Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 | Nasledujúce
Samozrejme, ze platnicky, ktore maju najazdene 10 tisic km nejsu nove preboha....urcite je zle ich smirglovat a nahodit na novy kotuc...darmo tu budes trepat ake su krasne....urobil si kokotinu, ktora sa skratka nerobi...tvoje subjektivne neodborne pocity to nijako nenapravia... |
10 tisic? je velmi otazne v com boli namontovane. ci vodiace capy boli mazane a cim. ci otvor vodiaceho capu nieje vylagrovany,ci brzdovy valcek ma spravny chod a potom dalsie či či či |
Re: barlac: co to trepes, sak vyzerali dobre... |
to zalezi ako moc si pil a kolko si toho natahal. |
Vo štvrtok idem s bubnami na STK. Som zvedavy co povedia. |
Re: boombastic: je celý rozdiel medzi 10tis km na platnickach najazdených v meste taxi/skuter a tie km najazdené Goldwingom alebo nejakou BMW K1300 dlhé streky po dialniciach. Tomu je priamo umerna aj miera opotrebenia. Nebudem to tu vo vlakne hľadať, niekto sa tu vyjadril ze sa tu mixuju auta a motorky. Kotúčové brzdy sú o oboch rovnake. |
Re: Ferdinand: |
tak si davam otazku o co tam kur..na tej stk ide? je jasne ze na jawe staci zle vycentrovat koleso a bubon bude mat problem. |
Re: barlac: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Biri (31.08.2021 22:50) |
tak to ta velmi musim poopravit,lebo sa velmi, ale velmi mylis. |
a netoc me sa stale ako kkti na dvorku do kola. ma ,nema,vie,nevie,mozno. chod na prvu stk a uvidis ze technik bude hapat,koktat na otazky co to je ovalita.mozno kotuc,mozno toto,mozno tamto a podobne. technik musi presne vediet comera a co to znamena. musi vediet seriozne vysvetlit o co ide a kde sa stala chyba. inak sa to nezaklada na serioznom merani! |
Nečítal som komplet vlákno, ale čo napríklad uloženie/čap brzdového obloženia bubnovej brzdy. Po nejakých rokoch môže byť kľudne opotrebovaný. Či? |
Moment! Upravené 2 krát. Naposledy upravil Biri (31.08.2021 23:21) |
A stale ta ista pesnicka... |
Páni keď vidím tú plodnú diskusiu čo tu niektorý dávate . Včera som bol na STK z Ducati susedovho syna aby som mohol pre pána z technickej podpory Testeku spraviť dohodnuté merania. Keďže mladý je pozorný a videl ako servisujem kotúče, pripravil si moto sám čo mi moc do karát nehralo a výsledok je taký že rozdiel pri oboch spôsoboch merania bol, ale v dovolenej tolerancii 20% konkrétne 18% štandardné meranie a 16% mnou navrhnutý spôsob. |
neviem co plodne si priniesol,ale mne sa to moc plodne nevidi. |
Keby mladému nameral aj 35% stále je v tolerancii lebo niekto už raz doniesol potvrdenie od Ducati že daná hodnota je v tolerancii stanovenej výrobcom teda v systéme majú nahraný záznam s pridaným rozsahom platným len pre moto Ducati - to je info od technika.. |
Re: barlac: barlac ty si ale uplne mimo uz. Maxosa tu prave priniesol velmi velku pomocnu ruku. Vdaka nemu som si ja ale ako citam aj ini zoservisovali spravne brzdy a presli smr STK. Sam sa rozhodol, ze to skusi realne vyriesit takk, aby sa zmenila/upravila metodika. Klobuk dolu pred nim. Vdaka Maxosa! |
Re: valach: presne si to popísal. Keďže mám dosť známich technikov na STK a nie sú aktívny motorkári, aj v spolupráci s nimi sa túto problematiku snažíme riešiť. V utorok mi technik medzi rečou povedal "Maco bol tu chlapec a skúšal som aj tvoj postup ale nijako nevydalo a keď chlapec videl že stále to neni ono povedal že pri brzdení cíti jemné vibrácie, no po nábehu brzdy do plného účinku to už nerobí" Čiže evidentne problém z brzdou bol a tak mu dal na dva mesiace STK lebo brzdná sila a účinok je dostatočný no je tam kolísanie brzdného účinku v určitom tlaku na páčku. |
