Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce
Re: cruelbody: motor ma chladic nadimenzovany aby plny vykon uchladil pri teplote okolia20°. Čo sa stane ked teplota okolia vzrastie na 50°? |
Re: RS955i: odpoved na tvoju otazku je :ze ak sa to stane ..tak motor neuchladi a uvari ho... Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (07.04.2021 17:40) |
Re: cruelbody: ta otazka znie inak. Ktory kokot nechápe ze vzrastajucou okolitou teplotou rastú nároky na olej? |
Kedze viaceri z vas uz ani nevedia o co v tejto diskusii ide pretoze zabudli alebo sa pripojili neskor.tak skusim este raz povedat svoj nazor |
rozdiel samozrejme vidím no nie je tam rozpor, ale súlad. |
Re: RS955i: a ktory kokot nechape ze ked je chladiaci system nadimenzovany na teplotu okolia 50 stupnov tak ze to motor uchladi a ide si svoju teplotu....nic? |
- mam velky olejom chladeny motor, + velky chladic oleja |
Re: cruelbody: skusme si prebrat sezonne oleje.. |
Re: cruelbody: ja fakt neviem, ci si robis srandu z nas, alebo zo seba. |
Re: cruelbody: A ako by sa ti pacilo keby motorky a auta stali raz tolko koli tomu ze by na nich vsetko bolo predimenzovane? Velky chladiaci system, obrovska olejova napln. A kolko by ta motorka vazila potom napriklad? Kazdy stroj sa navrhuje na nejake prevadzkove podmienky. Cim su uzsie, tym je to jednoduchsie a lacnejsie. |
Vynimku tvoria motocykle BMW boxer, kde je vsetko predimenzovane, lebo motory su urcene univerzalne, do aplikacii generatrov a cerpadiel. |
Re: cruelbody: Takze vyrobca ho doporucuje nie na zaklade zemepisnej sirky ale na zaklade toho co je to za motor aky ma vykon a na zaklade inych nezemepisnych kriterii… |
Re: matus: perfekt..tak ma vyzerat argument..berem..co je to za stroj..vzduchac dajaky? Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (07.04.2021 19:39) |
mam v pocitaci desiatky servisnych manual motocyklov roznych znaciek.. tu su 3 rozne znacky, rozne modely, napr: |
Re: w4tch0: ved vsetky motorky to maju predimenzovane.... aj ten najobycajnejsi hornet sa ti pri 40 stupnov v tieni nezavari..o com tocis? |
Ja tam ma toto |
Re: RS955i: ze mi tam nepise tak ako pitasovi ze prisposob si to teplote..ci co tam bolo..prelozil som to spravne? |
cruelbody - a urcite to tam nie je? teraz som pozrel zopar Honda manualov a v kazdom bolo to, co pises Ty a na boku inym pismom aj to o teplote.. |
Re: matus: aj ked tuna sa jedna skor o to prve cislo...pouzi 10 ked je nad nulou a pouzi 5 ked je pod nulou... az teraz som lepsie pozrel ved to som pisal ze prve cislo je teplota prostredia.... s tym suhlasim... ved preboha ojmjakone isto nemozes dat 10w tam musi ist 0w ani to ti nic nezarucuje .daj dajaky priklad kde je dolezite to druhe cislo... |
Re: pitaz: no neni to tam ...ale tak jak som pisal Matusovi ak sa jedna o nejake minusy tak to sa nerata.... |
Re: pitaz: pozeral som este raz.. a neni tam.... a tie co si vypisoval neboli vzduchace nahodou? Daj konkretnu motorku.... a teplotnu hranicu ..take jak napisal matus |
Re: matus: to je isto vzduchac.....niekto mi presne tieto 4 druhy pisal ale bola to kawa... skus najst take ale na vodou chaldeny motor...takze vyzera ze to je vodnik..ked som dobre pozrel Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (07.04.2021 20:46) |
Re: cruelbody: ved som tam dal konkretnu motorku - fireblade 954...ani tie pred tym neboli vzduchace. ale pozrel som aj dalsie Hondy a pri vacsine to bolo. mozno to Honda prestala od urciteho roku alebo modelu pisat ale to neznamena, ze to nie je pravda. |
