Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Nasledujúce
chcel som vedieť, aký to je pocit otvárať novú stránku no... |
Ahojťe mám jeden maličký no pre mna dosť podstatný problem s mojim varanom 1000ccm 2005r.v ide o to že mi niekedy pri zozbehu vyhodí 1 kvalt, nieje to vždy, len sa to stáva v prípadoch ked sa rozbieham do strmeho kopca, alebo pri zaradenej jednotke a po rozbehnutí vytlačim spojku a hnet vyhodí rýchlosť, mám problem aj vtedy ked chcem isť pomaličky krokom. Niekedy je vše ok niekedy to zblbne...plis čo by tomu mohlo byť pretože v tej chvýli to vážne nahnevá ? |
hmm.. mozno zohnuta('opotrebovana') vydlicka v prevodovke Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (02.04.2013 20:35) |
vedel by som si to kuknuť aj ja sám doma ? alebo radšej servis ?? niesom laik ale ak je tam neaké ložisko ktoré musim stiahnuť alebo neaký mechanizmus ktorý by som rozladil tak radšej sa nechytám ... mám ju rát bola drahá ... |
no je to dost roboty, treba demontovat klukovu skrinu. stiahni si manual a pozri si to |
uf ... to prenechávam servisakom v máji len plis poradťe ešte kde najlepšie to dať .. je mi jasné že určite do hondy ale zaniesť to rovno do BA alebo BB ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil 001Pato (02.04.2013 21:22) |
aj v NZ je origo Honda... a pokial viem Boris tam ma schopneho mechanika |
Potvrdzujem, chodím do NZ a som veľmi spokojný. A zo Žemberoviec to máš najbližšie. |
mali by to vediet spravit v kazdom autorizovanom servise Honda |
001pato: prečo sa tlačíš do značkového servisu keď to nemáš v záruke? Veď existujú aj mechanici šikovní a lacnejší mimo zn. servisov.A toto určite lacná oprava nebude v servise. Ak budeš chcieť doporučím Ti niekoho cez ss. |
Nazdar Pato, varana si kupoval nedavno ak si dobre spominam, tak sa skus dohodnut s byvalim majitelom urcite o tom musel vediet a ked ti to zatajil tak to je troska dost nefér. Predsa sa nejedna o vypalenu ziarovku. |
Zacni radsej od najjednoduchsich veci. |
No napínaky sú doma, veľka vďaka pitazovi, ktorý mi ušetril kopec peňazí. Dnes prehodíme zadný a uvidíme... Upravené 1 krát. Naposledy upravil 123talis (03.04.2013 13:26) |
Stopper vytrhni von, ale až vtedy, keď budeš mať napinák na mieste a dotiahnutý. |
okej, vďaka, myslel som si, ale nasilu niečo nerád robím, potom hodím report so zvukom, držte palce... |
Tak zadným napínakom to určite nebolo. Zvuk je stále ten istý, navyše odišla baterka (už aj predtým mala na mále), takže strčím tam novú baterku a skúsim postupne aj ten predný. |
123talis myslím že keď vymeníš ešte ten predný tak bude pokoj |
hmmm.. teoreticky to moze byt aj vodna pumpa (lozisko) .. ale teraz uz naozaj len spekulujem |
hej no, veď to, že ten zvuk sa šíri... Nič, uvidíme, čo ten predný. Som zahlbený do čítania manuálu momentálne aj tak, takže možno aj tam niečo nájdem, čo som predtým prehliadal... |
123talis sám si napísal: |
rychlopal dorazil, tak som spravil maly (ale citelny) upgrade varanka. bol som to aj kusok vyskusat a veru je to citit - okamzita reakcia aj na male pootocenie plynu, juuj, to bude vozenie Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (06.04.2013 12:10) |
123italis: Chary na varadero.cz mal napr. rosypaný spojkový kôš, pri takmer 130 tis. km ani nie je divu..., môžu to byť aj rozvody, ale riešil by som ako prvé napínák na pred. válci, keďže to bude rozobraté aj zadný, podľa počtu km a stavu rozvodov výmena rozvodov, spojka-kôš,vrátane pružín /keď ich nevymeníš závada sa zopakuje po pár tis. km/. |
