Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuno.. tá vajcovitosť kotúčov a STK - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

| 1 2 3 4 5 6 7 |

03.07.2020 17:21

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Teplotou sa da krasne ohybat ocel, liatina. Staci trocha nahriat autogenom na spravnych miestach a pri teplotach 600-700'C sa ohne aj 25 tonovy ram.

Taky kotuc o hrubke 10 mm... urcite ho vie pokrivit nerovnomerne ochladenie.

Stary kotuc je macka vo vreci. Na sustruhu som uz postacal x kotucov.
Hacik je v tom, ze sa staca za studena. Bezi na celo 0.003mm co je ako novy od vyroby.
Lenze pri brzdeni sa stary kotuc zahreje a zvlni. A ked vychladne znova bezi na 0,003mm, lebo pri tejto teplote sa stacal.

To iste plati aj o lacnych kotucoch.
Skoda priplatit 15€ na kotuc a po roku brzdenia- hopsalasa konicek :-D


04.07.2020 0:53

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

palciatko
 Turista 

Ikona

Pri moderných brzdách sa počas ich zábehu vytvorí na kotúči tenká transfer vrstva, táto vrstva vznikne z materiálu brzdových doštičiek. Nový kotúč, po odstránení ochrannej/prepravnej vrstvy, má kovovú lesklú farbu. Po zábehu je kotúč matnejší, s modro-čiernym nádychom.
Táto vrstva znižuje opotrebenie samotných kotúčov a zlepšuje brzdné vlastnosti vozidla.

Transfer vrstva sa vytvára pri istom tlaku a teplote.

Ak po ostrej jazde ostanem stáť na takomto type bŕzd na brzde, dojde k zhrubnutiu transfer vrstvy na kotúči pod doštičkami. Tým hrúbka kotúča v danom mieste narastie, a takisto sa zmení charakter transfer vrstvy v danom mieste, bude mať iné trecie vlastnosti ako zvyšok kotúča. A tieto dve zmeny sú dôvodom vibrácií.

P.

Pozri obrázok

Pozri obrázok


04.07.2020 11:31

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Ahojko samozrejme ze ano skusane koleso je na valcoch defakto v jame a valce ho otacaju ak by sa stocili riditka moze sa zohnut cely ram


05.07.2020 19:11

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

ahojko
 Čoprák 

Ikona

Re: Pirrates:


Ked to uvidis na vlastne oci, zmenis nazor na to zohnutie ramu..
Podla mojho vnimania aj ked cely ram moto upevnis, tak riadidla
sa budu dat pootocit, lebo predne tlmice to dovolia, a tym padom
valce budu "citit" iny polomer pneumatiky... Ale tvoj nazor ti
neberiem, lebo, no však vieš prečo...


05.07.2020 20:36

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

quickmick
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: Ak by si mal pravdu, tak v praxi by k zvlneniu kotúčov vôbec nedochádzalo. Ale bohužiaľ dnes vyrába kotúče každý.... a takto aj vyzerá. Sú plné servisy áut s trasúcimi brzdami. Ani OE kotúče nie sú zárukou, že auto nebude triasť alebo že budú brzdiť súmerne obe strany. Nebudem menovať značky, pri ktorých je rovno prípis od výrobcu vymeniť kopu iných dielov na náprave a po zajazdení kotúčov ich ešte stočiť, aby bol pokoj. A teraz nemyslím starú jednotkovú octávku, ktorá s tým mala veľké problémy. K tomu, že sa zvlnia kotúče po jednej jazde - dá sa to úplne jednoducho. Stačí lepší kopec, športovejšia jazda, prudké brzdenia a aj OE kotúče trasú ako divé (alebo návšteva okruhu). Videl som aj Nissan GTR, ktorému triasli OE brzdy jak...


06.07.2020 1:54

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Ahojko je trosku rozdiel ked valce tocia zadne koleso pricom je predne uchytene vo zveraku tak vychelnie sa prenesie cez krk riadenia ale ked valce tocia predne koleso a zadne je upevnene tak sa vychylenie cez krk riadenia neprenesie proste ti vytoci motorku do boku a zohnes bud zadne koleso vo zveraku lebo to je riadna paka od predu alebo kyvku a mozno aj ram


06.07.2020 8:25

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

egres2
 Bahniak 

Ikona

quicmick:
Na žiadnom aute (a to som mal Opel 3 L. VW 4L, Golf GT, CC 3,6L) a nejazdím pomaly, mi netriasli brzdy. Jedine na Octávi ročník 1998 (a preto som už nikdy nemal octáviu.) Podľa mňa je to tým (každý deň to vidím) že vodič sústavne pribrzduje ako kretén každých 5 sekúnd a lacnými kotúčmi a brzdovými doštičkami.
Rozbiť sa dá aj oceľová guľa.


09.07.2020 11:17

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Tak mam za sebou prvu STK na Harley. Ovalita dopadla predne 14%, zadne 9%, takze som presiel. Na x-ty pokus.
Potvrdil to, co ste tu pisali: problem je, ze to koleso chodi na valcoch sprava dolava. A ze uchytenie zadneho kolesa moze viest ku skriveniu ramu.
Oni sami su z toho zufali! Stale to riesia s ludmi, ktory toto zaviedli. Neexistuje totiz na toto meranie ziadna metodika. Je to o tom, ako to technik dokaze udrzat na valcoch.
Vraj hodinu predo mnou nepresla kvoli tomu tiez 4-rocna Africa. ZAdne koleso nepustilo. Nemohol nic robit, ze to nevedel nijak namerat v limite a chudaka poslal domov. Ze ak donesie od vyrobcu, ze je to takto OK, ze potom ho pustit moze.
Jedine, co mozu robit, je neustale sa stazovat tym, co to zaviedli, ze takto neprejde skoro ziadna motorka. Ze je s tym treba nieco spravit. A to aj robia. Tak dufajme, ze coskoro niekto dostane rozum, alebo navrhne dobru metodiku merania.

A este mi povedal, ze od buduceho roka uz prestanu lepit STK nalepky na ram.

No ale zacnu (od buduceho roka) s tou emisnou na motorky a ze toho sa boja viac ako my. Pretoze netusia, kam nepoja senzory na meranie otacok, na kazdej moto je bateria inde. Na starej TDM by museli dat dole plasty a nadrz aby sa dostali k baterii. Takze bude zase horsie ako je... ale oni za to nemozu, oni s tym maju len viac prace a problemov a nasratych zakaznikov...


09.07.2020 12:08

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

no to nas cakaju huste chvile na estekackach....

no egresko, podla toho co pises si poriadne auto este nemal... ked si kupis, porovnanie bude lepsie... :-D :-D :-D


09.07.2020 16:01

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

otyc
 Geriatrik 

Re: ChesterTT: vajcovité kotúče? Veď sa vyrábajú kruhové, s prípadnými výrezmi, či pre chladenie alebo pre parádu. To bude dajaký omyl ChesterTT. obvodové hádzanie, pokiaľ je na kolese kompenzované vyvážením kolesa spolu s brzdovým kotúčom žiadna STK nemá prečo merať!


