Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Caute, |
Vyšrobuj sviečku a strč si tam prst. A skus potlačit. Ak ti to pojde tažšie s prstom strčením v hlave valca znamená že kružky su v poriadku. Ale može to byt v nasávaní alebo v benzíne. Ked tam maš moc oleja nenakopneš ho ani za boha. Tiež mám pinčla a raz som tam dal trochu viac oleja ako bolo zdravé a nechcel naštartovat. Tak som tam dolial trochu čistéého benzinu a zriedil som to s tým zaolejovaním benzínom a čo sa nestalo. Pinčel ide jak drak. Ale ak ti motor nešiel dlhšiu dobu aspon 2 mesiace treba ho trošku rozbehat. Tlač dalej až kym ti nechití |
neni v magnete ustrihnuty kolik na vacku alebo na kluke ustrihnuty kolik na magnet? |
a neodpaluje ti vôbec ? ani puk nič ? zvláštne ... keď tam máš benzín a sviečka je mokrá (neviem či od oleja alebo od benzínu) tak by to malo ist v poriadku, ale môže sa stať, že ti sviečka nehádže pod tlakom, skús ju vymeniť a potom to poriadne roztlač a hlavne to nevzdávaj, mne sa to stalo viac krát, že keď som ho už prestal odrážať , zrazu puk , puk , puk a išlo to ... chce to rozbehať , predsa len to sa usadí a tak somarinky okolo toho ... to hcce trpezlivosť ... nieje to žiadny 4T ... je to zastaralá ale osvečená technika, trpělivost soudruhu trpělivost ... |
daj tam novu sviecku, nastrav prestih, so striekackou daj do valca 1ml benzinu, poskladaj a roztlac aspon bum msuim spravit... ked ani po 1 km nic, tak ej problem s predstihu, teiz som to mal 5km sme tahali s autom..... motorka sa normalne aj zohriala, sem tam trosku prm... spravila ale nic ine, rotor sa posunul....... tak som to zas nastavil a ide ajk drak..... jednoducho to musi ist.... a este pozri fajku a kablik..... |
Dakujem za odpovede! |
kludne vyskusaj viac sviecok a daj tam odtrh radsej 0,45mm Upravené 1 krát. Naposledy upravil jawa23 (10.09.2009 19:44) |
tomas ma predbehol lebo tento problem som mal aj ja ...Ked som naposledy robil generalku znamemu, nahodil motor a na druhu supu chytil....skoro kazda motorka. |
prekontroluj pomocou ziarovky a cudzieho zdroja napatia, napr. baterie kedy ti otvara ramienko. ci je piest v spravnej polohe, a ci nedoslo v dosledku tej poruchy k pootoceniu hriadela voci zotrvacniku. |
Kontroloval som podla kamaratovej motorky ci je vačka spravne voči statoru s cievkami. |
uf uf svetlá to je papračka ... máš všetko pôvodné ? prekontroluj káble či niesu zalomene alebo alebo .. ale asi bude problem pri cievke, bud kábel v čudu, alebo ju skús vyčistiť ... neviem .. treba sa s tým pohrať ... jawa je jawa ... nič ma nenapadá ale sú tu aj experti čo ti poradia .. |
klukovy hriadel sa sklada z kovovych kruhov(zotrvacnikov), nieco ako cinky, a vsetky hriadele su do zotrvacnikov zalisovane, a ide len oto ako silno tam drzia.od vyroby drzia dobre, ale ked to uz niekto ped tebou rozoberal, tak uz to drzat tak dobre nemusi, a moze sa pootocit voci zotrvacniku. potom to bude fuk ze mas zapalovanie spravne nastavene, aj ze mas spravnu vzdialenost cievky od magnetu.pionier pouziva na pohon zapalovacej sustavy magneto, no a tam je potrebne aby sa kontakty prerusovaca(ranienko) rozpojili az ked sa polove nastavce(tie skosene plechy podla tvaru rotora na ktorych je navinuta cievka, a maju v sebe otvory na priskrutkovanie cievky) nemaju oproti sebe magnety, ale magnety ich uz minuli o malu vzdialenost, a ta tiez vola odtrh, a ten ma zvycajne hodnotu 8-10°. je to preto, lebo pri vzdialovani magnetov od magnetickych obvodov rastie magneticka energia, samozrejme len do urcitej hranice, a potom prudko klesa.skus si zmerat ten odtrh, nastav piest do spravnej polohy, ramienko tiez, aby akoze teraz hadze iskru na sviecke, no a zneraj uhol medzi koncom(hranou) magnetu, a medzi koncom (hranou) magnetickeho obvodu cievky. |
ARPAD dakujem za obsiahle vysvetlenie , netušil som že tie jadrá (polove nastavce) nemaju mať pri sebe magnet ked sa kladivko rozpaja. |
semeringy v ťahu ... vymeniť za nové alebo zcvaknuť strunu a natiahnuť na novo ... chytá vzduch a nedrží ... |
