Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Pre komunitu BMW pozitív - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPre komunitu BMW pozitív - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

| 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 |

04.06.2016 9:15

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

No , dostal som sa k nim trošku neskôr (nie z viny dodávateľa , on termín dodržal) , ale však nie je všetkým dňom koniec . 8-)

Pozri obrázok



Dôvod úpravy: Ak nájdem sviečkový kľúč ( :-D ) , tak dnes už jazdím s nimi . >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (04.06.2016 9:18)


05.06.2016 13:25

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

inak ja mam sviecky BRISK DR14TC asi 30.000 km a funguju dobre.
Ale mozno, ked sa budem hrat z olejom, na tvoje doporucenie, 5W50 tak, vymenim aj sviecky...

Tie DR14TC, eliminovali take sklbanie, alebo vynechavanie, pocas ustaleneho vykonu, pri dialnicnom presune. Je to len moja domnienka, ze klasicke NGK, co som tam mal, sa zanasali a obcas to vynechalo. DR14TC idu uplne lahodne, aj ked to necham nahodou na bocaku a zadymi to v prvej chvili, tak to nevynecha ani raz, po starte.
www.brisk.cz/content/uploads/2016/05/BRISK-PREMIUM-EVO-...


26.06.2016 0:28

Re: Pre komunitu BMW pozitív

slobo
 Bahniak 

Ikona








2 MC mann fra Nederland


NL turisten i Norwegen ( 22. VI. 2016, Sør Trøndelag )
» 73, 68 r./jaar/ veteran «
[dobre] [dobre]



27.06.2016 9:47

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

5W50 len ak jazdis za polarnym kruhom ;-)
inak je to totaaalna ale totaaaalne zbytocnost


27.06.2016 11:58

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Pravdaže , lepšie je pár kilometrov na sucho . 8-)
4 litre za 18,-€mám pod nosom olejposta.sk/Mannol_Stahlsynt_Ultra_5W-50_4L__r_1661.ht... , tak prečo by som tam lial mazut 20W-50 ?

Moto poradňa: Honda Deauville&ORDER=z , je tam aj link na chlapa , čo si robil testovača na svojich vozidlách , nie na cudzích a teda sám sa vystavoval riziku poškodenia svojich motorov bobistheoilguy.com/motor-oil-101/
Ale to by mal vedieť každý prevádzkovateľ motorového vozidla , že motory sa ničia hlavne štartom , vtedy idú istý čas bez mazania , no a samozrejme , čím hustejší , tým neskôr ho čerpadlo dostane do odľahlých častí motora .
Ideálny stav na dojasanie motora je kúpiť si nafťák (lebo však spotreba) a dochádzať na ňom do práce 5 km tam a po skončení šichty zase 5 km domov , to si ten motor len tak mľaská , v zime obzvlášť . >:-) 8-)


27.06.2016 12:01

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel co presne definuje rozsah viskozit 20w50 ako mazut? :-)))


27.06.2016 12:05

Re: Pre komunitu BMW pozitív

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ze motor ide isty cas bez mazania, to su take bachorky, po americky urban legends... :-)
Ano je pravda, ze prve tak 2 sekundy nie je plny mazaci tlak, ale to neznamena, ze sa motor nemaze.

Jazdit s naftakom po 5km je samozrejme nevhodny sposob pouzivania, ale s olejom to nic nema spolocne.


27.06.2016 12:21

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Žeby kinematická viskozita pri 40°C ? Lebo to je dôležitý údaj pri štartovaní (tekutosť pri 40°C) .
A to prosím ešte ani zďaleka nie je štartovacia teplota motora , ktorý v ten deň ešte nebežal , lebo nepredpokladám , že pred štartovaním niekto motor nahrieva letlampou .

Dôvod úpravy: A s čím matus , so sviečkami ? S čím iným , ako s olejom to má súvis ???

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (27.06.2016 12:23)


27.06.2016 14:26

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel ale nooooooo pán tribológ...... :-D tych baworakov ktore s 20w50 najazdili miliardy km su megatony ;-)

neviem o tom zeby sa niekomu koli tomu ze dal 20wXX pokazil motor... ani v dlhodobom horizonte udalosti 8-)

pravdou je ze olej o viskozite 20w50 moze plnit presne take iste standardy API a JASO ako 10w40, 10w60 a 5w50. A teda iba z titulu viskozity nie je kvalitativne "mazut" ako sa nam snazis naznacit. :-*

A o to presne ide, aby olej splnal alebo prekracoval normy stanovene vyrobcom (v dnesnej dobe to spolahlivo prekracuju vsetky) a viskozitu si volis podla toho v akych tepelnych podmienkach jazdis.

Mas BMW z mojho pohladu chvilu a ides vylepsovat uz overené na miliónoch motoriek? :-D
5w50 je redsi olej a teda bude aj vacsia spotreba tohto oleja. Komu tím prospějete? Druhés strane? :-)))

Lej si co len chces ja davam momentalne Shell 15w50 aj to preto lebo je tam najlepsia cena pri standardnej znacke oleja.

Svoje tribologicke hokusy - pokusy si kludne rob aj nadalej ale nebalachaj tu ENEMkovemu bratovi hlavu s 5w50, ktoru vobec na svojej R 850R nepotrebuje.



Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (27.06.2016 14:28)


27.06.2016 14:45

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Dávam 20W50 už roky rokúce a nebudem meniť, motor to má rád ;-)

Téma stará ako ľudstvo samo 10 mýtov o syntetických motorových olejoch
dávajte čo chcete, svetu mier...


27.06.2016 14:47

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

raptor , jazdím na tom nejakých 12000km , mením to ako ma napadne a spotreba oleja bola naozaj minimálna a aj to bolo skreslené tým , že olej tlačilo cez tesnenia pod hlavami (známa choroba prvých oilhídov) , inak by som možno asi ani nevedel , či to vôbec nejakú spotrebu má , ale sa mi vidí , že som na 5000km dolial svojho času asi 3 deci a aj to už bolo veľa (plno) .
Uvidím teraz , po výmene tých posratých tesnení (sochymoto).

Mazut to (20W-50) nazývam pejoratívne ja , lebo pri obyčajnej teplote je ten olej veľmi hustý .

Vy jazdite na 20W-50 a ťlapkajte si vzájomne po ramenách a keď príde na mňa , tak si kľudne aj ťukajte po čele . :-))) >:-)


27.06.2016 15:00

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel ale ved ako píšeš tvoj olej je riedky. čo robí vzduchom chladený boxer s riedkym olejom? žerie ho >:-)

pre tvoju informáciu ludia čo jazdie s boxermi po púšťach kde v noci klesá teplota k nule a cez den ide cez 40 dávajú napr motorex (o znacku teraz nejde) o viskozite 10w60.

z môjho pohľadu dávať 5w50 do boxera je ok ak jazdíš pri výrazne mínusových teplotách za polárnym kruhom.

tu nejde o tlapkanie sa po ramenách ale 5w50 je skrátka v našich zemepisných šírkach totááááálne zbytočná....

p.s. na mojej výročnej 1150GS som s 20w50 mal svojho času obdobie kedy som jazdil aj keď vonku bol sneh ale suché cesty a teploty pod nulou. Tú motorku kúpil nebohý martiner a teraz ju má redaktor motoride Varan a nemám pocit žeby bola motoricky napiczu... ;-)

Pozri obrázok


27.06.2016 15:07

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Thorien
 Turista 

Ikona

www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=0401-EUR-09-1998-...


27.06.2016 18:03

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

raptor , aký je rozdiel medzi 5W-50 a 20W-50 pri prevádzkovej teplote týchto bavorov ? Odpoveď je , odpoveď jééé ...

... no predsa žiadny ;-) 8-)


Pri naštartovaní studeného motora je redší (veď je 5W :-))) ) a to je aj žiadúce .


27.06.2016 18:22

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Thorien
 Turista 

Ikona

www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--Mytus-sesty---Visk...


