Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
ci veris alebo nie bude ho tam rovnako vobec hladina neklesne pretoze citas iba to co sa ti hodi ja som jasne napisal ze v mojom motore pri vymene zostava 9 dcl oleja pretoze obsah olejovej naplne mojho motora je 4,6 L a vymiena sa iba 3,7 L takze ten olej zacne iba cirkulovat nevysaje ho do motora pretoze v motore olej zostal |
Ak si po vymene oleja a filtra nenaštartova a teraz je olej medzi ryskami, tak po naštartovaní a následnej kontrole bude tesne na ryskou min. Ak nieči nevieš robiť poriadne, tak to nerob vôbec. Nie ešte radiť niekomu kto to ide robit prvý krát. Zbytočne do toho vnášaš chaos. Meň si to akochceš. Ty vieš ako je to najlepše. Máš manuál tak sa tým skús riadiť |
napisal som nieco ine ako ty ? |
ja zaujímavé ako dokaže pirates písať čo je správne a ako to robiť ,hlavne písať veeeela a pritom pár dní dozadu písal: |
samozvany odbornik tam do prazdnej vane presne podla manualu nalial presne mnozstvo oleja urcene vyrobcom motocykla a za studena sa pozrel a videl ze olej je presne v polovicke medzi ryskami |
Ty si samozvany odborník. Urcite si sa dočital, že máš po naliatí naštartovať a potom znova skontrolovať. Alebo nevieš čítať s porozumením. To že ty to nerobíš ako sa to má, neznamená že to robíš dobre. Ale to je tvoja vec. Ale nenavádzaj niekoho kto žiada o radu aby to robil rovnako nahovno ako ty. |
vypustil som ho horuci brblalo to pol hodiny pred vchodom ked sa zohriala tak som skusal kolko to da na stojane lebo som menil aj v kardane potreboval som aj ten zohriat a na ceste by som to neskusal takze 220 km /h olej som nechal vytekat do druheho dna podla Winga horuci olej lepsie vyplavuje necistoty ma sa nechat vykvapat a Wing je daleko vetsi odbornik ako vy vsetci dohromady a schvalne som sa bol pozret takze som tam dal spravne studeneho 3,7 L 10W40 Repsol Syntetico 3 deci zostali vo flasi na mierke bol za studena presne na polovicku medzi ryskami Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (17.03.2018 14:44) |
aj s filtrom mal som dat sice o deci oleja viac 3,7 ale to je zbytocne , v uzivatelskom manualy sa nepise kolko treba oleja na vymenu lebo sa prepoklada ze to kazdy da do servisu ale ja mam aj servisny manual kde je mnozstvo oleja pri vymene bez filtra s filtrom a aj ked bol motor rozobraty on je v tom motore stejne niekde liter oleja stale schovany lebo po rozobrati motora (after disassembly )sa ma davat 4,6 L Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (17.03.2018 0:52) |
vcera som vypustil olej nechal som ho vykvapat a dnes som nalial studeny presne podla manualu 3,6 L nechal stiect a studeny olej bol na mierke presne do polovicky medzi ryskami kvapaliny sa teplom roztahuju keby som ho zohrial bol by presne po hornu rysku takze ked mate studeny olej do polovicky medzi ryskami mate ho tam akurat dolievajte az vtedy ked bude studeny pri spodnej ryske a zase iba tolko aby bol do polovicky medzi ryskami nemusite zbytocne minat benzin na ohrev oleja ktory sa aj tak zohreje ovela neskor ako voda Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (16.03.2018 17:28) |
