Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

turista / športový turista rada pri kúpe (Strom L1, Strom L2, Versys...) - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuturista / športový turista rada pri kúpe (Strom L1, Strom L2, Versys...) - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

28.08.2019 14:10

Re: turista / športový turista rada pri kúpe (Strom L1, Strom L2, Versys...)

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Triumph Tiger


28.08.2019 14:08

Re: turista / športový turista rada pri kúpe (Strom L1, Strom L2, Versys...)

MartinBee
 Turista 

Ikona

Re: Vratak: cakal som ze mi bude najviac doporucovane TDM ale nie, nepaci, uz dost "hebedo" Varadero toboz s mojimi proporciami :D Versys zvazujem len neviem ci to neni len a len na cestu a aka je spolahlivost

Re: tonoaaa: utopia do 20000km nie je, je vela ludi co nema kedy jazdit a kupili si moto na par vyletov a sem tam sa prevezu okolo domu... zvlast v zahranici kde neriesia ze im stoji 10tisic v garazi... utopia to je skor na slovensku podla mna a preto som sa rozhodol pre dovoz, co pozeram vstromy tak je ich dost pod 20000 ci uz L1 alebo L2
na ten Tracer 900 si musim aj tak nechat zajst chut podobne ako to SMTcko

je mi jasne ze stav motorky sa odvija od starostlivosti a moze byt zhumplovana viac moto s nizsim najazdom, akurat pri mensom nabehu starsej motorky treba urcite mensi servis ako pri vacsom - uz zacinaju investicie - stav spojky, lozisk, gufera, tlmice, rozvody... vsetko od pouzivania ale aj najazdu, pri 15000km to takmer s istotou netreba riesit max retazovku a gumy... a tiez ak to uz niekto daval garazmajstrovi po zaruke (cest tym poctivym co este su) a toto s motorkou z Nemecka myslim riesit povacsine netreba


Re: jose46: ta CBF1000 vyzera fajn akurat ze uz ma cez 240kg a je to taky kriznik, a asi by som sa aj kdesi na sotoline bal tych vyfukovych zvodov


stale mi to teda asi vychadza na toho Stroma a bokom pokukujem po Versysovi,, uskromnit sa za cenu spolahlivosti a ked tak potom kupit cosi ostrejsie po 2-3 rokoch, akurat neviem ci sa oplati oproti L1+ABS priplatit cca 1000-1200e za L2


28.08.2019 7:44

Re: turista / športový turista rada pri kúpe (Strom L1, Strom L2, Versys...)

jose46
 Turista 

Re: MartinBee: V tvojom cenovom limite je aj novšia Honda CBF1000 ročníky okolo 2010,2011, 79kw a má aj nastaviteľné sedlo, ABS, na bazoši sú okolo 5000€, nepozeraj v prvom rade km, ale stav moto, sú to moto na cestovanie. Čo sa týka hmotnosti je to len o zvyku, po týždni jazdenia hmotnosť riešiť nebudeš.


28.08.2019 6:31

Re: turista / športový turista rada pri kúpe (Strom L1, Strom L2, Versys...)

tonoaaa
 Kávičkár 

Re: MartinBee: fazera som mal. 400km denne bolo v pohode, ale vymenil som riaditka za otvorenejsie. 20 000km jazdenka za 5000 s turistickym zameranim je utopia. Ja sam predavam SMT, nejazdim na tom skoro vobec a ma cez 30 000km, pricom to je uz novsi model. cenu som prestrelil, ale aj s tym, ze by som mozno aj prijal aby sa nepredalo >:-) .
Ano litrovi turisti su mastodontnejsi, ale vsetko to je len o tvojom pocite, co pre teba znamena sportova jazda a ako by ta to pri nej limitovalo. Popravde sa mi tiez nepacia tie obludy typu velke gs, strom, varadero. Fazer bola super motorka a SMT pohodlim konkuruje tym obludnejsim pri zachovani mensej hmotnosti. Tracer je fajn, ale mne prisiel strasne nestabilny a prakticky pridat na chvilku v zakrutach R1tky trchu nad limit bolo pomaly nemyslitelne. Asi tym, ze vzali nahac a bezakehokolvek spekulovania nasadili vacsie riaditka s podstavcami a zvysili posed a zhorsili aerodynamiku oplastovanim.