27.06.2016 18:30

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Thorien , aspoň vidíš , že si to necuciam z prsta . Hľadaj ešte viac , veď tým sa človek učí , príležitostne ťa vyskúšam . :-))) >:-)


27.06.2016 18:30

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: brazel: takze po lopate, jeden den vyprazas na panvici na oleji rezne, potom olej este horuci nechas odtiect, panvicu nechas vychladnut. Na druhy den tu panvicu vytiahnes studenu a hadaj, aka bude? Iba idiot by cakal suchu panvicu, bude stale pekne premastena. A presne tak to bude v motore...

Stale cakam, kedy mi to zacne zraz olej a od zabehu nic, asi by som mal prestat davat predpisany olej 8-)


27.06.2016 18:31

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Thorien
 Turista 

Ikona

naucil som sa jednu vec .. ked nieco tvrdis podpor to nejakymi faktmi ... ludia potom menej odvravaju .. ovsem nic to nemeni na tom ze do mojho ide stale 15w-50 shell :-)


27.06.2016 18:41

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Menton , kde píšu , aký je predpísaný ? Výrobca doporučuje minimálne špecifikácie , nepredpisuje .
Vieš , ja som v tej téme Honda Deauville posunul aj foto z návodu na obsluhu , aj z talianskeho , aj z nemeckého , tak skús aj ty

A o tom žraní oleja si u mňa tiež na zlej adrese , ja som ten problém neotváral , ja som naň len odpovedal .

Dôvod úpravy: Thorien , ja ich mám v péčku , nech si ľudia odvrávajú , ja nikomu nič neprikazujem a podporovať , veď som tam hodil link a aj tak nič , tak načo rozdávať ďalšie know-how , niekoho to ešte viac dopletie , takto je každý spokojný a tak to má byť .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (27.06.2016 18:45)


27.06.2016 19:00

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Thorien - FYI ten web realoem.com nema nic spolocne s poziadavkami vyrobcu. Viskozita oleja hovorí o teplotách v kt. olej používaš. Tú si vieš kludne zmeniť.

ked budes so svojou R850R dlhodobo jazdit za polarnym kruhom daj si tam "brazelovu" 5w50 lebo vtedy ten olej ma naozaj zmysel. v nasich koncinach 15w50 nepokazis vobec nic presne tak isto ako ked tam das 20w50.

maloktora motorka ktora ma jedneho majitela si "vytrpela" viac ako ta Awiova. Ako písal dáva 20w50 a čuduj sa svete ten motor furt chrochtá. ;-)

Kto vie koľko majitelov malo tvoje BMW predtym než prišlo k tebe. Zbytočne ho rozmaznávaš. Brisky, 5w50... čo bude nabudúce? Kované piesty Wosner? :D :-P 8-)

Je to jednoduchý nemecký "traktor", ktorý pri základnej údržbe sa motoricky podľa mňa asi ani nedá zničiť.


27.06.2016 19:13

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

raptor . majiteľov mala dvoch , tie dve sviečky Brisk ma vyšli menej ako piatkový večer v krčme a za polárnym kruhom by som ja jazdil 5W-40 a už som ti hore napísal , že 5W-50 a 20W-50 sa správajú pri prevádzkovej teplote úplne rovnako .

Vidíš Thorien , písal som ti , že to je zbytočné . :-D

Dôvod úpravy: Len tak na okraj , tie Brisky fungujú výborne .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (27.06.2016 19:20)


27.06.2016 19:26

Re: Pre komunitu BMW pozitív

adventure
 Turista 

Len tak pre informáciu [imgwww.fuchs.sk/e-shop/dolezite-informacie/specifikacie-mo...][/img]


27.06.2016 19:30

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Thorien
 Turista 

Ikona

raptor ... nemienim davat do svojho nic ine ako .. co som uz pisal vyssie 15w-50 .. pretoze si stale myslim ze lepsie mazanie za tepla pocas zataze je dolezitejsie ako par sekund po starte pri nizkych otackach na volnobehu .. ale tie linky som dal len kvoli tomu aby bolo jasne ze v podstate mate kazdy pravdu .. len kazdy na to pozera inak .. a to je tak vsetko co som chcel povedat .. a realoem hovori o tom ze ak objednas u vyrobcu origo olej bude tam ten .. a ako pozeram je to taky isty ako tam davam ja :P

btw .. www.autodoplnky.cz/images/news/2012/aditiva_nafta_olej_... ... pri -20 ozaj nejazdim na motorke :-) a teploty pri ktorych jazdim su v strede teplotneho rozsahu 15w-50 .... a tentokrat uz ozaj ze HOWGH :-)


27.06.2016 20:05

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Thorien , takže naozaj to čítaš zbytočne (a ešte aj vkladáš linky) .

pretoze si stale myslim ze lepsie mazanie za tepla pocas zataze je dolezitejsie ako par sekund po starte pri nizkych otackach



Tak mi , preboha ťa prosím , uveď , aký je rozdiel pri mazani za tepla pocas zataze , medzi 5W-50 . 10W.50. 15W-50 a 20W-50 ?
Vkladáš linky a sám im nerozumieš ! Veď tie linky aspoň čítaj , ja ti teraz zacitujem z toho linku , čo si vložil ty . Zadarmo . ;-)

Jestliže tedy máme oleje SAE 15W-40, 10W-40 a 5W-40, při provozní teplotě budou mít všechny tyto oleje stejnou viskozitu a nebude mezi nimi v tomto směru žádný rozdíl.

K tomu zimnému číslu (u mňa 5W)

Dnes se stále více prosazují motorové oleje s co možná nejnižším zimním číslem. Důvodem je lepší ochrana motoru při studených startech, kdy na kritických místech motoru není ještě dostatečné množství oleje.Čím dříve se motor celý promaže, tím méně trpí a tím se zvyšuje jeho životnost. ... rychleji se také olej dostane na všechna potřebná místa. U studeného motoru to v zimě může u oleje SAE 15W-40 trvat třeba i 20 sekund, zatímco u oleje SAE 0W-30 při stejných podmínkách pouze 1 sekundu

Pomohlo ?



A pre Merlin00 znel vtedy odkaz v téme o Honda Deauvulle (link je povyše) takto :
Vložil som ti link , kde chlap doslova metódou ľudového rozprávača vysvetľuje , čo znamenajú napríklak Centistocky a aká hodnota centistockov je pre motor ideálna , ja ti to skrátim , 10 , slovom desať .
To pri 100°C dosahujú oleje xW-30 , už XW-40 sa dostane na hodnotu 10 cSt až pri teplote nad 110°C , xW-50 až niekde pri 130°C (čo je pre BMW vhodný olej)
A prečo 5W ? No pretože motory sa ničia štartom , nie jazdou a kým sa 20W-50 dostane na slušnú teplotu , aby vôbec cirkuloval , ideš v podstate vlastne bez mazania !
Koľko to trvá ? Kilometer , dva , tri , päť ?
Takže aj ohriatie motora na mieste má stále svoje opodstatnenie , hoci návody nám vtĺkajú do hláv , že zahrievajte pomalou jazdou , ale to je zjavne len ekologický terorizmus (vraj zbytočné splodiny do ovzdušia) , lebo žiadny z tých idiotov , čo ťa na to navádzajú , ti tvoj motor , poškodený jazdou za studena (teda bez mazania) , zaplatiť nepríde .


Takže mne nemusíš vkladať linky , ja sa v tom orientujem (myslím si) celkom slušne . ;-)


27.06.2016 20:20

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Thorien
 Turista 

Ikona

ta sak hej . .ja len ze pri teplotach pri ktorych jazdim je rozdiel medzi 5w a 15w ozaj nepodstatny ... podla mna .. ak mas iny nazor ja ti ho neberiem .. s tym linkom som sa zastal teba .. tak ma zato nekamenuj :-)


27.06.2016 20:25

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Carlos
 Edvenčr 

Ikona

Choďte radšej jazdiť...


