Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Najprv by som chcel povedať že som hľadal v poradni no nič takže zakladám novú tému... |
Nazdar.......uhlíky si popozeral ? možno by sa ti hodili nove.Alebo skus ete premerať dynamo možno ho máš spálené . |
čo by s nima malo byť? Niesu nejak male ale ani velké ale ani male, kamarát povedal že ešte v pohode. A to dynamo neviem dnes premerať len zajtra |
Skus na krabickovom reglery jednu vec....mas tam dve cievky...pri druhej cize pravej je taky malinky mosadzny pliesok, Daj pod neho kus papieru alebo nieco nevodive a nastartuj. Ak bude dobijat tak potom ten pliesok ostrihni...mne to tak funguje na 250tke...Krabickovy regler je pre dvojvalce ale na jednovalci tiez funguje ale tento pliesok ti moze robit problem....je to najjednoduchsie co mozes vyskusat...najprv to odizoluj a az po zisteni dobijanie odcvikni...nie skor. |
môžu byť zošuchane (neviem odborne slovičko).........skus presť ešte raz elektroinštalaciu možno niekde najdeš chybu |
Keby mi niekto postol elektriku? Ale bez zapojenia svetiel atd len zapojenie reglera, spinacej a dynama... |
Nevedel by si povedať aky tip maš ?......... tip by si mohol zistiť podla čcla na štítku pokial ho zistiš tak si podla tipu vyhladaj potrebnu schemu jawagallery.net/?page=clanky/prirucky .......mohol by si to ešte skusiť tak ametersky podla neakej inej schemy. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Daniel222 (27.05.2012 9:47) |
Jawa 175/356 |
Lenze ja mam skrinkovy regler a tam to nejak nieje zakreslené tak si neviem rady.. |
ak maš na dyname zakreslene minus tak je to dobre že je minus na kostre............ a stim reglerom vypoj kable a zisti či maš v neakom šťavu (ma byť iba v jednom zvišne 2 maju isť do dynama .........daj dole ten hliníkový kryt,zopinaj ho manualne a so skušačkou skušaj či zasvieti na tich zvišnich kontaktoch ked je zopnuti (nazabudni zapnuť spinacu skrinku)............ skusim ešte vymyslieť iný spôsob ako ti ukázať zapojenie reglera |
imageshack.us/photo/my-images/443/2308max.jpg... do kontaktu ktory je zakružkovany ma isť šťava......... a ešte jedna vec aky maš polovodičovy alebo cievkov regler ?....zabudol som sa ťa ešte predtym spitať ? |
Mam cievkový regler a ešte k tej baterke. Na dyname mám zaznačené + Upravené 1 krát. Naposledy upravil vapenik110 (27.05.2012 13:35) |
počuj všetko si to pozapajaj ako ma a regler nechaj na koniec ......... ak to budeš mať tak regler zapoj tak ako som ti uš hovoril na ten kontakt imageshack.us/photo/my-images/443/2308max.jpg... ..ktory je zakružkovany zapoj šťavu a na tie zvyšne dve dynamo ......skus to tak dufam že budeš vedieť zapojiť ten regler.... podla toho ako som ti to napisal Upravené 1 krát. Naposledy upravil Daniel222 (27.05.2012 13:50) |
Zapajal som to podlľa: www.sesa-moto.cz/minulost/jawa_175_typ_356... No nič.. Neviem či dobre zapájam alebo niekde inde je chyba... |
daj si premerať dynamo poriadne pozry uhliky ........ alebo pokial by ťi nedalo tak skus jemne prešmirglovať komutatory na rotore . |
Tu schemu ktoru uvadzas ma na kostre plus pol a regler krabicovy ktory uvadzas ze si pouzil ma na kostre minus pol. To si prever, tam bude asi problem. neviem od ktoreho roku sa zacal pouzivat ako kostra minus pol. Stare auta aj motorky mali na kostre plus. Upravené 1 krát. Naposledy upravil malyVlado (27.05.2012 21:33) |
podmienkov funkcnosti dynama ako zdroja je casova znena magnetickeho pola v rotorovom vinuti. tu zabezpecuje motor otacanim klukoveho hriadela. a spominane magneticke pole je vytvarane statorom. ked motor bezi, tak sa cast vyrobenej energie odvazda do statora na budenie dynama. problem je ked sa motor netoci. vtedy statorom netecie ziadny prud, a teda nevytvara ziadne magneticke pole. a ak tam raz ziadne nieje, tak nastartovanim motora sa nic nezmeni, a dynamo nevyroby nic. preto je stator z vyroby predmagnetizovany. zvyskovy magnetizmus zaruci ze pri roztoceni rotora sa v nom naindukuje male napatie. kedze regler nieje zopnuty, tak vsetko co dynamo vyroby ide do statora, cim sa posilni magneticke pole, a nasledne znova stupne indukovane napatie v rotore. toto sa deje az do okamihu kym nieje vyrabane napatie dostatocne velke. vtedy pripoji regulator dynamo akumulatoru, a ostatnym spotrebicom. medzitym sa dej opakuje, a napatie rastie. ked dosiahne max stanovenych hodnot, tak regulator zopne druhe rele (v skutocnosti rozopne), a tym zaradi do obvoru budenia statora obmedzovaci rezistor. tym sa znizi velkost pretekajuceho prudu statorom, a zaroven aj intenzita magnetickeho pola. to ma za nasledok znizenie generovaneho napatia na pozadovanu hodnotu. |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 121303 | Včera: 233361