Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 | Nasledujúce
Teplotou sa da krasne ohybat ocel, liatina. Staci trocha nahriat autogenom na spravnych miestach a pri teplotach 600-700'C sa ohne aj 25 tonovy ram. |
Pri moderných brzdách sa počas ich zábehu vytvorí na kotúči tenká transfer vrstva, táto vrstva vznikne z materiálu brzdových doštičiek. Nový kotúč, po odstránení ochrannej/prepravnej vrstvy, má kovovú lesklú farbu. Po zábehu je kotúč matnejší, s modro-čiernym nádychom. |
Ahojko samozrejme ze ano skusane koleso je na valcoch defakto v jame a valce ho otacaju ak by sa stocili riditka moze sa zohnut cely ram |
Re: Pirrates: |
Re: egres2: Ak by si mal pravdu, tak v praxi by k zvlneniu kotúčov vôbec nedochádzalo. Ale bohužiaľ dnes vyrába kotúče každý.... a takto aj vyzerá. Sú plné servisy áut s trasúcimi brzdami. Ani OE kotúče nie sú zárukou, že auto nebude triasť alebo že budú brzdiť súmerne obe strany. Nebudem menovať značky, pri ktorých je rovno prípis od výrobcu vymeniť kopu iných dielov na náprave a po zajazdení kotúčov ich ešte stočiť, aby bol pokoj. A teraz nemyslím starú jednotkovú octávku, ktorá s tým mala veľké problémy. K tomu, že sa zvlnia kotúče po jednej jazde - dá sa to úplne jednoducho. Stačí lepší kopec, športovejšia jazda, prudké brzdenia a aj OE kotúče trasú ako divé (alebo návšteva okruhu). Videl som aj Nissan GTR, ktorému triasli OE brzdy jak... |
Ahojko je trosku rozdiel ked valce tocia zadne koleso pricom je predne uchytene vo zveraku tak vychelnie sa prenesie cez krk riadenia ale ked valce tocia predne koleso a zadne je upevnene tak sa vychylenie cez krk riadenia neprenesie proste ti vytoci motorku do boku a zohnes bud zadne koleso vo zveraku lebo to je riadna paka od predu alebo kyvku a mozno aj ram |
quicmick: |
Tak mam za sebou prvu STK na Harley. Ovalita dopadla predne 14%, zadne 9%, takze som presiel. Na x-ty pokus. |
no to nas cakaju huste chvile na estekackach.... |
Re: ChesterTT: vajcovité kotúče? Veď sa vyrábajú kruhové, s prípadnými výrezmi, či pre chladenie alebo pre parádu. To bude dajaký omyl ChesterTT. obvodové hádzanie, pokiaľ je na kolese kompenzované vyvážením kolesa spolu s brzdovým kotúčom žiadna STK nemá prečo merať! |
Nemohli vymyslet uchytenie motorky proti posuvaniu dopredu a dozadu nejako inak, ako do dvoch rovnych kolajnic pevne zovierajucih zadne koleso. Pri vykonavani skusky na prednom ? |
Re: Vidicon: |
Mirdo86: mylis sa, nerobilo sa to meranie, robilo sa meranie brzdneho ucinku, roky, na valcoch, Ale teraz k tomu pridali kolisanie. A to uchytenie druheho kolesa maju len niekde. nie vsade. Takze zjavne nie je povinne. |
Re: Vidicon: |
Re: Mirdo86: "Poznámka: Posúdiť kolísanie brzdnej sily možno spoľahlivo a s dostatočnou presnosťou len na VSB určenej na kontrolu motocyklov." - asi tato poznamka bola dovod, preco to nemuseli robit, lebo na to nemali predpisanu VSB. Moja domnenka. |
Re: Mirdo86: Na konci toho dokumentu je navrh na adapter na VSB pre motocykle. Ale niekto to nedomyslel. Uzsia pneu bude nadalej hadzat. A moja zadna 260mm sa tam nezmesti |
