Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravim vsetkych. Mam takyto problem: Dal som urobit vybrus na moju CZ 175(v Bratislave). Novy piest, kruzky, cap. Valec som umyl benzinom, poskladam, dam do benzinu predpisane mnozstvo oleja 1:20, ihlu na 4 zarez zhora. Pri jazde sa po cca 2km zacne pridierat (a to nejdem rychlo 50km/h). Musim stlacit spojku, chvilu pockam, potom ide dalej. Myslel som ze sa to vybeha, este som pridal trochu oleja do benzinu, ale ani po 100km to nebolo ine. Rozoberiem, piest na niekolkych miestach osuchany. Beriem to do Nitry, cital som tu ze je tam dobra predajna. Aj chlapik vyzera ze sa vyzna. Hovori ze valec bol vybruseny do kuzela, ze spodna cast je uzsia ako vrchna. OK, hovorim nech urobia novy vybrus, novy piest, kruzky. Vybrus tam robia podla piestu, majitel sa vyjadril, ze "da krk na to ze ten vybrus urobia 100%-tne. |
Dones ím to zas ukázať že čo ti to robý. Alebo im dones celý motor a oni ti to aj poskladajú poriadne a potom sa nemôžu nanič vyhovoriť. Je to fakt dobrý obchod, zatial mám snimi len dobré skúsenosti. |
A karburátor máš ako nastavený? myslím bohatosť zmesi. Lebo môže byť, že máš chudobnú zmes, a preto ti pridiera. A ešte jednu vec, vyskúšaj namiesto motulu iný olej ( po tom nastavení karburátora), môžeš kľudne aj m2t super. Daj vedieť ako si dopadol... |
Hospoder: mas pravdu, cesta naspat do opravovne bude asi nevyhnutna |
JozoH: napis mi do posty odkial si, mam tiez 175 , kazdeho dalsieho z Ba so 175 rad stretnem pokecame , poobzerame masiny.. |
nadstav si presne predstih zapalovania a odtrh ramienka... |
ťažko súdiť na diaľku. |
karol1: |
Domnievam sa, že problém nebude v opracovaní valca, pretože ten druhý pán si asi dal záležať, aby nespravil kužeľ. Skôr by som tipoval, že terajšie piesty majú inú tepelnú rozťažnosť, ako tie pôvodné komunistické a vôle sa robia podľa pôvodných výkresov. |
JozoH: keby si cital a posluchol co pisem...mas po probleme-vlastne skusenosti... |
Zdravím.Zatiaľ to tu nikto nespomenul.Pozri,či len takou čírou náhodou nemáš krivú ojnicu.Zistíš to ak dáš piest na ojnicu bez krúžkov,naňho válec a skúšaš vôľu piesta vo valci v hornej i v dolnej úvrati a či niekde netlačí na jednu stranu.A k pridieraniu:Bratova 350 po výbruse tiež sa zadierala(stislo ju,koleso do fleku-hned´ nato pretočím páku na štart a šup hned´ ide) a robila to ked´ som na ňu tlačil aj po najazdených cca 3000 km.Potom som ju rozoberal kvôli prevodovke a popritom som vyleštil zádrheľe na piestoch a je to O.K.Nazdar |
Zeleno: práve preto, že nové piesty majú menšiu rozťažnosť ako tie staré, môže sa nechať menšia vôľa, len zas nie až taká malá, aby po zahriatí neostala žiadna. Keby vybrúsiš podľa starších noriem, 6 až 8 stotín, motoru to určite nevadí, a už vôbec by ho nelepilo. a dnes už máš aj iné oleje atď... |
blaho, ja som tú rozťažnosť myslel opačne, pretože pochybujem, že nejaký súčasný svetový |
Dik za rady chalani. |
Zeleno: som baho, nie blaho. |
kluka by to zadrhla hned anie po dvoch km moj nazor |
moj nazor je ze je to klukac.Za tie peniaze co si dal do vybrusov by si hadam kupil aj novy valec kluku a tieto veci... |
JozoH: Pisal si ze piest na niekolkych miestach osuchany... |
Neviem ako si skladal motor , ale napísal si , že valec si umyl v benzíne a potom si to zložil . Mám na teba jednu otázku . Keď si skladal motor po umyťí valca benzínom si ho aj riadne naolejoval ( valec , piest , čap , ložisko ) ? Podľa toho , čo píšeš usudzujem , že si to tam šupol na sucho a preto sa ti to aj pridrelo . |
