Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Motor.

21.04.2007 16:20

Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

JozoH
 Turista 

Zdravim vsetkych. Mam takyto problem: Dal som urobit vybrus na moju CZ 175(v Bratislave). Novy piest, kruzky, cap. Valec som umyl benzinom, poskladam, dam do benzinu predpisane mnozstvo oleja 1:20, ihlu na 4 zarez zhora. Pri jazde sa po cca 2km zacne pridierat (a to nejdem rychlo 50km/h). Musim stlacit spojku, chvilu pockam, potom ide dalej. Myslel som ze sa to vybeha, este som pridal trochu oleja do benzinu, ale ani po 100km to nebolo ine. Rozoberiem, piest na niekolkych miestach osuchany. Beriem to do Nitry, cital som tu ze je tam dobra predajna. Aj chlapik vyzera ze sa vyzna. Hovori ze valec bol vybruseny do kuzela, ze spodna cast je uzsia ako vrchna. OK, hovorim nech urobia novy vybrus, novy piest, kruzky. Vybrus tam robia podla piestu, majitel sa vyjadril, ze "da krk na to ze ten vybrus urobia 100%-tne.
Znova to poskladam (aj umyjem), dam olej polosyntetiku Motul a hadajte co. Robi to presne to iste.
Prosim poradte, ja uz neviem co s tym, nic mi nenapada. Vdaka za akekolvek rady.


21.04.2007 16:35

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

Hospoder
 Jogurťák 

Dones ím to zas ukázať že čo ti to robý. Alebo im dones celý motor a oni ti to aj poskladajú poriadne a potom sa nemôžu nanič vyhovoriť. Je to fakt dobrý obchod, zatial mám snimi len dobré skúsenosti.


21.04.2007 17:30

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

baho
 Skútrista 

A karburátor máš ako nastavený? myslím bohatosť zmesi. Lebo môže byť, že máš chudobnú zmes, a preto ti pridiera. A ešte jednu vec, vyskúšaj namiesto motulu iný olej ( po tom nastavení karburátora), môžeš kľudne aj m2t super. Daj vedieť ako si dopadol...

PS. pozrel som do príručky, ihlu píšu na IV zárez zhora, a šrobik bohatosti zmesi 1/2 otáčky, po zábehu na 3/4 otáčky a ihlu na III zárez.

Do 400 km neprekračovať na IV stupni 60 km/h, potom do 1200 km neprekračovať 75 km/h, potom krátkodobo zaťažovať na maximum . Po cca 2- 3 tisíc km by mala byť zabehnutá.

a ešte, nejazdi na konštantné otáčky, hraj sa s plynom, pridávaj , uberaj a tak to striedaj, dolu kopcom nebrzdi motorom bez občasného pridania plynu atď....

Skontroluj aj sviečku, odtrh, predstih, vzduchový filter a výfuk...


21.04.2007 21:19

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

JozoH
 Turista 

Hospoder: mas pravdu, cesta naspat do opravovne bude asi nevyhnutna :-)

baho: Dik za informacie, vsetko mam nastavene tak ako si napisal, akurat filter a vyfuk som nekontroloval. Ale motorka sa netvari ako ze ma problemy so zmesou (pomaly klesajuce otacky ked pridas) tvari sa normalne, ide normalne, ma tah, vsetko sedi. Akurat sa pridiera. Ale pritom valec nie je nejak extra horuci, ani nesmrdi od prehriatia.
Podla mna nebude problem v nejakej drobnosti (trosku ina zmes, stary filter), ale bude tam nejaka zasadna chyba. Len zistit ze aka. Podla mojho nazoru moze byt piest vacsi ako ma byt. Da sa to nejak zmerat, aka tam ma byt vola?


21.04.2007 21:34

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

liner
 Veteránista 

JozoH: napis mi do posty odkial si, mam tiez 175 , kazdeho dalsieho z Ba so 175 rad stretnem :-) pokecame , poobzerame masiny..
ja zas ani zaboha neviem nastavit spojku, tipnem si ze ju budem musiet dat spravit niekomu kto sa vyzna.ako to cvaka na 175 pri radeni ?
je to podobne ako na 350 tke, alebo viac kovove alebo tichsie ?
cely den som sa s tym dnes je..l aby som to akotak prijatelne nastavil


21.04.2007 22:27

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

mirisko
 Kávičkár 

Ikona

nadstav si presne predstih zapalovania a odtrh ramienka...
vycisti vyfuk+koleno...
a nepouzivaj sviecku s vysunutym kontaktom-s oznacenim "Y"
a mas po probleme...


22.04.2007 7:20

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

karol1
 Bahniak 

Ikona

ťažko súdiť na diaľku.
Ako v Nitre určil , že valec je vybrúsený do kužeľa? baj očko , alebo to aj premeral?
Problém môže byť aj v príliš nízkej drsnosti valca a nevhodnom smerovaní stôp po opracovaní.
Ak bol valec brúsený , tak sú stopy po opracovaní kolmo na pohyb piestu - nevhodné. Dokončovacia operácia musí byť vždy honovanie a najčastejšie kameňmi o zrnitosti 180-220 , pričom je vhodné spraviť aj niekoľko ťahov kameňmi o zrnitosti 120-150.
Ďalšia vec je , že za čias už dosť dávno minulých som si pre seba na Z-tke robil výbrusy tiež tak , že prvé "pridretie" sa objavilo po cca 2 km. Chcelo to viac trpezlivosti - 2-3tis km, ale motor išiel potom o dosť lepšie , ako keď sa hneď po výbruse dal naháňať.
Súvisí to aj s tým , že po výbruse je vôľa menšia ako optimálna , zábehom sa má dosiahnuť vôľa optimálna , čiže niečo sa musí navzájom "zadrať" čiže zabehnúť.
Osobne by som dal MENEJ oleja - tak 1.30 , jazdil premenlivými otáčkami , miestami s prstom na spojkovej páčke aj do 2/3 maxima a hlavne kratšie trasy, aby motor tepelne pracoval , a ako už písal baho , dole kopcom nebrzdi motorom. Samozrejmosťou je čistota sania a výfuku a tiež správne zoradenie motora.


