Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Výmena oleja - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVýmena oleja - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Olej.

23.09.2020 23:11

Re: Výmena oleja

Skalaaa
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

Nemenil by som, ak sa predsa rozhodneš vymeniť tak nie po zime, ale pred


23.09.2020 15:32

Re: Výmena oleja

Shimmeron
 Geriatrik 

Ikona

ehm, pre moju moto, 6k km je interval, alebo kazdy rok
vzdy menim 1 rocne lebo za rok ani 6k nedam
ale ci menit pred zimou ci pocas ci na jar? ja jazdim do prace na moto pokial nieje lad na ceste, cize naozaj odstavena stoji mozno mesiac v kuse, co podla mna nieje dlhodoba odstavka vozidla, ci? takze menim proste volakedy zaciatkom jari, ked ten mesiac stoji...

ale uz mi bolo povedane servisakom k autu napriklad kde najazdim este menej za rok ako na motorke, ze ten olej tam mam nechat aj 2 roky, co ale nerobim aj tak menim 1 rocne :-P


22.09.2020 23:09

Re: Výmena oleja

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: KAJL:
Lenze do kosacky, davas pravdepodobne olej SA30, alebo v lepsom pripade 15W50 so specifikaciou agro, alebo military.
Tieto oleje obsahovali kedysi PCB, rovnako ako transformatorove, kondenzatorove oleje, alebo oleje pre vojenske pouzitie, dlhodobe skladovanie, naplnene v strojoch.
Dnes aj tie jednosezonne oleje, pre elektrocentraly, kosacky a ine, obsahuju stabilizatory, pre dlhodobe naplnenie, sice niesu tak kvalitne, ako kedysi PCB, ale minimalne ricin obsahuju urcite.

Su to oleje, ktore splnaju len najzakladnejsie parametre, jeden z nich, je dlhodobe naplnenie v strojoch.
API SJ-CF.
Niektore traktory a elektrocentraly chladene vodou, maju dnes uz pre motor specifikaciu aj API SL-CF

Je to takmer neuveritelne, ale je to tak.
Stare specifikacie olejov, pocitali z dlhodobou odstavkou, vatsinou mali ale relativne kratky motohodinovy interval vymeny. Castokrat ani nie 30mth, niektore pri vyssom objeme oleja v motore 50mth.
To pri beznej elektrocentrale, vzduchom chladeneho motora z rozvodmi SV, je asi 40 ltr. spotrebovaneho paliva.
Pri vatsom motore, z rozvodm retazovym, je to este menej.
U kosacky je to asi 20 litrov paliva.
Motory SV nemali velke naroky na mazanie, ale ani vykon.
Spociva to v ich konstrukcii.



22.09.2020 22:10

Re: Výmena oleja

KAJL
 Kávičkár 

nie som specialista, olej menim raz rocne a vacsinou v jeseni/zime, ked mam po sezone, aby som na jar sadol a vozil sa. ked som malo jazdil, tak som ho vymenil raz za dva roky, nie som ziadny strelec, motorka ide 80 percent casu na 40 percent svojho potencialu.
PS. kosacku mam 10 rokov, kosim kazdy tyzden ca. hodinu a za ten cas som olej menil 3x a nic sa nedeje, skor sa mi na nej lamu zliatiny unavou, ale motor chyta na supu a slape jak hodiny, cize z toho mi vypliva, ze niektore veci sa precenuju, v kosacke nekontrolujem ani jeho hladinu :-O . Takze olej menit podla manualu s prihliadnutim na zataz, ale riesit ci v lete na jar, zime, pri splne alebo na Luciu presne o polnoci je, podla mna, zbytocne.


22.09.2020 21:56

Re: Výmena oleja

SteweTT
 Turista 

Ikona

Re: Merlin00: Plnohodnotná odpoveď s ktorou súhlasím [dobre]


22.09.2020 21:42

Re: Výmena oleja

dany01
 Kávičkár 

riesis malichernost, ide Ti tam max cca 2,5-3 litre oleja (mam 600 vku a mam 2,7 l), čo pri cene 5e /l + filter cca 5 e je investícia za 20 e.
ja mam ešte menej ako ty ,možno 1500 km - ešte pár km urobím, potom natankovanie do plna 100 benzínom, nejaké povozenie po okoli.
ale vymením ten olej, aj filter. mením olej pred zimou v kosačke, kompresore, v motorke , v lodnom motore. len tomu prospejem.


22.09.2020 18:38

Re: Výmena oleja

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Moja rada je, ze ak motor motocykla, ma spolocnu napln, pre spojku a prevodovku, manual pise, ze menit olej po 10k km, alebo raz rocne, motor v zime odpociva, je lepsie vymenit olej pred odstavkou zimnou a aj filter olejovy.
Usady ktore su v motore so spolocnou naplnou prevodovky a spojky, niesu len karbonove usady, ale aj spina z opotrebenej spojky a tieto usady, sa v dlhsej odstavke usadia a ulepia v spodnej casti olejovej vane.
V principe to az tak nevadi, v podstate to nieje az tak hrozne abrazivum, ale na jar, ked sa motorka prebudza z odstavky, po nastartovani motora, presd trebars vymenou oleja, sa cast usad uz nerozpusti a po vymene oleja skor ano a zase chvilku trva, nez precerpanim olejovej sustavy, sa to dostane do filtra.
Po letnej sezone, este po pravidelnom jazdeni, usady niesu ulepene a usadene v olejovej vani, po zahriati motora, ked sa vypusti olej, na jesen, vymeni sa filter, naleje novy olej, sa nicomu neublizi, pretoze sa velka cast usad vyleje a motor ostava cisty.
rovnako novy olej, nedegraduje tak intenzivne a nevytvara lepive usady, ktore su z priesaku kruzkami z paliva, pri studenych startoch.

