Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Chystáte sa na nejakú cestu, alebo len hľadáte radu ako a kam vycestovať ?
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
takze zmena - od r. 2013 uz vo Vatikane nie od 12 rokov, ale az od 18! |
egres sekol som sa s tym Spanielskom a Maltou. Spanielsko je az od 13 rokov, a na Malte to plati iba ked su obaja "ucastnici" maloleti. |
egres: tak asi budete mat vianoce bez betlehemu |
copy:Ak je ten "Vatikán" pravda tak idem rozkopať betlehém čo mám doma na okne. |
to je trochu odlisny pripad. (offtopic: v Nemecku mozes sexovat so 14-tkou, vo Vatikane, Spanielsku, na Malte s 12tkou - u nas je basa aj za jej nahu fotku). Upravené 1 krát. Naposledy upravil copy (16.12.2009 12:04) |
VŠEOBECNÉ ŠPECIFIKÁCIE |
copy:Čo urobí slovenský policajt ak namerá Nemcovi 0,5 promile alkoholu keď doma to má povolenú hranicu? |
egres, jedna vec mi nie je jasna. Ak je taky sposob prepravy bicyklov povoleny v Nemecku ci Rakusku, a turista odtial pride na Slovensko (alebo prechadza cez Slovensko do Polska) - co spravi hliadka dopravnych policajtov? Prikazu vodicovi bicykle (alebo cely nosic) demontovat, s tym ze u nas nie je povoleny (teda ze bicykle presahuju sirku auta)? Ako je riesene toto? |
copy:Nemám prehľad o nosičoch schválených ale videl som taký, kde bolo predné koleso demontované a malo zvlášť úchyt takže nepresahoval bočný obrys.A ak sa nemýlim tak nosič na strechu je bezproblémový. |
egres: no ale ako je to vlastne s tymi nosicmi bicyklov za autom? V zakone su spomenute (teda okrajovo), ale spomina sa tam "schvaleny nosic bicyklov". Podla tej vyhlasky, ako pises, su zase zakazane. Kazdy jeden normalny bicykel pre dospeleho je urcite dlhsi, nez je sirka bezneho osobneho auta (napr. Oktavka) - takze vzdy bude ten bicykel presahovat obrys auta. Upravené 1 krát. Naposledy upravil copy (16.12.2009 10:58) |
copy:Prvý je zákon.Čo sa týka motorových vozidiel tak je tam viacej zákonov ,vyhlášok a nariadení.Prvá vec je "technická spôsobilosť" vozidla.Tá sa riadi jedným zákonom, vykonávacou vyhláškou a Nariadeniami vlády.Druhá vec je "premávka na komunikáciach" a tá sa riadi iným zákonom a vyhláškou.Tzn.že máš povinnosti ako majiteľ vozidla a potom povinnosti ako vodič. |
egres: zaujimave ze v tej vyhlaske 464/2009 nie je ani slovo o nosicoch bicyklov , pripojenych na tazne zariadenie (resp. ho vraj zakazuju?) - ale v zakone 8/2009 o cestnej premavke je zmienka presne o takych nosicoch. Upravené 1 krát. Naposledy upravil copy (16.12.2009 10:16) |
copy:Je to tá slávna vyhláška.Lenže tá vyhláška je platná a má rozpor jedine vo výklade pojmu "zorné pole vodiča, plocha výhľadu priama a plocha výhľadu nepriama".To je ale ošetrené v smernici EU , ktorú síce súdruhovia v rámci aproximácie práva EU dali do odkazu, že bola v tejto vyhláške prevzatá, ale je zle definovaná. |
egres2: ta 464/2009 je ta slavna vyhlaska, ktora zakazala umiestnovat GPS navigacie na celne sklo v aute? A potom, ked si sudruhovia uvedomili, ze tym by bolo vlastne nelegalne mat na celnom skle aj palubnu jednotku na dialnicne myto, tak to zase vypustili? |