27.06.2016 20:28

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Thorien
 Turista 

Ikona

poldeci tomu chlapovi !

Dôvod úpravy: nasrac na poldeci . .pollitra !

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Thorien (27.06.2016 20:29)


27.06.2016 22:24

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

kým sa 20W-50 dostane na slušnú teplotu , aby vôbec cirkuloval , ideš v podstate vlastne bez mazania ! :-O :-O :-O

toto je čo za megapičovinu??!! aby olej 20w50 "vobec cirkuloval"... "ideš v podstate bez mazania" ??

nemám slov... s 20w50 som absolvoval XY zimných štartov kedy bola teplota motora a tým pádom aj oleja pod nulou... stal sa zázrak, veď už to malo byť dávno minimálne pridrené :-)))

jediné o čo ide pri naozaj studených štartoch je nechať motor 2-3 minúty bežať až potom ísť komótne jazdiť aby si komótnou jazdou čo najrýchlejšie dostal motor na prevádzkovú teplotu.

Do rici brazel veď ten motor bol vo svojej podstate pri Stalingrade a absolvoval skúšku ruskou zimou. Si myslíš že vtedy niekto chyroval o zimnom čísle? :-O Je to v podstate dosť primitívny ale o to viac odolný a nenáročný motor.


27.06.2016 23:30

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja sa zamiesam do diskusie, ale len okrajovo.
nemylte si prosim motory z radov R45 az R100, kore nemali rozvody na vacky retiazkove.
Tie motory mali iny konstrukcny system, inak spravene mazanie a posledne R80GS a R100GS, boli stale takmer rovnake, ale mazanie mali trocha odlisne, aj intercooler mali.
V podstate, az na male rozdiely, to boli skoro tie motory, co boli pri Stalingrade.

Motory z retazkovym rozvodom, olejovym termostatom, "prve" civilne R1100, R850 mali rozstrekove dochladzovanie, pod prednymi prsiami, ale mali termostat, aspon tie, co mali uz vstrekovanie a katalyzator.
Museli chodit v ovela konkretnejsej teplote a uzkom pasme teploty, aby katalyzator naozaj pracoval.
Ale tie motory, aj ked vyzeraju, ako "chladene vzduchom", su v skutocnosti chladene olejom.
Maju dvojity obeh oleja, dve cerpadla. Jedno cerpadlo tlakuje mazacie tlakove sucasti a sponuje retiazky a druhe cerpadlo, funguje ako chladiaci okruh. vsetko z jednej olejovej vane.
Pracovne teploty tych "novsich motorov" pracuju pri relativne vysokej teplote, cez 110°C.
Naroky na olej su vyssie, ako u vodou chladenych motorov. Olej na vystupe termostatu, do chladica, ak motor pracuje pri plnej zatazi, ma aj vyse 150°C. Tolko ma chladiaci okruh.
Ja verim tomu, ze Brazel moze mat pravdu, ak tvrdi, ze olej 5W50 moze fungovat, ale dokym si neoverim v praxi spravanie motora, tak ja tam davam 15W50, mam ho osvedceny a overeny rokmi, ako optimalny, jarno-letny olej. Toto studene leto sa nechystam dakde do teplych krajin, takze ani nebudem davat 20W50.
Nejedna sa o vysokootackove motory, takze nejake superriedke oleje z vysokou cerpatelnostou pri nizkej teplote, neviem ci maju opodstatnenie. Obavam sa o velke straty cez kruzky.
Inak povedane, nechcem sa rypat do niecoho, co funguje. tie motory niesu uplne jednoduche, ako sa na prvy phlad zda.
Neviem kolko diskutujucich, malo ten motor rozobraty do sroubu, ja ano. A to ako starsie, tak aj novsie, vratane neboxerovych radovych K100.



28.06.2016 7:41

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Merlin - so vsetkym sa da suhlasit az na vetu ze naroky na olej su vyssie ako u vodou chladenych motorov.... je to vzduchac ktory pracuje pri vyssej teplote co sa riesi vyssim "letnym cislom".

naroky na olej urcuju triedy API a JASO a nie viskozita oleja ako taka.... oprav ma ak sa mylim


28.06.2016 8:27

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Na jednej strane áno a vzápätí nie , schizofrénia čistá . :-)))

...5W50 moze fungovat, ale dokym si neoverim v praxi spravanie motora, tak ja tam davam 15W50, mam ho osvedceny a overeny rokmi, ako optimalny, jarno-letny olej. Toto studene leto sa nechystam dakde do teplych krajin, takze ani nebudem davat 20W50

Čo by si získal tým 20W miesto 15W ? Lepšie do tepla ? :-))) [dobre]

... je to vzduchac ktory pracuje pri vyssej teplote co sa riesi vyssim "letnym cislom" A aké letné číslo má 5W-50 ?

Pomôcka , to je to zvýraznené číslo na konci :-D

Ako hus do piva . 8-) :-(




28.06.2016 8:31

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel podla mna sa ako hus do piva tomu rozumies ty ked si dospel k nazoru ze potrebujes 5w50

ja velmi dobre viem ake letne cislo ma 5w50, 15w50 a 20w50.. rovnake

a ak si myslis ze je pre teba lepsia 5w50 nech sa paci...

p.s. cim vacsie rozpatie viskozit je medzi zimnym a letnym cislom tym viac "chemie" a aditiv sa v oleji nachadza a tym skor dochadza k degradacii oleja

p.s.2 - to prve p.s. nie je z mojej hlavy samozrejme ;)


28.06.2016 8:48

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Rovnaké ? No hurá !!!
Možno preto , že aby mohli byť zaradené do tej triedy , kinematická viskozita pri 100°C musí dosahovať hodnoty od 16,3 do 21,89 cSt (centištokov) a ak ju dosahujú , potom ich výrobca môže deklarovať ako xW-50 , samozrejme aj jednorozsahový SAE 50 .
A ten SAE 50 je vlastne podľa teórie vyššie uvedenej cim vacsie rozpatie viskozit je medzi zimnym a letnym cislom tym viac "chemie" a aditiv sa v oleji nachadza a tym skor dochadza k degradacii oleja teda vlastne najlepší , lebo nemá žiadne rozpätie viskozít . [dobre] [dobre] [dobre] :-D

Kokso , poďme , poďme , to je kabaret .

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (28.06.2016 8:49)


28.06.2016 8:55

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel a povies mi co ma letne cislo spolocne s API a JASO? :-O :-O

leby ty furt melies o viskozitach a ja o vykonnostnych triedach. Vyrobca predpisuje vykonnostne triedy a nie viskozitu oleja pretoze logicky nema odkial vediet ci GS bude jazdit v Maroku alebo na Kamčatke.

a nebol by si to ty keby sa to co som napisal nesnazil dohnat do extremu a tak zhovadit moju myslienku... ale co uz, hovorit o rozpati viskozit pri jednorozsahovom oleji moze len naozajstny odbornik tribolog... :-))) :-D


28.06.2016 9:13

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Á , náhla zmena smeru témy >:-) brazel a povies mi co ma letne cislo spolocne s API a JASO? Áno poviem , NIČ

A ty ma necvič , ja som o zbytočnosti 5W-50 nezačal a to je téma o viskozitu , nie výkonnostnej triede .

Na okraj , aby nejaký dnešný olej nesplnil požadovanú kvalitu spomínanú v príručke BMW , taký olej niet , preto to nie je otázka debaty a riešiť JASO pri suchej spojke ... NAČO ? :-O

A o tých BMW pri Stalingrade ... Zündapp , priatelia , Zündapp .
A keby nebol donútený predať licenciu firme BMW , tak sa BMW dostane akurát tak do kravskej pi.i a nie ku Stalingradu .