jozo H - takže valec bol hladký , lesklý ? |
Karol1 - aj ty máš pocit, že valec po vybrúsení nebol prehonovaný? potom môžme my špekulovať, prečo zadiera, keď olej sa nemá kde držať..... |
Takže tam, kde netreba, sa olejový film drží naveky a tam, kde treba, je to namáhané a |
Zeleno: Len provokuješ, alebo sa normálne pýtaš? Ten olejový film je najdôležitejší v dobe zábehu, a vtedy sa drží na tzv honovacom kríži ( obrazec, ktorý vznikne po honovaní). Po zábehu, ked honovací kríž zmizne, je tam logicky o stotinku dve vôľa väčšia, olej sa tam v pohode dostane a predstav si, že aj dokáže mazať. Videl si už niekedy nový piest, a piest po takých 20 000 km? Nový má stopy po opracovaní, dá sa povedať, že je drsný, a ten druhý je hladký ako ženský zadok. a hladké veci sa ľahšie kĺžu, pravda? |
baho, teraz sa aj ja môžem spýtať, či provokuješ, alebo sa vážne pýtaš? Vetu:"Videl si už niekedy nový piest, a piest po takých 20 000 km?" , to je seriózna otázka? |
O pánovi v NR som nenapísal ani slovo, len som vyslovil domnienku, že valec nebol prehonovaný. Čudoval by si sa, že už som videl akože vybrúsené valce, a boli len vytočené prípadne vyvŕtané bez honovania. čiže náchylnosť k zadretiu je o dosť váčšia. |
Zase vyslovuješ len domnienku. Ako môžeš vedieť, či valce boli honované, pretože ja určite viem, že boli len brúsené. |
OK, aj motorová píla je brúsená, a ide aj niečo vydrží. len si zabudol, že má nikasilový valec. a my sa tu bavíme o obyčajnej moto. To sa dá ťažko porovnať... Upravené 1 krát. Naposledy upravil baho (23.04.2007 13:11) |
Skade si zase zobral, že som len zabudol, že motorová píla je brúsená a že má nikasilový valec. |
To je o tom, že je tam iný spôsob opracovania tak píly, ako pretekárskych motoriek, a aj iná cena za súčiastky a samotnú robotu. OK? |
Prečo myslíš, že by som mal reagovať na cenový rozdiel, použitú technológiu pri výrobe |
Prečo teda píšeš o komunistických piestoch? a o brúsení? o vôľach , rozťažnosti, a podobných veciach? Medzi nami je rozdiel: ja som ochotný tých majstrov hľadať a učiť sa, to aj robím. A ty nie si ochotný uznať, že niekto mladší môže mať pravdu, a hľadáš za čo by si ho do..... . Je rozdiel, či niekto znalejší doplní iného, alebo či niekto len kritizuje bez záujmu pomôcť. Ja vždy privítam, keď ma niekto niečo naučí, vysvetlí, opíše a zdôvodní, prečo sa niečo robí tak a tak, a nie inak. a snažím sa získané vedomosti aj uviesť do praxe. |
Zdravim, |
Úplne ti rozumiem a chodím sem len zato, aby som škodil iným a kritizoval mladších. |
JozoH: Takže valec bol honovaný. Ten obrazec sa len volá honovací kríž, v skutočnosti by uhly tých jemných čiarok mali byť od 40 do 80 stupňov. |
Volal som do Nitry, chlapik povedal ze vola piestu je 0.06mm. A ze to mam vybehat, ze asi po 500km to bude dobre. Alebo ze mi to este prebrusi trosku ale to by uz vraj bola velka vola a ze to nema vyznam. |
Keď ti to po tom druhom výbruse nepridrelo, netreba nič robiť, len jazdiť podľa pokynov. |
Caute no v niecom problem len bude resp bol ak sa to pridrelo. Upravené 1 krát. Naposledy upravil roman (23.04.2007 16:46) |
Tak vôľa je v poriadku. Zabehávať, zabehávať, zabehávať. Prípadne použiť na už zadreté miesta romanov návod, alebo použiť jemnú brúsnu pastu. / po oboch postupoch samozrejme poriadne vyumývať) |