Re: matus: ..... daj dajaky priklad kde je dolezite to druhe cislo... |
Re: pitaz: len ci to nieje nahodou koli tej spodnej teplote..hm.. ale sak vidis ze sa chcem dopatrat nejakej pravdy a nie sirit kospiracie...sak stle tvrdim ze neviem presne a preto sa v tom sprtam |
Re: tryskac: ano...ved som napisal o tom ze tuna je dolezita ta spodna teplota..ked si precitas tak je tam nula stupnov..... ako zlomova teplota |
asi sa znovu nechápeme : napísal si, daj dajaký príklad kde je dôležité druhé číslo /to letné/ však na Matúšovom obrázku je 5w40 vs. 10w50 |
Re: cruelbody: to vyzera že budeš špekulovať až kým nebudeš ministrom financii |
cruelbody ak náhodou by si chcel viesť debatu okolo zimného čísla či okolo nuly, tak hádam o tom reč vôbec nebola aspoň ja som túto debatu chápal ako pokec o hornom či teplom alebo letnom čísle . Tu je ešte porovnanie výrokov toho istého autora vs jeden z posledných: |
uz to berem ako taky socialny experiment, tak skusim par otazok na cruelbodyho |
celkom dobre vysvetlene je to v tomto clanku. ospravdelnujem sa, ak to tu uz niekto daval, asi som to prehliadol; |
neviem prečo ale podľa mňa si z nás cruelbody kvalitne usiera alebo spomínaný sociálny experiment ... asi čaká kto a kedy mu začne nadávať a pošle ho medzi polky... |
Re: KAJL: To je celkom dobre zhrnutie. A aj ked konkretne tento link este postnuty nebol, po precitani mam pocit de javu. Lebo skoro vsetko co v tom clanku bolo sme mu to tu uz postupne vymenovali :D Niektore fakty aj viac krat uz. |
Re: cruelbody: beztak sa to zvrhlo z otazky ci pouzibame iny olej. Tak sa priznam po 3 strankach ako prvy. Ano, davam iny olej medzi sebou. Tzn viskozitu podla pocitu z motora a sposobu jazdy. Znacky tiez rozne. motul, valvoline, repsol a aj mol. Akurat po motule mi zacala smykat spojka a po rozborke a merani lamiel a plechov su vsetky daleko pred servisnou hranicou. Takze motul uz nie. Samozrejme dodrziavam API, alebo vyssie znacenie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dasto (08.04.2021 7:54) |
tryskáč: |
Re: pitaz: pozeral som ten manual fireblada aa bolo tam toto a nic viac |
Re: raptor: to iste nie.....zaujima ma ta tema tak sa v tom sprtam....myslim to uprimne |
Re: dasto: nedrzim lebo v manuali mam 10w30 a v servise mi automaticky dali 10w40....tak som sa v tom zacal vrtat ze na zaklade coho.. a vysledok je toto co tu vidis |
Re: tryskac: tam pri tom ktm co dal matus bola zlomova teplota nula..... |
je taka reklama na starobrno - O dobré věci se stojí za to rozdělit |
Re: cruelbody: neveris, alebo nerozumies? |
Re: dasto: pri tej spojke su hodne dôležité pruziny.A všimni si ich tolerancie v manualy! |
www.volkswagenblog.sk/5w30-co-zahadne-oznacovanie-olejo... |
Re: KAJL: hlavne ze ty rozumies a menis olej podla vonkajsej teploty |
Doba dozrela aby aj u nas zacali davat upozornenia na mikrovlnky,že ozaj nie sú vhodné na ususenie mokrej mačky. |
Re: cruelbody: preco sa snazis celemu svetu vnucovat svoj nazor, ktory zjane nikoho nezaujima? |
Kazdemu okram teba. Pre mna je uplne nepodstatne, ze pri akej teplote sa motul preprazi a ci su lepsie hranolky prazene na shell alebo motorexe. Otvorim uzviatelsku prirucku, pozriem aky olej predpisuje vyrobca, nalejem a idem sa vozit... |