09.07.2020 17:01

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Nemohli vymyslet uchytenie motorky proti posuvaniu dopredu a dozadu nejako inak, ako do dvoch rovnych kolajnic pevne zovierajucih zadne koleso. Pri vykonavani skusky na prednom ?
Beru zodpovednost ked mi zohnu ram, alebo hocico ine, pri tej skuske, ktora namaha motorku v takych silach na ktore vobec neni skonstruovana.


10.07.2020 9:57

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Mirdo86
 Kávičkár 

Re: Vidicon:

Ja som zatiaľ nevidel uchytenie zadného kolesa na STK ako spomínaš, a pokiaľ takéto uchytenie majú na STK nie je povinné ho používať. Pri meraní stačí mať zabrzdené koleso, ktoré sa nemeria resp. nie je v tých valcoch.

Technik, ktorý to meral mohol predsa povedať, že kolísanie brzdnej sily spôsobuje ustálenosť riadenia resp. nejedná sa o chybu v brzdovej sústave a všetko je OK. To zdôvodnenie resp. rozhodnutie je len na technikovi STK presne preto, aby nemusel technik meranie robiť 30 min a snažiť sa všemožne dosiahnuť meranie v tolerancii.

To to sa meria celé roky ako som písal ale doteraz nebolo možné kontrolovať technika STK.

PS: Netreba si z merania kolísania brzdnej sily robiť strašiaka, ktorý vznikne šírením neúplných informácií alebo iba čiastočných informácií, ktoré sa človek dozvie :-)




10.07.2020 11:29

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Mirdo86: mylis sa, nerobilo sa to meranie, robilo sa meranie brzdneho ucinku, roky, na valcoch, Ale teraz k tomu pridali kolisanie. A to uchytenie druheho kolesa maju len niekde. nie vsade. Takze zjavne nie je povinne.


10.07.2020 11:36

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Mirdo86
 Kávičkár 

Re: Vidicon:
malo sa to merať aj roky dozadu ale technici STK to nevyhodnocovali, lebo to nebolo možne kontrolovať, a to je pravda. A to nie je iba takáto vec pri kontrole ktoré sa mali kontrolovať aj minulé roky akurát to nikto nevedel skontrolovať, či sa tak udialo. Preto aj dnes trvá TK dlchšie ako inokedy lebo ich vidia na kamere čo skutočne skontrolovali.

tu je link na starší metodický pokyn pre motocykle platný od roku 2006:
www.testek.sk/files/meto/metodicky_pokyn_brzdy_motocykl...

v bode 6 sa o tom píše. :-)


10.07.2020 12:07

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Re: Mirdo86: "Poznámka: Posúdiť kolísanie brzdnej sily možno spoľahlivo a s dostatočnou presnosťou len na VSB určenej na kontrolu motocyklov." - asi tato poznamka bola dovod, preco to nemuseli robit, lebo na to nemali predpisanu VSB. Moja domnenka.


10.07.2020 12:14

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Re: Mirdo86: Na konci toho dokumentu je navrh na adapter na VSB pre motocykle. Ale niekto to nedomyslel. Uzsia pneu bude nadalej hadzat. A moja zadna 260mm sa tam nezmesti :-D


10.07.2020 12:26

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

inac nechapem, preco nemozme chodit na STK do CR, kedze uz su predpisy v podstate harmonizovane


10.07.2020 12:39

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Mirdo86
 Kávičkár 

Re: Vidicon:
Áno, tá poznámka tam je, preto v prípade VSB pre osobné vozidlá (ale ona je určená aj pre moto) môže byť odchýlka iná (technik to zohľadní), inak sú aj VSB pre čisto iba motocykle a aj boli v minulosti záleží iba na konkrétnej STK či bude mať samostatnú VSB pre moto alebo nie.

Ten adaptér na moto sa musí použiť aby nedošlo k poškodeniu moto (so tam valčeky o ktoré sa vie pneumatika oprieť keď rotuje) a zraneniu osoby, a pokiaľ sa ti tam koleso nezmestí (ako píšeš) tak nebude sa moto vo VSB merať. :-)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mirdo86 (10.07.2020 12:50)


12.07.2020 10:42

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

bocna hadzavost kotuca sa da zmerat jedine mikrometrom na stolici pozdlzna hadzavost (vajcovitost) nevadi pretoze na brzdny ucinok nema ziaden vplyv a koleso je vyvazene aj s kotucom jedine co dokazu zmerat a zrejme tym sa to mysli je nerovnomerny brzdny ucinok po obvode kotuca

Dôvod úpravy: v piatok idem na stk dufam ze je tehnik dobre pripraveny :-D

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Pirrates (12.07.2020 10:47)


12.07.2020 16:20

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

SO545
 Kávičkár 

Ikona

dufajme ze ma ten mikrometer co dokaze merat hadzavost...lebo mam ich vela na rozne rozmery ale taky ako popisujes som este nevidel ;-)


12.07.2020 16:58

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

pecival
 Kávičkár 

Ikona

Mikrometrom sa meria hrúbka kotúča, hadzavosť sa meria s odchýlkomerom. Ako príklad celá sada: www.universlovakia.sk/sada-pre-meranie-hadzavosti-a-hru....

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pecival (12.07.2020 16:58)


13.07.2020 11:19

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Mirdo86
 Kávičkár 

Re: Pirrates:
" Vajcovitosť " kotúča sa nemeria, to je zle priradená informácia, to patrí skôr k bubnovej brzde, ale "vajcovitosť" (resp. nepravidelný tvar) je možným dôvodom, ktorý spôsobí kolísanie brzdnej sily pri meraní....

ale ako píšeš tá nerovnomernosť brzdného účinku, čo teda sa už približuje názvu: kolísanie brzdnej sily a to je to, čo sa meria, a môže ho spôsobiť napr. nerovnomerná hrúbka brzdového kotúča, alebo ohnutý kotúč a pod...

Samozrejme to to všetko sa meria v bočnom (axiálnom) smere brzdového kotúča.




13.07.2020 14:00

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

otyc
 Geriatrik 

Re: Vidicon: tak to je skutočne dôkladná STK, ked´meraju ovalitu kotúčov. Aký zmysel to má, merať ovalitu kotúčov?


13.07.2020 19:33

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Granko
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Bol som minuly rok na STK v Dekre na Panonskej, technik mudry ako radio, nameral 20% s tym, ze keby to bolo 21%, ze ma uz nepusti a nabuduce ta motorka uz urcite neprejde. Mal este blbe reci k origo prexi MRA a pod. Tak som mu povedal, ze nabuduce pojdem inde. Dovtedy na inych STK (pezinok pri kruhaci, autoboat na vajnorskej,..) ani jedinym slovom nespomenuli akykolvek problem a to som chodil bez baksisu.

Co sa tyka brzdenia, som sice amater, ale necitim ziadny nerovnomerny ucinok, nemam problem bez ABS pribrzdovat v zakrute a pod.


17.07.2020 10:31

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Ziadna ovalita vajcovitost krivost sa sa v dekre dubravka NEMERA

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pirrates (17.07.2020 10:32)


17.07.2020 14:09

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Otyc: nepouzil som spravny vyraz, myslel som samozrejme kolisanie brzdnej sily. Moja chyba, ten pojem ovalita...