CB750. Ked je nieco povolene v jednom state, neznamena to, ze je to povolene aj u nas. Aj ked je snaha zosuladit predpisy v ramci EU, tak tam furt je priestor na restriktivnejsie uplatnenie spolocnej legislativy na narodnej urovni.. |
CB750:Nosiče nemusíš riešiť.Problém výrobcu.Ale ako osoba zodpovedná zo zákona za "technický stav vozidla".476/2009.Technická nespôsobilosť vozidla:"boli urobené nepovolené úpravy, alebo bol zabudovaný neschválený komponent alebo samostatná technická jednotka" |
Pravdepodobne ja ako kupujúci to riešiť nebudem, mám ťažné mám, nosič bicyklov kúpený v serióznom obchode s atodoplnkami má CE má! Tým to pre mňa ako užívateľa skončilo. Ak sa niekomu taký nosič nepáči mal by zabezpečiť aby sa nepredával. Hotovo. Predsa ja ako zákazník vo Forstingeri nebudem pred kúpou nosiča študovať nejaké ostré hrany a výčnelky. Rovnako sa mi zdá stupidné za také niečo zaplatiť pokutu. |
copy:Firma, ktorá nosiče vyrába ich musí dať schváliť na pracovisko technickej služby overovania vozidiel.Som zvedavý ako si poradia s vyhláškou 464/2009 § 15 odsek 1 a 2. "Nosiče batožiny a podobné zariadenia nesmú presahovať pôdorysný obrys vozidla okrem zadnej časti -myslené tak, že smerom do zadu môže- a nesmú mať ostré hrany a výčnelky.Vonkajšie časti musia mať polomer zakrivenia minimálne 2,50mm. |
kokoz stare ze jake semitske zaklinadlo? ...patlama, patlama, paprtala, jamalicha, echanu, echanua... maatko teda ja berem ze nesledujes prieskumy volebnych preferencii, ale keby si tak robil, hned zistis, ze 2/3 obcanov SR su notoricky ulievaci, chronicki tupci, alebo xenofobni magori, a to som nascital len Smer, HZDS, SNS a SMK... bacha to som len neskodny sociolog- amater |
egres, teraz som celkom nerozumel. S tymi privesmi - neviem co je A-50-1 az 5, asi nejaky pravny predpis, netusim ale aky. To mi najprv upresni. |
copy:Keď hádžeš obrázky tak skús doložiť fotkou ,ktoré vozidlo na ktoré stačí B+E má schválené od výrobcu prípojné vozidlo z točňou,s otočným ojom s prednou nápravou a A-50-1 až 5 s celkovou povolenou hmotnosťou vyššou ako celková hmotnosť ťažného vozidla. |
egres: vsetko co je podciarknute, su tvoje vlastne vety. CTRL C + CTRL V. |
copy:Tak ako vždy."Rozobrázkuješ debatu a potom s čiastkových vyjadrení urobíš oponentovi súhrn jeho vyjadrení a hop je tu lidoop. |
egres: to co preberame teraz, je uz uplne vzdialene nazvu temy, "aky vodicak na jazdnu supravu nad 3,5t". Ty sa tvaris ako expert, ale na kazdy argument vytiahnes nejaku dalsiu vyhlasku alebo definiciu, co s tym vodicakom nesuvisi. A na "experta" sa teda mylis dost casto. Upravené 1 krát. Naposledy upravil copy (11.12.2009 13:27) |
egres2: nemam abiciu ti nieco preukazovat. Zmienka o tvojom amaterizme, bola zvolena nesikovne, bolo to myslene v celkovom kontexte, sorry. |
copy:Vonkajšie výčnelky. |
MaAT:Ak nepreukážeš že si "profík" oproti mne tak si taký istý ".patlama, patlama, paprtala, jamalicha, echanu, echanua... |
egres: k tvojmu P.S. c. 1: |