A ešte sa pohraj s tryskami. Hlavne s tou v strede ( tá s tou pružinkou) s tou sa nastavuje prísun vzduchu. Ja osobne som to spravil tak že ostatné dve tryski na benzin som nastrčil na 2mm podložky a dotiahol na doraz aby sa neštelovaly samé od seba. A potom som sa pohral s tou strednou na vzduch. Najprv som dotiahol uplne, motorka ani tuk. Potom som trocha povolil a už to začalo kopat. Tak som povolil ešte viac a ide jak besná. Pohraj sa s karbecom pretože vetčšinou ten má na svedomí ked motor nechce chytit. |
Tak dufam že som to nakonec doriešil. |
4takt ty zas netrep sprostosti, nepočuvaj ho žiadne podložky pod trysky to je p!čovina, neviem kde si počul o tom že by sa trisky povolili... tak to zatiahnem poriadne a ziadne podložky ... ach ... uvažuj... tam ti to chytá falošný, skús pozrieť filter či nieje upchaty ... alebo ho nedusí to byva zväčša ked nejde moto do otáčok ... filter ... prípadne ho daj dole ... nerob s triskami nič ... maximalne ich vyčisti ... a volnobeh môžeš mať aj stiahnutý totálne ale ked pridás motorka musí ist do otácok .. to s volnobehom nič nemá ... moto musí ísť aj bez volnobehového šróbu ... ked ho nakopneš a hned mu pridáš musí ísť ... ten šrób tam je len na to aby si reguloval výšku šupátka... a to mozes drzat aj plynom ... hluposť ... totálna ty triska ... |
somorastik: karburátor nieje ošemetná vec, zväčša sú ošemetný majtelia motoriek, keď ho máš dobre nastavený tak to musí ísť, bude to asi filter... Upravené 2 krát. Naposledy upravil Trojan (11.09.2009 20:26) |
A ujo 4takt, to tie tri vecičky čo sú na karburátore, jedna tryska je na jazdu, (to v strede je volnobeh, nie tryska) a tá druhá je volnobehová tryska ... aby si si to na budúce nepomýlil |
to ze ti to chodi do boku znamena ze buc chodi kluka v loziskach alebo loziska v kartroch a to znamena ze to dlho chodit nebude |
TO Trojan: Heh ja si karburator viem nastaviť, a 4Takt trepal s tymi tryskami to je pravda. |
Trojan: Ty si celý volnobeh ked som tu skrutku v strede s tou pružinkou uplne vyšroboval tak motor sa točil ale žiadny vzduch si nenasával. Tak tu netrep o volnobehu. |
4tak: nabuduce ked ani nevies cim otacas na karburatore, tak sa s nikeym porad. tou skrutkou s pruzinkou sa nenastavuje nic ine ako volnobeh(doraz supatka). A podlozky pod tryskami nemaju co hldadat, ale tak ako ti napisal trojan treba ich dotiahnut nadoraz. Nic sa tryskami nenastavuje, minimalne nie ich otacanim. |
4takt, týmto ťa splnomocňujem, aby si svojho "inštruktora" úplne ale úplne z celej sily kopol do zadku. Na tvojom mieste ešte veeeeeľmi dlho bol ticho a len pozorne čítal všetko dostupné o motorkách |
Admin: Upravené 1 krát. Naposledy upravil CB750 (07.11.2009 20:34) |
CB, neprovokuj, lebo kúpim od teba mašinu a budeš plakať! |
neprovokujem, ale máš ju mať! momentálne som zamilovaný (CB1100) |
CB - Cez zimu idem niečo riešiť, takže čert nikdy nespí. Zatiaľ to je "nasmerované" trošku inam, ale časy sa menia... |
No, aby som odôvodnil, prečo som "zdrbal" mechanika s nickom 4takt. Takže školenie: Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (07.11.2009 22:23) |
papiboy: toto co si napisal, by si mal 4takt (a jemu podobni) vytlacit, zaramovat a zavesit nad postel ako pismo svate. Uz ked to z toho co si napisal niekto nepochopi, tak uz mu asi niet pomoci.... |
papiboy- - a este by si mohol vysvetlit tymto jungmechanikom vplyv vysky nastavenia ihly supatka na prechody a zmiesavaci pomer a uz budu mat v hlavach z toho "uuplny hokej" Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (08.11.2009 10:31) |
Kua, chlapci, ja som stavbár a nie je mojim životným cieľom písať osemstostranové knihy o karburátoroch Moto je ale moje silné hobby a ani moje detstvo neoplývalo abnormálnymi financiami. Kupovali sme všelijaké šroty a pri spojazdnení sem-tam sa niečo na nás aj nalepilo. (prospekty, časopisi, výstavy, ale hlavne knihy, knihy, knihy). |
cawte chalani mam pincla k dek je studeny a idem nekde tak ho uplne ale uplne dusi az kim sa nezohreje a ked je zohriaty tak v poho ? mohli by ste mi dat nejake rady? |
ty SOm*r ! Skús porozmýšlať nad tým, že prečo sa motor v zime nesmie zaťažovať .. pretože sa musí zohriať ... všetko je tam studené ... a aj celý valec ... tak preto ti to dusí ... |
trojan no dikes a este pocuj ze moze byt ze ked jazdim v zime na pincli ze moze vac zrat nez cez leto ? |
Ak možem poradit hod to do šrotu budeš mat na pivo a lup si motorku na ktorej sa da aj vozit. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 79075 | Včera: 157999