18.07.2020 12:59

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Ved na motorke na valcoch sedim a brzdim ja v aute technik


23.07.2020 14:08

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

robai
 Kávičkár 

Hlásim sa klubu :-( Osvedčenie o TK na dva mesiace, kolísanie brzdnej sily vpredu 24(limit je 20) vzadu 4%.
Viete mi poradiť ako zistím, ktorý kotúč je zlý? Cena jedného cez 150€, tak nerád by som kupoval zbytočne dva.


23.07.2020 23:25

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vratak
 Turista 

Ikona

Bol som na STK bez problemou ziadne kotuče nemerali keď som sa pytal že niekde meraju odpoveď rychla tak nech dementi meraju. Na valce moto brzdilo super a vybavene.


19.08.2020 2:49

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

anoro2
 Kávičkár 


Video: youtu.be/RLmIO7Z0qwM


19.08.2020 6:59

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: robai: problem je, ze 24% pri beznej jazfe nepostriehnes, cize aj ked to opravis, tak to nevies posudit.

Vycisti a rozchod nity ak mas plavajuci kotuc.

Alebo

Jeden kotuc pootoc voci druhemu o 180°

Alebo vymen...


19.08.2020 7:35

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

mimork
 Kávičkár 

Re: quickmick: predpokladam ze uz nebudu pracovnici stk taký happy ... z minusovych bonusov ... onedlho bude majitel stk zhanat novych zamestnancov ale nikto to nebude chciet robit za ten peniaz a v takych podmienkach ... :-~


23.10.2020 21:59

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

SO545
 Kávičkár 

Ikona

Tak prave absolvovana STK. Na 6rocnej motorke s 30000km najazdom.
Brdzy bez problemu ako hadzavost tak aj ucinok.
Meranie prebehlo asi do 2minut. Odbrzdil som si to sam.
Technik to len zaznamenal. Na pohodu.


07.04.2021 18:21

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Saints
 Čoprák 

Ikona

Dalsia co nepresla: CRF1000L DCT t.j automat, po 4r. 10 000km, na moto nebolo nic menene/rozoberane vsetko je este original z vyroby aj pneu.

Zadna ma byt max. 20% ale meranie ukazalo 25%, testoval ju 3x.

"Zavada: 1.2.1e Nadmerne kolisanie brzdnej sily v priebehu jednej otacky kolesa"



Ako RIESIT tuto "ovalitu"?

1.) Vymena kotuca? novy stoji 350Eur otazka + robota. Je to nazaj kotucom?
2.) Moze toto byt gumou alebo krivym kolesom? Moto nebola "padnuta"
3.) Ked to dat opravit asi do autorizovaneho servisu? Co ak sa chyba na STK zopakuje?
4.) Dalo by sa to "doma" premerat odchýlkomerom, ze roztocim koleso? hmm
5.) Da sa to niekde otestovat mimo STK?
6.) Alebo skusit inu STK ak ANO ktoru? (kludne napiste do SS)


07.04.2021 19:15

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

joscu
 Kávičkár 

Re: janoval: ale notaak na aute to je citit a na motorke nie?


08.04.2021 9:47

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: Saints: čo tam máš obuté? ked si na štuploch, tak to nejde zmerat..


08.04.2021 13:20

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Saints
 Čoprák 

Ikona

Re: ChesterTT: cestné gumy z výroby sú na moto.Aj to by bolo riešenie kupit stuple TKC80. Len aby sa tam nebol technik, ktorý bude aj na týchto merať ovalitu :-((((((


08.04.2021 15:07

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Sako Sato - sakosato
 Geriatrik 

Daj to servisu alebo si nájdi niekoho, komu sa menej klepú ruky a nohy


08.04.2021 15:29

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

minomonster
 Kávičkár 

Ikona

Re: Saints: dones mi to, ja ti s tym prejdem, si z BA


12.04.2021 13:21

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

OKOzMI
 Turista 

Ikona

Zdravim Vás všetkých.
Dnes som bol na STK s Honda CBR 600f, 2013, cca 49000 km. Kotúče aj doštičky pôvodné. Všetko ok. Prajem Vám to isté. [dobre]


13.04.2021 19:34

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

dnes som bol s autom a vraj zadne kotuce ovalite...fungl nove aj s loziskami, platnickami a strmenmi....kokos uz mam z toho slova husiu kozu....ale bolo to v norme, tak ma pustili...


14.04.2021 0:52

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

chech sranda bola ked som mal predne kolo na valcoch a stal som na zadnej brzde a valce sa nie a nie roztocit :-D ja brzdim a sledujem rucicku na tom velkom manometri moja ruka a noha urcuju ako ta motorka brzdi nie manometer


14.04.2021 7:30

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Sako Sato - sakosato
 Geriatrik 

Re: Pirrates: nie každý to dokáže a vie čo má robiť. Moderné motocykle majú síce mnoho rôznych asistentov pre poslabších jazdcov ale na STK to proste nestačí.


14.04.2021 8:56

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Keď to tu čítam tak ma to desí. Keď som mal R6 mali počas poslednej STK pripomienky na prednú brzdu u R6 ale prešla (neviem ako mohli niečo namerat u kolesá s dvoma kotucmi :-~ ). KTM v Auguste prešla bez problémov (mala ale stuplove pneu). Neviem čo v lete povedia na 4 ročného Breakouta s 5tis km ale už teraz moto kazí spánok.


14.04.2021 10:16

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: boombastic: Ak boli uplne funglove, treba ich najprv dobre zabehnut (brake bedding). Aby si platnicky a kotuce sadli a kotuc sa rovnomerne obalil vrstvou z platniciek.


14.04.2021 14:49

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

joscu
 Kávičkár 

Re: boombastic: mam taky pocit ze mas francuzke auto ? :-D


14.04.2021 18:52

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Re: w4tch0: tak uz som na nich par tisic km nabehal od vymeny.

Re: joscu: veru tak ako pises, aspon v tomto pripade. Ale sak nic z toho co menili francuzske nebolo. Zeby sa to zvlnilo zo vzdoru, ze to nahodili na francuza??? :-D


14.04.2021 20:38

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Saints
 Čoprák 

Ikona

Len tak pre zaujimavost:

Honda udava servisny limit ovality: 0.30mm
Namerane odchýlkomer: +/- 0.05mm

Ale na STK ti povedia, ze ked to nieje kotucom tak niecim inym ...
Mne to nevedeli zmerat v STK BOAT Bratislava na autovalcoch.


14.04.2021 22:21

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: Saints: Uz to tu bolo aj vyssie spominane. Ten kotuc nemusi byt ani krivy ani zvlneny. Staci ze je nejak nerovnomerne obaleny tou vrstvou co na neho otlaci z platniciek a ta brzdna sila potom kolise. Proste nema potom rovnaky koeficient trenia po celom obvode aj ked hrubka je v norme a zvlneny nie je.