22.04.2007 12:01

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

JozoH
 Turista 

karol1:
V Nitre sa pozrel do valca a povedal, ze pod kanalikmi je to vysuchane inac ako v hornej casti, z toho asi usudil ze je to kuzel. Ja osobne nemam take oko, ani som to nemal cim premerat, tak som mu veril.
Po novom vybruse vo valci neboli zretelne nejake pravidelne stopy po bruseni, ci uz vodorovne alebo zvisle.
Takze ty myslis ze to mam vybehat? Mam obavy ze potom ked napr. bude teplejsie sa to bude pridierat aj po tych 2tis km.
A ake mas skusenosti s tym zabehom, ja neviem, ze napr. po 500km sa to pridieralo uz len kazdych 10km, potom uz len obcas, alebo tak nejak?
Nevadi ked sa to zacne pridierat ze mi po stlaceni spojky na volnobehu skape motor? Dalo by sa tu pouzit slovo "zalepenie".


22.04.2007 14:43

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Domnievam sa, že problém nebude v opracovaní valca, pretože ten druhý pán si asi dal záležať, aby nespravil kužeľ. Skôr by som tipoval, že terajšie piesty majú inú tepelnú rozťažnosť, ako tie pôvodné komunistické a vôle sa robia podľa pôvodných výkresov.
Ja by som to rozobral, opilníkoval miesta kde to zadiera a jazdil o 106. :-)


22.04.2007 15:18

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

mirisko
 Kávičkár 

Ikona

JozoH: keby si cital a posluchol co pisem...mas po probleme-vlastne skusenosti...


22.04.2007 18:59

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

Iron
 Edvenčr 

Ikona

Zdravím.Zatiaľ to tu nikto nespomenul.Pozri,či len takou čírou náhodou nemáš krivú ojnicu.Zistíš to ak dáš piest na ojnicu bez krúžkov,naňho válec a skúšaš vôľu piesta vo valci v hornej i v dolnej úvrati a či niekde netlačí na jednu stranu.A k pridieraniu:Bratova 350 po výbruse tiež sa zadierala(stislo ju,koleso do fleku-hned´ nato pretočím páku na štart a šup hned´ ide) a robila to ked´ som na ňu tlačil aj po najazdených cca 3000 km.Potom som ju rozoberal kvôli prevodovke a popritom som vyleštil zádrheľe na piestoch a je to O.K.Nazdar


22.04.2007 19:45

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

baho
 Skútrista 

Zeleno: práve preto, že nové piesty majú menšiu rozťažnosť ako tie staré, môže sa nechať menšia vôľa, len zas nie až taká malá, aby po zahriatí neostala žiadna. Keby vybrúsiš podľa starších noriem, 6 až 8 stotín, motoru to určite nevadí, a už vôbec by ho nelepilo. a dnes už máš aj iné oleje atď...

Tá sviečka tiež môže byť, za skúšku veľa nedáš.

Iron: ohnutú ojnicu by mal zbadať hlavne ten, čo brúsil valec ako prvý... ale vyskúšať to môže, nič ho to stáť nebude...


22.04.2007 20:05

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

zeleno
 Bahniak 

Ikona

blaho, ja som tú rozťažnosť myslel opačne, pretože pochybujem, že nejaký súčasný svetový
výrobca piestov ich vyrába aj na CZ 175.


22.04.2007 20:05

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

JozoH
 Turista 

Dik za rady chalani.
mirisko: mam dobre nastaveny odtrh aj predzapal. Vyfuk som dnes vypalil, ale nepomohlo. Pouzivam sviecku s kratkym zavitom(nie Y)
k tej ojnici: ked som robil vybrus tak som dal urobit aj generalku klukovky (buchala). Zeby tam nejak krivo nasadili novy cap, alebo pri praci ohli ojnicu? Vyskusam tu volu piesta vo valci, ako si povedal Iron. A ked to budem mat rozobrate tak aj opilnikujem "oznacene" miesta na pieste a dam vediet.


22.04.2007 20:14

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

baho
 Skútrista 

Zeleno: som baho, nie blaho.

Tie piesty myslíš že majú väčšiu rozťažnosť ako staré? Pochybujem....

alebo ako si to myslel?


22.04.2007 20:46

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

fekk
 Veteránista 

Ikona

kluka by to zadrhla hned anie po dvoch km moj nazor


22.04.2007 22:12

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

Jinx
 Bahniak 

Ikona

moj nazor je ze je to klukac.Za tie peniaze co si dal do vybrusov by si hadam kupil aj novy valec kluku a tieto veci... :-D


22.04.2007 22:41

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

mirisko
 Kávičkár 

Ikona

JozoH: Pisal si ze piest na niekolkych miestach osuchany...
Je osuchany skor na bokoch(pri piestnom cape),alebo skor hore-dole?
Dal si druhy krat-ked ti robili vybrus v tej Nitre aj piest tomu panovi, alebo nie?