Re: barlac: odporucam Ti precitat poslednych par stran a potom, ked budes mat potrebu opat pindat, tak si to zbehni este raz a poriadne zvaz, ci ta Tvoja invektiva aj niekomu pomoze, alebo sa ulavi iba Tebe a pre ostatnych to bude dalsi Tvoj prd na tomto fore. Sorry uz fakt nemozem, Ty inteligent. |
No chlapi! Bol som na STK (s bubnami) a bolo to ako vzdy. Foto vin cisla, tachometra,predne svetlo,smerovky prava,lava, brzda,trubka,rozmery pneu..Na valcoch predna aj zadna - pridrzte a naplno. Nakoniec pochytal a pokyval so vsetkym co mohol a dovidenia. |
cerstva skusenost - ovalita vpredu, s technikom som si dal rozumnu debatu a nakoniec z toho vyslo ze je treba aby sa ludia zacali stazovat Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (20.09.2021 14:12) |
Ani na SK sa nemeria OVALITA brzdového kotúča. |
to co by mala robit tato smiesna komunita uz urobil ten zly "fasista"marek kotleba. podali navrh ,aby motocykle vzhladom k tomu ze jazdia v priemere daleko menej ako auta. aby chodili na stk kazde 4roky. a myslim ze keby sa zacalo ozyvat na ten smer,tak aj tie problemy s kotucmi by sa rychlejsie vyriesili. |
barlac |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie. |
Aj svojmu otcovi hovoríš starý a zosmiešňuješ ho? |
barlac |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie. |
kde slovaci koncia,tam bratia od ceska zacinaju. slovak preda poslednu kozu,sliepku aby mal na kotuce,ktore mu aj tak nepomozu. |
Egres ma pravdu. Meria sa rovnomernost brzdneho ucinku po celom obovode kolesa/kotuca. Neviem preco vacsina stale vytahuje ten vyraz ze "ovalita", lebo je to maximalne zavadzajuce. Ano krivy/zvlneny alebo nerovnomerne zodrany brzdovy kotuc moze byt jednou z pricin nerovnomerneho brzdneho ucinku, ale zdaleka nie jediny. Rovnako ako ovalizovany bubon pri bubnovych brzdach (asi odtial pochadza ta ovalita ...). Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (20.09.2021 17:43) |
ta agresova pravda tu bola uz napisana asi 1000x. len zopakoval to co uz tu davno bolo napisane. |
Nie moj zlaty. Ovalita znamena splostenie alebo roztiahnutie kruhoveho prierezu, kedy sa povodne kruhovy prierez deformuje do zlozitych tvarov pripominajucich elipsu. To co opisujes ty ovalita nie je a pouzivanie toho vyrazu na opisanie takeho defektu je nespravne. Je to zauzivane tak pouzivat diletantami "zo zvyku" lebo taky defekt sa skutocne casto vyskytoval (vyskytuje) u bubnovych brzd, kedy bubon uz nema kruhovy tvar ale ma tvar ovalny. Ked ma kotuc nerovnomernu hrubku brzdnej plochy alebo ked je zvlneny tak nie je ovalny... |
Vela ludi zase nerozlisuje medzi bateria, baterka a akumulator... ale je zaujimave, preco sa ten vyraz ovalita vobec zauzival, mozno z bubnovych brzd... |
Re: w4tch0: To isté som písal už v júni minulého roku. Stále tu niektorí točia v súvislosti s kotúčovými brzdami o ovalite, pritom je to blbosť |
Egreš - mea culpa - máš pravdu, je napísané ovalita predného kolesa. |
teraz som sa vratil z stk s autom. taku bleskovku som este nezazil.. |
aha..to som zabudol napisat ze to je stvorkolka |