15.04.2021 0:27

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Sako Sato - sakosato
 Geriatrik 

Re: w4tch0: niečo na tom bude. Na aute mi mačka ošťala kotúč a začal hádzať. Vibroval volant a kopal pedál. Jedna mačka vychcaná


23.04.2021 13:18

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

YOGI
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Ahojte. Priespejem mojou skusenostou, snad niekomu pomoze. 14. 04. 2021 som bol na STK v Dekra Petrzalka s mojou VZR 1800. maju tam sice valec aj zvlast pre motorky, ale zadna pneu sa tam nevosla, takze nebolo mozne merat brzdy tam. Technik teda isiel na valce pre auta. A presne kvoli "Nadmerne kolisanie brzdnej sily v priebehu jednej otacky kolesa som nepresiel. Hodnota moze byt max 20, bola 23. Takze mi dal docasku a povedal ze si tom mam vyriesit. Kedze som netusil co to ma znamenat zacal som patrat a vypatral toto:
Vykonavaci pokyn co vyssie uvadzal Mirdo86 je stale v platnosti a pokial mate napr. ako ja plavajuce brzdove kotuce, ani sa to merat nema, je to nezmysel. Po odporucani som isiel na kontrolu STK Vajnory kde su pani technici motorkari a tento problem ako aj vykonavaci pokyn poznaju. Tam technik sadol a pekne na valcoch, hoci urcenych tiez pre auto, nameral uplne v pohode normalnu hodnotu, pretoze ako povedal, da sa to aj na plavajucich brzdovych kotucoch odmerat, ale chce to pevnu ruku. Koleso nesmie po valcoch plavat a musi sa pevne drzat.
Takze za mna DEKRA UZ NIKDY VIAC!!!

Velmi odporucam STK Vajnory, kde sa technici zjavne vzdelavaju a vedia co robia a tento problem uz riesili x krat. [dobre] [dobre] [dobre] za co im patri vdaka [dobre] [dobre] [dobre]


23.04.2021 13:50

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Sako Sato" mam kocura a cura tak, ze si sadne. Este som nevidel macku/kocura, co pri curani zdvihne nohu. To robia psi.


23.04.2021 14:15

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

ahojko
 Čoprák 

Ikona

Re: Vidicon:
Asi si svojho kocura este nevidel ako si znackuje okolie. >:-)
Google ti ukaze videi az pokial sa sam nedo*tis... :-D
Je pravda ze vykastrovany to robi 100x menej.....


Dôvod úpravy: dodatok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ahojko (23.04.2021 14:22)


23.04.2021 15:17

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Yogi [dobre]


04.05.2021 9:18

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

step1
 Kávičkár 

prax z dnes. docasna STK kvoli ovalite na jednej otacke kolesa. chcem sa opytat panov odbornikov, moze to sposobovat AJ guma?krive koleso? alebo len krivy disk? podotykam ze brzdny ucinok v norme. vpredu guma podla TP, 2 rocna, opotrebenie +- 20%. technik mi povedal ze ak citim pri konstantom brzdeni ako "cuka" predna brzda tak su to kotuce. CUKALO cestou domov. nemyslim ze to ma taky vplyv na samovrazdu ako sa tu precenuje len neviem posudit to v kritickej situacii niekde v zakrute pri slusnej rychlosti ci by to nerozhadzalo koleso a stratila by sa stopa. nuz, odbornici nech sa vyjadria. dakujem


04.05.2021 10:05

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RS955i
 Skútrista 

Ikona

To cukanie sposobuje nerovnaka hrubka kotucov.Oznac si fixkou povedzme 12 meracich bodov po obvode kotuca na zhodnom priemere po celom obvode.A mikrometrom zmeraj hrubku a oznac si najhrubsie miesto.Ak oba kotuce namontujes tak aby najhrubsie miesta boli pootocene 180° zasadne zmenis to cukanie.


04.05.2021 13:27

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

step1
 Kávičkár 

Re: RS955i: myslis to tak ze najhrubsi bod jedneho kotuca musi byt 180° od kotuca druheho... akoby naproti sebe?


04.05.2021 16:20

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Ano ja som mal 0.03mmrozdiel...


05.05.2021 12:19

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

valach
 Turista 

Ikona

ahoj. moja čerstvá skúsenosť a rada pre ostatných:

motorka ER6F, rv2006, +/-27000km

9.4.21 neprešla tiež kvôli ovalite predného kolesa (nerovnomernému účinku bŕzd počas jednej otáčky kolesa) - bola v priemere 30% (technik robil tri merania) - BTW: predo mnou prešli dve motorky, takže nemyslím si, že by to bola technikova chyba, alebo nebodaj úmysel.

zároveň mala moto brzdný účinok vpredu 0,88 oproti 1,26 ktorý mala na poslednej STK. od poslednej STK motorka prešla 369km (žena bola tehotná, potom doma s malou...) takže nemohlo prísť k opotrebeniu. Ovalita sa v 2019 nerobila, toto sa porovnať nedá - ale naviedlo ma to (nižší brzdný účinok) na poriadne prečistenie bŕzd a pomohlo to, aj keď až na druhý krát 8-)

1. vyčistil som piestiky, kotúče, aj celé prasatá - toto ale pocitovo nepomohlo a pri skúšobnej jazde som stále cítil nerovnomerné brzdenie (ľahučké brzdenie pri cca 10-0kmh)

2. potom som ešte googlil a následne som sa zameral na uvoľnenie a vyčistenie nitov na plávajúcom kotúči. Keď som to v rámci mojich možností kontroloval, tak kotúč hádzal cca 0,5mm (v inej diskusii som sa dočítal o max 0,3mm) - následne po jazde som mal pocit, že je to pocitovo lepšie, ale nie úplne dobré.

A dnes na STK 19% na prvé meranie. (zadná 4%)

Teším sa, aj keď sa ešte budem musieť "pohrať" s čističom bŕzd a skúsim aj zhodiť kotúče a dať ich do UZT čističky - uvidíme. :-)))

takže ak neprejdete pre tú ovalitu, skúste tento postup - disk by mal vedieť trošku "plávať" - teda ak máte plávajúci :-D


05.05.2021 14:11

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

A poriadne si to prebrzdil pred STK? Ak dlho stala, ci sa na kotuci nespravila ina vrstva v mieste, kde ti mesiace na kotuc dychalo oblozenie.

Ja som pred necelym mesiacom presiel s hodnotami 3% a 5% cca. Tiez uz nejazdim vela, nie je cas, ale zo 3000km rocne spravim na kazdej. A pred STK som tym brzdam trochu nakladal, nech sa rovnomerne osuchaju.


05.05.2021 15:48

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: valach: merať hadzanie na plavakucom kotuci???? :-~


05.05.2021 17:30

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

tomasmil
 Kávičkár 

Predne kotuce vcera na stk 40% :-( Nema niekto z trencina pozicat na jeden den predne koleso na Horneta 2005? :-))) platim kes...


05.05.2021 19:42

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

step1
 Kávičkár 

problem je ked nemam plavajuce kotuce a home made meranim vidim ze kotuce hadzu v jednom bode von. tak to urcite neporiesim vycistenim nitov :-~ ale kazda rada dobra. skusim precistit. mozno pomoze. ja pri dobrzdovani v 10km/h citim nerovnomernost brzdenia.