Maat: a presne o tom to je. Kym inde hladaju cesty, ako sa to a to DA, a aj to dosiahnu, tak u nas je to presne naopak - hned sa vyroja mudrlanti, co take nieco este nevideli, alebo ich stve, ze to sami nevymysleli, alebo na to prisiel iny skor nez oni sami - a tak hladaju, ako sa to NEDA, alebo, preco by sa to nemohlo... Vsetky mozne atesty si nakoniec plati zakaznik sam, ale sudny znalec "homologator" sa tvari, ako keby ho platil stat, a ty si len ten cervik, ktory otravuje. |
copy.Od roku 2006 prebralo Slovensko v Nariadení vlády 1/2006 až 578/2009 smernice EHS pri schvalovaní typu takže spôsob úradného a technického postupu je podľa noriem, ktoré robí aj DEKRA. |
copy: uz davno som s nikym tak nesuhlasil. Upravené 1 krát. Naposledy upravil MaAT (11.12.2009 11:24) |
egres: vies jak sa ja vzdy strasne tesim, ked nieco doveziem, a na uradoch zacnu mekotat " to sa neda!" "to vam neschvalime!" - a samozrejme kazdy jeden taky statny konik ma v sufliku nejaku tu vizitocku, na "dobreho experta", teda ze jedine, keby tak ten sa ma ujal, a nejak mi s tym pomohol.. ze ako "ze ako - no ved skusime to nejak" a uz sa v duchu vidia, ako prave dohodil kseft nejakemu bratrancovi, expertovi zo samostudia, vykladacovi noriem, alebo nejakemu dalsiemu preludnenemu uradu, co mu za to na vianoce posle kalendar.. |
Pre zariadenia a komponenty triedy A alebo triedy S určené na použitie s prívesmi s maximálnou |
egres2: tie certifikaty ohladom vrtania, chemicke kotvy atd. su pre mna spanielska dedina, preto k tomu mudrovat nebudem. Ale k privesom/navesom/nastavbam sa kludne vyjadrim, lebo to je jedna z veci, ktore ma zivia. |
ja mám obdobné súsenosti a angličanmi tí zas majú (hromozvod - vyhradeé el zariadenie elektrické) normu na ročnú kontrolu. ale oni to vizuálne pozrú každý rok a u nás sa vizuálna kontrola robí priebežne (bez zápisu o výsledku) a 1x za 5 rokov sa odmeria a zisťuje sa prechodový odpor. tak čo je lepšie? |
copy:Klasika Ja nehodnotím brzdné systémy.To čo si sem hodil -dodávku na prevoz skla- |
egres: ked chces posielat okresnemu sudcovi podnet na presetrenie rozporov so zakonmi, tak by si si mal najprv k veci viacej nastudovat. |
CB750: |
Viem čo hovoríš, mne to skôr pripadá ako klavírovanie medzi zákonmi a hladanie únikových možností. No a ako ťa poznám ak ťa budú nútiť (v robote) jazdiť po dialnici v piatok po 17:00 a ty nechceš tak to zdôvodníš v pohode. lebo passat+ príves =....... |
CB750:Strohé preto,že tu nechcem vypisovať právny rozbor rozporu so zákonom aký posielam okresnému sudcovi aby dal podnet na prešetrenie. |
uz ked sme to "skoro" vyriesili.. |
Vidím že je to možné aj keď na druhej strane to nebude asi jednoduché tahať 10m príves ten čo má riadenú nápravu tak to s tým s musí fasa cúvať |
Ten 10 metrovy vyzeral priblizne takto |
CB750: jasne, to vsetko chapem, akurat to co som spominal ako jedinu nejasnost, je, ze v zakone chyba vymedzenie toho samotneho B-cka. Nie je tam spomenuty limit supravy, ale limit tazneho auta 3500 kg - s tym, ze k nemu moze byt pripojeny prives do 750 kg. |
Bez E-čka je to auto do 3500kg + 750 nebrzdený príves, alebo lahšie auto a ťažší príves ale tak aby súprava sa zmestila do 3500kg, pričom auto nesmie byť ľahšie ako príves. |
CB750:spravne, teraz uz podla zakona zostava jedina nejasnost, a to je: Upravené 1 krát. Naposledy upravil copy (09.12.2009 23:09) |