V tejto fáze zabiehania nie je vhodné meniť vzduchový filter. Umožní väčší prietok vzduchu, ako starý a to spôsobí chudobnejšiu zmes vo vyšších otáčkach, čo môže spôsobiť problémy. |
Bez rýpania: prečo potom fabrika montuje nové filtre a nastavuje karburátor, ked stačí zohnať starší filter? |
Keby všetko fungovalo, tak ani na Motoride by nebola motoporadňa. Ja len uvádzam svoje skúsenosti a tie budeš mať tak o 20 rokov. |
Ved ja sa na ten požehnaný vek už teším Skúsim zajtra zavolať do nejakej predajne nových motoriek , či mi za príplatok namontujú starý filter, lebo ujo zeleno povedal, že nový škodí... |
Ty si fakt duševne postihnutý, daj sa vyšetriť.!!! |
Ale čo? po dojdení argumentov prichádzame na osočovanie, prípadne urážky? ujo, to vo vašom veku by ste už mali vedieť, čo je to slušnosť, a že keď niekomu radíte hlúposť, je mojou povinnosťou sa ozvať. Preto asi výrobca v zábehu uvádza iné nastavenie karburátora, s bohatšou zmesou, nie, kua? Tak nemachrujte skúsenosťami, ktoré s touto motorkou nemáte, ani mať nebudete..... |
Aha, takže je to tvojou povinnosťou chrániť členov Motoride, aby som im neublížil. |
Múdrejší ustúpi... |
Caute chalani, |
JozoH :Podľa toho čo si odpísal na moju predošlú otázku sa domnievam , že sa ti to pridrelo dôsledkom zlého postupu pri skladaní motora . Napísal si , že si kvapol pár kvapiek bicyklového oleja pri zakladaní hlavy valca po obvode piestu . Tak tento postup je úplne zlý . Ak skladáš motor musíš naolejovať piest ale aj valec ešte pred nasadením . To znamená , že naolejuješ oko ojnice + vrchné ojničné ložisko , nasadíš piest . Po nasadení piestu si ho naolejuj po celom obvode a pokrúť krúžkami , aby sa aj tam dostal olej . Zaďalšie si zober válec , naolejuj ho zvnútra po celom obvode od hora až dolu a potom postupuješ v založení piestu do valca . Samozrejme dáš tesnenie pod válec . Olej treba použiť taký , aký dávaš do benzínu a nie bicyklový . To že si dal olej len na vrch piestu ti spôsobilo , že piest išel dosť dlhú dobu na sucho , prtože si ho nalial len nad krúžky a spodná časť piestu chodila dosť dlhú dobu nasucho . Tým si si spôsobil svoje problémy sám a nie vinou niekoho iného . |
Ako ťažko Ti išiel piestny čap do piestu? |
jozoH, stránka o cz je napr. na www.volny.cz/cz180/technicke.htm |
mariom: ono sa to pridiera aj po 100km, pri pomere oleja v benzine 1:25, takze tam vsade uz musi byt oleja viac nez dost. Podla mojho nazoru bude problem v mensej voli piestu (0.06mm) a nie v oleji. |
JozoH: Neviem či to suvisi s tvojim problemom,ale chcem upozorniť na to,že po vubruse valca-dvojtaktu ostanú dosť ostré hrany na kanaloch ktoré treba zraziť-odihliť. |
Ak si donesieš nový piest a vložku , polož si valec na nejakú rovnú plochu napr. plech , sklo . Valec polož na tú podložku tou časťou , kde sa dáva hlava . Teda tou rovnou . Piest (bez krúžkov) vlož kúsok do valca a vpusť ho dnu . Piest nesmie "spadnúť" dolu odrazu ale mal by ísť až po oblasť kanálov bez odporu ale ak už uzavrie kanále tak by sa mal piest pribrzdiť dôsledkom vytvorenia tlaku padajúcim piestom , ale postupne prejde až dolu . Vola piestu 0,06 mm je úplne v pohode . Piest musí preisť cez valec bez zadrhávania voľne . |
Hm... zaujimava diskusia, osobne si dovolim prispiet svojou troskou. Zeleno ma pravdu v tom , ze vacsina sucasnych piestov v cene cca 500 Sk ma vacsiu roztaznost ako tomu byvalo v minulosti. Vola 0,06mm na vrtanie 58mm by urcite mala za normalnych okolnosti stacit (meria sa na pieste cca 1-2cm pod osou piestneho capu v rovine kolmej na os piest. capu a porovna sa s vyvrtom valca) Problem moze byt ale v pieste. Upravené 1 krát. Naposledy upravil BranoOHC (26.04.2007 21:08) |