U motorov, ktore maju oddelenu prevodovku zo zvlast naplnou prevodoveho oleja, nieje toto az tak kriticke.
Ale ak olej, sa pouziva nielen ako mazivo, ale aj ako chladivo motora v zdvojenej sustave cerpanej zvlast cepradlom do filtra na mazanie a zvlast cerpadlom, pre chladenie motora, je podla mna, tiez lepsie olej menit na konci sezony, lebo ak nie mazacia sustava, tak chladiaca sustava olejova, najma chladic a termostat olejoveho chladenia, sa rad upchava nizkotepelnymi usadami.

Usady v oleji motorovom, su rozneho typu.
Nielen vysokoteplotne, ale aj nizkoteplotne.
Moderne oleje sice vedia potlacat tvorbu tzchto usad, ale maloktore oleje, najma celkom urcite nie motorove oleje pre motocykle, pre spolocne naplne prevodovkz, motora a spojky, niesu urcene pre dlhodobe odstavky vozidla z naplnou oleja v motore.
Znie to mozno smiesne, ale aditiva, ktore potlacaju degradaciu oleja,pri dlhdobej odstavke, alebo uskladneni oleja, su skor minulostou, ako sucasnostou.
Kedysi to bolo bezne, dnes jedine pre ucely leteckej a mozno vojenskej techniky.
Staci si uvedomit, ze ani paliva, ako pohonne hmoty, niesu urcene pre dlhodobe skladovanie, najma nie tie, ktore sa tankuju na vydajnych stojanoch benzinovych cerpadiel, pre motorove vozidla.
..................
A este jednu poznamku, aby ste mali o com hutat, ak mate chut.
Oxidacna stabilita oleja, je jeden z dolezitych paramewtrov oleja motoroveho.
Ale v priamom protiklade z pouzitim v motoroch, ktore pouzivaju katalyzator.
Je uplne jedno ci riadeny, neriadeny, ci je do dieselovy motor, alebo benzinovy, ci je motor benzinovy z karburatorom a katom, alebo je je striekacka.
Cim vyssia je oxidacna stabilita a cim lepsie su prisady, potlacajuce oxidaciu oleja, tym vatsia je zataz pre katalyzator. V podstate stare typy olejov, umoznujuce dlhodobe odstavky vozidla, su vcelku rychla smrt pre katalyzator, kde vznikaju nespalitelne usady.
To iste plati o aditivach, ktore zmensuju trenie.
Rovnako oleje pre moderne auta, ktore pouzivaju recirkulaciu vyfukovych splodin, alebo turbomotory, ktore okrem preplnovania, maju recirkulaciu a riadeny katalyzator, nedaj boh aj DPF filter, maju celkom ine vlastnosti, ako oleje, ktore boli urcene pre starsie vozidla a pocitalo sa z dlhsou odstavkou, alebo kratkou neintenzivnou sezonnou cinnostou {napr. polnohospodarske stroje}

Preto si ja osobne myslim, ze dnesne oleje, je lepsie menit radsej pred odstavkou, ako po dlhodobej odstavke.
Oleje v motore totiz degraduju po kratkodobej zatazi a cinnosti rychlejsie, ako cerstvo naplnene, najma tie moderne oleje.
Je to moj sukromny nazor, nemusi sa to tykat prave oleja, co ma ten ci onen naplneny v motore.

Su motory, ktore nemaju ziaden olejovy filter, len sitko na hrube necistoty, napr. japonske skutre malej a strednej kubatury, sa vobec neseru z filtraciou, dolezita je len pravidelna {casta} vymena, vyliatim oleja a novou naplnou.




22.09.2020 11:24

Re: Výmena oleja

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

V profile si mal wr250f...

V fz6 to kludne nechaj aj buduci rok. Len skrat interval.


22.09.2020 10:36

Re: Výmena oleja

carlos323
 Kávičkár 

Ikona

Motorka je Fazer fz6 600kaRe: janoval:


22.09.2020 10:26

Re: Výmena oleja

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

motorkovanie stojí ročne tisice €..olej stojí asi 50€..chceš mať pokoj na duši a kludny spanok, vymeň olej..motorke určite novým olejom neublížiš..ja menim každých 5K km, ale aj jej dávam napiť celkom..


22.09.2020 10:25

Re: Výmena oleja

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

3000km po ceste, ci v terene?

Ide tam 1,3 litra oleja. 7 deci ti zvysilo od minulej vymeny. Cize staci ti kupit liter. To mas 15eur + filter 5e. Ja by som tych 20e obetoval uz len pre dobry pocit.

Ked v zime nejazdis, tak vymen pred zimou. Ked jazdis aj v zime, tak vymen po roku, alebo ako predpisuje vyrobca.


22.09.2020 10:14

Výmena oleja

carlos323
 Kávičkár 

Ikona

Ahojte na jar som vymenil olej doteraz som nabehal 3000km manuál píše výmena po 10000km.Na mierke je olej čistý.Mám na jar dať nový,alebo sa nič také cez zimu tomu oleju nestane a jazdiť ešte budúcu sezónu? Ďakujem



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 7889 | Včera: 243491