Re: janoval: tak hold rad sa sprtam vo veciach a niekto to berie tak ze robim zle.....ale ja niesom taky..ja chcem aby sme boli kamarati fakt verte mi |
cruelbody ty si sa skrátka rozhodol, napriek reakciám okolia, že pravdu budeš mať ty a hotovo... hm? |
Re: egres2: že si dyslektik, ma vôbec nenapadlo, len to že si si viac v rýchlosti domyslel ako prečítal, lebo ani v tom citovanom texte nie je žiadna väzba na spalovanie oleja a emisie z neho. Ale kašlať na to ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (08.04.2021 10:42) |
ono to co tu úpise cruelbody je fakt pravda. Prevadzkova teplota motora by sa okolitou teplotou vyrazne menit nemala. Je v intervale cca 95-120C. Podstatne viac ju ovplyvnuje zatazenie motora ako podnebie v ktorom motor prevadzkujeme. A to druhe cislo v specifikacii olejov v podstate naozaj vyjadruje teplotnu odolnost oleja. Niektori vyrobcovia to aj priamo takto uvadzaju v specifikaciach ...a samozrejme vyjadruje aj jeho viskozitu. Olejova sustava sa spravidla dimenzuje na urcity prietok a tlak oleja pri danej viskozite a spektrum prevadzkovej teploty. Kinematicka viskozita ma byt okolo +-10m2/s co je cca SAE30. Pri vyssich teplotach (nad 110C) uz SAE 30 so svojou viskozitou nestiha a treba davat olej hustejsi 40-50-60. Cize ak z nejakeho dovodu motor pracuje v hornom spektre prevadzkovej teploty (co este raz podotykam nemusi byt sposobene iba podnebim) tak sa treba minimalne zamysliet ci tam nedat olej s vyssim SAE cislom. |
napriklad Mobile: |
MaAT. Moja motorka mera teplotu oleja. Predpokladam, ze teplomer bude niekde v olejovej vani, alebo pri cerpadle. Olej na valci, ktory stiera piest, moze byt aj o dost teplejsi. Hodnoty zo snimaca lietaju, podla teploty okolia, podkladu pod kolesami a vykrutenia zapastia cca od 80 do 110 stupnov C. Ale podotykam, ze mam vymennik voda/olej. Kto taky vymennik nema, tak moze mat olej aj teplejsi alebo chladnejsi, ked vanu obteka vzduch. |
Re: cruelbody: ja tomu rozumiem tak, ze to letne cislo je dolezite hlavne podla toho ako pracuje motor a ako ho dokazes pri jeho prevadzke zahriat. ak mas zavodny motor, ktory pracuje pri vyssich teplotach, tak potrebujes to druhe cislo vyssie. ale pre bezne auta motorky na druhej strane to ma trosku aj suvis v akych klimatickych podmienkach ho pouzivas, pretoze, ak budes jazdit v 40-50 stupnovych horucavach, tak olej neschladis rovnako ako ked budes jazdit pri 15 stupnoch, preto pri 40-50 stupnoch by sa mohol pouzit aj olej s vyssim cislom. Upravené 2 krát. Naposledy upravil KAJL (08.04.2021 11:18) |
Ak sme pri prevadzkovej teplote motora tak ta je riadena termostatom. |
este nejake experimentalne merania, keby chcel niekto studovat... |
Priemerné prevádzkové hodnoty motorky alebo auta (mimo špeciálov a súťažných) sa pohybujú niekde okolo 60 -80% odolnosti motorov a tým pádom aj olejov. |
s takou prevádzkou (časté studené štarty, krátke jazdy) je pre nich otázka oleja možno ešte dôležitejšia ako pre klasického mototuristu, ktorému ide motorka celý deň. |
Re: egres2: |
MaAT to co pises podla teba plati univerzalne alebo si myslis ze je rozdiel medzi klasickymi vodnikmi a motorkami chladenymi olej/vzduch. |
OKOzMI: |
Máme novú tému? |
Re: raptor: som uz raz taky...ale ber to v dobrom...proste rad pokecam |
Re: tryskac: tento obrazok je strasna zbran... v rukach dajakeho posahanca co si zacne sam ordinovat oleje jak keby piekol risky |