05.05.2021 21:53

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Chodím na stk s autami aj moto zákazníkov pravidelne. Ak má moto plávajúce kotúče tak som to s technikmi rozoberal a pochopili že je to hlúposť merať - technik musí kôli tomu volať do dekry a oni hneď upresnia postup. Keď vchádza na valce tak drží brzdu a opatrne sa spustí do valcov a tu je problém. Valce po spustení nedosiahnu samostrediace otáčky kotúča čo je cca 30km/h kedy vlastne zhasína aj kontrolka abs a tak je irelevantné robiť tento spôsob merania. S vedúcim aj technikmi ( poznáme sa dlho) som to rozoberal a pochopili že mám pravdu. Nakoniec sme spravili pokus ktorý dokázal moju teóriu a síce že moto ktorej kotúče pri meraní akože hádzali (za jazdy ale nič nebolo cítiť) som prebehol po dvore stk a pár krát som jemne pribrzdil prednou a na zastavenie som použil zadnú aj na vjazd do valcov. Následne pri ďalšej skúške už hádzavosť zmizla.
Ak je kotúč pevný problém môžu spôsobovať ťažko pohyblivé vodiace čapy brzdových strmeňov a drhnúce platničky v drziakoch strmeňov. Problémom je aj mapa na brzdnej ploche od prihrdzavenej platničky. Aj keď ju akokoľvek zahladím tak pri tých malých otáčkach kolesa to na valcoch zaregistruje. Tu niekedy pomôže pootočiť kotúč voči druhému o 180 stupňov a tým sa zníži reakcia na valcoch.


06.05.2021 7:41

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Maxosa: ja to nechapem.
- tou jazdou po STK si akoze vystredil kotuc? Preco nebol vystreteny cestou na STK?
- kontrolka ABD zhasina pri 30km/h? Mne zhasina po prejdeni cca 5 metrov, zs rychlostou to nic nema a nbechapem, co to ma s meranim na valcoch spolocne. Ked bola na valcoch moja, kontrolka blikala, lebo nepresiem tych cca 5 metrov.
- samostrediace otacky pri 30km/h? Nie som automechanik, ale toto som este nepocul a nechapem princip, ako 30km/h vystredi nieco take tuhe. Existuje o tom nejaky link na serioznu stranku, zo zvedavosti?
- najprv pises, ze sa to merat neda, lebo je rychlost pod 30km/h, nasledne to len prebehnes a uz sa to merat akoze da. Nechapem.


06.05.2021 8:00

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

durmek
 Edvenčr 

Ikona

Článok z Topspeed 3.2.2021 píše o predĺžení platnosti STK EK o 3 mesiace v mimoriadnej situácii.Ak m.s. naďalej trvá (asi áno) tak aj po 3.5 možno popravu ohľadom hádzania kotúčov odložiť ku koncu sezóny.


06.05.2021 9:01

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Ak máš plávajúce kotúče, tak chyť jednou rukou brzdnú plochu, druhou rukou nosič kotúča (časť napevno naskrutkovaná na náboj kolesa) a pohni jednou rukou voči druhej a sleduj koľko sa jedna časť voči druhej na tých spájacích čapoch pohne - musi sa pohnúť lebo sú to strediace body a zistíš že to je podľa opotrebenia až 1mm. Teda malo by pri brzdení triasť volantom a netrasie lebo v otáčkach sa to stále centruje samé. Pri prudšom zastavení keďže tých spájacích čapov je tam viac a celá zostava má montážne vôle a pružnosť materiálu zostane kotúč akoby mimo osi. Ak by si dal moto teraz na hlavný stojan a točil predným kolesom tak budú podľa zvuku šúchať v jednom bode (keby si teraz upol na strmeň brzdy stojan s odchýlkomerom a meral voči nemu brzdnú plochu by si videl kolko desatín bude hodnota lietať). Ak koleso dobre roztočíš a jemne pribrzdíš zvuk trenia zostane jednotný.TOTO ALE PLATÍ LEN AK PRI NORMÁLNOM BRZDENÍ NIČ NECÍTIŤ.
Ten spájací bod je tvorený oceľovým nitom, ktorý je vložený do diery ktorej polovica je tvorená nosičom a druhá polovica kotúčom, ďalej je na ňom pružná podložka a buď zaisťovacia segerka alebo je nerozoberateľne roztlačený. Podľa toho aj robím údržbu kotúčov. Ak sú nity pevné tak po sezóne každý spoj vystriekam čističom bŕzd, následne stlačeným vzduchom. Ako mazivo používam grafitovy prášok ktorý rozrobím v technickom benzíne a takto riedku zmes injekčnou striekačkou po kvapke dám na každý čap a následne ním otáčam aby sa to dostalo všade. Po odparení benzínu znovu pretočím nity čím si grafit spraví klzné plochy a zbytok odfúkam vzduchom. Ak sú nity rozoberacie tak každý rozoberiem vyčistím pri skladaní dám trochu samotného prášku, zložím pretočím a ofuknem. Takto ošetreným kotúčom stačia menšie strediace otáčky.
Veľakrát som takto zachránil zákazníkovi peňaženku lebo pri dobrzďovaní bolo cítiť problém na kotúčoch, ale merania ukázali že ich netreba meniť.
Teraz som robil jedno R1100RT kde predné kotúče normálne hrkali ako detská hračka (ale brzdili bez problémov) a s tým na STK nepôjdem. Po rozobrati a meraniach som usúdil že síce je to na vrchnej tolerancii ale podložky pod nitmi sú vymačkané tak som zohnal len samotné podložky poskladal to a išiel na STK. Všetko v tolerancii bez výhrad.


06.05.2021 9:33

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

NIDECKER93
 Bahniak 

Re: Vidicon: on to myslel tak, ze ked isiel na valce a brzdil prednou kym sa tam "usadil" tak mu stistlo platnicky o kotuc, ale roztocenie valcov ich nerozhodi tak ako by ich rozhodila bezna jazda, tak siel na parkovisko, previezol sa a ked siel zas do valcov, brzdil zadkom aby sa predok nepohol a zabrzdil az ked sa koleso tocilo.
Nedava mi to moc zmysel, lebo podla mna sa tie valce tocia dost rychlo, aby takyto problem nenastal.

Ja idem za 2 tyzdne na TK s motorkou, tak som zvedavy ako to dopadne.


06.05.2021 11:41

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Nechce sa mi to tu už rozpisovať, ak som medzi kontrolami do bŕzd nesiahol a nerobil ich údržbu, môže tento jav nastať z dôvodu ťažšie sa pohybujúcich nitov nakoľko sa tam usádza prach z brzdenia. Potom je za potreby trochu väčších otáčok na vystredenie ako keď pred kontrolou spravím čo som písal hore. Veľký rozdiel je aj v povrchu valcov, kde kovové s upraveným povrchom naváraním (veľa krát neodborne opravené ručne bodovanim) na tak malej ploche prednej pneu nemerajú presne. Na našej STK nedávno menili stolicu lebo im odišla a na novej sú valce s rovnomerným povrchom jemných zrniek. Odvtedy mi kamarát technik povedal že má podstatne mensi problém s meraním.