inac nechapem, preco nemozme chodit na STK do CR, kedze uz su predpisy v podstate harmonizovane |
Re: Vidicon: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mirdo86 (10.07.2020 12:50) |
bocna hadzavost kotuca sa da zmerat jedine mikrometrom na stolici pozdlzna hadzavost (vajcovitost) nevadi pretoze na brzdny ucinok nema ziaden vplyv a koleso je vyvazene aj s kotucom jedine co dokazu zmerat a zrejme tym sa to mysli je nerovnomerny brzdny ucinok po obvode kotuca Upravené 2 krát. Naposledy upravil Pirrates (12.07.2020 10:47) |
dufajme ze ma ten mikrometer co dokaze merat hadzavost...lebo mam ich vela na rozne rozmery ale taky ako popisujes som este nevidel |
Mikrometrom sa meria hrúbka kotúča, hadzavosť sa meria s odchýlkomerom. Ako príklad celá sada: www.universlovakia.sk/sada-pre-meranie-hadzavosti-a-hru.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil pecival (12.07.2020 16:58) |
Re: Pirrates: |
Re: Vidicon: tak to je skutočne dôkladná STK, ked´meraju ovalitu kotúčov. Aký zmysel to má, merať ovalitu kotúčov? |
Bol som minuly rok na STK v Dekre na Panonskej, technik mudry ako radio, nameral 20% s tym, ze keby to bolo 21%, ze ma uz nepusti a nabuduce ta motorka uz urcite neprejde. Mal este blbe reci k origo prexi MRA a pod. Tak som mu povedal, ze nabuduce pojdem inde. Dovtedy na inych STK (pezinok pri kruhaci, autoboat na vajnorskej,..) ani jedinym slovom nespomenuli akykolvek problem a to som chodil bez baksisu. |
Ziadna ovalita vajcovitost krivost sa sa v dekre dubravka NEMERA Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pirrates (17.07.2020 10:32) |
Otyc: nepouzil som spravny vyraz, myslel som samozrejme kolisanie brzdnej sily. Moja chyba, ten pojem ovalita... |
Ved na motorke na valcoch sedim a brzdim ja v aute technik |
Hlásim sa klubu Osvedčenie o TK na dva mesiace, kolísanie brzdnej sily vpredu 24(limit je 20) vzadu 4%. |
Bol som na STK bez problemou ziadne kotuče nemerali keď som sa pytal že niekde meraju odpoveď rychla tak nech dementi meraju. Na valce moto brzdilo super a vybavene. |
Re: robai: problem je, ze 24% pri beznej jazfe nepostriehnes, cize aj ked to opravis, tak to nevies posudit. |
Re: quickmick: predpokladam ze uz nebudu pracovnici stk taký happy ... z minusovych bonusov ... onedlho bude majitel stk zhanat novych zamestnancov ale nikto to nebude chciet robit za ten peniaz a v takych podmienkach ... |
Tak prave absolvovana STK. Na 6rocnej motorke s 30000km najazdom. |
Dalsia co nepresla: CRF1000L DCT t.j automat, po 4r. 10 000km, na moto nebolo nic menene/rozoberane vsetko je este original z vyroby aj pneu. |
Re: janoval: ale notaak na aute to je citit a na motorke nie? |
Re: Saints: čo tam máš obuté? ked si na štuploch, tak to nejde zmerat.. |
Re: ChesterTT: cestné gumy z výroby sú na moto.Aj to by bolo riešenie kupit stuple TKC80. Len aby sa tam nebol technik, ktorý bude aj na týchto merať ovalitu |
Daj to servisu alebo si nájdi niekoho, komu sa menej klepú ruky a nohy |
Re: Saints: dones mi to, ja ti s tym prejdem, si z BA |
Zdravim Vás všetkých. |
dnes som bol s autom a vraj zadne kotuce ovalite...fungl nove aj s loziskami, platnickami a strmenmi....kokos uz mam z toho slova husiu kozu....ale bolo to v norme, tak ma pustili... |