tocite o tom ze ked rano zmeram studeny olej a je ho do pol mierky tak ho je tam akurat rovnako ked sa pozre na studeny olej cez sklicko a ma ho do polovicky okienka tak ho ma dost lebo kvapaliny sa teplom roztahuju a ked mate v manualovi napisane ze mate merat teply tak to preto aby ste ho tam nemali vela pretoze vela oleja zadre motor skor ako malo oleja Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (13.03.2018 21:42) |
trucktor: Nepochopil si napísané. Píšem, že od MIN po MAX je 0,5l, nie rozdiel medzi teplým a studeným olejom |
Varan , nie nevymýšľaš si , božechráň ! |
varan- rozdiel 0.5 L ??? pri 20L možno, pridaj este nulu- 0.05L a ma to logiku |
Vždy si treba pozriet manuál. Niekde sa mierka iba zasunie a niekde sa musí zaskrutkovat. Záleží či máš olej v ráme a podobne. Niekedy je ešte spenený tak to môže skreslovať a treba počkať. |
brazel: tak ja si vymyslam Upravené 1 krát. Naposledy upravil Varan (11.03.2018 22:49) |
Tu máš , priamo od zdroja , teda BMW www.s-boxer.de/attachment.php?attachmentid=644... |
Aj mierku v aute (ktoru pred meranim utriem) mam zahadzanu, ked pri teplom motore nameriam viac oleja ako pri studenom? |
Lebo má za tepla okienko už zahádzané olejom , tak sa mu zdá , že oleja pribudlo . |
Brazel ak Ti nestačilo pre pochopenie ,ako som to napísal ja, tak Ti to Varan popísal ešte presnejšie.... |
R1150GS: za studena pol okienka, za tepla na urovni max. Rozdiel medzi min. a max. 0.5l. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Varan (11.03.2018 20:02) |
Práveže sa hladina zníži, lebo sa dostane do okruhu a rozstrieka sa. Preto ho treba nechať pár minut stiecť. Za studena sa ti môže stať, že je po min, ale po naštartovaní už množstvo nestačí a prispieva k rýchlejšiemu opotrebeniu. Neznamená to že ho hneď zadrieš, len je tam už veľká pravdepodobnost poškodenia. Záleží na konštrukcii motora. Niektoré to zvládajú lepšie iné dostanú riadne na sandál. |
Ide o to, keď máš za studena na maxime, tak za tepla tam máš oleja už veľa |
Tak ako bolo napísane. Kludne si pozri olej aj za studena aby si vedel ze ho tam máš , aj ja tak robím ale správna hladina oleja je pri zohriatom motore. Ide o to, keď máš za studena na maxime, tak za tepla tam máš oleja už veľa a sám si napísal ze to nieje dobre. Keď máš pri studenom niekoľko mm pod max je to správne, lebo zohriatim sa dostane na max. Preto dávaju pri servise cca medzi min-max , rátajú ze objem sa zväčší. Mam to odsledovane či na moto aj na autách. |
pirates: pred jazdou sa odporúča kontrolovať olej za studena skôr pre to aby si neštartoval motor bez oleja. Tak ako ti kážu skontrolovat všetky náplne a osvetlenie. Ale správne sa hladina meria tak ako píše konkrétny manuál. A väčšinou píše zohriať motor na prevádzkovú teplotu, chvíľku necháš odstáť a meriaš. Aby sa olej dostal tam kde má, zvyšok stečie a vtedy odmeriaš správnu hladinu. U nás v autoservise sa vždy dolieva po rysku max. tak ako prikazuje výrobca aj keď na novom aute je medzi max-min |
Re: pirates: to je vazne take zlozite si precitat manual a ked je odporucane kontrolovat olej teply ho proste skontrolovat po dojazdeni a nasledne ak nemas kaluz oleja pod motorkou tak spokojne jazdit dalej? |
Z manuálu ku BMW K 1600 GT: |
kazdy mechanik si bude klopkat na celo ked mu povies ze si si nepozrel olej pred nastartovanim motora bez ohladu na to co mas v manuali myslim ze pripravu na jazdu ucia v kazdej autoskole Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (11.03.2018 0:20) |