27.08.2019 23:45

Re: turista / športový turista rada pri kúpe (Strom L1, Strom L2, Versys...)

Vratak
 Turista 

Ikona

Yamaha TDM 900 , Varadero 1000 , Kawa Versys sa ti nepáčia slusne moto.


27.08.2019 23:19

Re: turista / športový turista rada pri kúpe (Strom L1, Strom L2, Versys...)

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Velke gs s takym rozpoctm bude zas len dalsi lenoch.

Skus sa zamysliet nad svojou poziadavkou do 20tisic km. Kto by uz len predaval takmer novu moto za 5 litrov? Bud ma nejaku vyrobnu vadu, alebo bude polepena po kvalitnej buracke.

Ide jesen. A ked si pozries ceny jazdeniek do 20k km a ceny akciovych nejazdenych motoriek, ktore sa za chvilu zacnu vypredavat. Tak nema zmysel riesit jazdenku.




27.08.2019 22:58

Re: turista / športový turista rada pri kúpe (Strom L1, Strom L2, Versys...)

MartinBee
 Turista 

Ikona

Re: tonoaaa: ta 990 SMT vyzerá super, aj som očkom pokukoval po 990tke síce adventure ale v dobrom stave nájsť a s rozpočtom 5000€ nonsense, ti turisti 1000ccm+ mi prídu už moc hebedá, Fazer som zavrhol kvôli posedu inak výkonovo viem že by bol až až, niečo okolo 70kW by bol asi ideál, ten Tracer má ešte ako tak široké riadítka a vzpriamený posed


27.08.2019 21:39

Re: turista / športový turista rada pri kúpe (Strom L1, Strom L2, Versys...)

tonoaaa
 Kávičkár 

Re: MartinBee: ked mas rad sportovu jazdu a male gs ti uz prislo slabe, tak cokolvek z vymenovanych motoriek mimo tracera 900 ti pride dostatocne silne len velmi kratku dobu. Kazda ide slusne, s kazdou sa da velmi dobre zabavit, ale oproti malemu gs to skratka nebude az taky skok. Ked strom tak litrovy, pripadne na standardne EU cestovanie po asfaltkach kludne aj fazera 600vku. To pri sportovej jazde leti absolutne inak ako maly strom. Pripadne sa poobzeraj po KTM SMT.


27.08.2019 20:24

Re: turista / športový turista rada pri kúpe (Strom L1, Strom L2, Versys...)

MartinBee
 Turista 

Ikona

Re: Merlin00: ďakujem za názor :-) no ta 650tka mala 37kW takže žiadna vražda - akurát na začiatok do premávky pre niekoho koho svrbí ruka... , do 100vky to celkom ako-tak šlo lebo to malo 194kg s náplňami aj spoľahlivé ale chcelo by to čosi živšie zábavnejšie, ak 1000ku tak by som Afriku novú bral ale to je tiež cenovo inde

práveže na BMW netrvám a radšej by som niečo iné (Japonca - Suzuki, Yamaha, Kawasaki), aj keď to bola dobrá moto, už tie novšie sú robené kade kde v číne a to čo zato pýtajú.... za jazdené 800GS v slušnom stave mám úplne inú moto aj keď nevravím že tá 800vka je zlá alebo sa mi nepáči

tá aprilia je už dosť mastodont - ťažká a bojím sa toho že je talianka - servis (diely) + spoľahlivosť, veľké GSko ma zatiaľ vôbec neoslovuje


27.08.2019 19:55

Re: turista / športový turista rada pri kúpe (Strom L1, Strom L2, Versys...)