chech sranda bola ked som mal predne kolo na valcoch a stal som na zadnej brzde a valce sa nie a nie roztocit ja brzdim a sledujem rucicku na tom velkom manometri moja ruka a noha urcuju ako ta motorka brzdi nie manometer |
Re: Pirrates: nie každý to dokáže a vie čo má robiť. Moderné motocykle majú síce mnoho rôznych asistentov pre poslabších jazdcov ale na STK to proste nestačí. |
Keď to tu čítam tak ma to desí. Keď som mal R6 mali počas poslednej STK pripomienky na prednú brzdu u R6 ale prešla (neviem ako mohli niečo namerat u kolesá s dvoma kotucmi ). KTM v Auguste prešla bez problémov (mala ale stuplove pneu). Neviem čo v lete povedia na 4 ročného Breakouta s 5tis km ale už teraz moto kazí spánok. |
Re: boombastic: Ak boli uplne funglove, treba ich najprv dobre zabehnut (brake bedding). Aby si platnicky a kotuce sadli a kotuc sa rovnomerne obalil vrstvou z platniciek. |
Re: boombastic: mam taky pocit ze mas francuzke auto ? |
Re: w4tch0: tak uz som na nich par tisic km nabehal od vymeny. |
Len tak pre zaujimavost: |
Re: Saints: Uz to tu bolo aj vyssie spominane. Ten kotuc nemusi byt ani krivy ani zvlneny. Staci ze je nejak nerovnomerne obaleny tou vrstvou co na neho otlaci z platniciek a ta brzdna sila potom kolise. Proste nema potom rovnaky koeficient trenia po celom obvode aj ked hrubka je v norme a zvlneny nie je. |
Re: w4tch0: niečo na tom bude. Na aute mi mačka ošťala kotúč a začal hádzať. Vibroval volant a kopal pedál. Jedna mačka vychcaná |
Ahojte. Priespejem mojou skusenostou, snad niekomu pomoze. 14. 04. 2021 som bol na STK v Dekra Petrzalka s mojou VZR 1800. maju tam sice valec aj zvlast pre motorky, ale zadna pneu sa tam nevosla, takze nebolo mozne merat brzdy tam. Technik teda isiel na valce pre auta. A presne kvoli "Nadmerne kolisanie brzdnej sily v priebehu jednej otacky kolesa som nepresiel. Hodnota moze byt max 20, bola 23. Takze mi dal docasku a povedal ze si tom mam vyriesit. Kedze som netusil co to ma znamenat zacal som patrat a vypatral toto: |
Sako Sato" mam kocura a cura tak, ze si sadne. Este som nevidel macku/kocura, co pri curani zdvihne nohu. To robia psi. |
Re: Vidicon: Upravené 1 krát. Naposledy upravil ahojko (23.04.2021 14:22) |
prax z dnes. docasna STK kvoli ovalite na jednej otacke kolesa. chcem sa opytat panov odbornikov, moze to sposobovat AJ guma?krive koleso? alebo len krivy disk? podotykam ze brzdny ucinok v norme. vpredu guma podla TP, 2 rocna, opotrebenie +- 20%. technik mi povedal ze ak citim pri konstantom brzdeni ako "cuka" predna brzda tak su to kotuce. CUKALO cestou domov. nemyslim ze to ma taky vplyv na samovrazdu ako sa tu precenuje len neviem posudit to v kritickej situacii niekde v zakrute pri slusnej rychlosti ci by to nerozhadzalo koleso a stratila by sa stopa. nuz, odbornici nech sa vyjadria. dakujem |
To cukanie sposobuje nerovnaka hrubka kotucov.Oznac si fixkou povedzme 12 meracich bodov po obvode kotuca na zhodnom priemere po celom obvode.A mikrometrom zmeraj hrubku a oznac si najhrubsie miesto.Ak oba kotuce namontujes tak aby najhrubsie miesta boli pootocene 180° zasadne zmenis to cukanie. |