06.05.2021 12:33

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

step1
 Kávičkár 

Re: maxosa: daleko mate tu STK? >:-) obetoval by som tie km ak by som vedele ze orejdem po detailnom vycisteni nitov.
chapem spravne?
pevne nity cisticom brzd naszriekas, ofukas a nakvapkas grafitovy prasok
plavajuce nity vyberies premazes prefuknes zbytok

idem skusit pocistit
ak tvoja teoria zaberie, cakam adresu a pridem s nejakou pitnou tekutinou [dobre]


06.05.2021 14:26

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Šaľa - stará STK. Autá moto stroje zariadenia robím 25rokov a dve školy som nevychodil aby sa zo mňa stal vymieňač dielov.
S tým práškovým grafitom opatrne lebo ak ho bude veľa a dostane sa odstredivou silou na brzdnú plochu a platničky zníži sa účinok brzdy preto dávkovať opatrne, ak sa budú nity vyberať všetko musí ísť na pôvodné miesto!
Po takejto údržbe kotúčov následne moto prebehnem, prebrzdím a spravím kontrolné meranie hádzavosti odchýlkomermi naraz na oboch stranách a ak je v tolerancii až potom idem na STK. Bez kontrolného merania nikdy nejdem. Za x rokov tam mám meno a po technickej stránke som vždy prešiel bez problémov. Administráciu kedy sú v tp nesprávne uvedené údaje a musela byť opakovaná kontrola ja ovplyvniť neviem.
Ak nemáš mechanickú príčinu (predpokladám že nie lebo s trasúcou brzdou asi nejazdiš) a všetky diely sa ľahko pohybujú ( piestiky, platničky, nity kotúčov) určite ti to pomôže a nech ti padne moja rada na úžitok. Ja som si takýmito vecami preskákal a mám to zo svojej praxe.


06.05.2021 15:11

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Re: maxosa: paradne detailne vysvetlenie, dakujem! Skusim s tym doma pohnut, nikdy som to neskusal, mal som pocit, ze tie spojovanie kruzky su pevne a kotucom do strany nepohnem. A este som nepocul, ze by sa o kotuce takto niekto staral, klobuk dole.


06.05.2021 16:07

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: maxosa: toho grafitu by som sa moc nebal.Uz v samotnej zmesy platnicky je ho nezanedbatelne mnozstvo...


06.05.2021 17:05

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

step1
 Kávičkár 

Re: maxosa: neviem ci to zaberie aj v pripade, ze ked na stojane roztocim koleso tak meranim od tlmica je vidiet pri rotacii ze kotuc uskakuje do vonku. myslis ze aj to mozu zapricinit len nerozhybane nity? myslim ze nie. ze tie kotuce uz budu na figu.
pravy kotuc ma jeden bod asi 1 cm ktory uskakuje, lavy kotuc ubieha cca 5cm usek po obvode kotuca.


06.05.2021 19:20

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

valach
 Turista 

Ikona

Re: RS955i: iste. Nemalo by byt ziadne. Ale staxi zaseknuty jeden nit a uz to ide... Maxosa to paradne popisal medzitym.


06.05.2021 19:23

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

valach
 Turista 

Ikona

Maxosa: vdaka za paradny navod. Nad tym premazanim som tiez rozmýšľal, aj som nasiel v niektorých navodoch, ale bal som sa prave zamazania kotúčov...

Otazka este: ked je to v poriadku, pretocis tie nity rukou?


06.05.2021 20:41

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Vidicon - to je presne ten problém. Plávajúci kotúč musí "plávať" teda pohybovať sa inak je zatuhnutý. Ono pri ráznejšom brzdení sú tam tak veľké sily že sa pohne, ale pri jemnom nábehu sa to nedeje a to je presne postup pri testovaní STK.
RS955i - ako ktorý, ja mám ešte komunistické zásoby prášku molyka R čo sme používali na parných turbínách a ten je hodne odolný. Ale je pravda že prudším brzdením sa vyderie.
Step1 - bohužiaľ tu to už nepomôže. Práveže tie zatuhnuté nity spôsobujú daný stav a kotúč si to odnesie. Mám technológiu kde viem bodovo indukčne nahriať kotúč v najvyššej odchýlke a prudko ochladiť a tým pnutie v materiály nulovať ale na kotúčoch moto sa mi to neosvedčilo. Sú tak tenké že majú tendenciu pamäťového efektu a pri preťažení brzdy sa to vráti.
Valach - áno, základná kontrola práve spočíva v pretočení každého nitu rukou. Nie ľahko ale ani ťažko. Skrátka keď ho chytím medzi palec a ukazovák musím ho vedieť otočiť ale celých 360stupňov bez sekania. Ono ak sa zanedbá údržba často sa v nite (naschvál je mäkší) vyseká plocha a potom to drhne.
Ono dostať nejaké sady nit + pružná podložka + segerka v pár rozmeroch ako ND ale neni toho moc na výber. Na pár kotúčoch sa mi podarilo spraviť takto repas a bežia perfektne.


06.05.2021 21:15

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: maxosa: molyka r je molybdensulfid nie grafit...
Ale aj tak sa v zmesy nachadza nejake suche mazadlo aby sa potlacili vybracie teda piskanie.
A na to zasekavanie nitov a ich mazanie...
Moje kotuce po100tkm hrkotali jak detska hrkalka a z miernym tlakom do stran šli 2-3mm. Na to ze to pri miernom brzdeni zlahka pulzovalo som si zvykol a ked uz boli pomaly 1mm pod toleranciou hrubky bol som rozhodnuty kupit nove co stk urýchlila. No nedalo mi a zmeral som ich.Krive neboli ale hrubka bola na každom 3 stovky rozdielna.


06.05.2021 21:46

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Re: RS955i: Pred akýmkoľvek zásahom do kotúčov vždy najprv spravím merania či to vôbec má zmysel robiť s tým. Ten rozdiel 3stovky je po toľkých km zanedbateľný rozdiel.


06.05.2021 21:59

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Maxsosa, súhlasím s tým, že plávajúce kotúče sa musia "vycentrovať" aby brzdili rovnomerne.
Kým sa kotúče nevycentrujú bude brzdová sila kolísať, lebo sa mení vzájomná poloha "drážok" v kotúči a v platničkách a tým aj styčná plocha a súčiniteľ trenia. Je možné, že pri soft brzdení je malá axiálna sila na to aby kotúč zdvihla či stlačila tak aby sa spárovali priehlbiny v kotúči s hrbmi na platničkách. Tomuto procesu asi pomôžu tie namazané nity. No možno je tam vplyvov viac. Moje kotúče hŕkali ako ozembuch fašiangárov, tak som do medzery natlačil silikón, aj tak som neveril, že tam ostane.
A kupodivu tam ten silikón ostal a na stk problém nebol.


06.05.2021 22:10

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Re: tryskac: Nie zrovna vhodný postup ale pomohol. Ono ak sú nity rozoberatelné tak niekedy stačí vymačkané podložky napružiť, premazať a bude ticho ale na takú opravu neviem dať záruku.