28.06.2016 9:38

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

žiadna náhla zmena smeru témy.. treba čítať všetko, nie vyberať si iba to čo mi pasuje

to ty si uplne na začiatku 20w50 označil ako "mazut", nie ja !!

končím s tebou v tejto debate... neprecikám ťa, lebo ty máš redšiu viskozitu moču, my čo musíme cez urogenitálny systém tlačiť mazut sme v značnej nevýhode... :'( :-)))


28.06.2016 9:55

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja si myslim, co sa tyka delenia vzduchom chladenych a vodou chladenych, pripadne olejom chladenych motorov asi tolko..
Motory spalovacie, ktore maju primarne chladenie vzduchom, su tie, kde spalovaci proces, ktory vytvara teplo, sa prenasa do okoliteho vzduchu cez hmotu valca a hlavy. u 2t motorov sa ciastocne chladi aj zmesou. Motory, ktore maju chladenie vodou, sa sprostredkovava chladenie cez vodu. U motorov, ktore maju rozdeleny okruh cerpania oleja na tlakovy mazaci a chladiaci, sa jedna o chladenie olejom. O priame chladenie olejom sa nejedna vtedy, ak tlakovy mazaci system, ma pomocny chladic na olej. To je len pomocne dochladzovanie oleja, ale nie priame chladnie olejom.
V tomto je dost velky rozdiel.
A tu je pes zakopany, kde si sam neviem odpovedat, co je pre motory chladene olejom lepsie.
Redsi cerpatelny olej, by mal teoreticky lepsie zvladat chladenie onych zmienovanych motorov BMW "oilhead" .
Ale hned druhy problem je, strata v mazani cez kruzky vo valcoch. Pretoze ten riedky olej, podla mna, bude mat problem. Cim teplejsi ten motor bude, tym podla mna ta strata bude vyssia. Otazka je, preco vyrobca doporucoval a doporucuje stale do tych motorov, relativne huste oleje, pre nase klimaticke pasmo 15W50 a 20W50. V skutocnosti by olej 5W50 nemal mat problem, ale...
Je to motor, pracujuci z vyssou teplotou, ako vodou chladeny motor. Co spravi ten olej 5W50, pri prevadzkovej teplote toho motora, ako sa bude ten olej spravat neviem.
Podla mna, je tam nejaky hacik, na ktory mozno raz odpoviem, ked to vyzkusam.

p.s. Zundapp mal motor iny ako BMW. Mal o 1° alebo o 2° valce smerom hore, takze neslo uplne o boxer. BMW mal valce v rovine.


28.06.2016 9:57

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

A čo má 20W-50 s API (JASO) ? :-)))

Dôvod úpravy: Merlin00 , boha !!! Nechápeš doteraz ??? Tie xW-50 oleje sa pri prevádzkovej teplote (a je jedno , či tá je 100 , či 110 , či 120°C) správajú rovnako !!! , tak čo furt melieš o riedkosti ?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (28.06.2016 10:02)


28.06.2016 11:36

Re: Pre komunitu BMW pozitív

zaujímavé čítanie ;-)
pozrel som si manuál a ...

Pozri obrázok


28.06.2016 12:01

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja neviem, mozno mas pravdu, drahy Brazel...
Ale moja skusenost je taka, ze sa to prejavuje u starych a starsich motorov zvysenou spotrebou oleja.
Mam tranzit benzinovy, bus, vstrekovany z katalyzatorom, rv asi 1991.
Mam oleje rozne.. Ked tam dam olej 10W40, tak dymi a straca olej cez kruzky.
Ja som tam dal ako vyplachovy olej 5W40 a stracal olej este viac. ale rozpustilo usady a kaly, vylial som stoho doslova vazelinu. Davam tam olej 15W50, lebo ho mam aj do motorky. Nedymi, olej od vymeny do vymeny dolievam na 15-18.000km asi 0,6litra. Ak som tam dal ten 5W40, tak som dolieval liter na cca 1000km v jednom jedinom dni.. Cesta do Ceskych Budejic a spat, po novy motor do BMW a nejake suciastky.
Toho motoru ford, mi nieje luto, lebo nebol moc dobry, ked som ho daval do auta.
Motor povodny v BMW 850, co som kupil na drazbe, bola chodiaca mrtvolka, taky zombie, Frankenstein.
Ako vyplachovy olej, dostal 10W50 a veru olej zral. Po cca 1500km, chybalo asi 3deci.
Po vyplachu, dostal klasicky 20W50 od castrolu a do svojej smrti, ked sa zlomila ojnica a vybehla cez blok von, olej nezral od vymeny do vymeny do vymeny po 10.000km asi jedno, max dve deci.
Olej som menil 20W50 aj skor, ako 10.000km, vzdy na jar, cisto preventivne.
Takze neviem kde, ale niekde je cosi, co mi unika.
Mam nachystany olej 5W50, filter a nejake drobotiny, co sa budu servisovat, ja ten olej vyskusam.
Momentalne som ale rad, ze mam cas aspon do roboty jazdit, nemam cas na nejake experimenty, merania teploty a pod.
Ale najneskor na buduci rok na jar, tam ten 5W50 pojde, cisto z mojej zvedavosti.
Tento rok, natocim aspon to, co mi dovoli pocasie na klasike 15W50.
Je mi luto vyliat ten olej a menit filter..
Po ine roky som bol v lete spokojny v garazi zalezeny u kamarata, ale tento rok, mam ine priority, ako sa hrat z motorkami.
Dokonca ak by bol nejaky vaznejsi problem, mam este dalsi motor do toho BMW, je to robota na chvilku, to prehodit. Prave tento motor som chcel skusat tento rok, zabehnut odlozit. Ale nevydal cas.
Ani tu chvilku nemam.
Kazdopadne, zistene a odskusane sem rad napisem.
Ja neviem preco, ale mozno len ten pocit, ze 5W, 10W olej je riedky, plus moje fluidum, mi urobilo to, ze mi motory tie oleje pozierali nejak viac.
Opacny problem..
Mam aj japonca auto, pravy japonsky nemrtvy stroj, ktory odmieta akykolvek hustejsi olej,ako 10W. Motor z olejom 15W strati vykon, zacne dymit a proste nejde.
Ale jedna sa o absolutneho frankensteina, takze je to irelevantne a nepresne tvrdenie.
Nieje mi luto robit na nom experimenty, lebo smrt ho zastihla niekolko krat a vzdy vstal z mrtvych.
Experimenty vznikaju obvykle ako nudzove riesenia.
Uvidim, co sa stane..


28.06.2016 12:44

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: brazel: takze, kym olej nema slusnu teplotu, tak necirkuluje? Pocul si niekedy o olejovom cerpadle? :-D


28.06.2016 12:50

Re: Pre komunitu BMW pozitív

DDD452
 Kávičkár 

Ikona

Tak mne uz len kavicku... :-D
Pozri obrázok


28.06.2016 13:12

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Menton , nezhovaďuj sa , načo ? :'(
A cirkuluje pri 25°C lepšie ten redší , či hustejší ?
Len pre teba (lebo ja neviem po anglicky) :

(Q) Does oil have to be warm to do its job properly? Is it important to warm up your engine before driving at speed?

(A) Yes, it does have to be at least warm, and preferably hot. Most people find metal at 60ºC too hot to touch, yet 60ºC is too cold for oil in an engine that’s going flat-out. The best approach is to use a good 10W/40 or even a 5W/40, and take it easy for the first couple of miles, especially in very cold weather. For racing, a really good warm-up is essential, except perhaps with special 0W/20 low-drag race oils. The trouble is, oil pumps are very good at pushing oil out at 60PSI, but unfortunately there is only 14PSI (atmospheric pressure) pushing it in! (Even less at high altitude.) So it’s easy for an oil pump to pull voids or pockets of vacuum in the oil if it doesn’t flow fast enough into the oil pickup. This ‘cavitation’ obviously reduces the amount of oil the pump can deliver. Also, in high-speed bearings the oil can be too thick to keep up with the high rubbing speeds reached in modern engines so the ‘wedge’ or hydrodynamic’ effect breaks down. I know it goes against common sense (whatever that is) but the faster a bearing is turning the thinner the oil should be. (A 4cm. diameter main bearing is rubbing its shells at 56 MPH at 12,000RPM! So to avoid cavitation the oil needs to be 10cSt or less, which is SAE 30 if the oil happens to be at 100ºC, or SAE 40 if it’s at 110ºC.)