zadný napinák je vymenený (to už som písal) zdá sa mi, že klepoce trochu menej a hlavne pri prudšom pridávaní má lepší zvuk, no stále klepe, takže riešime ďalej. Dnes by som mal mať baterku. Stará bola 5 rokov dnu a odišla. Pre zrušenie všetkých fám o kapacite som jazdil ( a to som o tom ani nevedel) s 12Ah baterkou (vyrobená podľa vyrazeného čísla 2008 alebo 2009) a to tam mám dosť veľa prídavných elektro-doplnkov. Predpísaná je vraj 15-18, od výroby tam dávajú 14 a nová bude mať 18 - snáď naskočí. |
123talis nechcem ti radit, ale nebolo by mudrejsie keby ides do autorizovaneho servisu predtym ako tam povymienas 10 zbytocnych veci? Mozno je to len nejaka prkotina o ktorej vedia a v dobrom pripade ti povedia co by to mohlo byt. |
jemtjemt sevisy, ktoré sme navštívili (a nie zadarmo nechali prezrieť moto) - Honda Prešov, K-Moto, Motosvet, a ďalšie si už ani nespomeniem. Nepočítam ľudí, ktorých som s tým otravoval (všetkým veľmi pekne ďakujem za rady). A tiež asi 3 fóra. |
nie, napínak je ale už pripravený, len čakám na to, kedy budeme mať čas. |
123talis: ty kosko, 57.000km a tolko problemov s moto ? a stale nevies, kde to ma koniec... |
menton, su varadera, ktore maju cez 100.000 km a ziadne problemy, tak isto ako su GSka, ktore po par 10.000 km uz boli na garancnej oprave prevodovky a elektroniky (niekolko krat za sebou) |
Práveže vôbec nie. Chcel som tým povedať len to, že koľko servisov navštíviš, toľko názorov si vypočuješ - a keby som dal na názor hneď prvého, tak by som teraz najskôr riešil generálku zdravého motora. Ja som na také klepkanie a detaily chorý, ak by som mal veľa peňazí, tak by to bolo ľahko zneužiteľné. Snažím sa ale byť obozretnejší a preverovať. Neraz sa mi to vyplatilo. napríklad jedny vybehané rozvody pred rokom boli v skutočnosti uvoľnená podložka padákov Upravené 1 krát. Naposledy upravil 123talis (11.04.2013 16:25) |
123talis: hmmm, tak to je fakt blbe... ale verim, ze to rychlo zvladnes, ved jar je uz na ceste... |
Nuz Menton, zial mas pravdu. My sa tu musime zaoberat italisovym klepkanim v motore, zatial co majitelia dokonalych GS maju cas vo svojom vlakne veselo riesit teplotu svojich semenikov. Je to na slaktrafenie |
DREAMER, |
nejak sa mi lepí smola na päty... vymenil som baterku, a nejak prestala štartovať. Studený motor naštartuje, teplý nie, len pod plynom alebo vôbec... pekne sa začína sezóna kua... baterka je určite dobrá, buď nejaký snímač alebo netuším.. jazda je OK aj voľnobeh, dokonca ešte stabilnejší než predtým. Zvuky sa zmenili, Predtým bolo počuť viac na voľnobehu, teraz všetky zvuky (klikanie atď) počuť keď pridávam. Dokonca spredu počujem ako sa točí rozvodová reťaz, to som predtým nepočul, takže asi ju odložím, kým nevymením ten predný napinak... Upravené 1 krát. Naposledy upravil 123talis (16.04.2013 22:47) |
123talis cawes, nad tymto som maturoval aj ja. neviem ci to bola nahoda ale mne to tiez robilo a sem tam aj robi, ze akoby za studena startovala bez problemov a za tepla nie. u mna to nakonec bol a je snimac polohy kluky. Jaksi som ho zacal ignorovat. stoji to cca 100 eur a vydrzi ti zase tak 1-2 roky. este otazocka ked ti nechce nastartovat svieti ti aj F1? |
aby som potešil všetkých majitelov problémových varavedier (a nezaujatých predajcov Hondy) tak v nedelu mi ide francúz meniť ložiská zadného kolesa, motorka má 75tkm |
raptor Ahoj, GS vs Varadero vs V-Strom. Nesledoval som vasu debatu uplne celu, ale na margo dotazov ktore tu odzneli . Myslim, ze si asi niekde z okolia TT ked chodis navstevovat francuza. Ja by som k tomu povedal len tolko, ze chodim lietat von s chalanmi co maju siesti BMW |
