Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Aký je rozdiel medzi plnou syntetikou a polosyntetikou. Ktorý je v čom lepší. Mam ostre enduro a spojku v oleji. Teraz tam mam valvoline 10W40 polosyntetiku. 20W40 je hustejší? |
Rozdiel je ze syntetika je uplne vyrobena synticky a polosyntetika je vacsinou mineralny olej so syntetickymi prisadami. So zasady je syntetika kvalitnejsia aj drahsia. Pokial tam chces dat nieco co vydrzi viac tak tam daj 10W50. Druhe cislo je v podstate tepelna zatazitelnost. Inak je to dost zlozita teoria okolo toho. Podla mna tam staci liat to co uvadza vyrobca. Nestaci vsak dodorzat viskozitu ale hlavne predpisanu normu. Ja mam vzduchom chladeny motor a lejem tam Valvoline 20w50 polosyn. a je to bez problemov aj v juznejsich statoch a mne to toci 12000ot/min. neviem ako tebe? |
Špecifikácia pracovných teplôt a viskozita sú rozdielne veci. Olejčok s 5W50 môže byť kľudne hustejší ako olejčok s 20W50. |
Do mojej TT350 pouzivam tiez Valvoline Durabelnt 4T 10W40 a nemozem si stazovat... ked mas predpisany 10W40 tak ho tam daj a nespekuluj! |
Do mojej TT350 pouzivam tiez Valvoline Durablend 4T 10W40 a nemozem si stazovat... ked mas predpisany 10W40 tak ho tam daj a nespekuluj! |
ece - ked menis z polosynt na synt, pouzi preplachovac, vzdy ked ides do kvalitnejsieho oleja to sprav, bo mozes ucpat kanali, syntetika obsahuje casti, ktore zo sebou beru bordel, co nemaju horsie oleje, cize si zo sebou zobere vela pasteky a ucpe kanalik a nemazes...jo a syntetika je ovela jemnejsia, lepsie maze,ae na starych vybehanych strojoch sa tym zvysi spotreba oleja... tym,ze je redsi, znizuje odpor, cize motor papa menej benzinu, ma vyssi vykon, je samozrejme kvalitnejsia ako polosynt, motor ma s nou vacsiu zivotnost... |
To kuznic- Teraz si ma dostal. Ja som vychadzal s toho co pise vyrobca suzuki vo vsetkych manualoch. Je tam taky graf a v nom rastie teplota spolu s viskoznym cislom. ...inak mi je jasne co je viskozita, je to slizkozita. |
frog: do motorky som raz nalial olej pre diesle. Ako som sa začal diviť keď môj jednobuch skoro prestal vibrovať. Teda oproti olejom určeným na motorku. Spojka nekĺzala a bolo to v pohode. Bude to asi aj iným povrchovým napätím (kvapaliny) oleja - no a toto som zabudol naposledy spomenúť. Po 4 tisícoch som ho preventívne vymenil a bol ešte v pohode. Kamarát Pišta leje do Pegasa olej DELVAC plnú sysntetiku pre diesle, a motor skoro nevibruje a taktež nič nežere. |
miro s. Neregistrovaný |
Kuzmič: a aku viskozitu maju tie dieselove oleje čo používate ? |
to preplachovanie som podcenil. Plna syntetika mi rozozrala po motore karbon, ktory nasledne odpalil tesnenia na ventiloch. Nehovoriac o tom, ze je len august a ja som vylial do motora 5TY liter DELA!!!! Nikdy viac. Caute |
miro s: Raz som nalial - sú tomu 2 roky - nepamätám. Nádobu z Pištovho oleja DELVAC som nečítal - neviem. I´m sorry. |
miro s. Neregistrovaný |
Pretože ak išlo iba o vyššiu viskozitu oleja ako pred tým, je to normálne, avšak počul som že nie je vhodne dávať oleje pre vznetaky do zážihového motora, samozrejme su oleje univerzálne aj pre oboje typy motorov ale neviem či su ešte navyše určené pre moto. Ono to je s tou spojkou tak: závisí v akom oleji to lietalo v zahraniči, jedna moto pojde aj na uniol ina bude šmýkať, ten vyplachovací sa mi zdá logický pri zmene polosynt.-syntetika-minerál, ale v jednom servise sa mi zasmiali do ksichtu ked som spomenul vyplachovaci:"to snád pred 30-timi rokmi a v liaze".....ja osobne som vyplachovaci nepoužil, ale mal som na to sto chuti ked som menil olej a videl čo z motora vyliezlo.... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 164391 | Včera: 143504