Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Ako vyrobit merac podtlaku na synchronizaciu karburatora? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuAko vyrobit merac podtlaku na synchronizaciu karburatora? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

| 1 2 | Nasledujúce

02.12.2014 18:59

Re: Ako vyrobit merac podtlaku na synchronizaciu karburatora?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

"Ak zameníš podtlak v smerodajnom karbesu, bez pristroja ich už na správnu hodnotu nenastavíš, len zosuladiš..."

Len taka kontrolna otazka. Co sa stane ked znizis podtlak za skrtiacou klapkou?


06.12.2014 11:47

Re: Ako vyrobit merac podtlaku na synchronizaciu karburatora?

juloMZ
 Turista 

Ikona

Pozri si cele ale pre istotu aspon 6:28.
Original hodnota je nastavena na prvom karburátore na 22 cmHg. Ak ma pamäť neklame je to pomer vzduchu a benzínu nasávaneho podtlakom, pre najoptimalnejší priebeh výkonu. Alebo nie ?

Video: www.youtube.com/watch?v=SK3pL8vfBPM


06.12.2014 13:15

Re: Ako vyrobit merac podtlaku na synchronizaciu karburatora?

škoda že ničomu nerozumiem, asi by som sa z toho dost dozvedel, vyzerá to byť informatívne videjko.
takto len tak jedno slovo za minútu rozmumiem:
"Níni hašiumo karburetáuas pakjúmo kijuňio-des."
:-D


06.12.2014 22:53

Re: Ako vyrobit merac podtlaku na synchronizaciu karburatora?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Julo: keby si tomu naozaj rozumel, tak tvoja odpoved by mala dve slova a nie 10 minutove video, ktore sa mi naozaj na mobile pozerat nechce.

Btw: pises o nejakom pomere, ale tu sa pomer benzin/vzduch neriesi.

Ani na jednoduchu otazku si mi nedokazal odpovedat.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil janoval (06.12.2014 22:58)


07.12.2014 9:43

Re: Ako vyrobit merac podtlaku na synchronizaciu karburatora?

barlac
 Jogurťák 

janoval preco nam to nevysvetlis ty? :-} dokonca pises ,ako ma vypadat odpoved ze ma mat dve slova. napis tie dve slova,aby sme sa dozvedeli viac.
niesi ty aj ten mechanik s 30rocnou praxou? :-))) :-))) :-O >:-)


07.12.2014 13:04

Re: Ako vyrobit merac podtlaku na synchronizaciu karburatora?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Barlac: Odpoved na moju otazku je, ze "zdvihnes otacky". To je cely princip sktiacej klapky. Ziaden zazrak.
Btw: nie som mechanik s 30 rocnou praxou. Ani sa nicim podobnym nezivym.


07.12.2014 22:52

Re: Ako vyrobit merac podtlaku na synchronizaciu karburatora?

Toman
 Skútrista 

Ikona

jo, to tak.... od toho je tam to srandovne kolecko na karbeci.... :-D


11.02.2016 23:02

Re: Ako vyrobit merac podtlaku na synchronizaciu karburatora?

duskosl
 Turista 

Ikona

Chlapci tu naozaj ide len o zosynchronizovanie klapiek. Vzhľadom, že nejaké uhly tu nenameriame, rieši sa to meraním podtlaku a to aj u karburátora aj striekačky. Rovnaký podtlak na všetkých válcoch má význam pri voľnobehu a pri rozjazde. Ak podtlaky nie sú rovnaké, jeden válec ťahá skôr ako druhý ... proste motorka pri rozjazde zakašle a často aj zdochne. Za jazdy, keď máš klapky naplno otvorené, už rozdiel nezbadáš.
U striekačky máš senzor polohy škrtiacich klapiek a ten potom po zosynchronizovani klapiek je dobré resetovať. Na to sú už ďalšie návody.


12.02.2016 9:34

Re: Ako vyrobit merac podtlaku na synchronizaciu karburatora?

ventYl
 Kávičkár 

No inac po cca po dvoch rokoch, co som toto chcel vyskusat som tzv. kyblovu metodu zavrhol a siel jednoduchsou cestou. Nabehol som do predajne, kde maju meraciu techniku a kupil 4 male 50mm podtlakove netlmene budiky, priamo v predajni som si dal nasekat 4 75centimetrove polotvrde hadice s vnutornym priemerom 6 mm (zalezi od velkosti natrubku na karburatoroch / klapkach) a dokupil adaptery a matice pre svorny rozoberatelny spoj. Cena an blok budik + adapter + spoj + trubka bola cca 8,30 E s DPH / valec, cize nieco malo cez 32 EUR. Zmontovane to bolo asi za 15 minut. Nasadene a spojazdnene je to za 5 minut vratane demontaze nadrze, budiky mozem mat polozene kdekolvek, kde mi nezavadzaju. Kedze to treba robit cca raz za 6000 km a stoji to okolo 20cky, tak sa cena instrumentov vrati asi v druhom roku pouzivania. Nastavovanie s budikmi ide rychlo a pohodlne, aj ked nie je tak presne, ako by boli trubicove merace, pretoze tie tak zasadne nekmitaju.