22.04.2007 22:51

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

mariom
 Bahniak 

Neviem ako si skladal motor , ale napísal si , že valec si umyl v benzíne a potom si to zložil . Mám na teba jednu otázku . Keď si skladal motor po umyťí valca benzínom si ho aj riadne naolejoval ( valec , piest , čap , ložisko ) ? Podľa toho , čo píšeš usudzujem , že si to tam šupol na sucho a preto sa ti to aj pridrelo .


23.04.2007 6:53

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

karol1
 Bahniak 

Ikona

jozo H - takže valec bol hladký , lesklý ?


23.04.2007 8:07

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

baho
 Skútrista 

Karol1 - aj ty máš pocit, že valec po vybrúsení nebol prehonovaný? potom môžme my špekulovať, prečo zadiera, keď olej sa nemá kde držať.....

Juro: vo valci po výbruse musí byť vidieť také jemné čiarky krížom krážom, neviem to lepšie opísať, a musia vytvárať obrazec, alebo lepšie povedané zvierať určitý uhol. A na tých čiarkach sa drží olej, po zábehu na najnamáhanejších miestach zmiznú - doopracujú sa s piestom. Na najmenej namáhaných miestach zostanú veľmi dlho.


23.04.2007 8:31

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Takže tam, kde netreba, sa olejový film drží naveky a tam, kde treba, je to namáhané a
valec sa vyleští, tam sa film nedrží. Ako to potom funguje?


23.04.2007 10:23

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

baho
 Skútrista 

Zeleno: Len provokuješ, alebo sa normálne pýtaš? Ten olejový film je najdôležitejší v dobe zábehu, a vtedy sa drží na tzv honovacom kríži ( obrazec, ktorý vznikne po honovaní). Po zábehu, ked honovací kríž zmizne, je tam logicky o stotinku dve vôľa väčšia, olej sa tam v pohode dostane a predstav si, že aj dokáže mazať. Videl si už niekedy nový piest, a piest po takých 20 000 km? Nový má stopy po opracovaní, dá sa povedať, že je drsný, a ten druhý je hladký ako ženský zadok. a hladké veci sa ľahšie kĺžu, pravda?

To, že na menej namáhaných miestach honovací kríž ostáva, je nepodstatné. Podstatné je, že po výbruse bol všade a motor sa mohol normálne zabehnúť( doopracovať).

Karol1, objasni mu to prosím ťa, vidím ža na mňa nedá.....


23.04.2007 11:48

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

zeleno
 Bahniak 

Ikona

baho, teraz sa aj ja môžem spýtať, či provokuješ, alebo sa vážne pýtaš? Vetu:"Videl si už niekedy nový piest, a piest po takých 20 000 km?" , to je seriózna otázka?
Ty profesionálne robíš výbrusy a zabehávaš motorky? Pretože podľa teba ten pán v Nitre asi
nevie, čo robí a robí to zle.
K tej drsnosti opracovania piestu si tiež myslím, že to nie je nutnosť, ale skôr opatrnosť výrobcu,
aby nemal reklamácie.
Dával som do závodných motoriek nové originál piesty, čo sa leskli ako zrkadlo a nikdy som
nezadrel. Ale vôľa piestu vzhľadom na jeho rozťažnosť bola asi správna.


23.04.2007 12:20

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

baho
 Skútrista 

O pánovi v NR som nenapísal ani slovo, len som vyslovil domnienku, že valec nebol prehonovaný. Čudoval by si sa, že už som videl akože vybrúsené valce, a boli len vytočené prípadne vyvŕtané bez honovania. čiže náchylnosť k zadretiu je o dosť váčšia.

K drsnosti opracovania: koľko stáli tie piesty čo si montoval ty do závodných mašín, a koľko stojí piest na 175-ku, príp. podobnú motorku? To nie je opatrnosť výrobcu, ale lacnejšia výroba.

A keďže si dával hladké piesty do valcov, ktoré boli prehonované, prečo by si mal zadrieť? ( olej sa na valci drží, piest je hladký, kde je problém?) To je výhoda kvalitnejších piestov, že sú tak dobre opracované, že v podstate po zahriatí môžu ísť na max. výkon (kto by zabehával napr. ostrú cross moto 1500 km, že?) preto stojí wiseco na nejakú japonskú 125-ku povedzme 4000, a na čz 125 (obyčajnú) nejakých 500 Sk.

Možno je ten valec spravený dobre, ale tak na tesno, že sa bude zabehávať veľmi dlho. čiže ako písal karol vyššie, bude to trvať, ale motorka pôjde super. Trpezlivosť ruže prináša...
( len je otravné každé 3 km stáť a chladiť motor)


23.04.2007 12:48

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Zase vyslovuješ len domnienku. Ako môžeš vedieť, či valce boli honované, pretože ja určite viem, že boli len brúsené.
Napíš si aspoň do profilu čo si zač, aby bolo iným jasné, či brať tvoje rady vážne a urobiť podľa nich nejaký zásah do svojej motorky, alebo to brať ako teóriu miesto učebnice.