a jak je to s tymi percentami? aka je hranica aby auto preslo? |
uz som to vygooglil je na to tabulka podla kategorie a roku vyrpby... |
riesi sa problem motocykle a bombusik tu pritiahne 4kolicu. |
Tu sa neriesi vobec nic...aspon som si nevsimol.... |
Tak nech sa tu aspon daco pise...ked aj ne o moto... |
Re: boombastic: OK. No ale co ma ovalita bubnov spolocne s kotucmi? A ako by asi namerali ovalitu zubatych kotucov? |
kokos, tak to uz vazne netusim...sak si to cele precitaj...debata sa tu klukatila vsetkymi smermi....aj od veci aj k veci... |
No co baracik, aj ry smirglujes platnicky a ked das nove kotuce tak tam slahnes naspat stare oblozenia? Priznaj sa... |
jasne,ved ty vies vsetko najlepsie. ma zmysel tebe nieco vysvetlovat? no nema ,pomyslis si svoje a ides dalej. |
No ok, ved teda smirgluj platnicky ja nedbam...a na nove kotuce tiez davaj uz ojazdene platnicky....tvoja vec...ved platnicky su strasne drahe, tak sa viac oplati osmirglovat a dat naspat.. |
igel... priatelu to co sa meria je ovalita kolies... |
..... keď dáš 2,2 baru na 1 bar tak možeš kludne prejsť ..... |
krampus rado sa stalo, popravde nie je to z mojej hlavy ale ten človek čo mi to povedal vie o motorkách hĺbkovo ozaj veľmi veľa |
Bol niekto na tomto merani s bawom s posilovacom? |
Nemeria sa ziadna ovalita bubna,kotuca,kolesa, w4tch0 vo svojom prispevku 20.9.2021 uz Vam to tu vysvetlil,meria sa rovnomernost brzdneho ucinku pocas jednej otacky kolesa. |
...meria sa rovnomernost brzdneho ucinku pocas jednej otacky kolesa... |
raptor to myslis vazne? |
rgw myslim to vazne. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (15.03.2022 10:38) |
|
text z protokolu z STK Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (15.03.2022 11:01) |
technik ktory toto napisal do protokolu,mal by ihned balit veci a venovat sa tomu,comu rozumie |
ale no tak ty mi neodpovedas na otazky a ja ti mam hladat vo vyhlaske... |
....že vám do toho skáčem. mne to príde, že technik pre skrátenie vypustil slovo "brzda" - z toho to nedorozumenie... Upravené 1 krát. Naposledy upravil valach (15.03.2022 16:52) |
c) Ak kolísanie brzdnej sily nie je spôsobnéné chybou v brzdovej sústave, ale konštrukčným vyhotovením vozidla, napr. dezénom pneumatík, potom technik chybu v kontrolnej položke č. 1.2.1. nevyznačí a dôvod zaznamená do rubriky "Ďalšie záznamy STK" protokolu textom napr.: "1.2.1. - Kolísanie brzdných síl nehodnotené - vzor dezénu pneumatík" a pod. Upravené 1 krát. Naposledy upravil valach (15.03.2022 16:59) |
...ešte k pojmu "ovalita" Upravené 1 krát. Naposledy upravil valach (15.03.2022 17:04) |
Ak je to ovalita kotucov potom ako je mozne ze nie raz aj po namontovani novych kotucov motorka zasa neprejde? |
raptor: |
Ovalita brzdoveho kotuca neexistuje. Upravené 1 krát. Naposledy upravil rgw (15.03.2022 19:19) |
ozaj,taka mala otazka.nabrali ste druhy dych? ved tu uz je vsetko na danu temu napisane.a opakuje sa to ako ozveeeenaaaaa |
pripájam sa k RGW, 5 strán písmenok a ešte stále niektorí nechápu základné pojmy, ich význam a správne použitie. |
teraz sem nebudem pliest abs a podobne kkty. aj ked abs je myslim super vec,hlavne pre neskusenych a takych stresmenov. prevazne problemy pri brzdeni sposobuje ludsky faktor. to znamena ze neodhadne ucinok brzdnej sili a zmrda sa vdaka tomu.leti rovno na papulu a rameno tresk,klucna kost v riti zadna brzda. koleso ide do smyku ,dostava sa do strany buch tresk |
