Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Na vedlajsom portali som narazil na zaujimavu temu: Vyvazovanie pneu pomocou progresivneho (dynamickeho?) zavazia v samotnej pneumatike. Jedna sa o tzv. "dynapelets" gulicky, ktore sa pri prezuvani daju do pneu v presne odvazenom mnozstve a za jazdy prostrednictvom odstredivej sily funguju ako samovyvazovaci prvok. Ma to niekolko vyhod, napr. pri nerovnomernom opotrebeni pneu, ale aj nevyhod (nemoznost pouzit napr. UltraSeal). Co si o tom myslite? Pre uplnost pridavam link, aby ste si mohli precitat celu diskusiu. |
Ked mozem prispiet moj nazor tak nepoznam ten sposob ale tento rok som menil prednu aj zadnu pneu klasicky v servise namontovali vyvazili jednu 4 eura bol som pri tom a som spokojny opakujem to je len moj nazor. |
No po tom, čo tu niektorý vypisovali o "nevyváženosti spôsobenej ultrasealom" je toto trochu protichodná teória |
miromoth: toto je asi skor pre tych, ktori svojho milacika nezveria do ruky nikomu a chcu si sami aj prezuvat pneu. Problem potom nastava s vyvazenim, co v domacich podmienkach nie je az take jednoduche a toto je jedno z moznych rieseni. |
Awia: Ja mam s UltraSealom len dobre skusenosti a doteraz som nezaznamenal ziadne priznaky nevyvazenosti, ktoru by sposoboval. Ale je asi pravda, ze po aplikacii US sa koleso uz asi len tazko da vyvazit klasicky na vyvazovacke ak nebolo vyvazene pred jeho aplikaciou. Otazne je, ci by vyvazovanie bolo vobec potrebne a nestacil by samotny US. Zaujimalo by ma ci niekto skusal US bez vyvazovania. |
ja velmi pochybujem o tom, ze to vobec funguje.. |
nevyvážené miesto pneumatiky je ťažšie - závažie mu robí protiváhu. Vačšia hmotnosť odstredivou silou vyťahuje ťažšiu časť pneu na vačší priemer - vytvára priehlbinu do ktorej sa guličky viac presunú ako do iných častí gumy. Na guličky pôsobí aj gravitácia, ktorá až do vyšších rýchlostí bráni rovnomernému rozloženiu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (12.12.2009 2:21) |
ja neviem mám z toho zmiešané pocity. aj sa mi to pozdáva aj nie. Keď chcem ušetriť na vyvažovaní to si račej sadnem na chviľu k tomu a vyvážim si to ručne z nalepovacími závažiami. |
Tu je video pre ilustraciu principu s plastovou flasou a vrtackou |
mna by skor zaujimalo ako to reaguje na deformaciu pneu v mieste dotyku so zemou (nehovoriac o pripade, ze by bolo pneu este trochu podhustena a deformacia vyrazna). Navyse pneu zvnutra je velmi nerovnomerna a hrbolata. |
Skúsme si to vysvetliť na extrémnom nevyvážení: |
dreamer: ak ti bude koleso kmitat o 20cm hore a dolu a nebude sa pritom ani trochu deformovat plast, tak mozno, lenze v praxi aj ked ti koleso kmita, tak plast je stale na vozovke a deformuje sa.. |
Vadim: ako pise tryskac, namiesto skakania kolesa (poloha osi kolesa je zavisla na momentalnom natoceni kolesa), sa vytvori deformacia pneu, kde sa lokalne zvysi polomer a do tohto miesta sa vplyvom odstredivej sily vsetky gulicky presunu |
dazdo: Ale podľa tryskáčovej teórie guličky ešte viac zvýšia nevyváženosť. |
Ja len tak laicky teoreticky:všetky voľne pohybujúce sa telesá a kvapaliny (a to aj rôznej viskozity)zväčšujú podľa mňa už aj najmenšiu nevyváženosť. Na koleso totiž pôsobí veľmi veľa faktorov-síl:zotrvačnosť,odstredivá sila,priečna zotrvačnosť,všetko ovplyvnené ešte náklonom kolesa,kmity,vibrácie od rámu(motora),deformácia pneu,dynamické zrýchlenie a spomalenie... |
Dotyčny vymyslel somarinu,v prezentacii pouzil zopar odbornych nazvov aby sa spravil zaujimavy a dalsi znudeny obcania to rozsiruju a robia z toho zazrak. |
Vadim: citas pozorne, to iste si myslim aj ja |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 420 | Včera: 241189