Re: RS955i: myslis to tak ze najhrubsi bod jedneho kotuca musi byt 180° od kotuca druheho... akoby naproti sebe? |
ahoj. moja čerstvá skúsenosť a rada pre ostatných: |
A poriadne si to prebrzdil pred STK? Ak dlho stala, ci sa na kotuci nespravila ina vrstva v mieste, kde ti mesiace na kotuc dychalo oblozenie. |
Re: valach: merať hadzanie na plavakucom kotuci???? |
Predne kotuce vcera na stk 40% Nema niekto z trencina pozicat na jeden den predne koleso na Horneta 2005? platim kes... |
problem je ked nemam plavajuce kotuce a home made meranim vidim ze kotuce hadzu v jednom bode von. tak to urcite neporiesim vycistenim nitov ale kazda rada dobra. skusim precistit. mozno pomoze. ja pri dobrzdovani v 10km/h citim nerovnomernost brzdenia. |
Chodím na stk s autami aj moto zákazníkov pravidelne. Ak má moto plávajúce kotúče tak som to s technikmi rozoberal a pochopili že je to hlúposť merať - technik musí kôli tomu volať do dekry a oni hneď upresnia postup. Keď vchádza na valce tak drží brzdu a opatrne sa spustí do valcov a tu je problém. Valce po spustení nedosiahnu samostrediace otáčky kotúča čo je cca 30km/h kedy vlastne zhasína aj kontrolka abs a tak je irelevantné robiť tento spôsob merania. S vedúcim aj technikmi ( poznáme sa dlho) som to rozoberal a pochopili že mám pravdu. Nakoniec sme spravili pokus ktorý dokázal moju teóriu a síce že moto ktorej kotúče pri meraní akože hádzali (za jazdy ale nič nebolo cítiť) som prebehol po dvore stk a pár krát som jemne pribrzdil prednou a na zastavenie som použil zadnú aj na vjazd do valcov. Následne pri ďalšej skúške už hádzavosť zmizla. |
Maxosa: ja to nechapem. |
Článok z Topspeed 3.2.2021 píše o predĺžení platnosti STK EK o 3 mesiace v mimoriadnej situácii.Ak m.s. naďalej trvá (asi áno) tak aj po 3.5 možno popravu ohľadom hádzania kotúčov odložiť ku koncu sezóny. |
Ak máš plávajúce kotúče, tak chyť jednou rukou brzdnú plochu, druhou rukou nosič kotúča (časť napevno naskrutkovaná na náboj kolesa) a pohni jednou rukou voči druhej a sleduj koľko sa jedna časť voči druhej na tých spájacích čapoch pohne - musi sa pohnúť lebo sú to strediace body a zistíš že to je podľa opotrebenia až 1mm. Teda malo by pri brzdení triasť volantom a netrasie lebo v otáčkach sa to stále centruje samé. Pri prudšom zastavení keďže tých spájacích čapov je tam viac a celá zostava má montážne vôle a pružnosť materiálu zostane kotúč akoby mimo osi. Ak by si dal moto teraz na hlavný stojan a točil predným kolesom tak budú podľa zvuku šúchať v jednom bode (keby si teraz upol na strmeň brzdy stojan s odchýlkomerom a meral voči nemu brzdnú plochu by si videl kolko desatín bude hodnota lietať). Ak koleso dobre roztočíš a jemne pribrzdíš zvuk trenia zostane jednotný.TOTO ALE PLATÍ LEN AK PRI NORMÁLNOM BRZDENÍ NIČ NECÍTIŤ. |
Re: Vidicon: on to myslel tak, ze ked isiel na valce a brzdil prednou kym sa tam "usadil" tak mu stistlo platnicky o kotuc, ale roztocenie valcov ich nerozhodi tak ako by ich rozhodila bezna jazda, tak siel na parkovisko, previezol sa a ked siel zas do valcov, brzdil zadkom aby sa predok nepohol a zabrzdil az ked sa koleso tocilo. |
