Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 29.04.2013 Autor: zeze
Čitatelia: 11445 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Po dlhšej pauze sa hlásim s krátkym cestopisom z alpského záveru sezóny 2010. Keďže sa jedná o terény medzičasom všeobecne známe a tisíckrát opísané, dovoľte mi aspoň podeliť sa o zopár záberov, aké je možné urobiť iba na jeseň. Škoda, že sú dni krátke, a že po nej nasleduje zima, inak by to bolo po letných horúčavách a premávke vari najkrajšie obdobie pre motorkára.
Cieľ bol jednoduchý: urobiť pár alpských jesenných kilometrov, keď už letné nevyšli (Berninapass) |
Dnes už ani neviem, ako k tomu celému došlo. Teda ako sa mohlo stať, že počas leta sa nezadaril ani jediný alpský výjazd. Spoliehal som sa teda na september, ale tam to akosi nevyšlo. Zúfalo som sledoval predpoveď počasia na október, a nakoniec sa zadarilo. Kvôli možným zmenám počasia a krátkosti času som vopred vylúčil akýkoľvek „poznávací“ charakter výletu, a po rokoch sme sa vrátili k systému jednej základne a celodenných výjazdov. Malo to byť niečo dosiahnuteľné za deň, a podľa možnosti niekde v okolí Reschenpassu, keďže táto oblasť ponúka množstvo cieľov. Zostávalo už len nájsť hotel (v ponuke katalógu partnerských hotelov časopisu Touren Fahrer), ktorý je navyše v októbri ešte otvorený, zbaliť päť švestiek, a v chladnom ráne vyraziť.
Že nás hmla bude prenasledovať všade, sme nečakali (Umbrail) |
Žilina, Wien (Gericke), Salzbrug, St.Leonhard, Rossfeld Ringstrasse 1545m, Berchtesgaden, Ramsau, Schwarzbachwachtsattel 868m, Steinpass 615m, Pass Strub 675m, Waidring, Sankt Johann in Tirol – Hotel Tiroler Hof (46 Euro os./noc s PP). 650km
Vyrážame v pohode, nakoľko nás čaká len presun do Sankt Johann in Tirol. Dosť veľké zdržanie naberieme v Gericke Wien, a navyše som na trasu pripojil horskú cestu Rossfeld Ringstrasse v blízkosti Berchtesgadenu, ktorá je zrejme najvyššou asfaltkou v Nemecku. Stúpať na Rossfeld začíname už pri západe slnka, ale aspoň nemusíme platiť mýto, a na celej ceste i vrcholových parkoviskách sme úplne sami!
Večerná pauza na vrchole Rossfeld Ringstrasse, pohľad na sever do Nemecka |
Takto v jesenný večer je to nečakaná nádhera, pohľady na sever (Nemecko) i juh (Rakúsko) do dolín o 1000 výškových metrov nižšie sú úchvatné. Telefonicky hlásim do hotela, že prídeme neskôr, a už aj klesáme v ústrety tme do Berchtesgadenu.
Večerný výhľad z Rossfeldu na juh do Rakúska. Tá inverzná hmla pôsobila na nás romanticky, ale netušili sme, ako si ju v najbližších dňoch vychutnáme dosýta aj zospodu... |
Presun do Sankt Johannu spomalia nielen neavizované uzávierky, obchádzky a jazda tmou podľa navigácie, ale aj strieľanie do výfuku, ktoré mi začalo počas klesania z Rossfeld. Strieľanie je to ale akési také “plastové” pričom bez záťaže motorka pekne drží voľnobeh. S malou dušičkou sa doteperíme do Sankt Johannu, a analýzu nechávame na ráno…
Sankt Johann in Tirol, Ellmau, Steinbacher Sattel 745m, Wörgl, Vomp, Weer (Honda Schick – oprava), Innsbruck, Zammerberg, Fliess, Prutz, Feichten im Kaunertal, Kaunertaler Gletscherstrasse (Weissseeferner) 2750m, Prutz, Ladis – Hotel Sonnleitn (51 Euro os./noc s PP). 311km
Po raňajkách štartujeme pred hotelom, a Milan okamžite zisťuje príčinu „strieľania“ do výfuku: porúčalo sa jedno tesnenie medzi interferenčnou rúrou a pravým tlmičom výfuku. Jazdiť sa s tým teda dá, ale bol by som nervózny z tých pazvukov, treba nájsť riešenie. Amatérsky s palubným náradím na chodníku je to vylúčené. Vyháňam teda majiteľku hotela od PC, hľadám najbližšiu Hondu, a volám do firmy Honda Schick vo Weer (Tirol).
Telefón dvíha majiteľ, nenechá ma ani poriadne dohovoriť, tesnenie vraj majú skladom (vie sám aké, lebo len to jedno na Varaderách odchádza), mám sa staviť. O necelé dve hodiny stojíme pred predajňou, o jednej mám pristaviť motorku, medzitým majú obed a aj tak musí mašina vychladnúť. Dávame teda s mojimi spoločníkmi obed tiež, a posielam ich jazdiť s tým, že sa večer stretneme na našej „základni“, hoteli Sonnleitn v Ladis.
Paradoxne, oprava môjho Varadera bola jedným z najsilnejších zážitkov celého výletu. Presne o 13:00 mechanik dvíha motorku (neskôr som sa dozvedel, že je to majiteľov syn). Profesionálne vykoná výmenu tesnenia, pričom najskôr treba odstrojiť celý zadok, kapotáže, nosiče kufrov, blinkre, oba výfuky, a celé to nazad poskladať, ešte komplet prerobiť zadnú kabeláž lebo jej terajší stav sa mu nepozdáva.
Blesková a profesionálna výmena tesnenia na výfukovom potrubí v Honda Schick |
Pridané: 29.04.2013 Autor: zeze Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 194094 | Včera: 129606