Samozvaný mechanik a knštruktér s nickom pirates |
Ved o to ide, na ttr600 by si nezmeral ani o hodku nieto ešte po týždni, stiekol by dole z nádržky so sklíčkomtak sa meria po vypnutí motora a počkať pár min. xt660 som čítal a prekladal všetky manuály azasunúť neskrutkovať čiže čo motor to spôsob odčítania hladiny |
ja mam tiez v manuali napisane ze mam nastartovat nechat chvilu povrcat potom vypnut a zase cakat az olej stece ale logicky na keru picu by som to robil ked pridem po tyzdni k motorke a vsetok olej je steceny vo vani takze presne viem kolko ho tam mam a je pravda ze sa to nezasrobovava iba sa zasune lebo srob je iba uzaver a nie mierka ale pre zasuvacky to asi neplati Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (09.03.2018 0:56) |
Re: pirates: Olej za studena?Mierka na doraz?Nenavstevuj prosimta tych mechanikov,co ti toto tvrdia. Upravené 1 krát. Naposledy upravil TAZDEVIL (06.03.2018 2:01) |
vy mate motorky od slovenskeho vyrobcu ? asi nie ze ? 100 prekladatelov = 100 roznych prekladov jedneho a toho isteho manualu mna z celeho manualu zaujima iba ktora poistka je naco kolko maju byt nafukane pneu a kolko sa dava oleja pri vymene pretoze to jedine zvycajne prekladatel nema ako dokurvit kazdy jeden mechanik vam povie ze olej sa meria za studena a s mierkou na doraz tak ako sa pneumatiky meraju a fukaju za studena tak ako sa do nadrze dvojtaktu najskor nalieva olej az potom benzin , ale vy si to robte ako chcete ved mne sa pre to motor nezadrie a ani mi nevytlaci olej semeringy teoreticky by som ani nemusel kontrolovat kolko mam oleja ved mam kontrolku mazania a pokial nesvieti tak je hladina v pohode nie ? |
Re: Skalaaa: ale co ty vies ako sa mera olej... na rexikovi sa meral tak ako pisal mlhy |
Re: pirates: napr. xt660 sa pri kontrole neskrutkujú len zasunú do rámu, čeknú a zaskrutkujú |
Ako ostatní píšu. Olej sa meria za tepla, pár minút po vypnutí motora. Keď je za studena po hornú rysku po zahriatí je o niekoľko mm vyššie. Takto som to odsledoval aj na predošlých moto- podstatne je vedieť koľko ma ísť do motora oleja podľa návodu , čo je pár mm pod max, po zohriati je na max ryske. Už sa mi stalo ze som nalial po max, povozil som sa a potom som vyťahoval olej von- možno aj 1 dcl je rozdiel medzi studeným a teplým olejom. |
Re: pirates: dakujem, idem si opravit chybu v manuale k motorke... |
Re: pirates: ako vždy si nesklamal. Ako sa kontroluje olej na moto so suchou kľukovou skriňou? Tu je výmena oleja pre RSV 1000 / 2006 Upravené 2 krát. Naposledy upravil RomanSVK (05.03.2018 5:46) |
olej musi byt horuci,???? jebe vam dobre olej sa predsa vzdy meria pred nastartovanim vozidla ked vam ho rozhadze po motore moozete cakt pol hodiny kym to postejka nazad , mierka sa vytiahne ocisti , zasuvacia mierka sa zasuva cela na doraz srobovaca mierka sa tiez musi zasrobovat na doraz mierka meria hladinu oleja ked je na doraze vytiahnes a vidis preto musi byt olej studeny a husty aby bolo vidiet kolko ho tam je Upravené 2 krát. Naposledy upravil pirates (05.03.2018 3:46) |
Na Aprilii RSV1000 je potrebné merať olej za tepla pretože za studena môže byť hladina pokojne pod minimom, tým som chcel povedať že je vždy potrebné prečítať si čo o tom hovorí výrobca v manuále pretože takúto somarinu som nečakal a nalial som priveľa oleja. |
