 sa bude predávať v dvoch farbách zelenej Golden Blazed Green a čiernej Metallic Spark Black.
![]() |
![]() |
info & foto: press.kawasaki.eu
Pridané: 10.10.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať