Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Do tejto témy môžte pridávať linky na rôzne zábavné alebo poučné moto videá alebo fotky, ktoré ste našli na internete.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Niekde som cital ako vyrobit perpetum mobile: |
+ niečo na osvieženie - auto.idnes.cz/motor-s-promenlivym-objemem-jede-na-benzi... |
+ nemecký motor DiesOtto - benzínový motor, ktorý si prepožičiava cyklus vznetového motora. |
Zravím, tak znova oživím túto tému - našiel som článok, kde je činnosť FRA.(MCE-5) motora aj Saabu podrobne rozpísaná a aj hlavné výhody a tak. Fakt sa oplatí to pozrieť. |
Môj malý príspevok do témy zaujímavých motorov. Týždenník Auto - moto z 21. 2. 1973 ( že by pravek? ) v článku " Nová generácia rotačných motorov " píše o motore KaV. Z článku citujem aj s gramatikou r. 1973.Cit: Kompresorový piest nasáva vzduch cez otvory v pevnej skrini ( v bloku motora ) stláča ho a ďalej vytláča cez kanále do valca pracovného piesta.Tam sa vzduch ďalej stláča a súčasne, zatiaľ čo sa rotor otáča okolo vstrekovacej trysky, alebo okolo zapaľovacej sviečky. umiestnených v skrini-bloku, dochádza k vstreku alebo zapáleniu zmesi. Silou výbuchu pri zapálení sa piest sa vo svojom valci pohybuje smerom dolu a uvádza do pohybu excentrický hriadeľ. Zatiaľ protiľahlá strana piesta ukončí svoj expanzný zdvih a dostane náplň čerstvej zmesi cez prietokové kanále zo susednej strany kompresorového piesta, ktorá zvyšky spalín prefukuje.Koniec citátu. No a teraz sa v tom vyznaj No v každom prípade sa KaV motor neujal. Kto by mal véééééééľký záujem, mám k dispozícii celý ročník Auto-Moto 1973. Môžem zapožičať na výmenu za podobnú literatúru na dlhé zimné večery. |
papiboy: keď som videl Tvoj náčrtok (15-r. chlapca) hneď mi bolo jasné, že je to dvojčinný dvojtakt, teda nie jednotakt. Sám to v ďalšom takto prezentuješ. Že tak funguje dajako aj boxer, to som nevedel, ale keď sa tak zamyslím, asi je to tak, nezaujímal som sa o boxer nikdy. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (09.11.2011 15:13) |
Svoje úvahy som obmedzil na túto konkrétnu skicu, ktorá prezentuje výmyseľ cca 15-ročného chlapca, ktorý to po pár rokoch dal na papier kvôli rozbehnutým hádkam s "laikmi" Jasné, že výkres je poňatý štýlom hodným insitného kresliara pre insitné obecenstvo. |
Pri svojich uvahach sa drzis trochu starsej koncepcie dvojtaktu, ale v pohode. A mas nachystane aj veno ? |
Jój, už to nechajme - ale s tými tlakmi až také obavy by som nemal. Kompresný tlak je napr. 1:10 (teoreticky, vinou otvoreného výfukového kanálu samozrejme menej), po odpálení expanzný tlak je ale rádovo väčší - a plus tá teplota - no tak je tam vraj riadny hic. To chce fakt krúžky. |
Papiboy: Tlak ti vznika aj stlacanim nasatej zmesy. Treba doriesit mastenie kluky a capov, vyvazenie. Kluka by sa dala ciastocne integrovat do prevodovky. Ucinnost toho motora bude strasne nizka, takze tam treba aplikovat technicke vychytavky modernej doby... |
Jasné, že dvojvalec, aj píšem vyššie, že "Boxer". Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (08.11.2011 23:29) |
Ale ved to v ziadnom pripade nie je kritika. Princip je zaujimavy, len diskutujeme a rozvijame myslienku. Na gufera mi tam vychadza vysoka teplota a tlak, asi radsej kruzky... |
Kľudne kritizuj, písal som, len zo srandy, že "nerieš" - veď sú mi jasné niektoré nedostatky menšie a aj niektoré väčšie |
Papiboy: OK, tak budem pisat iba pozitivne. Som to skusil priestorovo namodelovat a princip je funkcny ! Musel som hned vychytat par detailov, ale to necham tak, lebo som slubil pozitivnu reakciu... |
Menton, nerieš, lebo ma zase zdrbeš |
Papiboy: dostal si ma tymi linkami, do ktorych si vtesnal pismo... To je ako zosit prvacika... |
Menton, tiež nie úplne chápem, prečo to tak prekomplikoval... Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (08.11.2011 21:47) |
Napad zaujimavy. Len jeho skutocne realne vyuzitie velmi tazko predstavitelne. Komplikovane hladenie, privelke na stavbu do moto, dva krat utesnenie+mastenie pohyblivych casti a zaroven spolahlivost... Ale ved kym je ropa, treba experimentovat s nou. Ked sa minie, budeme chodit peso. Je to zdrave... |
Bopsik, pikošky sú na rozzlobenimuži-vodka-cz Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (08.11.2011 20:22) |
Nošak práve kukam. Ojnice tam nie sú vôbec, vlastne sú, ale ..., piesty stoja, válce sú vlastne piesty, či čo... Kľuka je ešte najnormálnejšia, akurát že na jednom čape sú zavesené 2 protichodné "válcopiesty". Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (08.11.2011 19:34) |
bopsik len si pekne pozri to video toto nie je "klasicky" motor a ani klukovna nie je standartna... ani ojnice a piesty uz vobec nie |
papiboy: Nemám strojárske vzdelanie, ani v motoroch sa nevyznám, ale usporiadanie 4 válcov po 90stupňov mi pripadá to isté ako radový 4-válec, len kľukovka je ináč. Efekt je pravdepodobne ten istý. Trošku sa tam zmenia pomery teplotné (chladenie), zotrvačné sily sú trochu ináč rozložené. No a dizajn samozrejme. Keď sa mýlim, oprav ma. Ale je to aj tak zaujímavé. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (08.11.2011 19:00) |
Niečo pre milovníkov originálnych riešení |
O Toyotách niet pochýb, sú desaťročia na špici (napr. poradia od ADAC) - ale nájdu sa tiež jedinci, ktorí na ne nadávajú jak nejaký kočiš |
Nikdy som nemal francuzske auto (DACIU neratam ), takze o spolahlivosti viem len z testov ako napriklad tento: |
VADIM |
Najhorsie auta su na F: Fabia, Felicia, Ford, Fiat a francuzske... |
To je zaujímavý postreh. Asi bude každý nový vlastník francúzkeho auta "prvomajiteľ". Podľa vyjadrenia odborníkov a znalcov by si predsa druhý krát už francúza nekúpili. |
otec ma c5 ku citroena a ani slovo nato nemozem povedat okrem nestabilneho podvozku vdaka hydraulickému odpruzeniu je to ako lod |
Mishko - s tebou sa dá, iní ma nútia občas cez celú stranu. Mea culpa |
papiboy: A ktora seriova motorka ktorej sa vyrobilo viac ako 100ks mala prvy napriec ulozeny stvorvalec a kotucovu brzdu? (ano, kotucove brzdy boli vtedy aj inde ako v lietadlach) |
Menton, a nie je? |
Papiboy: aj ty vies rozosmiat... Napriklad perlou, ze na posudzovanie schopnosti pruzneho zrychlenia vozidla je dolezity pomer vykon/vaha... |
Nikdy som nepochyboval o benzínových motoroch z Francúzka,najmä nie potom ked som videl ako z PZ v KE vyraďovali cca 10 ročný RENAULT 19; 1,4e-benzín...., ktorý bol obúchaný, zo sedadiel mu trčali drôty a pružiny,blatníky a podbehy javili známky korózie a na tacháči mal neuveriteľných 726 000 km ---nikdy predtým ani potom som taký údaj na žiadnom aute okrem kamióna nevidel... |
papouš sa len usmieva. |
|
pedro si si isty tym LeMans? R10TDI vyhralo v 2006 a 908HDI prislo az v roku 2007 ale aj v tom roku vyhralo R10 |
Pedro |
Peugeot som nepocul nikdy od nikoho zle slovo. Som sa to dozvedel az tu. Ale keby som nieco povedal o Renaulte.... |
malo ktorý peugeot boxer 2,2HDi prekročí hranicu 250tkm a tích mi prešlo rukami celkom dost psa spravilo pri vývoji toho auta zasadnú chybu antifrancúzi určite vedia akú |
mám sa príliš rád nato aby som taký HNOJ vlastnil,stači že ho vlastnia rodiný príslušníci a známi, drvivá väčšina má z nich hlavu v smútku... |
csuka85 nerozumieme sa ty píšeš o koze ja o voze........ Upravené 2 krát. Naposledy upravil Slay33 (26.10.2011 20:02) |
Slay keby bol HDI motor sracka ako pises VW by neprechadzalo na ne a nevyradilo stare TDI motory z vyroby ako sa chystaju do 2 rokov, HDI koncepciu motora pouziva i BMW a maju oznacenie D |
peugeot 307 2002 2,0HDi 160 000 km bez jedinej poruchy na motore... jazdeny kratke trate... dostava nazrat ten motor Upravené 1 krát. Naposledy upravil MASAKER (26.10.2011 0:15) |
Pozri obrázok |
Francúzi robia dobré benzínové motory(ale benzín,je benzín) a aj staré klasické diesle boli o.k. (205-1,8D) a podobné,,,,,,,,,,,,,,,,,ALE odkedy robia common rial diesle HDi, dCi-je to HNOJ,HNOJ,HNOJ !!!!!!!!!!!! |
Kladiem si otázku,prečo som v amerických filmoch nikdy nevidel francúzske autá.Pardon jedno to čo na ňom jazdí Colombo.Ale niekto mi vravel,že od istého času tam zakázali dovoz francúzskych áut.Neviete čo je na tom pravdy? |
bopsik - ja viem, v tomto máš pravdu že podľa dvoch áut sa nedá, ale potvrdilo sa mi to už aj rpi známych, proste keď raz niečo robia z blata, tak je jasné že po pár rokoch sa to prejaví |
slajo: podľa jedného - dvoch áut nemôžeš hodnotiť celý automobilový svet. Ja mám Mazdu premacy. R.v. 2002. 2x mi odišiel motor, a teraz mám zadné blatníky odhnité - po 9 rokoch. Ale aj tak je to skvelé auto, a netvrdím, že mazda je shit. Ešte ma nikdy nikde nenechala s mobilom v ruke, vždy som došiel do svojej garáže. A ešte som s ňou postavil dom. Okrem mŕtvoly už viezla všetko. |
papi - - vieš že si mi dal chrobáka do hlavy teraz? Ja tu na nich nadávam, a to iba ja zle tankujem |
otyc - malé varadero už nemám, nevymazal som si ho ešte z profilu, máš pravdu bolo slabé , skutočnou pravdou predaja je však je na jeseň zimu som chcel auto. A teraz prejdime k tomu odporu k francúzom ak chcete. Od nova sme mali Partner 1.4 r.v to bol 2000, že sa v tom vkuse bolo treba vrtať, meniť čapy pôvodné už pri 40 000 hovorit nejdem, lebo zase budete apelovať na môj vek vtedajší. Teraz mám ale sám 206 cc, aj napriek tomu že ic hneuznávam chcel som to a to iba preto že to bol na trhu v danej cene jedinný kabriolet s pevnou strechou. Nekvalitné vrzgajuce plasty plasty, hudba stojaca za hovno, vyhrievané sedačky ktoré začnú hriat po 15 minutach tak aby som vedel že hrejú to všetky by som prežil, až tak rozmaznaný niesom i ked je mi to divné, zlášť pri aute ktoré ako nové v roku 2003 stálo 750 000 vtedajsích korún slovenských. Avšak to že pri 120 000 musím meniť spojku, komplet výfuk, riešit koroziu na karoserii kde sú zlisovavané/ zvarované plechy pri 8 ročnom aute, mať spotrebu s obyčajnou 1,6-kou v meste 9,5-10,5 litrra reálne (plná nádrž - plná nádrž) tak to mi už fakt vadí. Pre porovnanie poviem pár faktov o japonských koré sme mali doma máme, cr-v 1998 predaná s 250 000 bez náznaku korozie, s nemenenou spojkou, tlmičom vyfuku menením pri 240 000, žiadna iná porucha, iba spotrebný materiál. Accord r.v. 2000 150 000 - menený iba spotrebný materiál, x3 - 80 000km 2007 menená iba jedna jediná stabilizačná tyčka na pravej strane - viem spotrebný materiál, ale pre porovnanie s tým partnerom. ..... francúzske auto je možno fajn pre prvého majiteľa ktorý ho má 4 roky bude chodit do servisu na pravidelné prehliadky a nerieši, ale ked ho po tých 4 rokoch predá, tak ten čo si ho od neho kupi si môže trieskať hlavu. Možno je pár štastlivcom čo natrafili na nejaké víkendové auto s najazdnenými 40 000 km. Ale to sú fakt iba jedinci. Ak som ťa urazil vulgarizmami, ospravedlnujem sa, ale mám svoju hlavu, viem čo doma vidím a z toho čo vidím som si vytvoril takýto názor. |
papiboy mas dobre info ale este pred nimi ked boli kategorie v F1 1500 ccm s turbom a 3000 bez turba malo bmw 1500ccm s tusim typu 2000 to bol alebo 2200 rovných 1500PS po par rokoch a odstranenia turbo diery s tým aj vyhrali 2 roky zasebou ,. no potom turbo zrusili inak by sme sa teraz blizili k 2500 PS v F1 |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (24.10.2011 17:23) |
Papiboy - máš pravdu , a aj mne sa zapáčil ten SAAB ale neviem prečo to sružili. Doteraz mi vŕta v hlave myšlienka že prečo to nevymysleli japonci. Možno prídu ešte z niečím lepším |
Moc prekvapený nie som, výkon závisí od otáčok a od preplňovania (preto sa furt odvolávam na F1 ) - a aj tento motor má turbo... |
Nebudem vám to tu rozpisovať - dočítajte sa sami (papiboy je tam aj cena toho motora a asi budeš prekvapený, Upravené 1 krát. Naposledy upravil tarp (24.10.2011 14:59) |
Kedysi som mal Renault 9, to bolo auto,... raz to aj vyhralo auto roka. Teraz mám Mazdu, manželka Citkom C4 - absolútne bez problémov. A aj francúzske mníšky behajú s Funesom na Citroene. Dnes už aj Dacie sú výborné autá... |
Trh funguje, dobrým sa darí, lacným tiež. Francúzom sa darí, blbí sado-mazo kupujúci stále ich kupujú. Tu už fakt nikto nič negarantuje, ani manana. |
@ slajo: 125 je dost pro začátečníka, ale pro takového experta jak si ty by bylo treba triumph rocket III. divím sa, že sa s tým uspokojíš. uz ta tu aj ini usmiernili, trochu menej sebaistoty a arogancie bych radil. a vyjadruj sa slušne, trúbelko. |
...samé antifrancúzske reči...a najviac ich majú tí, ktorí o francúzskych autách počuli z tretej ruky... |
...no a ked sme sa asi dve minuty smiali, tak sme sa dohodli, ze ked to spravia francuzi, tak taliani by mali hned nasledovat....zase minuta smiechu....a potom niekto nastartoval v garazi horneta a vzapati MV agustu....to sme uz vypadavali z dveri... a csuka, neber to osobne, ty za to nemozes ze sa tatovi c5 nekazi, to je len nejaka blba nahoda |
manana neviem preco by som mal porovnavat francuzke auto s motorkou taketo asi len teba može napadnut . Upravené 1 krát. Naposledy upravil csuka85 (23.10.2011 17:26) |
predal som octaviu a kupil 407 mimo toho v mojej praci som mal v rukách japonca korejca anglicana nemca cecha |
Ja som tušil že na vek budú pripomienky hneď, dávať tu dôvody prečo áno prečo nie nemá žiadny zmysel, kto má "francúza" a nemal iné bude si chváliť, kto skúsil "japonca" či "nemca", nehnevajte sa za výraz, ale je blbec ak stále bude tvrdit že francúz nie je mlynček. Nápady májúmožno fajn, aj design bol do cca 2000 roku fajn, chýba im ale proste zmysel pre kvalitu a dotiahnutie tých nie zlých myšlienok do konca. Upravené 1 krát. Naposledy upravil slajo (23.10.2011 13:40) |
@ slajo: co ty možeš viedet o motoroch v tvojem vieku a temu zodpovídajúcima znalosťama a skusenosťama? sám jezdíš se stopietadvacítkú, co je teda skutečný mlýnek na kávu. to máš asi z teho. až budeš miet spravenú školu a sám konštruovat motory, tak sa ozvi a vynášaj múdré posudky...ale esli si náš slovenský strojárský génius, tak sa omlúvám. |
same keci o" francúzskych mlynčekoch " a zatial nepadol jediní argument ,slajo čo je zlé na súčasných motoroch od PSA |
k tym ziarovkam pozrite si ako dlho trva vymena ziarovky na starsom megane |
pPIBOY - 1000 koní može mať aj golfík - ale aká je životnosť ???? a spotreba ???? |
cico322 nechápem Tvoju poznámku mierenú na výmenu žiarovky . V mojom Cliu výmena žiarovky ( stalo sa to raz za 8 rokov) išla rýchlo a bez demontáže svetla. |
pecka, toto je skutocne to najlepsie co som od francuzskych inzinierov kedy videl :D |
slajo, ty máš u mňa grilované kura, vieš? |
manana - tie francúzske mlynčeky je hriech nazývať autami, nehnevajte sa na mňa, ale príde mi komické že chcú vyvýjať motory, keby radšej zapracovali na tých čo robia teraz, tak by urobili lepšie určite Upravené 1 krát. Naposledy upravil slajo (22.10.2011 20:11) |
tiež som zato že by mali francúzi ukončiť výrobu skúste si to porovnať vo výmene žiarovky |
Ale, veď už nehundrite. Čo ich vyrábajú na Slovensku, kvalita u všetkých ide prudko hore, nech je to Francúz, Nemec, Korejec alebo hocičo... Podobne, ako tí Japonci od Maďarov |
keď spomína papiboy Toyotu, napadlo ma, že som sa bol na jednej 3 dni dozadu previesť. |
tam neboli argumenty, len ze by sa mali ospravedlnit svetu ...taka skryta vyzva...zatial ste sa ozvali len dvaja proti |
manana - Nie-nie-nie omyl. Mňa nemožno uraziť, ja len rád kvalitné argumenty, k veci. Nie, že čo povedal nejaký slovenský garážmajster a či sychravo a či mám vôbec na afto vodičák... To nie je o autách, že? Takže si zatiaľ nič nevyhral, málo bodov aj na virtuálne pivo... |
ale papous, tu predsa neslo o to ta urazit ale trosku podpichut, tak prepac |
Fakt, radšej uznajme všetci svorne, že kto x-krát vyhrá F1, nevie robiť motory. |
Tiež uvažujem nad prechodom na japonca (SUV). Mám francúza a relatívne poslúcha. Ale je pravda, že keď sa vyskytne aj malá porucha, ťažko a draho sa odstraňuje |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 95970 | Včera: 121709