Keby si zase chcel filozofovať , tak predtým skús aj ďalšie témy www.fuchslubricants.com/frequently-asked-questions

A keď to budeš mať sfúknuté , tak toto je na dlhšie www.fuchslubricants.com/previously-asked-questions

A mne tu chlap adventure ide podsúvať šľabikárové linky na Fuchs , asi aby som si ten šľabikár preopakoval. :-D [dobre]


28.06.2016 13:17

Re: Pre komunitu BMW pozitív

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

takze ak nalejem 100 stupnovy olej do studeneho motora, mozem tomu hned naplno vytinat?


28.06.2016 13:28

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Ďalší zákusok . 8-)


28.06.2016 13:34

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel - predsa len jedna reminiscencia, svojho času si mi predal veľké balenie Fuchs 20w50. Prečo?

p.s. s tým fuchsom bol boxer ďaleko najhlučnejší. Po výmene za inú značku oleja motor bez ďalšieho zásahu stíchol. A to som si myslel, že iný olej ako Fuchs už mať nebudem, lebo cena od teba bola na tie časy výborná. Po výmene za "blbý" Castrol 20w50 (Castrol nemá ani vlastnú rafinériu, viem) to bol šepot květin.


28.06.2016 13:52

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

raptor , to ti naozaj neviem odpovedať , ja som na to jazdil aj mokré spojky (nekĺzali) a nemal som hlučnejší motor .
Možno si mal vylietanú vranu a aj do xW-50 sú zaradené oleje s kinematickou viskozitou pri 100°C od 16,3 do 21,89 cSt (alebo ak chcete mm2/s , čo je 1:1) , takže jeden môže byť už na hranici 40-ky (tam sú od 12,5 do 16,29 cSt) a iný môže byť už skoro 60-ka (od 21,9 cSt) .
Nemám technický list od toho oleja a ani ho neviem nájsť na internete , buď sa nevyrába , alebo zmenili názov .


28.06.2016 14:00

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel nebola to vylietana vrana, bola to ta vyrocna modrobiela v cukrikovom stave s malo km :-*

ak by aj bola vylietana vrana neverim ze castrol robí taký olej, po ktorom vylietaná vrana prestane krákať ;-)


28.06.2016 14:35

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tak som mrkol a Castrol robí 20W-50-ok na mraky , aj s 17,3 cST , aj s 17,5 cSt , aj s 18,3 , aj ... , aj s vyše 20 cSt , ťažko budeš asi vedieť , ktorá tvojmu zapasovala .
A možno ti to ten Fuchs len vyčistil :-) , neviem (veď to je už zo 10 rokov) , ja som na tom brúsil zopár Drag Starov (650 aj 1100) , Savage-ov , aj Intruderov (VS) a tie boli ticho a ani spojky im nekĺzali , hoci to bol automobilový olej .
Fuchs samozrejme vyrába 20W-50 aj teraz , ale v úúplne inej výkonostnej triede (ten vtedy bol API SG) , takže súčasné technické listy sú k hovnu , nedá sa z nich odvodiť na ten starší olej nič .


28.06.2016 14:59

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Carlos
 Edvenčr 

Ikona

Kokos, to tu chodím do roboty iba ja?
A všetci ostatní sa celé dni mózu zaoberať takýmito chujačinami?
To nie je fér...


28.06.2016 15:26

Re: Pre komunitu BMW pozitív

egres2
 Bahniak 

Ikona

Dôležitejšie je vyššia viskozita ako nízka aby sa netrhal film. Čiže tých W20 neznamená vyššiu viskozitu ( mazut) ale tých 50 znamená že olej je viskóznejší ( hustejší).
Inak viskozita sa určuje laboratórne na nepoužitých olejoch. To asi také číslo ako hen odtál až po tál.
Po hodine môže nový olej v motore skočiť kľudne aj o radu nižšie alebo vyššie. Po 6000km môžu byť hodnoty oleja 5W -50 aj na 30W -40.
A k tým studeným štartom. Rozobral som motor na 12 rokov nejazdiacej Babete. Aké som mal ruky po tom čo som vybral piest????????????????????????????? A to bol nejaký chudácky Madit.
Zase motorkárska latina .


28.06.2016 16:51

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Carlos, jak nieje fer?
Co si robil v zime?
V lete sa chodi predsa do roboty len na kavu...
:-O


28.06.2016 17:06

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tak si to zaklincoval , egres2 . [dobre] :-D
Netáraj o veciach , ktorým nerozumieš . 8-)


28.06.2016 17:15

Re: Pre komunitu BMW pozitív

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Na Slovensku prší?


29.06.2016 7:55

Re: Pre komunitu BMW pozitív

egres2
 Bahniak 

Ikona

brazel:
Argumentuj.


29.06.2016 7:57

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Netreba .

Dôvod úpravy: Ani sa nedá , to by som ti musel od začiatku a na to nemám ani síl a tobôž nie chuť .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (29.06.2016 7:59)


29.06.2016 8:14

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel nemáš síl argumentovať?

NE VE RÍÍÍÍM :-D :-O

Pozri obrázok


29.06.2016 8:17

Re: Pre komunitu BMW pozitív

egres2
 Bahniak 

Ikona

brazel:
Oháňaš sa tu viskozitou (kinematickou). Viskozita je len stav oleja. Hustejší alebo redší s tým, že táto hodnota je jedna z premenných.Všetky oleje od W5 do 50 majú ( nové) pri teplote cca 90C rovnakú viskozitu. Predpokladám, že nikto neštartuje motorku pod 20C.
Daj si odmerať kinematickú aj dynamickú viskozitu oleja po 1000 km v motore a budeš pleštič očy
že čo to tu splietaš.


29.06.2016 8:22

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

egres2 , netrep !!!

Dôvod úpravy: raptor , to len jemu , na tie táraniny . lebo to sa ani nedá .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (29.06.2016 8:23)


29.06.2016 8:58

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel, ja by som zase egreša dopredu nezhadzoval že tára.... možno len jeden druhého nerozumiete ;-)

každopádne FAKT je ten, že stotisíce vzduchom chladenych R850 R1100 R 1150 R1200 jazdia na 20w50 miliony km a tomu motoru to skratka vôbec ale vôbec neškodí. Keby škodilo tak pri takom počte motoriek a takom počte km by sa na to dávno prišlo.

a ked ideš na expedíciu do púšte dáš 10w60 a vybafčo... je to vyskúšané


29.06.2016 9:43

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

raptor , veď to je v poriadku , tomu som ja nikdy neoponoval , veď stále sa bavíme o 50-ke , ja len o tom , že 5W sa rýchlejšie dostane na miesta , kde sa dostať má , nič iné neargumentujem a to , že sa tam dostane skôr ako 20W je hádam jasné každému , na to netreba skončiť VŠCHT .

Teda neviem , ako , kedy a kam sa kde dostane W5 , lebo to je vari vlastná značka čistiacich prostriedkov obchodnej siete Lidl .

P.S. Ozaj a prečo teda do tej púšte nedávate 20W-60 , keď vám je 20W na 50-ej rovnobežke dobrý ? Jáj , ten je drahý ... >:-) :-)))

Dôvod úpravy: Aj 10W-60 v tej Litve varia >:-)
olejposta.sk/Mannol_RacingEster_10W-60_4L__r_1722.html
mannol.de/de/?action=accessory_chemical_preview...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (29.06.2016 9:46)


29.06.2016 9:49

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Podľa mňa tu riešite kraviny, celá viskozita je len o tom v akom podnebí a teplotách jazdíte... Je to i v manuále k motorkám napísane... Tabuľky tu dali viacerí i Marek zo svojho manuálu...