ahojte ako je to teda s tou Yamhou TTR 600??? píšu 2,7l ale to je tak 5 cm pod sklíčko |
zdravim vsetkych,nie som ziadny expert na tieto veci ale podla mojho nazoru by sa mal olej merat pri studenom motore..po nastartovani ked sa rozprskne v motore to urcite netrva 3-4 minuty kym stecie dole a ked nie je steceny nemozes zmerat celkove mnozstvo..to je moj nazor |
Zdravim nechcem zacinat novu temu kedze sa tu rozobera olej... Pred par dnami som vymenil olej za novy a sklicko ktorym sa pozera stav oleja sa akoby zarosilo alebo nieco take... skoro cezen nevidno olej... Mate nejaku predstavu z coho to moze byt? |
Zdravim.A ako je to na Honde XR250R r.v 1993.Chcem tam vymenit komplet olej.Len teraz neviem lebo na rocniku 95 je aj spustaci šrob v kostre a na mojej je iba dole pri rychlostnej pake.Tak sa pytam ked chcem vypustit stary olej vonku kompletne staci vysrobovat srob pri rychlostke vymenit filter a naliat novy olej a to je vsetko? |
ja mam na boku sklicko....ked je olej v polovici tak je OK! |
ja popravde olej nekontrolujem, iba ked menim tak pozeram kolko este treba doliat do max. to mam nabehanych na fesande 70 000km a nikdy nebolo treba dolievat olej. |
Ymaha Fazer 600 - r.v. 2000 |
yamka: ked ti dobre startuje za studena a jazdis aj offroad, tak kludne nechaj 15w40, v horucavach do vzduchaca v terene kludne aj 15w50. |
už to tu tuším niekto písal, ale je rozdiel merať hladinu, ak je motor studený a ak je horúci....takže pozor na to! |
Čaute....chcem sa spýtať či je dobre zmeniť na Yamahe XT 600 olej z 15w40 na 10w40....doposiaľ som používal 15w40 ale pre tuto motorku je predpísaný 10w40....ak môžem zmeniť tak po vypustení starého oleja je potrebne motor prepláchnuť naftou?? vďaka |
takze ja meram olej sposobom ze nic nenahrievam. Dam moto do polohy kolmo na vozovku. Vykonam odcitanie oleja- podotykam vsetkeho oleja kedze neni rozhadzany po olejovom systeme. Hladina ma siahat ku max - nie za hranicu. a napustaci srob s mierkou sa pri merani len zasunie |
v mazacom plane pise ze olej sa meria po nastartovani..nastartujes pockas pol minutky kym sa roztecie po motore naplni sa filter vypnes a tak merias ..aj v autoservise po vymene oleja sa to tak robi.....ja som v servise do opla nalial 3 litre..na mierke mi ukazalo tesne pod hornou riskou ...potom som prestartoval motor a na mierke bolo tristvrte Upravené 2 krát. Naposledy upravil Atomix (16.05.2010 15:26) |
neviem ako vy ale podla mna by moto mala byt dost dlho odstavena lebo po nastartovani sa olej rozprskne po celkom motory a neny steceny taqze to potom neudava presnu mieru oeja v moto!! |
na mojej moto..sa olej meria ked je moto vodorovne a cca 2-3min po vypnuti motora...ma byt medzi riskami na meraci |
sranda olej sa predsa mera vzdy pred nastartovanim a tu sa riesi ci za tepla alebo studena mierka je samozrejme aj uzaver inak ti olej vyhadze von meria sa iba zasunutim pretoze moto sa naklana a keby si mal malo oleja tak by si mozno nepresiel ani dve zakruty |
booa chlapi olej to je vedlajšia wec najpr treba či je dosť benzinu |