06.05.2021 22:27

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: maxosa: kotúče na bmw hŕkajú už v predajni.


06.05.2021 22:36

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

To som si všimol už dávnejšie že u BMW sú tie vôle dosť veľké oproti iným značkám. Ale v momente keď použijem inú značku ako oem (brembo, ferodo, a pod.) tak tie kotúče sú pevnejšie a nehrkajú.
A u bremba sa mi x krát stalo, že nosič bol pevnejšej konštrukcie a mal o dva nity viac ako pôvodný orig. diel.
Dôvod úpravy:
Doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil maxosa (06.05.2021 22:43)


07.05.2021 8:50

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Trochu mimo temu (brzd), ale pre istotu.
Ja som vcera nepresiel kvoli chybajucej zadnej odrazke. Inak OK. Tak si tam nieco nalepte, aby ste nemuseli chodit zbytocne na 2 krat ako ja.


07.05.2021 9:25

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

zmeň STK. Takéto veci by mali mať na predajni a môžeš si to kúpiť za pár centov a nie opakovat TK.


07.05.2021 11:41

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

step1
 Kávičkár 

ale som rad, ze konecne nejaka tema ktora moze skutocne pomoct, je sucastou udrzby a nauci mnohych starat sa preciznejsie. dakujem Maxosa, ci uz to pomoze alebo nie, od kupy novych kotucov sa budem o ne podla tvojich rad patricne starat.


07.05.2021 17:03

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Odrazku som zo svoje moto dal ako prvú dole ešte keď nemala ani EČV lebo to bola päsť na oko a namiesto toho mám na držiaku čísla kde zvyknú byť reklamy červený pásik reflexnej fólie. Litera zákona dodržaná, technika zato nemôžu pokefovať že to pustil bez odrazky lebo metodický pokyn nehovorí o teste odrazovej plochy ktorý je možné skontrolovať na kamerách a keby na to zasvietil tak odráža možno viac ako tá odrazka.


07.05.2021 21:32

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

prides za technikom,slusne poprosis a on ti tam tu odrazku na chvilu zapozicia. >:-)
aky problem? lepsie ako sa tam terigat na 2x.dokonca chalani ti vymenia aj ziarovku alebo poistku.len sa musiš pytat,tak ako vas matere ucili. [shake]


02.07.2021 8:26

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Moje obavy zo 14.4 v tomto vlakne sa potvrdili. Včera som s Breakoutom neprešiel koli prednemu kotucu (moto ma 4 roky a 5800km). Požadovaná hodnota bola max 20, ja som mal 22-23-24....meral to ale zo 20x a zakaždým to vyšlo inak. Keď som povedal technikovi ze ved ta moto ma len tak malý nájazd tak mi povedal ze aj kotúč s 20km môže byť zlý. V realite brzda brzdi dobre, žiadne trasenie ci vybracie v packe.

Teraz jedna zaujimavost..... Volal som do HD objednať novy kotuc. Bolo mi povedané ze nič vymieňať nemusím, ze kotúč je v poriadku, že od 1.1.21 odkedy sa to sprísnilo neprejde každý druhý Harley a každú chvíľu (pravdepodobne budúci tyzden) by mali dostať výnimku až do 30 podobne ako ju dostala Ducati. Takze tam pôjdem nazad s tou istou moto, s tými istými brzdami a secko bude absolútne f poradecku lebo sa niekde zmenilo nejaké cislo.
Na tej istej STK som bol niekoľko mesiacov pred jej predajom s R6. Tiež vyšla ako nevyhovujuca ale nejak ma nechal prejsť. Sme v kontakte s jej súčasným majiteľom, vcera sme spolu hovorili, bol s nou už na ďalšej STK a VSETKO bolo v norme (jeden zlý z tých predných kotúčov sa asi nejak zázračne opravil).
Po dlhšom čase keď technik vyvracal oči po kazdom neúspešnom meraní som mu povedal....nechajme to tak, vyhodte ma odtiaľto, oberá to o čas vás a aj mňa (nebol som arogantný, len znechuteny). Neviem co čakal ale stále sa snažil. Keď som mu zdôraznil ze tam nechcem byť tak si v počítači vyhľadal moju moto, pozrel obrázky a hovorí mi.... vy tam nemáte originál výfuky. Ja hovorim..nie. On....a kde ich mate? Ja....doma v krabici. Následne si ma zobral von za budovu,povedal mi nech naštartujem a odmeral mi hlučnosť. Ta mi vyšla na 95-96dB. V TP mam zapísaný hlučnosť na mieste Povedal mi aj ze... hluk, spiace deti, niekoho boli hlava a ja hlukom zneprijemnujem inym zivot (to ako vazne 2-3db navyse su tolko hlucnejsie? Z toho co som dohladal na nete sú v tomto prípade 3dB klasifikované ako "sotva pozorovateľna zmena). 
Pozrel som sa do STK protokolu. Ohladne vyfukov tam mam napisane.....Vyfukove potrubie, tlmice alebo akakolvek cast vyfukového systemu je zjavne premiestnena, upravena alebo nahradena inou oproti schvalenemu vyhotoveniu.
Z popisu zavady je zjavne jasne ze mu neslo o hlucnost ale o to ze su tam neni originaly. 
Z toho usudzujem ze keby som kupil EU homologovane z druhovyroby za 3-5tis eur ktoré maju aj katalyzator tak by to stejne nepreslo, pripadne by to prešlo s pripomienkami. Co na tom ze su schvalené a s certifikatom, nie su to "originaly". 

Ja si tam tie originaly dam, nepridem tam s lahkym plynom ale s plamenmi za moto a co mi povie potom? Sice nam tu porozbijalo vsetky okna, ale secko je f poradecku, sak su tam "originaly", to môže byt.
Len pre zaujímavosť, tento istý technik mal problém s 2do1 výfukom na mojej KTM aj napriek tomu ze to bol homologovany GPR vyfuk s dB tlmicom.
Tento istý technik mal problém s Rade Garage predným svetlom ktoré malo vstavané Hella homologovane šošovky. Všetko len z dôvodu že to nie sú "originaly". Homologovane svetlo im vadí, keď som tu moto priviezol z UK a šiel cez dovoznu STK s UK svetlom tak to im nevadilo. Už nám zostáva pozhadzovat všetky doplnky, mať všetky moto navlas rovnaké a všetci budeme písať modrým perom, iná farba nebude...


02.07.2021 8:49

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

keďže db je logaritmická jednotka, 3db je obrovský rozdiel.