Re: tryskac: presne tak...budme slusni a pokecame zas.... Ja uz tuto komunitu troska poznam a ked clovek vyslovi nieco co je proti vacsinovemu zazitemu nazoru spusti sa lavina ale to sa da cakat |
Re: KAJL: ja som uvadzal priklad ze podnebie mi neovplyvnuje teplotu oleja na svojom aute kde pri rozsahu teplot 50 stupnov som nezbadal ziadnu zmenu teploty oleja...ale to tu nikto neakceptoval... |
Re: MaAT: noo tak to vnimam ja ..ako rozsah prevadzkovych teplot motora nie teplot vzduchu |
Re: cruelbody: ja viem co si tvrdil a to aj clanok v mojom odkaze naznacoval. |
Re: KAJL: ja som neveril tomuto grafu,ci diagramu co je tam ,ten cerveno modry,pretoze je strasne zavadzajuci Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (08.04.2021 17:45) |
Re: cruelbody: To suhlasim, ze ten graf je matuci. |
Re: cruelbody: keby si si pozrel ten odkaz čo som Ti dal, tak si by prišiel na to, že olejová sústava motora v aute má čerpadlo s premenlivým riadeným prietokom a tlakom. Okrem toho je tam termostat možno aj elektronicky ovládaný podľa zaťaženia. Teda toto všetko platí za predpokladu, že embéčka má motor v rovnakej výbave ako adolf. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (08.04.2021 18:44) |
Re: tryskac: priznam sa nevedel som reagovat na vsetkych hore na zeleny dvor sa mi teplota stale zvysuje......otazka je ci to nieje tym ze motor vtedy este neni celkom zohriaty kedze byvam blizko.... |
Aj tak sa kazdy motor prehrieva vacsinou na volnobehu, alebo pri trmácani sa niekde v horach, alebo zapche. A je aj trosku jedno ci ma 60 koni, alebo 160. |
Re: duggo: Zbytočnému prehrievaniu som sa vždy snažil zabrániť nakoľko na volnobehu olej nemá taký tlak ako ma pri jazde. A studený olej s nízkym tlakom znamená slabšie mazanie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (09.04.2021 15:37) |
Trochu sa vonku oteplilo a dalsia pravidelna tema o olejoch zaspava. |
Re: janoval: |
Re: cruelbody: Ale o jari/jeseni a lete predsa rec nie je. Aj v tvojom pripade obidva oleje maju dostatocny rozsah aby ta motorka vedela fungovat v nasom tzv. miernom podnebi cely rok. Ta 10w40 ma sice vacsi rozsah smerom k vyssim teplotam, ale zas je to nieco za nieco. Tie vlastnosti si ten olej udrzi kratsie. Kym nebude prehriaty, bude to za cenu mierne vyssej spotreby. Ten 10w40 olej je zrejme aj drahsi ako 10w30. Rozdiel zrejme ani nepostrehnes pri tvojej prevadzke. Mozno keby si v lete furt niekde pri 35 stupnoch v kolonach po meste chodil alebo chodil s moto niekde na prazdnu plochu stunty robit kde na 1tke tocis dokola velke otacky pri malych rychlostach. A on to radit nemusi, radia to vyrobcovia... Upravené 2 krát. Naposledy upravil w4tch0 (10.04.2021 13:48) |
Re: cruelbody: |
Cize ty nas tu tyzden presviedcas, ze teplota okolia nema vplyv na vyber oleja. |
Re: cruelbody: bud máš problem s pochopenim čítaneho textu alebo s chapanim vobec,a podla dĺžky vlákna značny! |
komu niet rady, tomu niet pomoci |
Nebavi ma dookola stale opakovat co tvrdim..ked som to povedal uz x krat....verte si comu chcete,lejte si olej aky chcete..lejte si olej podla teploty okolia..kludne motul shel fritol vsetci traja...len tie somariny nikomu neradte.... |
ja len ked sa tu zatula nejaky clovek co tu nebol aby okrem ironie a bezargumentacnych podjebov nasiel aj podstatu sporu.. |
cruelbody, bohuzial si to vobec nepochopil |
este to zije dalej? ja teda hlasujem za soc. experiment |
Re: cruelbody: Ty Matovč! |
Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 5108 | Včera: 244375