Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

Hodnotenie: (29 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (46)  [Verzia pre tlač] Tlač

Lahôdka Moto Guzzi Diamante

 Zdieľať

Pridané: 10.09.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 11836 [Bleskovky - Novinky]

Chlapíkovi menom Fillippo Barbacane sa dostalo do rúk originálne 8-ventilové Griso a brúsil ho dovtedy, kým nevzniklo Diamante. Ale pekne poporiadku...

Z pôvodného Grisa toho Barbacanemu veľa nezostalo. Povedal by som, že nezostal kameň na kameni. Úplne prvá do očí bijúca úprava je výmena prednej up-side-down vidlice za extravagantnejšiu jednoramennú. Tá sa pôvodne nachádzala na Gilere CX125 približne z roku 1995. Aby dokázala zvládnuť podstatne výkonnejší stroj, musela prejsť potrebnými úpravami.



Celá predná časť motorky je robená rukou majstra. Dosvedčuje to zaujímavo frézovaný horný okulár, kevlarový blatník, či radiálne pumpy spojky a brzdy nesúce značku Brembo. Pôvodná nádrž musela prenechať svoje miesto veľkému airboxu a tam, kde na väčšine motoriek nájdeš hrdlo nádrže, sa tu nachádza sací otvor. Spomínanú nádrž autor presunul do podsedlovky, čím zabil dve muchy jednou ranou - využil prázdny priestor a zároveň potiahol ťažisko bajku nižšie k asfaltu.

 Nádrž premiestnená do podsedlovky
Nádrž premiestnená do podsedlovky

 Prerobené sanie
Prerobené sanie

Motor s objemom 1420 kubíkov disponuje výkonom 140 tátošov (cca 110 v sérii) a aby nedošlo k prehriatiu, časť nasatého vzduchu je odvádzaná na chladenie v okolí hláv valcov. Barbacane má v pláne vyrobiť 30 takýchto skvostov.

Keď som sa dlhší čas pozeral na Filippov výtvor, spomenul som si na prototyp japonskej Hondy s označením EVO6, v ktorej by mal tĺcť motor z GoldWinga. Je veľká škoda, že sa z nej nevyrobilo aspoň tých 30 kusov ako plánuje Barbacane. Stretnúť jedno či druhé na ceste by bol zážitok na celý život.

 Prototyp Honda EVO6
Prototyp Honda EVO6

Pridané: 10.09.2009 Autor: Cacao Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (29 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (46)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 243791 | Včera: 172183