23.04.2007 12:56

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

baho
 Skútrista 

OK, aj motorová píla je brúsená, a ide aj niečo vydrží. len si zabudol, že má nikasilový valec. a my sa tu bavíme o obyčajnej moto. To sa dá ťažko porovnať...

PS. vyhľadaj si témy, ktorých som sa zúčastnil, a povedz, či som niekomu uškodil alebo zle poradil. Pokiaľ bolo a je v mojich silách a skúsenostiach, poradím a pomôžem. Nie len teoreticky.

Nikto múdry z neba nespadol a učíme sa celý život. Ty môžeš mať a aj zrejme máš oveľa viac skúseností s ostrými crosskami, ja zas možno lepšie poznám obyčajné motorky.

a zhodneme sa asi na tom, že kým ten valec nebudeme mať v rukách a premeraný, zrejme nezistíme, v čom je chyba. Takto sa aj ty len domnievaš.... a ešte si mi nenapísal, ako si to myslel s tou rozťažnosťou... a nereagoval si ani na cenový rozdiel a použitú technologiu pri výrobe piestov.

Potom ti odpoviem ja, dobre?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil baho (23.04.2007 13:11)


23.04.2007 13:08

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Skade si zase zobral, že som len zabudol, že motorová píla je brúsená a že má nikasilový valec.
To je zase o čom?


23.04.2007 13:13

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

baho
 Skútrista 

To je o tom, že je tam iný spôsob opracovania tak píly, ako pretekárskych motoriek, a aj iná cena za súčiastky a samotnú robotu. OK?


23.04.2007 13:39

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Prečo myslíš, že by som mal reagovať na cenový rozdiel, použitú technológiu pri výrobe
piestov a ich tepelnú rozťažnosť.
Na to si tu nájdi odborníkov, čo ťa dačo naučia a nie domácich akožemajstrov, ako som ja.


23.04.2007 14:13

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

baho
 Skútrista 

Prečo teda píšeš o komunistických piestoch? a o brúsení? o vôľach , rozťažnosti, a podobných veciach? Medzi nami je rozdiel: ja som ochotný tých majstrov hľadať a učiť sa, to aj robím. A ty nie si ochotný uznať, že niekto mladší môže mať pravdu, a hľadáš za čo by si ho do..... . Je rozdiel, či niekto znalejší doplní iného, alebo či niekto len kritizuje bez záujmu pomôcť. Ja vždy privítam, keď ma niekto niečo naučí, vysvetlí, opíše a zdôvodní, prečo sa niečo robí tak a tak, a nie inak. a snažím sa získané vedomosti aj uviesť do praxe.

Prečo by si mal reagovať? lebo táto diskusia je o tom, ( piesty, materiál, technologický postup ako opravy, tak aj výroby) a ty do nej neprispievaš ničím okrem domnienok a zhadzovania vedomostí druhých. Aj ty máš možnosť nájsť odborníkov, a zistiť, o čo ide, ked jeden piest stojí desaťnásobok druhého, a nie je to len kvôli cene za značku.

Hľadaj spôsob, ako pomôcť, nie ako uškodiť. a keď k téme nič nevieš, neprispievaj. Zobrať pilník a pilníkovať nový piest nie je riešenie. Riešenie je vziať do ruky valec a šupito, premerať, a zistiť či sú tolerancie v poriadku. Ak nie, valec prehonovať, ak áno, hľadať chybu v saní, sviečke, zapaľovaní, oleji atď.

Už mi rozumieš?


23.04.2007 14:20

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

JozoH
 Turista 

Zdravim,

mirisko: Po druhom vybruse (v Nitre) som to este nemal cas rozobrat. Ale po tom prvom vybruse a nabehani cca 130km bol piesto osuchany takto: Ked sa na piest pozries zhora a predstavis si na nom stvorec, tak osuchy boli v troch vrcholoch stvorca. Vyskovo boli kusok pod capom. Velkost plosky asi 3x6mm. A este na nom boli take jemne zvisle skrabance po celom obvode.
V Nitre robili vybrus podla noveho piesta, ktory som si potom od nich tiez kupil. Jeho cena bola tusim 560Sk.

mariom: pred nasadenim hlavy som dal na obvod piestu par kvapiek bicykloveho oleja. Ale uz som nabehal cca 100km (uz musi byt vsetko dokonale premazane) a zlepsenie ziadne

karol1: Valec nebol hladky a leskly. Boli na nom jemne nepravidelne, take sikme skrabance, ale nad nejakym tvarom (krizom) som vobec neuvazoval ako napisal baho - nevedel som ze take nieco existuje.


23.04.2007 14:29

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Úplne ti rozumiem a chodím sem len zato, aby som škodil iným a kritizoval mladších.
Prepáč, asi sa už nezmením. :-)))


23.04.2007 15:07

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

baho
 Skútrista 

JozoH: Takže valec bol honovaný. Ten obrazec sa len volá honovací kríž, v skutočnosti by uhly tých jemných čiarok mali byť od 40 do 80 stupňov.

Ak teda bol honovaný ( v správnej tolerancii) , ostáva ti hľadať chybu inde, alebo trpezlivo zabehávať.

Týmto sa verejne ospravedlňujem za vyslovenie domnienky, že valec nebol honovaný. >:-)


23.04.2007 15:10

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

JozoH
 Turista 

Volal som do Nitry, chlapik povedal ze vola piestu je 0.06mm. A ze to mam vybehat, ze asi po 500km to bude dobre. Alebo ze mi to este prebrusi trosku ale to by uz vraj bola velka vola a ze to nema vyznam.
Takze asi opilnikujem tie obdrate miesta na pieste a skusim vybehat. A este povedal ze olej mam dat 1:33.

