Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
"Ak zameníš podtlak v smerodajnom karbesu, bez pristroja ich už na správnu hodnotu nenastavíš, len zosuladiš..." |
Pozri si cele ale pre istotu aspon 6:28. |
škoda že ničomu nerozumiem, asi by som sa z toho dost dozvedel, vyzerá to byť informatívne videjko. |
Julo: keby si tomu naozaj rozumel, tak tvoja odpoved by mala dve slova a nie 10 minutove video, ktore sa mi naozaj na mobile pozerat nechce. Upravené 2 krát. Naposledy upravil janoval (06.12.2014 22:58) |
janoval preco nam to nevysvetlis ty? dokonca pises ,ako ma vypadat odpoved ze ma mat dve slova. napis tie dve slova,aby sme sa dozvedeli viac. |
Barlac: Odpoved na moju otazku je, ze "zdvihnes otacky". To je cely princip sktiacej klapky. Ziaden zazrak. |
jo, to tak.... od toho je tam to srandovne kolecko na karbeci.... |
Chlapci tu naozaj ide len o zosynchronizovanie klapiek. Vzhľadom, že nejaké uhly tu nenameriame, rieši sa to meraním podtlaku a to aj u karburátora aj striekačky. Rovnaký podtlak na všetkých válcoch má význam pri voľnobehu a pri rozjazde. Ak podtlaky nie sú rovnaké, jeden válec ťahá skôr ako druhý ... proste motorka pri rozjazde zakašle a často aj zdochne. Za jazdy, keď máš klapky naplno otvorené, už rozdiel nezbadáš. |
No inac po cca po dvoch rokoch, co som toto chcel vyskusat som tzv. kyblovu metodu zavrhol a siel jednoduchsou cestou. Nabehol som do predajne, kde maju meraciu techniku a kupil 4 male 50mm podtlakove netlmene budiky, priamo v predajni som si dal nasekat 4 75centimetrove polotvrde hadice s vnutornym priemerom 6 mm (zalezi od velkosti natrubku na karburatoroch / klapkach) a dokupil adaptery a matice pre svorny rozoberatelny spoj. Cena an blok budik + adapter + spoj + trubka bola cca 8,30 E s DPH / valec, cize nieco malo cez 32 EUR. Zmontovane to bolo asi za 15 minut. Nasadene a spojazdnene je to za 5 minut vratane demontaze nadrze, budiky mozem mat polozene kdekolvek, kde mi nezavadzaju. Kedze to treba robit cca raz za 6000 km a stoji to okolo 20cky, tak sa cena instrumentov vrati asi v druhom roku pouzivania. Nastavovanie s budikmi ide rychlo a pohodlne, aj ked nie je tak presne, ako by boli trubicove merace, pretoze tie tak zasadne nekmitaju. |
Re: ventYl: Ja mám sice len dva valce všade, ale spravil som si flaškový synchron a nemôžem si vynachváliť, pretože je to tak presné, že dokonca sa podtlaky snáď ani nedajú naštelovať exaktne rovnako, akokoľvek malilinko pootočím dištančnú skrutku, vždy mi mierne ide jedna hladina dole a druhá hore. |
kazdych 6 tisic km? to je nejako priliz casto. Vsak ja so to robil len po vymene/vycisteni vzduchoveho filtra a bolo a vacsinou to ani doladzovat netrebalo, len koli dobremu pocitu som to jemne nastavil co najpresnejsie. |
Každých 6tis. to určite netreba. To proste cítiš pri rozjazde, či Ti s tým šklbe alebo nie, alebo sa nedá nastaviť voľnobeh. Najprv však treba vyriešiť sviečky, vzduchový filter, skontrolovať vôle ventilov, príp. vyčistiť karburátory .... až potom podtlaky. Podtlaky je dobré skontrolovať po každom vyberaní karburátorov, lebo často dochádza k ich vzájomnému pootočeniu. Robil som už aj také rozhádzané, že mašina ledva naštartovala a išla akoby na 3 válce. |
Re: Plazivec: dvojvalec este kyblovou metodou relativne ide, to tam napichnes a mas pokoj. stvorvalec znamena, ze tie kyble musis minimalne 3x prepojit. |
ventYl: máš pravdu. Problém môže byť aj v tom, že už ten mechanizmus, ktorým ovládaš cez lanká tú hriadeľku, ktorá hýbe škrtiacimi klapkami, môže mať už nebadateľné vôle. Napr. pod štelovacou skrutkou sa v protikuse časom urobí malá jamka, ty otočíš skrutku, ale tá si už do jamky hneď nesadne, možno po určitej dobe. Preto po naštelovaní treba párkrát pridať plyn a znovu kontrolovať. Určite to neurobíš za 5 min. Pozor u vzducháčov na prehriatie motora. A ak má niekto blbý prístup a má prehadzovať hadičky u štvorvalca, keď má niekto len 2 budíky, tak sa spáleným rukám nevyhne. Ja mám Bandita 1200 a viem o čom hovorím. Robil som aj VFR 750 aj 800 a to je pôrod. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 234875 | Včera: 239996