Nechce sa mi to tu už rozpisovať, ak som medzi kontrolami do bŕzd nesiahol a nerobil ich údržbu, môže tento jav nastať z dôvodu ťažšie sa pohybujúcich nitov nakoľko sa tam usádza prach z brzdenia. Potom je za potreby trochu väčších otáčok na vystredenie ako keď pred kontrolou spravím čo som písal hore. Veľký rozdiel je aj v povrchu valcov, kde kovové s upraveným povrchom naváraním (veľa krát neodborne opravené ručne bodovanim) na tak malej ploche prednej pneu nemerajú presne. Na našej STK nedávno menili stolicu lebo im odišla a na novej sú valce s rovnomerným povrchom jemných zrniek. Odvtedy mi kamarát technik povedal že má podstatne mensi problém s meraním. |
Re: maxosa: daleko mate tu STK? obetoval by som tie km ak by som vedele ze orejdem po detailnom vycisteni nitov. |
Šaľa - stará STK. Autá moto stroje zariadenia robím 25rokov a dve školy som nevychodil aby sa zo mňa stal vymieňač dielov. |
Re: maxosa: paradne detailne vysvetlenie, dakujem! Skusim s tym doma pohnut, nikdy som to neskusal, mal som pocit, ze tie spojovanie kruzky su pevne a kotucom do strany nepohnem. A este som nepocul, ze by sa o kotuce takto niekto staral, klobuk dole. |
Re: maxosa: toho grafitu by som sa moc nebal.Uz v samotnej zmesy platnicky je ho nezanedbatelne mnozstvo... |
Re: maxosa: neviem ci to zaberie aj v pripade, ze ked na stojane roztocim koleso tak meranim od tlmica je vidiet pri rotacii ze kotuc uskakuje do vonku. myslis ze aj to mozu zapricinit len nerozhybane nity? myslim ze nie. ze tie kotuce uz budu na figu. |
Re: RS955i: iste. Nemalo by byt ziadne. Ale staxi zaseknuty jeden nit a uz to ide... Maxosa to paradne popisal medzitym. |
Maxosa: vdaka za paradny navod. Nad tym premazanim som tiez rozmýšľal, aj som nasiel v niektorých navodoch, ale bal som sa prave zamazania kotúčov... |
Vidicon - to je presne ten problém. Plávajúci kotúč musí "plávať" teda pohybovať sa inak je zatuhnutý. Ono pri ráznejšom brzdení sú tam tak veľké sily že sa pohne, ale pri jemnom nábehu sa to nedeje a to je presne postup pri testovaní STK. |
Re: maxosa: molyka r je molybdensulfid nie grafit... |
Re: RS955i: Pred akýmkoľvek zásahom do kotúčov vždy najprv spravím merania či to vôbec má zmysel robiť s tým. Ten rozdiel 3stovky je po toľkých km zanedbateľný rozdiel. |
Maxsosa, súhlasím s tým, že plávajúce kotúče sa musia "vycentrovať" aby brzdili rovnomerne. |
Re: tryskac: Nie zrovna vhodný postup ale pomohol. Ono ak sú nity rozoberatelné tak niekedy stačí vymačkané podložky napružiť, premazať a bude ticho ale na takú opravu neviem dať záruku. |
Re: maxosa: kotúče na bmw hŕkajú už v predajni. |
To som si všimol už dávnejšie že u BMW sú tie vôle dosť veľké oproti iným značkám. Ale v momente keď použijem inú značku ako oem (brembo, ferodo, a pod.) tak tie kotúče sú pevnejšie a nehrkajú. Upravené 1 krát. Naposledy upravil maxosa (06.05.2021 22:43) |
Trochu mimo temu (brzd), ale pre istotu. |
zmeň STK. Takéto veci by mali mať na predajni a môžeš si to kúpiť za pár centov a nie opakovat TK. |