jemtjemt - ten napor vetra je predpokladam na hladkej GS so seriovym plexi na Adventure take nieco nehrozi |
Riešil z vas už niekto simeringy v prednych tlmicoch? Lava strana mi zacala puštat tak sa to urychlene musi riesit. Prv som myslel ze si objednam simeringy a pustim sa dotoho, ale bez pripravkov a skusenosti to asi prenecham odborníkom. |
jančixx: menil som po cca 2,5 rokoch.Aj s prácou , olejom, simeringy, prachovky cca 15 Eur u známeho mechanika. Neviem či je to moc. A bacha kto Ti to bude robiť. V rôznych modeloch rôzne objemy náplní a ešte aj verzie ABS v ľavom a v pravom tlmiči. A keď už budeš meniť tak si tam daj namiesto 10W oleja, 15W a budeš mať predok malinko, ale zreteľne tvrdší. A ak tam nemáš progres. pružiny, zváž, či ich tam nedať. |
Tak 15€ je zanedbatelna ciastka, už som dohodnuty s Honda servisom v NZ, predsa budu asi najlepsie vediet kolko oleja tam naliat a presny postup prace. Simeringy, prachovky (origo Honda diely), olej + cca. 2 hod. prace vychadza na 120€. Motorka ma 30tis km. |
z tej sumy 120€ je kolko za material? |
že 120Eur, ja odpadnem...dovez to mojmu mechanikovi a ešte môžeš týžden jazdiť zadarmo.Ale keď si myslíš že Honda vyrába simeringy a prachovky Alebo za tie prach Ti ešte vymení aj olej, filtre a neviem, či Ti nezostane ešte pekných pár Eur. Moje skúsenosti sú trochu iné. Ak sa Ťa mechanik v nemenovanom servise v Honde ako mňa opýta ako sa dáva dole šus plech a kde to má vypúšťacíiu skrutku a koľko tam ide do motora oleja, tak pochopíš. Ospravedlňuje ho priznanie, že Varadero v živote nevidel, nerobil a je vyučený opravár poľnohospodárskych strojov /čo by ani tak nevadilo/ a už menil olej aj vo svojej 125-ke a v kosačke. |
08-čka má progresy aj 07-čka by mala mať, funguje to normálne, odskúšané x majiteľmi Varadér, je to tvrdšie. |
jemtjemt Keď nechce naštartovať, tak svieti všetko normálne, bez problému. Len proste nechce naštartovať..potom dám plyn a niekedy naskočí, niekedy nie. |
možno majú dobrého mechanika, ale za pár deci oleja, pár gumových nezmyslov a max. 2 hoďky práce s prestávkou na obed a kávu 120Eur ?! Veď to nie je 120 korún, ale bývalých 3615 tvrdých slovenských korún, tretina min. mzdy. To je zlodejina ! Aj keby tam bolo desať nápisov Original parts. |
majanko, simeringy kupis v druhovyrobe ale pri prachovkach myslim nemas na vyber Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (17.04.2013 9:19) |
majanko, prosim ta, ked budes mat vlastny autorizovany servis, potom skus pisat o cenach |
Bohuzial cenovu politiku Hondy za ND neovplyvnime, simeringy aj s prachovkami stoja 67€ čo som sa pozeral na partsdepot.cz |
Majanko, robiť všetko čo najlacnejšie je také "poľské" a chváliť sa tým je také "české". Lacný olej = slabá funkcia. Treba vyskúšať kvalitné značkové oleje a hneď uvidíš koľká bije. |
reptor: veď toto, tá suma je priam nehorázna. Je fakt, že po skončení záruky už som v autoriz. servise nebol a je veľa dobrých menších servisov-mechanikov za úúúplne iné ceny a prístupom k veci. Poznám pár chalanov zrovna čo chodia na autorizovaný servis do Rakúska a do Polska, takže tu na Slovensku je asi niekde niečo nezdravé. |
majanko - neviem ci nehadzem hrach na stenu Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (17.04.2013 9:53) |
Vidím chlapci, že nie je nad vlastný pocit, že keď niečo robí značkový servis je to len dobre. Aby ste boli v obraze, nevarím z vody, ale v autoopravarine som sa "trošku" pohyboval, šéfoval som o.i. divízi dopravy,mechanizácie, opráv, vrátane predaja nových vozidiel, záručného a pozáručného servisu a opráv.Tam bolo zastúpených 5 značiek, desiatky zamestnancov a niekoľko prevádzok na rôznych miestach. To čo napíšem ďalej sa netýkalo našich servisov a mechanikov. |