Aky je vas nazor na toto?


23.04.2007 15:40

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Keď ti to po tom druhom výbruse nepridrelo, netreba nič robiť, len jazdiť podľa pokynov.
Ak by predsa došlo k lokálnemu pridretiu a na miestach ako predtým, tieto miesta opilníkuj.
Funkčne to nie sú dôležité miesta a veľa výrobcov piest na týchto bokoch odľahčuje.
Ak by ostalo niečo z hlinníka aj na valci, treba to tiež dôkladne vyšmirgľovať.


23.04.2007 16:43

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

roman
 Turista 

Ikona

Caute no v niecom problem len bude resp bol ak sa to pridrelo.
1:20 olej je asi dost vela mozno tak na par km ale potom uz 1:30-33 . Ja mam momentalne po Komplet GO motora cca 250 km a ziadne pridretie sa nekonalo a to ju uz poslednych 50 km trosku potiahnem cca do 90km/h inak max 80. Zatial dufam ze to tak ostane.

No a preco sa ti to pridiera tak to asi si mal ten prvy vybrus tesny ked si to aj pri takom mnozstve oleja zadrel , samozrejme este ide o to ako si ten motor tocil kedze 50 km/h sa da ist na roznej rychlosti. A svoje uroby aj ten vzduchovy filter(kipit novy ktovie kolko km ci rokov ma ten co mas) + vyfuk(poriadne vycistit).
Inak tie pridrete plosky na valci osmirgluj (cca 200 vkou smirglom)- nie pilnikuj a aj piest trosku ale ten este jemnejsim aby na nom neostali pridrete miesta. Cesy maju na to pekny vyraz : prasatka :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil roman (23.04.2007 16:46)


23.04.2007 18:13

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

baho
 Skútrista 

Tak vôľa je v poriadku. Zabehávať, zabehávať, zabehávať. Prípadne použiť na už zadreté miesta romanov návod, alebo použiť jemnú brúsnu pastu. / po oboch postupoch samozrejme poriadne vyumývať)


23.04.2007 18:26

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

zeleno
 Bahniak 

Ikona

V tejto fáze zabiehania nie je vhodné meniť vzduchový filter. Umožní väčší prietok vzduchu, ako starý a to spôsobí chudobnejšiu zmes vo vyšších otáčkach, čo môže spôsobiť problémy.


23.04.2007 19:40

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

baho
 Skútrista 

Bez rýpania: prečo potom fabrika montuje nové filtre a nastavuje karburátor, ked stačí zohnať starší filter?


23.04.2007 20:16

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Keby všetko fungovalo, tak ani na Motoride by nebola motoporadňa. Ja len uvádzam svoje skúsenosti a tie budeš mať tak o 20 rokov. :-D


23.04.2007 20:21

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

baho
 Skútrista 

Ved ja sa na ten požehnaný vek už teším :-))) Skúsim zajtra zavolať do nejakej predajne nových motoriek , či mi za príplatok namontujú starý filter, lebo ujo zeleno povedal, že nový škodí...


23.04.2007 20:29

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Ty si fakt duševne postihnutý, daj sa vyšetriť.!!!
Čo je teba do toho, čo ja radím JozoviH, čo sa do toho montuješ. A že bez rýpania...


23.04.2007 20:34

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

baho
 Skútrista 

Ale čo? po dojdení argumentov prichádzame na osočovanie, prípadne urážky? ujo, to vo vašom veku by ste už mali vedieť, čo je to slušnosť, a že keď niekomu radíte hlúposť, je mojou povinnosťou sa ozvať. Preto asi výrobca v zábehu uvádza iné nastavenie karburátora, s bohatšou zmesou, nie, kua? Tak nemachrujte skúsenosťami, ktoré s touto motorkou nemáte, ani mať nebudete.....


23.04.2007 20:41

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Aha, takže je to tvojou povinnosťou chrániť členov Motoride, aby som im neublížil.


23.04.2007 20:46

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

baho
 Skútrista 

Múdrejší ustúpi...

jozef, myslím, že poradené ti bolo dosť, ešte sa možno vyjadrí niekto okrem mňa a romana, kto má skúsenosti bud s tvojím typom motorky, alebo s výbrusmi všeobecne...

Ak sem príde nejaký pán z bývalej ČZ strakonice, alebo niekto z považských strojární a napíše, že nový filter v zábehu škodí motoru, snímem klobúk, ospravedlním sa a budem šúchať nohami.

Zatiaľ si myslím, že názor si urobí každý sám, nemám potrebu niekoho urážať, alebo nechať sa urážať..... Pekný zvyšok dňa ...


23.04.2007 22:58

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

JozoH
 Turista 

Caute chalani,

Este k tomu co mi povedal ujo z Nitry: ze vo fabrike nechavaju volu piesta 0.08 az 0.09mm. Tym ze ja mam 0.06 to zrejme robi to co to robi. Ale hodnota 0.06 je vraj z nejakych tabuliek, tak je spravna.

roman: s tocenim motora som skusal vsetko: od jazdy 40km/h na IV-ke az po ja neviem 70km/h ale vysledok bol vzdy rovnaky: spomalovanie, po stlaceni spojky skapalo.

