Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hladam pomoc s monstrom 1000 r.v. 2003,najazdene cca 30000 km, z nicoho nic nechcel nastartovat, nakoniec chytil, ale len na jeden valec (zadny vertikalny) . Na prednom valci ani jedna zo sviecok nedava iskru, tak som predpokladal, ze bude problem s cievkou zapalovania, navzajom som ich vymenil a opat zapaloval len zadny valec, takze cievky su v poriadku. |
Určite je na zadnej strane zapaľovacej cievky po zapnutí kľúčika kostra? Pretože zatiaľ vždy som videl opak - teda 12V. Treba merať na tom kábli pri pokuse o štart. Inak Obidva hnedo-biele by mali byť ten istý kábel (tam by som v prvom rade hľadal chybu). Bohužiaľ ale musím aj napísať, že akonáhle vidím IAW, tak je mi jasné, že tá jednotka = problém. Problémy mala hlavne s ovládaním zapaľovacích cievok (dúfam, že to nie je Tvoj problém). |
+1 pre to, co napisal quickmick, zapalovanie obvykle spaja kostru na primare cievky, ktora je cez spinacku napojena na baterku. treba osciloskopom pomerat, ako velmi pada na portoch CDI napatie (dla pinoutu sa bude merat medzi vystupom na cievku a kostrou). pri stojacom motore by tam malo byt cca napatie baterie - straty po vedeni, pri pokuse o startovanie to napatie padne skoro k nule, ak bude na valci, ktory nepali toto napatie vyrazne vyssie ako na druhom, ktory este pali, je v haji koncovy spinaci tranzistor v RJ. Upravené 1 krát. Naposledy upravil ventYl (26.07.2015 9:21) |
Re: ventYl: Tu býva napájanie zapaľovania vedené cez relé, ktoré je ovládané riadiacou jednotkou. Preto len po zapnutí zapaľovania tam po dobe dlhšej ako 2-3 sec. od zapnutia zapaľovania nemusí nájsť napätie 12V. Jedine ako to overí je buď mať napichnutý rýchly voltmeter a zapnúť zapaľovanie alebo štart a sledovať napätie. Všetko nad 8V pri štarte je super. |
Dakujem za odpovede, Upravené 1 krát. Naposledy upravil elektron (27.07.2015 19:26) |
Re: elektron: No budeš musieť rozobrať kabeláž a pohľadať, kde je kábel zlý, pretože to vôbec nemusí byť práve v spoji. A prečo rozobrať a nájsť ako len nahradiť? Preto, lebo na mieste prerušenia môžu byť teoreticky poškodené ďalšie káble. Iba nahradením bez nájdenia prerušenia by sa Ti mohlo teoreticky stať, že moto zhasne niekde na ceste (preruší sa iný kábel) a ešte len potom budeš mať hlavu v smútku. Takže makať, hľadať. Rozoberaj od cievky a pomaly hľadaj, kde je problém. Inak sa to nedá. A ešte raz - kebyže tam ide kostra, tak už Ti to dávno ide, pretože si písal, že si skusmo kábel ukostril. Určite tam ide 12V, cez relé sa kostra spína výnimočne (skoro vôbec). |
Re: quickmick: Re: quickmick: Upravené 1 krát. Naposledy upravil elektron (27.07.2015 21:33) |
pocuj, ak hovoris, ze na jednom konci toho isteho vodica je kabel inej hrubky ako na opacnom konci (tak som to pochopil z toho, co pises), to podla mna smrdi navstevou kutyila s.r.o. podla mna uz niekto s tym kablom nejaku vylomeninu robil, alebo sa mu niekde prepalil a urobil prve, co mohol, zohnal nejaky kabel a povodny kabel nadpojil. rozober to a zisti, preco je na jednom konci iny kabel ako na druhom. ak na tomto spoji najdes nejaky pofiderny kontakt, tak ako ti radil quickmick, ale ja by som siel este viac do extremu a rozobral by som celu kriticku sekciu kablovacky (t.j. motor a minimalne hlavne osvetlenie), ci tam nie su niekde nejake pofiderne spoje. to, ze motorka skape, alebo prestane svietit na ceste zamrzi, ale ked skrz iskru odpalis CDI, alebo ti na neistenom okruhu startera zacne horiet izolacia, to bude teprv pruser. |
Re: ventYl: To, že pri relé je hrubší kábel ako pri cievkach je asi preto, že ním bude tiecť dvojnásobný prúd ako k samotným cievkam (príklad - každá cievka má saturačný prúd 5A, tzn po ich spojení v nejakom bode musí už jedným káblom tiecť 10A). Ale aby toho nebolo dosť, rovnaký kábel by mal napájať aj vstreky - teda dúfam z uvedeného, že je to striekačka. Preto pri zapnutom zapaľovaní je tam 12V len na chvíľku. Nemyslím, že by niekto zohnal zrovna hnedo-biely kábel a tak opravoval kabeláž, väčšinou je rád, že zoženie nejaký vhodný kábel. Ale možno sa mýlim |
no toto sa ale zvykne riesit obvykle tym, ze sa tahaju kable dvojmo rovno z rele, nie? potiahnut o meter viac kabla je mensi problem, ako na nom vytvarat dalsi spoj (zvlast ak ten spoj len tak visi v lufte a kabel je silovy). |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 133572 | Včera: 151862