vymenu simeringov na tlmicoch za 15 evri moze spravit uplne najlepsi kamarat, a ta suma je len akoze na pivo alebo ako symbolicka cena, kedze roboty s tym je kopec Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (17.04.2013 10:05) |
Majanko ale čo to muselo byť za olej, keď stál menej než 15 éčiek a potrebuješ ho liter? |
ja nehovorím a ani sa nezastávam nikoho s lacnou prácou a ani sa nezastávam značkových servisov.Praveže viem, ako to funguje, alebo malo by fungovať. Žiaden olej nestojí od výrobcu 15Eur. My sme nakupovali polo a plnú syntetiku od OMV. Fakt je, že sme ju nakupovali mesačne v tisícoch litroch, do tankov-pre výdajné stojany a sudov a ceny boli niekde na úrovni cca 3-5Eur/l. Ale i litrové balenia neboli drahšie ako 6 Eur. Maržu sme mali okolo 30-50% hovorím o olejoch, takže predaj nikdy nebol u litrového balenia drahší než 9 Eur a u tankovaného oleja z výdaj. stojanov a sudov okolo 4,5-7,5Eur. |
majanko a čo ma Honda s maržou na oleje? Tú maržu stanovuje importér olejov a nie Honda ktorá ich predáva. |
Vezmi motorku a smer Rakúsko. Tam nič takéto neriešiš. A všetko máš takmer za polovicu ako u nás v Slovakistane.. |
vymena simeringov v rakusku stoji takmer polovicu, cize 60-70,- €? |
maly doplnok mojho varadera: zatial len drziak spz, casom prihodim aj ine foto, pracujem na bordovom karbone, nejake cierne diely, prerobeny palivovy a vyfukovy system. |
Aaaa zase klauni a sociálové co si nechají pro pětník vrtat oba kotníky se vyjadřují k něčemu,o čem namaj ani páru... měřítkem je cena cena cena jak somráci s letákama stepující před Lídlem před závěrečnou, čekajíc bakšiš v podobě " druhej tvrdej rohlik zdarma." |
Wing2: suhlas. 120€ je seriozna cena za dobre urobenu pracu v tomto pripade (tak ako pises je tam viac procesov, ktore je potrebne urobit aby to bolo v poriadku) a neoklamany pouzity material. |
Jednoznačně. Nesmírně dúležité je vnitřek komplet dokonale vyčistit a vysušit Zvaž ty sám zda nestojí zato vyměnit rovnou i pouzdra. Cenově stojej +- to co gufera s prachovkou, čili nic a když je to komplet rozebraný a sterilně čistý tak osobně bych neváhal a dal automaticky taky nový. Máš pak klid na par desítek tkm. Jinak riskuješ to , že volný pouzdra ti zase velmi brzo zničí nový simeringy a budeš dělat všechno znovu a práci a matroš platit dvakrát a nadávat si do blbcú že si šetřil na nepravým místě. |
Kurnik, |
Nazdar Janko:...tiež nechápem, čo to máme za šerble, mám 67 tis. km a okrem 1x obrysky, 1x zadn. žiarovka, 1x tesnenie na zvodoch vypálené, inak neodišlo zatiaľ ! nič. |
majanko myslel som si ze aj opica pochopi ze tie fotky vo wingovom profile, rovnako ako jeho cely profil, su srandovno ironicke Upravené 3 krát. Naposledy upravil raptor (18.04.2013 9:18) |
raptor: veď som tam dal smajlíkov....pochopil som jeho profil. Mne je jedno čo má, aký vozový park, či má servis a v akej hodnote, ako a za koľko robí-je to jeho vec. Upravené 1 krát. Naposledy upravil majanko (18.04.2013 10:15) |
podstatne lacnejšie je podla teba za koľko? daj nejaký odhad |
To nemá cenu, to by sme tu diskutovali len my dvaja. Nech si to každý dá urobiť kde chce a za koľko chce. Ja končím túto diskuziu. |
mozno este info pre tych, ktori si myslia, ze za hranicami (rakusko) je vsetko lacnejsie ako u nas: |