Este raz dik za vsetky rady chalani.


23.04.2007 23:06

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

mariom
 Bahniak 

JozoH :Podľa toho čo si odpísal na moju predošlú otázku sa domnievam , že sa ti to pridrelo dôsledkom zlého postupu pri skladaní motora . Napísal si , že si kvapol pár kvapiek bicyklového oleja pri zakladaní hlavy valca po obvode piestu . Tak tento postup je úplne zlý . Ak skladáš motor musíš naolejovať piest ale aj valec ešte pred nasadením . To znamená , že naolejuješ oko ojnice + vrchné ojničné ložisko , nasadíš piest . Po nasadení piestu si ho naolejuj po celom obvode a pokrúť krúžkami , aby sa aj tam dostal olej . Zaďalšie si zober válec , naolejuj ho zvnútra po celom obvode od hora až dolu a potom postupuješ v založení piestu do valca . Samozrejme dáš tesnenie pod válec . Olej treba použiť taký , aký dávaš do benzínu a nie bicyklový . To že si dal olej len na vrch piestu ti spôsobilo , že piest išel dosť dlhú dobu na sucho , prtože si ho nalial len nad krúžky a spodná časť piestu chodila dosť dlhú dobu nasucho . Tým si si spôsobil svoje problémy sám a nie vinou niekoho iného .
Ten pán z Nitry ti to podľa všetkého spravil dobre a aj s dobrou toleranciou .
Neviem ako sa to robí na bežných motorkách , ale ja to robím takto tak na bežnej motorke z čias komunizmu ako aj na bežnej motorke z doby po 89-tom ale aj na crossovej motorke .


24.04.2007 6:13

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

karol1
 Bahniak 

Ikona

Ako ťažko Ti išiel piestny čap do piestu?
mal by ísť zatlačiť palcom, bez pomoci nejakého prípravku.
miesta pridretia na valci oprav , ako už vyššie radili , šmirgľom cca 200-vkou a na pieste jemným ihlovým pilníkom - nie šmirgľom.Pozatláčali by sa zrnká do piestu a škrabal by valec.

Chlapi , prosím , nehádajte sa ako malí....ide tu o to pomôcť niekomu a nie si honiť tričko.
Viete k čomu som dospel po 15-tich rokoch denno denného sa rýpania v len motocyklových motoroch (veď sa tým živím) ? Že čím viac viem , tým viac si uvedomujem , koľko toho ešte neviem.


24.04.2007 8:30

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

zeleno
 Bahniak 

Ikona

jozoH, stránka o cz je napr. na www.volny.cz/cz180/technicke.htm
skús s nimi pokecať, vymeniť si skúsenosti.


24.04.2007 12:08

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

JozoH
 Turista 

mariom: ono sa to pridiera aj po 100km, pri pomere oleja v benzine 1:25, takze tam vsade uz musi byt oleja viac nez dost. Podla mojho nazoru bude problem v mensej voli piestu (0.06mm) a nie v oleji.

karol1: no, asi do polovice isiel vtlacit palcom, potom som ho uz musel naklepat (ale naozaj jemnymi udermi, tusim som na to pouzil svieckovy kluc).

Zatial som nemal cas to rozobrat a obrusit, ale cez vikend sa do toho pustim.

zeleno: dik za stranku, pozriem sa tam.


24.04.2007 13:06

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

JozoH: Neviem či to suvisi s tvojim problemom,ale chcem upozorniť na to,že po vubruse valca-dvojtaktu ostanú dosť ostré hrany na kanaloch ktoré treba zraziť-odihliť. ;-)


24.04.2007 23:03

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

mariom
 Bahniak 

Ak si donesieš nový piest a vložku , polož si valec na nejakú rovnú plochu napr. plech , sklo . Valec polož na tú podložku tou časťou , kde sa dáva hlava . Teda tou rovnou . Piest (bez krúžkov) vlož kúsok do valca a vpusť ho dnu . Piest nesmie "spadnúť" dolu odrazu ale mal by ísť až po oblasť kanálov bez odporu ale ak už uzavrie kanále tak by sa mal piest pribrzdiť dôsledkom vytvorenia tlaku padajúcim piestom , ale postupne prejde až dolu . Vola piestu 0,06 mm je úplne v pohode . Piest musí preisť cez valec bez zadrhávania voľne .
Zase ti zopakujem to , čo si spravil zle . Zložil si motor na sucho a preto sa ti to začalo pridierať . V zábehu nesmie pridierať piest vo valci či už pri 2-och alebo 250-tich kilometroch . Je v podstate jedno , či si dal pomer 1:20 alebo 1:33 ale ten motor išiel nasucho dosť dlhú dobu a postupom času sa ti prilepil . Ak rozobereš teraz motor tak uvidíš, že opäť budeš mať pridretý piest na približne rovnakých miestach . Skontroluj valec dolu pod kanálmi , či tam nezostalo nalepené z piesta a postupuj opatrne ako ti radil Zeleno v prvom príspevku . Pri skladaní to PORIADNE NAOLEJUJ .