Pozri obrázok

20W-50 je odporúčané na teploty -15C do 50C
5W-50 - od -35C do 48C - podľa toho obr... Malo by to byť rovnako ale asi vedia prečo tam dali menej ale to je detajl.

Pravda je taká že spraviť olej s veľkým rozsahom je náročné, kopa aditív, olej skôr degraduje.

Citát z prvej linky od Thoriena: "V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak, výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje. "

Ak teda svoj boxer neštartujete a pravidelne nejazdíte pod -15C tak riešite kraviny, 20W-50 to v pohode zvláda. ;-) Ak si niekto myslí že 5W svojmu motorku prospeje vôbec sa s ním nebudem hádať... ani mu oponovať, vôbec mu to neuškodí...

Ako vždy namiesto riešenie a mudrovania aký olej svojej motorke vždy spravíte lepšie keď olej vymeníte, možno i častejšie po náročnom použi´vaní - preteky, horúčavy a pod...

Awia

P.S: V minulosti som dával i 15W-50 Repsol, teraz som tam mal i Castrol 20W-50 (vyhral som ho) a dávam Motul Mineral 20W-50...


29.06.2016 9:53

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: brazel: " ja len o tom , že 5W sa rýchlejšie dostane na miesta , kde sa dostať má , nič iné neargumentujem a to , že sa tam dostane skôr ako 20W je hádam jasné každému"

Myslím že riešiš problém ktorý neexistuje, konštruktér ten motor postavil a navrhol na určitú viskozitu, takže olej s tou viskozitou sa určite dostane kam má a tiež odtiaľ nestečie... ;-)

5W sa rýchlejšie dostane na miesta kam má... Áno pri -35C rýchlejšie ako olej 20W. Ale dnes pri 20C riešiš kraviny... Ale nelej si čo len chceš, dobrú chuť :-)


29.06.2016 10:09

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Awia , ale tabuľka hovorí o tom , že v krajnom prípade môžeš jazdiť aj pri vonkajšej teplote -15°C , ale určite nie pri tej teplote štartovať , zjednodušene , naštartovať a nechať zohriať v garáži a potom môžeš vyraziť do sveta
Nech sa ti páči :-))) ... a -20 nie je oveľa nižšie ako -15


Video: www.youtube.com/watch?v=AmtSh4HMryw



Dôvod úpravy: A s tou istou značkou olejov , tiež pri -20°C
Jasné , oponovať sa bude , že "Veď ja nie som chuj , ja pri takejto teplote predsa na motorke nejazdím"
To je len pre lepšiu názornosť tekutosti pri nízkych teplotách , napr. 15°C , čo už ľudia jazdia .


Video: www.youtube.com/watch?v=Wfcoij_LnUs

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (29.06.2016 10:15)


29.06.2016 10:40

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

awia nemyslim si ze zrovna ja v tejto diskusii riesim kraviny ;-)

cely cas sa snazim brazelovi vysvetlit ze 5w50 je v nasich podmienkach skratka uplne zbytocna (presne ako si napisal ze neublizi, ale zbytocna) a tiez si potvrdil co som pisal uz predtym ze cim vacsie rozpatie viskozit tym viac aditiv a tym skor olej degraduje


29.06.2016 11:11

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: raptor: teba som nespomínal...

Re: brazel: pekné video, hovorí presne čo sme hovorili v -20C je rozdiel výrazný... jazdíš v zime? šup ho tam... Pri 20C video nemáš? :-)


29.06.2016 11:21

Re: Pre komunitu BMW pozitív

egres2
 Bahniak 

Ikona

Relevantný test rôznych olejov pri rovnakej teplote by bol vtedy ak by oleje boli čerpané cez olejové čerpadlo napr. do sklenenej rúrky vertikálne. Zubové čerpadlo dokáže tlačiť aj med a pri tlaku cca 4 bar dokáže olej dotlačiť aj do malinkých priestorov.


29.06.2016 11:44

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

awia šak lebo zato 8-) >:-)

inak výborný obrázok / tabulka pre viskozity oleja [dobre]


29.06.2016 11:45

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Awia , my sme spolu o ničom nehovorili .
Pri 20°C nemám , ale o tom dosť vypovedá hodnota kinematickej viskozity pri 40°C , čo nájdeš v technickom liste ku olejom .
Tá je pri 5W cca (prízvukujem , približne !!!) niekde medzi 90-115 a pri 20W niekde medzi 150-180 . pri 20°C sa rozdiely v "tekutosti" , samozrejme , zväčšujú .

raptor a čo , keď degraduje ? To každý .
A zároveň aj každý olej známeho výrobcu (nie tie značky z obchodných reťazcov) je pustený na trh , aby splnil servisný interval , určený výrobcom motora (lebo to nikdy nestanovuje žiadny výrobca oleja) , ALE výrobcovia olejov častokrát spomínajú SEVERE podmienky a vtedy doporučujú ísť s intervalom výmeny na polovicu . Všimol si si niekedy , že to SEVERE píšu ?
Ja si napr. myslím , že púšť , čo spomínaš , síce nie je na severe , ale prevádzkové podmienky motorov sú tam dosť SEVERE . 8-)


29.06.2016 12:36

Re: Pre komunitu BMW pozitív

dreamer
 Skútrista 

Ikona

So skutrom jazdim cez tyzden do a z prace stale s podchladenym motorom. Mam to len cca 8 km a za ten cas sa motor nestihne zohriat. Davam mu 5W40 Motul prave z tohto dovodu, aby motor menej trpel castymi studenymi startmi na kratkych trasach. Za rok nenajazdim dost na vymenu podla intervalu, tak menim vzdy na jar. Inak, myslim ze tato debata je o nicom. Kto chce, Brazela chape co chce povedat a oba tabory maju v zasade pravdu, len uhol pohladu je iny. Dotahujete sa na prkotinach.

P.S. Raptak, rano som ta videl aj s polovickou, pekne vam to na skutriku pasuje [dobre]


29.06.2016 13:46

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel :-D many thanks fot the english lesson my multilingual friend.

its quite normal that every oil (mark really doesn't matter) degrades. The question is how fast. In my opinion more aditives causes faster degradation.

I'm just wondering how do you know that oil manufacturer knows the oil change interval before the new oil will be marketed. I think engine manufacturer is the only one who know the oil change interval. So oil manufacturer has no fucking idea if the oil change will be 6tkm or 10tkm or more. So its not possible to "mix" the new oil according to the oil change interval. Its possible to set oil change interval according to used oil in consideration of API and JASO.

If any other question from your side do not hesitate to contact me.

p.s. if possible kindly specify the "severe" conditions. If possible in english. Thanks.

Dôvod úpravy: dreamer dík.. musel si sa rehotať vidieť 2 metrového na PCX aj so spolujazdcom a velkou taskou na dva laptopy :-))) :-D

Na PCX nedam dopustit ale taka Aprilia SR 300 by bola lepsia. Viem kde jedna parkuje. Chodim okolo >:-) :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (29.06.2016 13:58)


29.06.2016 15:13

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

raptor , čo sa rehoceš ? >:-) :-D
Veď si sám spustil túto lavínu tým , že 5W je zbytočné , ja som ti len odpovedal , že je to lepší olej pre motor a pri cene 18,-€ za 4 litre je to výhodné , ty si točil o (takmer) nenahraditeľnosti 20W-50 . ja tam pri cene za tú 5W-50 nič iné ani nenalejem , keby stála 81,-€ , budem špekuľovať . A už vôbec nemienim niekde olej natláčať dekalamitkou , lebo jeden tam píše , že aj to ide .

dreamer to chápe na prvý krát . [dobre]

To je všetko .

Ale prd všetko , ešte mám tu jednu fotku pre Merlin00 , predpokladám , že uzná , že budíky sa robia tak , že optimálny stav charakterizuje ručička v strede poľa (teda okrem ukazovateľa paliva :-( :-))) ) , koľko je na tom budíku hodnota stredu v °C ?