Re: egres2: vsak ale to co si napisal mi dava za pravdu nie? |
Re: raptor: neviem si predstaviť ako môže krivá vidla spôsobovať kolísanie brzdného účinku pri meraní. Vieš to nejako popísať? |
tryskac viem si to predstavit. Krivá vidla ma priamu súvislosť s tlmením, oprav ma ak sa mýlim. |
opraviť Ťa neopravím, lebo fakt neviem či ja mám nedostatočnú predstavivosť alebo sa Ty mýliš. |
Re: tryskac: presnú rýchlosť neviem, bo technik sedí na motorke a nevidím na rychlomer - ale je to rýchlosť odhadom 5-10kmh. Skôr tých 5... |
Re: raptor: myslím, že ak by boli tlmiče také zlé, že spôsobia nerovnomerný účinok bŕzd, tak je to väčší problém pri jazde ako zvlnený kotúč (pohupnutie na vlne v zákrute vyhodí motorku do preč...) Upravené 1 krát. Naposledy upravil valach (16.03.2022 15:28) |
Re: tryskac: no a ja som presne myslel tak ze kriva vidla tak ze uz blokuje správnu činnosť tlmiča |
p.s. tryskac podľa mna akykolvek iný stav klzákov prednej vidly ako rovný už musí mať vplyv aj na tlmiacu funkciu. Pri malých deformáciach možno pocitovo nie ale odmerať by sa to myslím malo dať... |
Re: raptor: tých 20% je limit pre všetky.. takže možno chcú výnimku na 30-40%... (?) |
valach uz sa to tu preberalo vela krat. velka pravda z tvojej strany. ako nahle ich meranie hadze vysledky s tak velkym rozdielom,tak sa nemozme bavit o serioznom merani. |
Re: raptor: ak by vidla bola také krivá, žeby podstatne brzdila tlmenie, tak tá motorka by bola minimálne dvojstopá a bola by to odvaha na nej jazdiť, nie že s tým ísť na stk. |
Re: tryskac: je mozne ze vidla moze byt kriva a kolesa v osi (skratenie razvoru) Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (17.03.2022 9:32) |
no dobre. uz vieme,uz to je potvrdene a kazdy normalnejsi vidi ze meranie nieje v sulade v ramci serioznosti a presnosti.tym sa stava bludom! a co dalej ? |
dva roky debata o niecom a zaroven o nicom. dva roky nas vyhadzuju z stk pre neodborne pochybenie a meranie. |
Re: maxosa: ahoj, zaoberas sa este touto problemtikou? |
Vola sa to ovalita, no nie je to stastny pojem. Mozno to vychadza z historie a bubnovych brzd, kde ked je bubon vajcovity, tak sa meni brzdny ucinok podla polohy v akej koleso je. |
Johny3 neviem z akeho materialu mas kotuce na svojej VTR ale predpokladam ze zo standardneho. Neviem si predstavit zeby sa olej vpil do ocele z ktorej je ten kotuc vyrobeny. |
a bezi tu dalsie pokracovanie filmarika a filmusky. |
Re: Johny3: Este je dobre skusit najst a odstranit pricinu preco je ten kotuc nerovnomerne zodrany. TO moze byt v dosledku zleho stavu vidlice alebo lozisiek kolesa, pripadne hlavoveho zlozenia... vymenis kotuce a o par tisic km budu zase nerovnomerne zodrane. Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (03.06.2022 23:25) |
tak daj recept na zabiehanie kotucov jednotka ,dvojka a brzdime? |
pridám svoju skúsenosť a návod ako som na opravu cez stk prešiel... Upravené 3 krát. Naposledy upravil branikcb600f (04.06.2022 20:21) |
myslim ze "zabehom" brzdovych kotucov sa v tomto pripade mysli Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (05.06.2022 10:21) |
barlac |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie. |
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 92578 | Včera: 141785