26.04.2007 18:19

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

BranoOHC
 Turista 

Ikona

Hm... zaujimava diskusia, osobne si dovolim prispiet svojou troskou. Zeleno ma pravdu v tom , ze vacsina sucasnych piestov v cene cca 500 Sk ma vacsiu roztaznost ako tomu byvalo v minulosti. Vola 0,06mm na vrtanie 58mm by urcite mala za normalnych okolnosti stacit (meria sa na pieste cca 1-2cm pod osou piestneho capu v rovine kolmej na os piest. capu a porovna sa s vyvrtom valca) Problem moze byt ale v pieste.
Tie piesty mnohokrat odlieva kde kto, nezriedka su tazsie ako povodne - hrubsie steny - viac materialu vacsia roztaznost, dalej nedodrzane zlozenie (ono prave prisada kremika znizuje roztaznost, ale na drujej strane zhorsuje lejatelnost a zabiehavost a tak ... ) Dalsia vec na ktoru sa zabuda je tzv. umele starnutie- zihanie na stabilizaciu rozmerov - po ohrubovani piesta by sa mal vlozit do pece a pri teplote cca 150-190st.C na niekolko hodin a az nasledne opracovat na cisto (ak sa to nespravi - piest zacne pracovat v motore viac nez by mal) ci je dodrzana ovalita (v oblasti roviny totoznou s osou piestneho capu by vola mala byt vacsia min. o 0,05mm viac ) taktiez v oblasti koruny vola by mala byt az 0,2mm. Taktiez tak ako poznamenal Karol, treba kazdopadne odstranit stopy po zadere, lebo v tych miestach sa zadery budu opakovat (nesmie sa po sebe triet rovnaky material - v tomto pripade hlinik na hliniku, ktory je naneseny na valci) ....

Upravené 1 krát. Naposledy upravil BranoOHC (26.04.2007 21:08)


26.04.2007 20:23

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

zeleno
 Bahniak 

Ikona

karol1: to "honiť tričko" si myslel takéto? img112.imageshack.us/img112/7241/zelenojeincx1.jpg :-D

BranoOHC: snažil som sa naznačiť, že chyba je asi v pieste /rozťažnosť, opracovanie, vôľa/,
ale bol som asi málo presvedčivý. :-)


26.04.2007 20:54

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

baho
 Skútrista 

Vychádzajme z tohoto: chalan kúpil dva piesty, jeden v Bratislave, druhý v NR. Motor má stále rovnaký problém, čiže zalepuje ho aj po druhom brúsení a inom pieste. Môže byť, že oba sú od rovnakého výrobcu, ale nemyslím , že by bola chyba v tom. Vôľa je ako má byť, takže ja by som piest netipoval. Skôr možno olej, alebo čokoľvek iné. Pretože nie je všetko zlato čo sa bliští, tak ani polosynta nemusí byť lepšia ako M2T super, Stihl, Yonsered alebo Repsol Standard 2T, v ľubovoľnom poradí. Ten olej môže byť príliš riedky a jednoducho nemaže tak ako by mal


26.04.2007 23:11

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

hebepmope
 Kávičkár 

Ked uz sme pri tom pouziti oleja. Raz sme mali takyto podobny problem po GO babetty. Vskutku je to podobny system ako aj na spominanej CZ. Chlapik co robil vybrus predal olej Valvoline/ alebo havoline/ bol to olej do dvojtaktu - zavodnej motokary ktora tocila do 10 000, a jazdil na tom zavodne jeho syn. Po pouziti tohto oleja babetta nemala ziadny problem s pridieranim a lepenim ... po zabehu 200 km to bola najzivsia babetta na akej som sedel. Skus nieco taketo aj ty. Akurat ze ten olej je kusa drahy. ale myslim ze takymto olejom tam nemas co pokazit.


27.04.2007 11:46

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Vrátim sa ešte k tým vôľam piestu. Podľa jedného údaju 0,06 sa nedá usúdiť, či piest má správnu vôľu všade. Tá je udávaná pre oblasť nad krúžkami, pod krúžkami, v okolí piestneho čapu a tesne pre koncom piesta. Dôležitá je aj ovalita na bokoch piesta, ako uvádza BranoOHC.
Vôle v týchto miestach zvolí výrobca piestov na základe dlhodobých skúseností s materiálom
piestu, jeho tepelnej rozťažnosti a predpokladu v akom motore a za akých podmienok bude pracovať.
Pre rozťaznosť je podstatná aj hrúbka stien a dna piestu a nezriedka ho treba upraviť, odľahčiť.
Karol1 tieto údaje a finty pozná dokonale, ale vzľadom na oblasť svojho podnikania sa do toho
nechce veľmi angažovať.
Preto som spomínal iné vlastnosti piestov vyrobených v Týnci n/Sázavou za socializmu, keď ich vyrobili na tisíce a mali možnosť vychytať muchy a piestov vyrobených pre túto moto dnes v nejakej malosériovej, alebo kusovej výrobe.
K oleju podotknem len toľko, že ak sa u dvojtaktu použije horší, alebo málo oleja, odnesie
si to hlavne ojničné ložisko, kde pri bodovom styku valčekov je potreba mazania oveľa dôležitejšia, ako pri pracovnej ploche piesta.


27.04.2007 17:38

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

baho
 Skútrista 

Zeleno: s tou vôľou piesta máš pravdu, lebo piest má mať úplne iné opracovanie ako valec. Valec po vybrúsení proste musí byť presná valcovitá plocha, žiadna ovalita, kužeľ, atď. Čiže ak je valec vybrúsený na správny rozmer, povedzme druhý výbrus by mal mať 58,56 mm, tak piest má mať v mieste merania kolmo na os čapu priemer 58,50. Ale položme si otázku: čo je ťažšie, baviť sa o tom, aký výrobca piest odlieval a ako ho opracoval, alebo naliať do nádrže nový benzín s iným olejom, povoziť sa a napísať sem čo to spravilo?