ale som rad, ze konecne nejaka tema ktora moze skutocne pomoct, je sucastou udrzby a nauci mnohych starat sa preciznejsie. dakujem Maxosa, ci uz to pomoze alebo nie, od kupy novych kotucov sa budem o ne podla tvojich rad patricne starat. |
Odrazku som zo svoje moto dal ako prvú dole ešte keď nemala ani EČV lebo to bola päsť na oko a namiesto toho mám na držiaku čísla kde zvyknú byť reklamy červený pásik reflexnej fólie. Litera zákona dodržaná, technika zato nemôžu pokefovať že to pustil bez odrazky lebo metodický pokyn nehovorí o teste odrazovej plochy ktorý je možné skontrolovať na kamerách a keby na to zasvietil tak odráža možno viac ako tá odrazka. |
prides za technikom,slusne poprosis a on ti tam tu odrazku na chvilu zapozicia. |
Moje obavy zo 14.4 v tomto vlakne sa potvrdili. Včera som s Breakoutom neprešiel koli prednemu kotucu (moto ma 4 roky a 5800km). Požadovaná hodnota bola max 20, ja som mal 22-23-24....meral to ale zo 20x a zakaždým to vyšlo inak. Keď som povedal technikovi ze ved ta moto ma len tak malý nájazd tak mi povedal ze aj kotúč s 20km môže byť zlý. V realite brzda brzdi dobre, žiadne trasenie ci vybracie v packe. |
keďže db je logaritmická jednotka, 3db je obrovský rozdiel. |
Nemeria sa ovalita kotúčov,ale kolesa.Môže to robiť aj guma ale vačšina technikov to neviw merať,niekedy stačí oprieť koleso o brzdu |
Re: matus: Vance & Hines na Harleyi (mimochodom vyhodil som odtiaľ originál dB killery a dal tam druhovyroby aby boli ešte tichsie a snažím sa cez zastavané oblasti chodiť s veľmi ľahkým plynom) alebo original vyfuky,....ku GPR homologovanemu výfuku s dB killerom sa takisto vyjadril ze je veľmi "hlucny". Skratka nie je to originál, tak MUSÍ byť hlučný. Mne to skôr príde ako "co sa babe chcelo, to sa babe snilo". |
ja sa ti k tomuto neviem nejako oficiálne vyjadriť...fakt je ten, že nie sme v Nemecku a na STK sa dalo v minulosti vybaviť kadečo, a dnes to už nejde. |
Re: matus: Stiahni si do mobilu Sound meter a skús s ním pochodiť po byte a sleduj tie rozdiely. Teraz sedím v izbe pri PC, mám to pustené a ukazuje mi od 27 do 29. Pri spláchnutí WC (nie je súčasťou izby) mi vyskočili hodnoty na 45 |
RadoR6 a to kam si isiel na STK prosim ta??? A ked si tam uz mal problem predtym, preco tam ides znova, si masochysta? Ja preto uz do PK nechodim, stacilo mi. Odkedy chodim do Senca, nemam problem. |
buzeracia na stk pokracuje !!!! |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil RS955i (02.07.2021 15:33) |
Re: RadoR6: zvýšenie hluku o 3dB je v skutočnosti cca dvojnásobné - ako tu už písal kolega - je to logaritmická hodnota... inak u nás na STK som sa s meraním hluku nestretol - ale ja mám origo laufy, takže hlučnosť je v norme Upravené 1 krát. Naposledy upravil valach (02.07.2021 16:06) |
Re: matus: zbytocne vysvetlujes logaritmicku funkciu cloveku co si mysli ze preukazuje banke sluzbu ked tam ma prachy... tolko k matematike |
Re: : [klub sparks05: Nemeria sa ovalita kotúčov,ale kolesa.Môže to robiť aj guma ale vačšina technikov to neviw merať,niekedy stačí oprieť koleso o brzdu |
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 160587 | Včera: 165345