opovedám opäť: |
no, mňa by zaujímalo: |
Dodám: |
Egreš v tomto prípade prišlo na vtip 3 právnici majú 5 právnych názorov a všetky sú správne. Upravené 1 krát. Naposledy upravil CB750 (09.12.2009 20:04) |
egres: jasne ze nemozes, mas predsa v technicaku uvedene, aka je maximalna povolena hmotnost privesu brzdeneho/nebrzdeneho. |
copy:Asi mi nejde do hlavy, že za škodu 120 môžeš podľa uvedeného výkladu pripojiť 3500 kg príves s nájazdovou brzdou. |
egres: mas Passata, auto kategorie M1. Co s nim maju spolocne vozidla kategorie C a T? Ty potrebujes akurat tazne s gulou ISO 50 a zapojenu el. zastrcku (na osvetlenie privesu). Privesy do 750 kg nemusia mat ziadnu brzdu, nad 750 kg musia mat najazdovu brzdu. Co je na tom nejasne? |
Egeš2: ...netušim o akych prerabkach brzdoveho systemu hovoriš,.......brzdene voziky su vybavene systemom najazdovej brzdyako ti už ozrejmil copy a u vyššich hmotnostnych kategoriii sa použiva vzduchovava brzdova sustava |
copy:V smernici EHS sa píše"Prípojná hmotnosť bez prevádzkového brzdenia max750kg a s prevádzkovým brzdením max 3500kg" .V technických podmienka sa píše"Brzdy -prevádzkové-parkovacie-núdzové-odľahčovacie-ABS". |
egres: potrebujes iba namontovat obycajne tazne, teda s gulou ISO 50. Nie prerabat brzdovy system. Tym brzdenym privesom sa mysli prives s najazdovou brzdou, nie s tlakovym brzdenim. |
Prakticky moje auto: |
CHamo |
copy: BMW X5 sa dal od výrobcu upraviť na ťahanie prívesu o hmotnosti 5 ton |
Filippo: vdaka, mas pravdu, ja si asi stojim na kabli dnes |
voziky mozu mat vyssiu hmotnost ako okamzitu hmotnost tazneho vozidla, |
copy: aj Off-roady a mozno aj SUV-cka mozu bezne tahat privesy s hmotnostou od dajme tomu 2800 do 3500 kg, a taku vahu nemaju mnohe ani celkovu, nieto este pohotovostnu... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Filippo (08.12.2009 17:40) |
Chamo: limit hmotnosti privesu ti urcoval vyrobca vozidla (udaj v technicaku). |
|
egres: ach jaj toto co si tu teraz zamotal, to su podmienky na skusky v autoskole... |
Smernica EHS: Skupina B+E.Jazdná súprava, ktorá nepatrí do skupiny Bale ťažné vozidlo je motorové vozidlo skupiny B a prípojné vozidlo má hmotnosť minimálne 1000 kg uzatvorenú karosériu širokú minimálne ako ťažné vozidlo a výhľad je možný len pomocou bočných zrkadiel. |
Egres, zle som sa vyjadril - nie novelizacia, ale novy zakon o cestnej premavke. |
(7) Do skupiny motorových vozidiel B+E patria jazdné súpravy zložené z motorového vozidla skupiny B a prípojného vozidla, ak nejde o jazdnú súpravu podľa odseku 6 písm. b). |
copy:Toto si písal :to uz nie je pravda, po poslednej novelizacii (este zaciatkom tejto temy som o tom ani sam nevedel) kedy bol 8/2009 novelizovaný? |
egres, znova si zopakoval to iste: "skupina E je vodičské oprávnenie na vedenie prípojných vozidiel nad 750kg" - a ja som ti na to odpoved pisal uz vyssie. |
copy:Nič také som nepísal.Prečítaj si podrobne čo som písal. |
Egres, prepac, neviem ci si insitny pravnik, alebo studovany, ale motas tu hrusky s jablkami. |
Copy: máš pravdu, podla jedného článku, čo som teraz čítal je to tak ako to dvrdíš a teda |