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ak si zacal z BMW, tazko budes, ak ta tvoja 650tka nebola uplna vrazda, hladat v inych vodach, ako u modrych vrtuli.
Nebal by som sa poradit ti vatsie GSo 800vku..
Ale si v inej cenovej hladine.
Taka aprlia caponord, ale aj tak nakoniec skoncis u velkeho GSa.


27.08.2019 18:58

turista / športový turista rada pri kúpe (Strom L1, Strom L2, Versys...)

MartinBee
 Turista 

Ikona

Zdravím vo spolok,
po prečítaní rôznych, prevažne starších diskusií som sa rozhodol založiť túto tému.

Minulý rok som sa rozhodol prejsť z terénu na cestu a kúpil som malé GSko 650 1 valec s Rotaxom či ma to bude baviť - a baví, moto výborná na začiatok s ABSkom, váha prijateľná keďže som prešiel z 95kg na 195kg ale výkon nejako začal chýbať keď som si začal užívať zákruty prípadne pri predbiehaní od 100-110

gsko som predal a chcem na jeseň kúpiť niečo silnejšie, spoľahlivé, dostatočne zábavné a univerzálne

v rámci toho čo som si určil ako strop (5100 dukátov už aj s prihlásením a normálnou výbavou) mi vychádza malý STROM, prípadne rozmýšľam nad Versysom, Transalpa som zavrhol kvôli 5 rýchlostiam a 44kW pri 225kg čo by som si od malého GSka nepomohol

keď pozerám inzeráty tak niečo s malými kilometrami (hľadám pod 20000km) a normálnou výbavou tak budem musieť zrejme doviesť v požadovanej cene niečo z DE/PL

Ak by som nemal strop rozmýšľam nad Tracerom 900, Tenere 700, KTM 790 Adventure no € nepustia :-)))

viem že je milión diskusií o STROMoch, chcem sa opýtať na reálny rozdiel 2007-2011 s ABS L1 vs 2012-2016 L2 - viem že novšia je o čosi ľahšia čo je veľká výhoda pre mňa a má lepší záťah už v strednom pásme, ide mi o rozdiely v spoľahlivosti, podvozok, jazdné vlastnosti... či sa oplatí priplatiť za L2

na malom GSku som pojazdil SR a bol raz v Rumunsku, na novej moto plánujem viac krát alpy ale aj balkán, Poľsko ale aj 150-300km výlety okolo komína.... jazdiť budem solo s topcasom plus rolka a tankvak max

viem že tu boli názory že strom je nudný, previezol som sa kúsok na L1 a oprti GSku to bolo živšie, neviem ale či zas nebudem špekulovať o rok/dva že chcem čosi iné silnejšie zábavnejšie, zákruty aj Šturec som si užíval na malom GSku pokiaľ pustilo a nechytil som stojan alebo stupačku takže si chcem užiť aj trochu športovejšiu jazdu (samozrejme každý pod tým myslí niečo iné) terén plánujem jazdiť minimálne - tam kde to je nutné prejsť nejakú šotolinu a pod v bosne/albánsku... celkovo ma terén baví s ľahkou moto, nie s 220+ kilovým nabaleným hovadom :-P

1.vie mi niekto ideálne z osobnej skúsenosti poradiť či sa oplatí priplatiť za L2 oproti L1? určite chcem verziu s ABS?
2. máte nejaký iný návrh vhodnej, nie nudnej a spoľahlivej moto? (mám 173cm, L1 Strom 820mm akurát na necelých chodidlách oboma nohami, ideálne čím ľahšiu)
3. viem že o dovoze sa toho veľa popísalo, keď neberiem do úvahy cestu, koľko cca vychádza dovoz z EU? 250€? (prihlásenie bez poistky, KO, STK, preklady...)
4. vedel by mi niekto prosím poslať dvojjazyčnú kúpno-predajnú zmluvu? (2 stĺpce každý v inom jazyku DE-SK, PL-SK)

vďaka


Dôvod úpravy: prehľadnosť

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MartinBee (27.08.2019 19:01)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 156799 | Včera: 142298