Prístrojovka by mohla byť známa viacerým 8-)

Pozri obrázok

žeby 110 ?
A ani s tou 260-kou nemá žiadna 50-ka problém , ani 5W-50-ka .

Tak a teraz je to všetko .


29.06.2016 15:26

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel slovo "nenahraditelnost" padlo v tejto debate 1x a pouzil si ho ty ;-) takze nevkladaj mi (takmer) do ust slova ktore som (takmer) nepovedal

cele to zacalo

ked som ja napisal ze 5w50 je zbytocna tak ty si kontroval

"Pravdaže , lepšie je pár kilometrov na sucho" + "mazut"


aj citaj po sebe co pises... par km na sucho.. koli 20w50 :-D :-D :-D


29.06.2016 17:23

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Francuz
 Edvenčr 

Ikona

To Re: brazel:
lenže ten budik teploty je vo fahrenheitoch


29.06.2016 17:43

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Thorien
 Turista 

Ikona

ooo ..taky teplomer by sa mi hodil . .iovsem v stupnoch celzia by bol este lepsi . .namiesto hodiniek..tie su mi naprd :-) .. ovsem neviem kde by to malo na r850r cidlo teploty


29.06.2016 18:46

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Francuz , ktovie asi prečo som otázku formuloval koľko je na tom budíku hodnota stredu v °C ?
A pod obrázkom je ... žeby 110 ?
A ani s tou 260-kou nemá žiadna 50-ka problém , ani 5W-50-ka .


Vysvetlivka : 260°F = 127°C

Thorien , teplomer nevie , v akých jednotkách meria , akú stupnicu tam človek dá , také jednotky bude ukazovať , trebárs aj Kelviny , teoreticky by sa ten teplomer dal výmenou stupnice prerobiť na °C , len otázkou je , či by sa otvorením nezvratne nepoškodil .

Ale hlavne ... najprv ho treba niekde kúpiť a veruže neviem , kde .


29.06.2016 20:28

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Iha, no Brazel, ty mas nejak vymakane to BMW... :-O
Ja som si ten budik na svojom nevsimol... mam lowcost verziu, len z tachometrom, budik si pripajam podla potreby, na konektor, cidlo ma kazdy oilhead, je vedla vystupu termostatu, ale nemam budik trvale instalovany, ja by som ozelel aj ten tachometer.
Mna zbytocnosti na motorke irituju a znervoznuju.
V podstate okrem kontrolky neuralu, hladneho oka, by mi stacil aj tachometer pre bycikle.
Ja som BMW pozitiv, len na dvoch kolesach, chapem jazdenie na motorke, ako lacnejsiu verziu prepravy, nez autom.


29.06.2016 21:29

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Thorien
 Turista 

Ikona

lacnejsia verzia dopravy ??? .. skor drahy konicek


29.06.2016 22:38

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No ja si nemyslim, ale som si viac menej isty, lebo si vediem presne zaznamy, okolo vozidiel, nie ze by som musel, ale patrim medzi katovacov kostov, takze u mna vychadza kilometricka hodnota, pri BMW motorke, lacnejsie ako vozenie sa autom.
Odvratena stranka veci je, ze som odsudeny na samoservis. obcas musim zhanat a recyklovat suciastky z nejakych vrakov.
Ale kedze nezarabam vela, mam viac casu, ktory nemam pracou preplateny, tak si tu udrzbu urobim. Je pravda, ze keby som kupil novu, alebo drahsiu moto, tak by prevadzka a aj kilometricka hodnota, vyletela do astronomickych vysok.
Dokonca si dovolim napisat taku hroznu vec, za ktoru ma budu nenavidiet viacery, ze socialprodukt BMW, pre policajtov, R850R, alebo podobne, vyradovane serie motoriek z podobnych zdrojov, su kilometricky prevadzkovo lacnejsie, ako jawa, pripadne iny veteran z domacej produkcie. Je to dane tym, ze ak niekto reparuje "veteran" ako perak, alebo co ja viem, jawu 350 ako kalifornian, nenajazdi na takom stroji vela km, ale cena je relativne vysoka. Najviac predrazuju u starych strojov vseliake serepeticky, aj chromovanie, chybajuce diely a nahananie onych serepeticiek, pripadne VAPE a dalsie utilitky...
A stale to je relativne drahe, pokial to nakoniec nejde okolo sveta, co su skor vynimky, nie na paradu.
Japoncov je strasne vela, maju typove odlisnosti, sice sa da alternovat, ale kilometricka cena ryze, je este stale vysoka.
Starsie stroje, najma vylietane 20rokov stare japonce, su v podstate na odpis, pri nejakej vatsej GO, je to vazna tryzna. Naslo by sa par strojov, ktore by boli relativne lacne prevadzkovo, ale mne sa nepacia, alebo sa ne nezmestim..
BMW moto, oilhead, motory su relativne vzajomne zamenne, od zaciatku uvedenia na trh, zo striekackou, kdesi v rokoch 94 az po cca 2005. Je ich v EU vela a este ich moc neubuda, ale vdaka novinkam a vatsej kupnej sile v Germanii a aj okukanosti R850, R1100, R1150, sa daju kombinovat z prevodovkami a vselicim stale dokola, este asi par rokov a potom sa stoho stane este na chvilu legenda, prestavby na vsemozne kafe a ine scramblery, ako dnes R80 a R100 a potom konec-japonec... Alebo skor Cina.
Takze ja si dovolim tvrdit, ze prevadzka a jazdenie na motorke BMW, okukanej a zastaralej, je lacnejsie, ako jazdenie autom.
I ked to moze budit dojem, ze vsetko je inak.
Keby bolo zle, zmieril by som sa aj z lietajucou tehlou, ktora tiez vie potesit. Aj ked sa do kapotaze K100LT nezmestim, ale olupat sa to da vzdy.
"Po optické stránce je škaredý až hnusný"...
www.cerveny.tipmoto.com/motorky/bmw/309970-k-1100-lt-ab...
Kde zobrat kardanovu moto, na vozenie sa do roboty a na vylety, za taku cenu?


30.06.2016 14:59

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

merlin myslim ze stary paneuropean je tiez kardanova moto, motoricky asi este zaujimavejsia ako boxer a stareho panaka kupis za pusu...


30.06.2016 15:24

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No ano, drahy Raptor, ale ked sa mas vozit kazdy den na panakovi, to nieje velka radost, to je uz velky cestovny stroj.
Navyse ak sa na tom clovek vybuli, staci ak padne zo stojana, tak sa stoho tazko spravi nahata motorka, lebo lietajuca tehla od BMW je taka troska ina barbie, (nema zvednute kozy, ako boxer) ked sa jej nahodou opotrebuju saty, tak moze behat nahata, za cenu dvoch drziakov svetla a jedneho reflektora hlavneho a dvoch blinkrov na prednej vidle, co je z ciny, asi za 30$ dokopy. No este packy a na to zrkadla.. Dalsich 20$
Pan European, je celokapotovana kraska, kde ked uvalis dekel na bocnom kufri, alebo sa ti rozpadnu brnkatka na predku, nahac stoho, vyzlecenim moc nevznikne. Rovnako plati aj o kapotazi okolo nadrze.
Stare BMW maju tu zvlastnu vlastnost, ze sa daju vyzliect a su stale sexi.. Troska na tom zacne viac fukat.
Sme vo vlakne BMW+...


30.06.2016 16:24

Re: Pre komunitu BMW pozitív

viktorddd
 Turista 

zdravim bmwckarov,
sorry ze sa vam miesam do vasnivej diskusie okolo olejov a tak, chcem sa opytat, na co si dat pozor pri motoroch 1100 boxer? (konkretne R1100S) je tam nieco co sa vyslovene kazi, alebo sa na to treba zamerat?
skusenosti s bmw mam bohate ale len so 4kolesovymi, s motocyklami bmw takmer ziadne

dakujem


30.06.2016 16:42

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

No jasné , Merlin00 , hor sa na nákupy do raja dovezených jazdených motorčičiek , skrátka , do Čiech .