Páni, ja zvyknem zakliesniť predné kolo do podomácky vyrobeného "zveráku" na platni oceľovej, ako to majú v servise na zdvihákoch a tak to riešim. Taktiež absencia hlavného stojana. Stálo to se vším všudy asi 16 € (cca 500 SKK). jednoduché a platňa vysoká asi 5mm neskreslí moc údaj o množstve oleja v motore. |
Vynikajúce je naozaj si pozrieť manuál. Upravené 1 krát. Naposledy upravil mrmmrm (07.06.2009 16:30) |
zasunut nie srobovat...koksoooo to hadam nato aj prisiel po takom case.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (04.06.2009 14:51) |
Ja som raz na začiatku mojej kariéri nalial do bloku množstvo oleja čo bolo označené na bloku. V skutočnosti to bolo potom asi 1cm nad vrchnú rysku maxima. Zaznamenal som vtedy neochotu motora do otáčok, vypustil som na normál ( bolo to 1,5dcl ) a všetko sa dalo do normálu |
Aj tak nechapem co tu stale riesite ci zastudena alebo po zohriati. Sak to skuste tak aj tak a zistite ze v tom je edva badatelny rozdiel. Tak to je snad uz jedno ci mam olej presne na ryske alebo 3 mm pod riskou ked rozsah maxima a minima je 2 alebo 3 cm. |
Neiem kazdy pise inak... ja to poviem takto... je to ako pri aute meria sa za studena pretoze olej je v systeme ak skontrolujeme hned po vypnuti motora budem ho malo vo vani lebo bude mazat sustavu... ak by si ho dolial olej stece a mas nad rysku... Ja to robim takto - za studena po horny okraj.. ziadne zahrievanie atd........ Upravené 2 krát. Naposledy upravil Creon (29.05.2009 18:18) |
ja na motokolobežke nalievam olej do prevodovky zhora mám taký šrob ale nevidno vypuštací šrob a ani neviem ako a čím sa kontroluje olej |
Ja tam mam jasny prikaz "mierku do otvoru neskrutkujte!" THeBaNDiT tam ma "zaskrutkovat"... Upravené 2 krát. Naposledy upravil teck (03.05.2009 8:47) |
nemam poruke manual na Apriliu Atlantic 250, ale v servisnom manuale k 200ccm stoji: |
No super ze som sem nakukol, meral som pri zaskrutkovanej mierke Kuknem navod - a fakt, merat vraj bez zaskrutkovania! Upravené 1 krát. Naposledy upravil teck (02.05.2009 23:58) |
Ktosi tu písal, že keď je olej nad ryskou tak je v motore veľký tlak. Ale čo napríklad ja keď mám odvetrávanie Motora??? možem tam mať aj viac??? |
vie mi niekto povedat ako skontrolovat olej na yamahe yzf6 tundercat |
prosim vas ako mam merat olej na yamahe yz 80 1996 ked tam neman ziadnu mierku ani nic..diki |
Chlapy ja nechapem co sa mi stalo. Minulu sezonu som na konci vymenil olej. .....Tuto sezonu som sem tam kotroloval - vsetko v norme. Nebolo treba dolievat. Minulu sezonu som nedolieval nic stale bol olej v norme. Tuto sezonu som presiel razom 700km medzi tym som nekotrolaval (sak naco ked teda nezerie) a ajhle tam sucho. Nalial som tam az 1.2 l aby bol v norme a este som dolial 0.5 l aby bol na hornej ryske. Cize zozrala cca 1 l oleja na 700km.(ak nie viac) Ty vogos a to je mromalne???? Teraz meriam pravidelne som zvedavy co sa dalej bude diat. Alebo to mam dat rychlo do servisu? Nemoze sa tam este nieco viac dosrat? Upravené 2 krát. Naposledy upravil Cdur (31.07.2008 19:40) |
georgie : ja mam hondu xl 600 r a.... nemam srobovat hovoris .... a mam meratko nan nadrzou v koste a ak hovoris ze nesrobovat tak potom nemam olej inac rocnik 87 |
ja mám zasrané sklíčko,nevidieť a pri výmene oleja je pred sklíčkom krytka...verím,že mám,kedže netečie... |