02.07.2021 8:51

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

sparks05
 Kávičkár 

Nemeria sa ovalita kotúčov,ale kolesa.Môže to robiť aj guma ale vačšina technikov to neviw merať,niekedy stačí oprieť koleso o brzdu


02.07.2021 9:26

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: Vance & Hines na Harleyi (mimochodom vyhodil som odtiaľ originál dB killery a dal tam druhovyroby aby boli ešte tichsie a snažím sa cez zastavané oblasti chodiť s veľmi ľahkým plynom) alebo original vyfuky,....ku GPR homologovanemu výfuku s dB killerom sa takisto vyjadril ze je veľmi "hlucny". Skratka nie je to originál, tak MUSÍ byť hlučný. Mne to skôr príde ako "co sa babe chcelo, to sa babe snilo".
Ja sa tým ľuďom pracujúcim na STK aj tak cudujem. Robia pod kamerami ako keby boli trestaní, zundru na to a napriek tomu to robia. Myslím že v DE tiež chceli na STK nainštalovať kamery. Povedalo sa rázne nie a ak by sa tam tie kamery nainštalovali nikto by neprišiel do prace. Kamery nie sú. Niekto kto ma správne info by sa mohol vyjadriť a vyviesť ma z prípadného omylu.


02.07.2021 9:31

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ja sa ti k tomuto neviem nejako oficiálne vyjadriť...fakt je ten, že nie sme v Nemecku a na STK sa dalo v minulosti vybaviť kadečo, a dnes to už nejde.
Ale ani predtým, ani teraz nie je technický stav podstatnou príčinou dopravných nehôd, dlhodobo je to pod 1% - takže súhlasím s tebou, že celá tá šaškáreň s kamerami je skôr vyťahovanie peňazí z našich vrecák, lebo tie kamery a online pripojenia nakoniec platíme my v cene za úkon.

Ja som ti reagoval na tie 3db, lebo zdá sa to ako nič, ale kvôli tej logaritmickej funkcii je to citeľný rozdiel v hluku napriek tak zanedbateľnému číslu.


02.07.2021 9:43

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Re: matus: Stiahni si do mobilu Sound meter a skús s ním pochodiť po byte a sleduj tie rozdiely. Teraz sedím v izbe pri PC, mám to pustené a ukazuje mi od 27 do 29. Pri spláchnutí WC (nie je súčasťou izby) mi vyskočili hodnoty na 45 :-~


02.07.2021 10:02

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

RadoR6 a to kam si isiel na STK prosim ta??? A ked si tam uz mal problem predtym, preco tam ides znova, si masochysta? Ja preto uz do PK nechodim, stacilo mi. Odkedy chodim do Senca, nemam problem.
Ze mame kamery na STK, je dobre. To, co jazdilo na cestach, bolo uz ako India. Ked to inak neslo so Slovakmi, tak to musi ist s kamerami,
So ale zasadne proti buzeracii, ked mas nieco homologovane, musi to prejst a basta, je na tom E-cko, tak nema co technik vymyslat.
O tom, ze na STK sa meria hlucnost, som este nepocul, nie sme v Rakusku. Takze islo o cisto buzeraciu.
S tym kotucom to bolo vysvetlovane vyssie. Aj navod, ako tomu predist. Skus to a chod na inu STK, kde vies, ze nie je buzerant. A mas po problemoch.
Drzim palce.


02.07.2021 10:54

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

buzeracia na stk pokracuje !!!! >:-)
technik mera veci, ze ani sam netusi co mera a ako mera.realita je ta ze ta poslu sa niekam vyplakat,pritom tvoje brzdy su v maximalnom poriadku. :-O
proste ti povie ze mas krive kotuce co sa nezaklada na pravde!!!
ty ako blazon vrazis do opravy 500e a viac a vysledok nemusi byt pre technika co mera v norme.
tak o com to je ze mas krive,vymenis a prides o velke peniaze a vysledok nula.
ked uz idoti,lebo inak sa to nazvat neda idu buzerovat.tak by som prijal ,keby mal napr. posuvne meritko a meral hrubku kotuca.
ich merania su chaoticke co potvrdzuje aj vysledok merania. raz je 15 a raz 20jednotiek.
nenaju spolahlive zariadenie,kde sa da namerat pozadovana seriozna hodnota.
staci sa viac stazovat a tento chaos musia riesit. [ciel]


02.07.2021 15:32

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RS955i
 Skútrista 

Ikona


Dôvod úpravy: o

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RS955i (02.07.2021 15:33)


02.07.2021 16:05

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

valach
 Turista 

Ikona

Re: RadoR6: zvýšenie hluku o 3dB je v skutočnosti cca dvojnásobné - ako tu už písal kolega - je to logaritmická hodnota... inak u nás na STK som sa s meraním hluku nestretol - ale ja mám origo laufy, takže hlučnosť je v norme :-)

Dôvod úpravy:

Co je decibel?
Decibel je jednotka nejznámější svým použitím pro měření hladiny intenzity zvuku, ale ve skutečnosti se jedná o obecné měřítko podílu dvou hodnot, které se používá v mnoha oborech. Ovšem není to jednotka soustavy SI, která je základem legálního měření v ČR. Jedná se o fyzikálně bezrozměrnou míru, obdobně jako třeba procento, ovšem na rozdíl od něj je decibel logaritmická jednotka, jejíž definice souvisí s objevením Fechner-Weberova zákona, že totiž lidské tělo vnímá podněty logaritmicky jejich intenzitě

cs.wikipedia.org/wiki/Decibel
To v praxi znamená, že nárůst hlučnosti o 3 dB znamená dvojnásobný hluk. Nárůst hlučnosti o 10 dB už znamená desetinásobek hluku a o 20 dB je to stonásobek! Proto i zdánlivě nepatrné zvýšení decibelu v rámci jednotek může ve skutečnosti znamenat mnohonásobné navýšení hluku ve skutečnosti.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil valach (02.07.2021 16:06)


02.07.2021 18:19

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: zbytocne vysvetlujes logaritmicku funkciu cloveku co si mysli ze preukazuje banke sluzbu ked tam ma prachy... tolko k matematike

k akustike ako uz napisal valach...rozdiel 3db je zhruba dvojnasobok a 10db znamena 10 nasobne vacsi hluk...to ze ty si nasiel 3db ako zaedbatelny rozdiel zalezi na akej urovni sa pohybujes...ak riesis rozdiel medzi sumom v miestnosti a "hlukom" ked pada list asi si to nevsimnes...ak sa hybes okolo 100 db tak si 3db teda ale ze kurva vsimnes lebo mas 2x hlucnejsiu motorku ako by si mal mat...

co sa tyka E na vyfuku...vsetko pekne a je to zapisane v technicaku ako zmena? ked nie tak nechapem co sa riesi...v technicaku je cislo X namerane cislo vacsie ako X znamena ze to nevyhovuje to sa tento kratky oznam pomerne jasny da rozpisat na tolko riadkov? :D clovece kde si bol ked mi trebalo doplnat strany na bakalarku... :-} :-D :-D :-D


02.07.2021 19:35

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

valach
 Turista 

Ikona

Re: : [klub sparks05: Nemeria sa ovalita kotúčov,ale kolesa.Môže to robiť aj guma ale vačšina technikov to neviw merať,niekedy stačí oprieť koleso o brzdu

Ani jedno, ani druhe. Meria sa nerovnomerný ucinok bŕzd. Ten moze byt sposobeny roznymi pricinami. Zaseknute nity v plavajucom kotuci su pravdepodobne najčastejší dovod... Kukni prispevoo maxosa vyssie.


| 1 2 3 4 5 6 7 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 160587 | Včera: 165345