karol1: to "honiť tričko" si myslel takéto? img112.imageshack.us/img112/7241/zelenojeincx1.jpg |
Vychádzajme z tohoto: chalan kúpil dva piesty, jeden v Bratislave, druhý v NR. Motor má stále rovnaký problém, čiže zalepuje ho aj po druhom brúsení a inom pieste. Môže byť, že oba sú od rovnakého výrobcu, ale nemyslím , že by bola chyba v tom. Vôľa je ako má byť, takže ja by som piest netipoval. Skôr možno olej, alebo čokoľvek iné. Pretože nie je všetko zlato čo sa bliští, tak ani polosynta nemusí byť lepšia ako M2T super, Stihl, Yonsered alebo Repsol Standard 2T, v ľubovoľnom poradí. Ten olej môže byť príliš riedky a jednoducho nemaže tak ako by mal |
Ked uz sme pri tom pouziti oleja. Raz sme mali takyto podobny problem po GO babetty. Vskutku je to podobny system ako aj na spominanej CZ. Chlapik co robil vybrus predal olej Valvoline/ alebo havoline/ bol to olej do dvojtaktu - zavodnej motokary ktora tocila do 10 000, a jazdil na tom zavodne jeho syn. Po pouziti tohto oleja babetta nemala ziadny problem s pridieranim a lepenim ... po zabehu 200 km to bola najzivsia babetta na akej som sedel. Skus nieco taketo aj ty. Akurat ze ten olej je kusa drahy. ale myslim ze takymto olejom tam nemas co pokazit. |
Vrátim sa ešte k tým vôľam piestu. Podľa jedného údaju 0,06 sa nedá usúdiť, či piest má správnu vôľu všade. Tá je udávaná pre oblasť nad krúžkami, pod krúžkami, v okolí piestneho čapu a tesne pre koncom piesta. Dôležitá je aj ovalita na bokoch piesta, ako uvádza BranoOHC. |
Zeleno: s tou vôľou piesta máš pravdu, lebo piest má mať úplne iné opracovanie ako valec. Valec po vybrúsení proste musí byť presná valcovitá plocha, žiadna ovalita, kužeľ, atď. Čiže ak je valec vybrúsený na správny rozmer, povedzme druhý výbrus by mal mať 58,56 mm, tak piest má mať v mieste merania kolmo na os čapu priemer 58,50. Ale položme si otázku: čo je ťažšie, baviť sa o tom, aký výrobca piest odlieval a ako ho opracoval, alebo naliať do nádrže nový benzín s iným olejom, povoziť sa a napísať sem čo to spravilo? |
Zeleno - ty beťár. |
Pravda, pravda, Karol1, aj na Robix 80 a 90 odporúčajú pri honovaní urobiť mierny kužeľ- 1 až 3 stotiny, pretože sa zvyknú pridrieť na spodku. Ale myslel som pri motorkách, iné prevádzkové podmienky má moto a iné traktorčeky, kultivátory, kompresory , vodník, vzducháč, atď... |
Caute, |
narazil som na túto tému pri hľadaní niečoho iného , pozerám , že aj motorku si stihol vymeniť , len tak pre zaujímavosť , ako ČZ-tka nakoniec dopadla? |
I ked je to zastarala tema, pridam sa. Jeden z moznych dovodov zadierania moze byt aj privela oleja v benzine. cital som 1/20, to je moc. Neviem presne o aky olej išlo, ale privelke mnozstvo oleja v benzine znizuje schopnost odvadzat vzniknnute teplo z motora. asi tolko. |
Tych dovodov moze byt viac.... |
juloMZ - toto co si napisal je kravina, tato tema je uz dlho mrtva a to co si napisal je rada 15 rocneho chlapca co jazdi na pionieri... -bez urazky- uz len z toho hladiska ze ci je benzin olovnaty alebo bezolovnaty to u dvojdobých motorov nehrá žiadnu rolu z hladiska zadretia motora :D to je hlupost, radsej si precitaj celu temu a potom sa nieco zaujimave dozvies... a nepis tu hluposti od brucha... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 156075 | Včera: 172609