Na SUZUKI GS 500 vyšrobovať mierku, utrieť handričkou do sucha a naspäť zasunúť ale nešrobovať! , len zasunúť po závit a potom vytiahnúť a skontrolovať. A aj tak sa doporučuje mať olej naliaty medzi ryskou min. a max., nie úplne po max! |
Ahoj chalani, nevie mi niekto poradiť, ako správne merať olej na Yamahe WR 450 F? Nejako sa nemožem dostať ku slovenskému manuálu. Ďakujem. |
1VITO1 -- na tvojom mieste by som to meral tak ze nastartujes moto , nechas bezat nejakych 4 - 5 minut , vypnes , moto das tak aby bola na rovine , pockas cca 3 minuty a tak kuknes do sklicka ... inak ked si Z PP kde chodis jazdit ? mas moto na znackach ? napis SS ... |
nazdar mam momentalne yamhu ttr600 r.v. 00 . a zevraj mam oil merat pri nastartovanom mottore. je tam aj riska aj sklicko,ale nie na bloku mottora ale mimo v nadrzke. no tak ako |
AKO TO ZMERAM NA KTM LC4 1996? TIEZ TAK AKO HOVORITE VYSROBOVAT UTRET A DAT NASPET ALE NESROBOVAT ??????? |
makorider: jej parada , fakt je tam , ja som lama , hladal som ho len na veku , stym ze by bol na bloku motora som neratal .. dikes |
miro: pod vodnou pumpou by mal byť kontrolny šrob... na 10 kľúč aj krížový šrobovak... |
hm a ako zmeram hladinu prevodoveho oleja v honde cr 250 (02) ?? nemam tam ani sklicko ani kontrolny srob , proste nic |
Vazeny orisek Ty tu motorku radsej predaj skor ako ju zadries to co je za otazku. |
gargamel: no nakoniec som to aj sam zistil a to tak že som si pri naštartovanom motore otvoril dolievací šrob čo je pri prevodovke a cítil som tlaky piestu jak chodil hore,dole,tým padom som uvažil že to musí byť aj prevodovy a zaroveň aj motorový...ale nechapem prečo ma bývalý majtel upozornoval že to ma dva oleje ....ale nevieš nahodou že ked mam skličko zboku tak ked chcem odmerat olej tak ho mam merať ked je vo vodorovnej polohe alebo ked hom ma na bočnom stojane??? |
pepo..Skoro vsetky 4-taktne motorky maju olejovu lazen na mazanie motora a aj prevodovky sucastne.Su aj svetle vinimky:BMWR...,Honda Pan Eu... |
zdravím chlapci ja mam ako pomerať prevodový olej ked nemám ani mierku ani kukátko. mam KTM 125sx. rv93.alebo kolko ho tam ma ist priblizne . lebo som ju teraz rozoberal a vypustil som znej asi 2decka. aj to bol taky rinavy ze koneic. diky |
napriklad na KTM LC4 sa mera olej tak, ze mierku treba ZASROBOVAT |
počkaj ale šak normalny 4-taktný motor ma predsa zvlašt motorový olej a prevodový olej...a motorový olej neviem jak ho mam zmerat... |
pepo50ccm: Ty tam máš dve olejové vane ? |
ja mám sklíčko a zvládam to sám......čo máte kráke ruky že to nezvládate sami??? |
pepo50ccm: to čo máš tam suchú spojku? Upravené 1 krát. Naposledy upravil marcello (28.10.2007 17:17) |
a ak mam yamahu virago 125 jak si mam pozret hladinu motoroveho oleja...na prevodový olej tam mam sklíčko ale na motorový olej tam neni odmerka nič... |
Ja mám tiež sklíčko a sú tam aj malé risky, že min. a max. Ale držím hladinu v strede. |
nakopnut na 3 m |
cez polovicu sklíčka presne, ale ak je v sklíčku je dobre |
Ja mam tiez sklicko...no ale pokial ma ten olej v tom sklicku hladinu ukazovat? D. |
Na VTR-e mam kukatko...dostal som radu ze to mam kontrolovat za studena...lebo inak sa ten olej rozpusteny po celom mottore...taj tak |
Na yamahe xt 600 2kf sa meria po zahriati na 70c a nesrobuje sa |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 191393 | Včera: 217873