28.04.2007 6:52

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

karol1
 Bahniak 

Ikona

Zeleno - ty beťár. :-D

baho - posledný príspevok - nie vždy , konkrétne na RS 09 (nemecký traktor) sa asi 20mm od spodku musí zabrúsiť pásik o šírke cca 10mm do hlbky cca 5/100mm. A na valcoch s prepážkou vo výfuku sa táto musí podbrúsť o cca 0,1mm .

A mimochodom , konkrétne piesty na ČZ 250/455 od Almetu v Hradci Králové nie sú oválne , ale do štvorlístka, čiža najviac odľahčené sú na tých miestach , kde to Jožovi zadiera.
PILNÍČEK na zádery na pieste a je to. A dokonca v danom mieste (v strede záderov) môžeš navrtať dierky o priemere cca 2,5mm (pozor aby nešli do výfuku) , nech sa tam ľahšie dostane olej. Zraz spodné hrany piestu , aby náhodou neutierali olej , ale pekne naň nabiehali. A do valca v mieste záderov sa neboj vojsť aj o čosi hrubším šmirglom - tak 150-tkou.

A keď tu už padla otázka aj kolo materiálov , tak zvýšené množstvo kremíka znižuje tepelnú rozťažnosť , ale zhoršuje tepelnú vodivosť a výsledkom je potom strmšia krivka na pieste pri vyššom obsahu kremíka . A najbežnejším materiálom na tieto piesty je ČSN 42 4336 - LO-EX s 11,5-13% Si .


28.04.2007 12:15

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

baho
 Skútrista 

Pravda, pravda, Karol1, aj na Robix 80 a 90 odporúčajú pri honovaní urobiť mierny kužeľ- 1 až 3 stotiny, pretože sa zvyknú pridrieť na spodku. Ale myslel som pri motorkách, iné prevádzkové podmienky má moto a iné traktorčeky, kultivátory, kompresory , vodník, vzducháč, atď...


01.05.2007 20:18

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

JozoH
 Turista 

Caute,

Tak konecne som to rozmontoval. Na pieste som opilnikoval osuchane miesta. Spodna hrana piestu nebola vsade sikma tak som ju zrazil (a nebola sikma prave na tych miestach, kde sa to pridieralo). Vyvrtal som 2 male dierky do piestu v kazdom mieste osuchu. Valec som na osuchanych miestach obrusil jemnym smirglom. Vsetko som dokladne ocistil a umyl v benzine (dufam ze z toho smirgla tam neostal ziadny kamen, lebo to bolo jemne ako prach). Kokos, som si nikdy nemyslel ze budem robit takyto tuning :-). Ale oplatilo sa. Motor sa prvy krat zacal pridierat asi po 15km, ale potom uz vobec (pocas 50km). A to sa uz lahko vyjazdi.

Este raz diky za vsetky rady, za vas cas a ochotu pomoct.


07.02.2010 10:28

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

karol1
 Bahniak 

Ikona

narazil som na túto tému pri hľadaní niečoho iného , pozerám , že aj motorku si stihol vymeniť , len tak pre zaujímavosť , ako ČZ-tka nakoniec dopadla?


07.02.2010 10:39

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

juloMZ
 Turista 

Ikona

I ked je to zastarala tema, pridam sa. Jeden z moznych dovodov zadierania moze byt aj privela oleja v benzine. cital som 1/20, to je moc. Neviem presne o aky olej išlo, ale privelke mnozstvo oleja v benzine znizuje schopnost odvadzat vzniknnute teplo z motora. asi tolko.


07.02.2010 19:10

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

juloMZ
 Turista 

Ikona

Tych dovodov moze byt viac....
si pisal: Motor sa prvy krat zacal pridierat asi po 15km, ale potom uz vobec (pocas 50km). A to sa uz lahko vyjazdi.
COOOOOOOOOOOO? :-@ :-@ :-@ Mas sebevrazebne sklony??? Taky zabeh je jednoducho nepripustny, zolad si zapalovanie, sviecku ma mat tehlovu farbu, hlavne pomer oleja v olovnatom!! benzine a preboha nejazdi na tom za4 patdesiatkou... dopraj jej mazivo.
Ja som svoju MZ pridrel presne z týchto dovodov. V zabehu olej castroj 2T 1/40 a ziaden problem. M2T si nechaj na zakurenie.


08.02.2010 16:36

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

nemáš viuhlovanú ojnicu !!


17.11.2010 21:39

Re: Vybrus CZ175/487 Velky problem ? Prosim poradte

destroyer
 Edvenčr 

Ikona

juloMZ - toto co si napisal je kravina, tato tema je uz dlho mrtva a to co si napisal je rada 15 rocneho chlapca co jazdi na pionieri... -bez urazky- uz len z toho hladiska ze ci je benzin olovnaty alebo bezolovnaty to u dvojdobých motorov nehrá žiadnu rolu z hladiska zadretia motora :D to je hlupost, radsej si precitaj celu temu a potom sa nieco zaujimave dozvies... a nepis tu hluposti od brucha...

baho, karol1- palec je hore... studujem motory a vidiet ze mate v tychto veciach jasno ;-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 156075 | Včera: 172609