majlanko, preco mas problem odpovedat na takuto jednoduchu otazku? 120€ vratane materialu sa ti zda prehnane vela a pises ze sa to dal podstatne lacnejsie. Tak mi, aj ostatnym varaderakom povedz za kolko to presne je. Co je na tom? Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (18.04.2013 11:18) |
ahojte,tak som pred rokom zalozil tuto temu a skoncil som pri bmw zelam vela stastnych km bez nehody |
To s tým niečo treba potom spraviť, lebo si nás vrtule podajú, že nám museli aj tému založiť (srandujem) |
aby téma nezapadla prachom. Tak výmena ložisiek na zadnom kolese ma neminula. Pri tej príležosti som dal vymeniť aj v pred. kolese a v krku. Potvrdilo sa, že značkové ložiská v kolesách vydržia pri normálnom spôsobe jazdy 50-70 tis.km. Tak nezabudnite aj na toto pri servisovaní majitelia Varanov. |
majanko, ako sa to prejavilo? (myslím to zadné ložisko) počuť to veľmi? |
prejavilo sa to asi takto: z ničoho nič viacej vibrovali stupačky, občas lup,lup, ako keď ťukneš tvrdým predmetom zospodu do podvozku, bolo to cítiť pod zadkom, aj v stupačkách a aj počuť to bolo neskôr. Podobá sa to jazde ako na stuhnutej-seknutej reťazi Dokonca pri kontrole napnutia reťaze bola povolená, mierne vyosené koleso. V podstate, keď je chytené ložisko ide to veľmi rýchlo. Dá sa to skontrolovať samozrejme aj mechanicky, či má ložisko vôľu, chytíš za pneu vľavo a vpravo a skúsiš pohnúť, dtto hore a dole ak máš. hl. stojan.Rozhodne doporučujem vymeniť radšej preventívne ak máš viacej než 50 tis. km, lebo ak Ťa to postihne máš problém a moc sa s tým nedá jazdiť ak nechceš zničiť komplet reťaz. sadu, alebo osku. To ložisko sa ľúbi úplne zadrieť.Pri tej príležitosti vymeň aj ložiská predné a krk. Napr. prestalo kmitať pred. koleso a to si kmitalo od novoti. Kamoši na Varanoch menili niektorí v cca 55tis.km, niekto v 60 tis.km, mňa to postihlo v 68 tis.km. Že odídu tie ložiská je istota.Celá tá sranda zadok, predok, krk ložiská, tesnenia vyšla na cca 140Eur aj s robotou. Upravené 1 krát. Naposledy upravil majanko (10.05.2013 10:31) |
majanko a kde ti to spravili za tu cenu,ak to nieje tajne,lebo to caka aj mna.Je tam 41tis.Dikes. |
Ahojte Varaderisti |
dedomotorhead : Varan na fotkách vyzerá dobre, ale chce to vidieť naživo, prípadne skonzultovať s iným majiteľom Varana a vyskúšať. Predpokladám, že to je dovoz, keďže to má kontrolu originality resp. majiteľ je puntičkár a dal si ju preveriť aj na Slovensku, čo samozrejme nevadí.Na motorke sa dá poznať koľko má km, v akom je stave. Mne by chýbalo ABS. |
pokial viem tak varadero sa sice celocierne robilo ale nadrz nikdy nebola matna cierna (aspon tak na mna posobi ta farba z fotky) |
dakujem, pani, za odpovede. bol som ho pozriet. z obhliadky mi vyslo, ze ee. problemy s vidlami, prednymi brzdovymi kotucmi, pravdepodobne aj krcok riadenia, dlhodobo nevyvazene koleso. taktiez motoricky skor na generalku a to nehovorim o spojke a ani o pisklavom lozisku prevodovky. inak masinka pekna a pohodlna, bol to zaujimavy pohlad na asfalt z takej vysky zajtra idem pozriet dalsieho |
jeden cierny varan za rozumnu cenu je aj v banskej stiavnici. chceli sme ho ist pozret ale nakonec sa kupil iny. |
tak, a uz som aj ja medzi vami prvych sto zvykacich kilometri a maximalna spokojnost zajtra skusim spravit 450, uvidime, co to so mnou narobi... |
to z francuzka. fotecky budu zajtra je to stara 10 rocna sunka, no ide rovno, netrase ani pri brzdeni, ani v zakrutach ani pri brzdeni, krasne pruzi a neboli na nej zadok zakladny servis, nalestit a bude ako nova |
to je mladucha motorka |
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 87477 | Včera: 124914