Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 21.06.2006 Autor: Jaro Harly Jerga
Čitatelia: 21845 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Preč sú tie časy, keď si pioniera oprel o schody miestnej Jednoty a odbehol si s kamošmi na pár malinoviek za korunu päťdesiat. A keď si sa vrátil, tvoj pionier tam na teba stále poslušne čakal s červenou šatkou uviazanou okolo krku.
Alebo taký nedeľný „výjazd" na miestne futbalové derby. „Piňďúra" oprieť niekam do chládku a utekať, aby si chytil čo najlepší flek niekde na strome. A nemusel si sa báť, že by „pinďúr" niekam „zdrhol", mohol si sa kľudne oddávať hre.
Ale časy sa zmenili a dnes by som si nedovolil niekde len tak voľne pohodiť čo i len bicykel. Vyskúšal som aj zámok na kotúč, aj masívnu reťaz. Zámok sa však po dvoch týždňoch odporúčal (zrejme nebol stavaný na jazdu) a tá reťaz mi už dnes kvôli „povinnej výbave“ (rozumej gril a drevené uhlie) do kufra nevojde. Žijeme však v modernej dobe plnej technických vymožeností a cudzích slov, a tak sa zrodili aj iné „mechanizmy“ určené na ochranu vášho majetku. Keď teda prišla ponuka z firmy Phobos na otestovanie motoalarmu Sentinel 1100 Moto, veľmi som sa potešil. Opäť mi svitla nádej, že už nebudem musieť po nociach v kempe ovečky počítať či listovať v Zlatej knihe rozprávok od Pavla Dobšinského, len aby som zaspal a nestrachoval sa o motorku.
balenie |
Samotné balenie obsahuje alarm All-In-One, sadu káblov, sirénu, jedno a dvojcestný ovládač, baterku, manuál v slovenčine a angličtine a záručný list.
hľadanie vhodného miesta pre montáž |
Podľa slov predajcu by inštaláciu mal zvládnuť každý zručnejší elektrikár. Keďže sa do elektriky rozumiem rovnako dobre ako do kvantovej fyziky, vyhľadal som odborníka na slovo vzatého large. Samotná inštalácia aj s odstrojením a zložením motorky trvala asi 4 hodiny. S umiestnením alarmu nebol veľký problém, pretože jeho veľkosť presahuje len o niečo málo rozmery škatuľky od cigariet. Skôr ako na veľkosť je dobré brať ohľad na možnosť napájania.
montáž sirény |
Problém nenastal ani pri uchytení sirény, keďže je obdobne malých rozmerov ako alarm, akurát má tvar kocky. Treba si len vybrať to správne miesto, kde bude dobre chránená pred okolím ale zato dobre počuteľná.
vyvedenie ledky na prístrojovke |
Ledka signalizujúca stav systému je vyvedená na prístojovke tak, aby bola dobre viditeľná.
Alarm je vybavený programovateľným otrasovým a náklonovým čidlom, imobilizérom, výstupom na sirénu a jedným voľným vstupom určeným pre pripojenie ďalšieho senzoru, či už z kufra, sedla, bočného stojanu, alebo mikrovlnky (mám na mysli mikrovlný snímač, ktorý vytvorí v okruhu cca 0,5 – 1 m ochranné pásmo, pri narušení ktorého sa spustí varovný signál alebo aj hlavný alarm a nie tu veľkú škatuľu produkujúcu žiarenie). Je schopný pracovať v tichom aj normálnom (hlasnom) režime. Pri tichom režime je siréna vypnutá a narušenie sa signalizuje len svetelnými signálmi.
Dvojzónový otrasový snímač ponúka okrem možnosti úplného odstavenia aj možnosť nastavenia citlivosti. Je možné si vybrať z 8 prednastavených úrovní citlivosti alebo si definovať dve vlastné, „light impact“ pre ľahké otrasy a „heavy impact“ pre ťažké otrasy.
8 úrovní nastavenia citlivosti, ako aj úplné odstavenie, ponúka aj náklonové čidlo.
Pager
vľavo dvoj-cestný ovládač (pager), vpravo jedno-cestý oládač |
Ako som už spomenul, súčasťou balenia je jedno- aj dvojcestný ovládač. Obidva používajú 3 ovládacie tlačidlá. Vysielacie funkcie oboch ovládačov sú viac menej totožné, líšia sa len v malých detailoch. Dvojcestný ovládač, ako to už názov napovedá, má nielen vysielaciu, ale aj prijímaciu funkciu, takže okrem ovládača plní aj funkciu pagera. Má kompaktné rozmery (5 x 3,5 cm), takže pohodlne zapadne do zväzku kľúčov, či medzi prívesky. Obsahuje malý LCD displej, ktorý okrem času zobrazuje stav motorky (4 zóny narušenia), alarmu (zapnutie, vypnutie, automatické režimy), signálu a batérie v pageri. Celkovo je schopný zobraziť 19 rôznych ikoniek. Narušenie niektorej zo sledovaný zón motocykla je signalizované zvukom a vibrovaním. Maximálny dosah pagera by mal byť 400 m vo voľnom priestranstve. Samotný dosah je indikovaný ikonou antény na displeji.
Keďže každé z troch tlačidiel na ovládači má viac funkcií, je potrebné dôkladne si naštudovať manuál a nacvičiť si krátke a dlhé stlačenie. Priznám sa, že mne to robí problémy, ale to asi nebude spôsobené ovládačom, pretože mám občas problém odomknúť aj autoalarm a tam je len jedno tlačidlo...
Otrasové čidlo v základnom nastavení je citlivé aj na hocaký laďák (ladený výfuk, či už domácej alebo profesionálnej výroby), ale nastavením požadovanej citlivosti by sa mali dať pohodlne odstrániť falošné poplachy.
Polohové čidlo sa aktivovalo pri narovnaní motorky do kolmej polohy z polohy na bočnom stojane. Aj to je však potrebné nastaviť na niektorú z úrovní citlivosti, aby sa vám náhodou nestalo, že nejaký „dobrák“ bude chcieť tú vašu motorku odtlačiť na pomocných kolieskach pod bočným stojanom bez toho, aby ju musel narovnať.
Hlasitosť sirény je vcelku dobrá, ale dosť záleží na jej uložení. Čím viac prekážok bude v jej okolí, tým viac tlmený bude výsledný zvuk.
Výskúšal som aj dosah pagera. Podarilo sa mi však dosiahnuť maximálnu vzdialenosť „iba“ 200 m (v oboch smeroch). Na 400 m už signál o narušení niektorej zo sledovaných zón do pagera nedošiel. Podmienky však boli takmer ideálne a tak jediná príčina tak krátkeho „dostrelu“ môže byť v baterke pagera.
Takže ovečkám som dal voľno, knihu som založil späť na poličku a na mesiac som vložil svoju dôveru a motorku do rúk modernej techniky. O tom ako to celé dopadlo, sa dozviete už čoskoro na tejto stránke.
Pridané: 21.06.2006 Autor: Jaro Harly Jerga Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 220568 | Včera: 236665