http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic

 Zdieľať

Pridané: 22.08.2007 Autor: mirecLC
[Vaše stroje - Moja motorka]

Motocykel Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic je klasický cruiser, ktorého dizajn je inšpirovaný motocyklami z konca 30. rokov minulého storočia.

Vidlicový vzduchom chladený dvojvalec, hlboko krojené blatníky z poctivého plechu, mohutná palivová nádrž s rýchlomerom, pohodlné sedlo, dvojica paralelných výfukov na prave strane, pohon kardanovým hriadeľom a množstvo chrómu. To všetko nájdete na Yamahe XVS 1100 Dragstar. Podarený dizajn ktorý zotrval od začatia výroby až podnes. Japonským inžinierom sa opäť podarilo postaviť motocykel z ktorého neviete odtrhnúť pohľad a aj jazda na ňom je skutočným zážitkom.

Ako každý z nás, aj ja mám nejaký ten príbeh ako som sa dopracoval ku svojej láske. Odmalička sa mi páčili motorky, ale cesta ku nim nebola ľahká. Moja prvá motorka bol Simson ktorý mi kúpili rodičia, za čo som im vďačný. Ten som neskôr predal aby som presedlal na niečo väčšie čo v mojom prípade bola MZ 150. S tou som zažil aj radostí ale aj starostí. A potom sa mi dostalo do rúk číslo jedného nemenovaného českého motocyklového mesačníka a tam bola ona - zlatožltá Yamaha XVS 1100 Dragstar. Bola to láska na prvý pohľad a ďalší veľký sen ktorý sa pri pohľade na cenu rozplýval ako ranná rosa keď zasvieti slniečko. To vydanie mám doma dodnes. Ale potom prišiel čas keď som predal aj MZ-etu. Ostala prázdna garáž. Akosi mi to nechýbalo. Mal som stále menej času. Pracoval som od rána do večera a po práci som chodil na večerné štúdium angličtiny. Celé dva roky. Keď som ukončil štúdium dal som v práci výpoveď a odišiel som do zahraničia. Tam sa mi v priebehu týždňa podarilo nájsť si prácu. Aj tu som síce pracoval od rána do večera, často šesť dní v týždni, ale za iné peniaze.

Chcelo to poriadnu dávku sebazaprenia, odriekania a trpezlivosti ale vydržal som. A potom jedného dňa koncom júna 2005 nadišiel ten čas, keď sa môj dávny sen zmenil v skutočnosť. Ťažko je slovami opísať ten pocit, keď od predajcu preberáte kľúče od novučičkého motocykla. Treba zažiť, srdečne to prajem každému z vás.

Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic je motocykel pri pohľade na ktorý začne srdce biť o niečo rýchlejšie. Tep srdca sa ešte zintenzívni po otočení kľúčika v zapaľovaní ktoré je umiestnené na pravej strane hlavy riadenia. Otočiť palivovým kohútom, povytiahnuť sýtič, jemné zabzučanie palivového čerpadla a už nič nebráni v naštartovaní motora. Štartovanie ako studeného tak aj zohriateho motora je bezproblémové či v horúcom alebo sychravom počasí. Štartujem motor a nechávam ho zahriať. Táto procedúra netrvá dlho a po chvíľke som ja aj moja Yamaha pripravený vyraziť. Sadám do sedla ktoré je pohodlné ako na začiatku, tak aj na konci výletu, hoci aj dlhého. Sedlo je umiestnené nízko nad zemou čo pomáha cítiť sa na motocykli bezpečne aj jazdcom nižšieho vzrastu. Radím jednotku a vyrážam.

Radenie prevodových stupňov je pomerne hlučné ale bezproblémové. Radička je dvojitá takže hore môžete radiť pätou a podraďovať zase špičkou. Štýlové. A aj vaša obuv bude vždy vyzerať štýlovo. Ovládacie prvky sú prehľadne usporiadané a sú presne tam kde ich podvedome hľadáte. Motor zvláda svoju prácu ukážkovo, odspodu má silu medveďa a ani strednému pásmu otáčok sa nijak nebráni. Sprevodovanie umožňuje pri zaradenom najvyššom teda piatom prevodovom stupni plynulú jazdu 50km/h. Ani prudké stúpania nezanechávajú motoru žiadny pot na čele. Všetky potrebné informácie sa počas jazdy zobrazujú na prehľadnom, na nádrži umiestnenom rýchlomeri s denným počítadlom kilometrov a kontrolkami. Jazda je sprevádzaná zvukovou kulisou, ktorá by mohla byť aj výraznejšia, ale norma je norma a tá nepustí. Tento nedostatok sa ale dá ľahko odstrániť, rôzneho príslušenstva na Dragstara včetne výfukov je množstvo, stačí si vybrať. Ja už mám objednané americké Cobry, a toho času by už mali byť u dealera v Budapešti. Nech už ale jazdí akokoľvek dobre, občas treba aj zastať. Japonskí inžinieri ani v tomto smere nenechali nič na náhodu a Dragstar 1100 dostal vpredu dva kotúče do ktorých sa zahrýzajú dva dvojpiestikové strmene.

Vzadu je potom kotúč s jednopiestikovým strmeňom. Ako dobre to vyzerá tak dobre to aj brzdí. Pri pohodovej jazde sa priemerná spotreba paliva pohybuje od 5 do 6.5 l/100km, dojazd pri 17litrovej nádrži je teda okolo 300 km.

Ale aby som len nechválil a bol objektívny treba aj nejakú kritiku. Ťažko mi je nájsť na tomto motocykli niečo čo by mi vyslovene vadilo alebo prekážalo. Trošku mi vadí hmotnosť stroja (272 kg) pri manévrovaní na mieste, a tiež že nemá dostatok odkladacieho priestoru ani len na motolekárničku. Inak je to cruiser ktorý vrele odporúčam všetkým ktorým sa 600 - 800 ccm zdá málo a nemajú na 1,5 - 2-litrové mastodonty.

Pridané: 22.08.2007 Autor: mirecLC Zdieľať

http://motoride.sk