Jedine, co som potom musel riesit dodatocne bolo to, ze som do kazdej trubicky vlozil asi 20mm dlhy kusok skrutky M6 ako tlmitko, inac rucicky na budikoch strasne kmitali. Gulatina by asi bola lepsia, ale aj so skrutkami je rozptyl ruciciek podstatne mensi.

Dnes by som mozno priplatil za tlmene budiky, ale nie som si celkom isty, ze by tlmena rucicka spravila nejaky velmi vyrazny rozdiel pri tak prudkych razoch.


12.02.2016 10:21

Re: Ako vyrobit merac podtlaku na synchronizaciu karburatora?

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: ventYl: Ja mám sice len dva valce všade, ale spravil som si flaškový synchron a nemôžem si vynachváliť, pretože je to tak presné, že dokonca sa podtlaky snáď ani nedajú naštelovať exaktne rovnako, akokoľvek malilinko pootočím dištančnú skrutku, vždy mi mierne ide jedna hladina dole a druhá hore.


12.02.2016 11:18

Re: Ako vyrobit merac podtlaku na synchronizaciu karburatora?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

kazdych 6 tisic km? to je nejako priliz casto. Vsak ja so to robil len po vymene/vycisteni vzduchoveho filtra a bolo a vacsinou to ani doladzovat netrebalo, len koli dobremu pocitu som to jemne nastavil co najpresnejsie.
Ale 4valec som nikdy nemal.


12.02.2016 12:21

Re: Ako vyrobit merac podtlaku na synchronizaciu karburatora?

duskosl
 Turista 

Ikona

Každých 6tis. to určite netreba. To proste cítiš pri rozjazde, či Ti s tým šklbe alebo nie, alebo sa nedá nastaviť voľnobeh. Najprv však treba vyriešiť sviečky, vzduchový filter, skontrolovať vôle ventilov, príp. vyčistiť karburátory .... až potom podtlaky. Podtlaky je dobré skontrolovať po každom vyberaní karburátorov, lebo často dochádza k ich vzájomnému pootočeniu. Robil som už aj také rozhádzané, že mašina ledva naštartovala a išla akoby na 3 válce.

Len neodporúčam sa do toho púšťať každému. Nie všetky motorky to majú také jednoduché.
A tých 20€ za nastavenie nie je zase toľko, že si musíš zobrať hypotéku. [ciel]


13.02.2016 8:49

Re: Ako vyrobit merac podtlaku na synchronizaciu karburatora?

ventYl
 Kávičkár 

Re: Plazivec: dvojvalec este kyblovou metodou relativne ide, to tam napichnes a mas pokoj. stvorvalec znamena, ze tie kyble musis minimalne 3x prepojit.

Re: duskosl: na radovom stvorvalci 400vke to treba mat nastavene velmi presne - v podstate kazde zahrabnutie do palivoveho systemu znamena nutnost to znova pomerne presne nastavit balanc. sice sa to nedostane az do stadia, ze nejde nastavit volnobeh, ale ked to nie je dobre zosynchronizovane motor bezi ako stara hujdra. bohuzial maly motor - maly zdvih - velka citlivost na rozstelovanie.


13.02.2016 23:46

Re: Ako vyrobit merac podtlaku na synchronizaciu karburatora?

duskosl
 Turista 

Ikona

ventYl: máš pravdu. Problém môže byť aj v tom, že už ten mechanizmus, ktorým ovládaš cez lanká tú hriadeľku, ktorá hýbe škrtiacimi klapkami, môže mať už nebadateľné vôle. Napr. pod štelovacou skrutkou sa v protikuse časom urobí malá jamka, ty otočíš skrutku, ale tá si už do jamky hneď nesadne, možno po určitej dobe. Preto po naštelovaní treba párkrát pridať plyn a znovu kontrolovať. Určite to neurobíš za 5 min. Pozor u vzducháčov na prehriatie motora. A ak má niekto blbý prístup a má prehadzovať hadičky u štvorvalca, keď má niekto len 2 budíky, tak sa spáleným rukám nevyhne. Ja mám Bandita 1200 a viem o čom hovorím. Robil som aj VFR 750 aj 800 a to je pôrod.
Treba skontrolovať aj sacie hrdlá ku karburátorom, lebo tam keď si to prisáva falošný vzduch, tak to tiež dosť blbne. Stačí malá trhlinka v gume. Prídeš na to napr. keď pri naštartovanom motore rôzne zatlačíš na tie hrdlá a či sa nemenia otáčky.


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 234875 | Včera: 239996