MaAT:Jasne chlapec hlavne že ti si OK.Či chceš alebo nechceš na tvoju otázku odpovedám C1. Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (08.12.2009 13:41) |
egres2: podla toho, co od teba citam tak nie si OK, |
Podstata je v tom, čo je zapísané v osvedčení o evidencii v kolonke: najväčšia pípustná hmotnosť prípojného vozidla -brzdeného,nebrzdeného.Pre vozidlá skupiny M je možné zapísať len prípojné vozidlo skupiny O1 -do 750kg a O2-nad 750 kg len do celkovej váhy jazdnej súpravy 3500kg. |
copy:Bol tu spomínaný Hammer.Ak má celkovú povolenú hmotnosť viac ako 3500kg tak na to potrebuješ C1. |
MaAT:Bez obáv. |
tak este odvolavka na stranku EU. |
egres: ale preco by si nemohol? V celej EU mozes, snad je Slovensko vynimka? |
cb750, ano povodna otazka bola taka.. |
copy:Pretože B,B+E je max váha jazdnej súpravy 3500kg.Nemôžeš z B ťahať za vozidlom s povolenou hmotnosťou 3500kg ťahať desať 750kg prípojných vozidieľ. |
egres: ako si na to prisiel? |
CB750:Ak váha jazdnej súpravy prekročí 3500 kg je to C1 |
Povodná otázka bola aký vodičák. Upravené 1 krát. Naposledy upravil CB750 (08.12.2009 11:35) |
CB750: ked si prečitaš vynimku zo zakona tak tachograf nemusia mat:vozidlá alebo jazdné súpravy s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou nepresahujúcou 7,5 t používané na nekomerčnú nákladnú dopravu,.........čo je priklad ktory uvadzam ,no a hlavne to poistim tym splnomocnenym na sjukromnu prepravu |
|
No s tým DU neviem.Ak som to kupil odpísane z firmy alebo cez bazár,možem to kupiť ako fyzická (nepodnikateľ) osoba len s Dph.tak už je hádam zaplatená,nie? |
Ozzac: Ja viem.A ešte pošlú oznam na DÚ a dostaneš doplatiť DPH a ešte ti vyrúbia aj penále za omeškaný odvod DPH.Ale to neznamená že to nie je blbosť. |
Egreš ,ale pokial ju vymontuješ dopraváci ti vezmu TP od vozidla.Mreža je súčasťou vozidla ,ak je zapísaná v TP. |
Ozzac: Deliaca mreža sú len "hrátky" o DPH.Octávia combi N1 je blbosť pretože zákon hovorí o: |
Chamo, ved prave. Mas tazne vozidlo skupiny B - teda do max. hmotnosti 3500 kg. |
....a tu je slovenska uprava vynimky: |
CB750: Samozrejme ,že musíš ako sukromna osoba doplaťit 19% k zostatkovej cene vozidla.Ale mrežu nemôžeš vyhodiť,ak je raz otypovane ako N1 ostane to aj z mrežou navždy,dokonca aj podla noveho zákona ,čo sa chystaju schváliť.PS: existuje 1 možnosť ,žiadosť o prestavbu ,milion povolení od výrobcu až po urady a stojí to okolo 1000€ Upravené 1 krát. Naposledy upravil Ozzac (08.12.2009 10:41) |
......v ČR maju vynimky vozidla N1 + pripojne vozidlo presahujuc vahu 3500kg nemusia mat tachograf pokial nevykonavaju komerčnu prepravu........tak neviem či je to podla smernic EU a či to plati všade Upravené 1 krát. Naposledy upravil vondra (08.12.2009 10:22) |
Ozzac:Ak kúpiš jazdenku N1 v bazári tak pri prepise na súkromnú osobu musíš vyhodiť mrežu, Pravdepodobne aj doplatiť DPH, lebo ju štát "niekomu raz vrátil" a potom ti ho zapíšu ako bežné auto. |
........toto vštko palti pre dopravu ako taku nemožem najst zmienku o sukromnej preprave |
to |
Chamo:psychotesty až od noveho roku |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 141813 | Včera: 206220