... žádný bouraný, rovnaný, stříkaný nebo přetočený a přeleštěný vrak…

Pozri obrázok


Boa , s tým má do múzea utekať a nie v inzercii ponúkať , veď ktorá moto dá 602 509 km , slovom Šesťstodvatisícpäťstodeväť kilometrov ?

To je chu. :-D , Golden Bohemian Hands s.r.o. :-)))

"A máme tady hada , který má hlavu v manéži , tělo v maringotce a ocas vám ukáže vrátnej."

Dôvod úpravy: Jó Jirko , udělej to na ňákých šedesát , pak to bude dobrý . >:-) :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (30.06.2016 16:47)


30.06.2016 17:44

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

merlin

nevedel som ze svojou otazkou Kde zobrat kardanovu moto, na vozenie sa do roboty a na vylety, za taku cenu? ostavas iba v košiari BMW

ale čo sa týka vyzlečených panov tak všetko ide

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok

viktorddd - nuz ono vela zavisi od toho co ta motorka absolvovala predtym nez prisla k tebe. Ak ju pal palič tak ta môže čakať hocičo. Pokial ju mal turista tak smelo jazdi. Čo viem tak tuším lavý šponovák rozvodovej reťaze sa menil za iný typ ale to treba riešiť až vtedy keď to bude nutne.

Vymeň všetky oleje, filtre svícne a jazdi.



Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (30.06.2016 17:48)


30.06.2016 19:52

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Raptor, ja ti neviem, ale mne ten vyzleceny Pan European, pripomina Moto Guzzi, ktorej implantovali este dve kozy navyse. Sice stoja pekne dohora, ma to na rozdiel od BMW boxera "push up effect" ale to nieje nic pre mna..
Mozno, az narazim pri ceste zivotom, na nejakeho velmi lacneho, ohoblovaneho, vygulaneho panaka, mierne dodrbkaneho, hviezdy a elementali sa spoja, tak si ho olupem, aby som si dokazal, ze tam treba toho daleko viac, ako na olupanie BMW.

viktorddd...
Na novych BMW R1100S sa nekazi nic, pokial sa neservisuju a nejazdi sa na nich.. :-)
Najst dnes dobry kus, ktoreho majitel odolal, nahanat ten "sportovy boxer" asi je mozne, ale ten asi nebude na predaj.

Tie stroje niesu drahe, ani lacne, vzhladom na ich mozny vyskyt, koli nie prilis velkej praktickosti, nebudu ani drahe, ale ani moc lacne.
Ak teda mozem smelo poradit a ostatny ma potom ukamenuju, plati ako u vsetkeho, nejake pravidlo. Tu kludne pouzijem zasa Merlinov axiom dvojnasobku.
Ak kupujes akekolvek vozidlo, lietadlo, alebo lod, novu, alebo staru, maj vzdy raz tolko penazi, ako stoji ona vec.
V pripade R1100S, ak si nerobis servis sam, ta pripadna skryta zavazna porucha, vyjde v servise na priblizno, asi cenu tej staresej moto.
Ak si robis servis sam, tak si kup rovno dve, najlepsie jednu v lepsom stave a druhu aspon na suciastky, staci postupne, ak sa objavia, alebo az sa objavia zavady.
Ako som uz pisal, da sa to na rozdiel od japonca, rozobrat na moduly, motor, prevodovka, kardan.. Ram to vlastne ani nema, predok je prisroubovany na prednu cast motora, zadok, na prevodovku a motor. Takze sa tie fragmenty, daju poprehadzovat relativne rychlo.
Niektore prevodovky trpeli a vdaka velkemu krutaku, vyskakovali rychlosti, potom to opravili a niekto mudrej


30.06.2016 20:26

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

... Mudrejsi popisal a nedaju sa zohnat na vrakacoch.
Doma sa to da rozobrat a upravit tu prevodovku, ale pri skladani bez pripravkov, je to ako napchat do malej krabicky, naspeedovane cerviky, alebo svaby.
Motor sa tiez lahko rozobera, ale cas ktory to trva, je doma nasobeny pri zborke, tym, ze obvykle sa nieco zabudne vonku a zacina sa znova.
V servise si za to nechaju zaplatit preto, ze poznaju spravne zaklinadla a precvicuju si zrucnost castejsie, ako domaci bastlici.
Cela moto, sa deli na fragmenty, ktore su zamenne, az na male detaily, kde obvykle nepomoze pilnik, ale originalny novy diel.
Fragmenty su motor, prevodovka, kardan a zadny uhlovy prevod. Predna cast ramu z vidlami a telelevelerom a zadna cast podsledlova.
Vatsina motorov 1100 je zamenna, co prevysuje, sa odfrezuje, prevodovky maju "nejake nepodstatne" odlisnosti, zadne prevody tiez. Ono to robili aj ako do terenu pomalsie, cestne, rychlejsie a "S" sportove.
Taka bola doba. Jeden motor a vela variacii okolo..
www.motorbikestoday.com/features/Images/bmw_telelever1_...
To len aby zmiatli konkurenciu...
Predsmrtne prejavy motora su obvykle klepotanie ojnice, co je lahka zavada, pokial sa na to vykasles, ojnica sa ulomi, vybehne cez blok a je to uz blba zavada. Hrkotanie retazi a optrebenie voditok je lahka zavada, pokial sa retaz utrhne, je to opat blba zavada.
Tie prejavy, su rozoznatelne, ale vatsina uzivatelov BMW tvrdi, ze nejake divne zvuky netreba riesit, lebo to nieje zavada, ale "vlastnost", tych motoriek.
Mne uz ojnica vybehla cez blok a tato "vlastnost" ma neodradila od motoriek BMW.
Klepotajuce sacie klapky, su vesela zavada, lebo sa daju lahko vymenit, dokonca aj za nove, pokial akorat clovek nestoji vo fronte na UP.

Osobne si myslim, ze na tej moto je sporne to "S" lebo ta fragmentalna zostava, sportovemu charakteru jazdenia moc nezodpoveda, ale na okruhu sa tomu asi bude pacit, len trochu menej, ako na bezne jazdenie.
Ak si to este nekupil, skus sa niekde, ale neviem kde, na podobnom stroji previezt a vyskusat si, ci to co chces, naozaj chces. Ak uz si sa vlastnikom stal, tak prajem vela stastnych kilometrov.
A mozete do mna hadzat kamene..
p.s.
Odoslalo sa mi to nejak divne, musel som to dopisat znova.


30.06.2016 21:00

Re: Pre komunitu BMW pozitív

viktorddd
 Turista 

Dakujem za rady, tak si dam pozor na tu prevodovku a pazvuky
Nejake mensie/vacsie opravy ma neodradia, mam uz druhe bmw (auto), na jednom som menil motor, na druhom len polku :-) takze rozobrat a zlozit motorku svojpomocne nie je problem
Par boxerov som pocul, niektore z nich zaklepali pri starte tak vymenu napinakov by som preistotu riesil hned pri prvom servise


30.06.2016 21:09

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No napinaky voditok retazi, toho moc neriesia, ak vymenit tak voditka a retaze. No a to je rozborka celeho motora.
Tie boxery, maju celu spustu pazvukov, ktore su prirodzene a par zvukov, ktore su kriticke.
Inak oproti autu, ak sa nejedna prave o nejake BMW 850, je rozborka tej moto celkom jednoducha... Predsa len pri rozpoleni R1100, ti vypadnu len dva piesty, oproti autu BMW 850, rovno 12.. :-O Nieje 850, ako 850..


01.07.2016 8:18

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

viktorddd - ak ti pri štarte na sekundu zaklepe rozvodova reťaz je to uplne v poriadku. Je to kratky moment kedy čerpadlo nema natlačeny olej do šponovaka rozvodovej reťaze.

Robia to 1100 1150 aj 1200 (chladenie olej / vzduch).

Pri pedantnej vymene oleja kedy nechas dlhsi cas (rozumej napr hodinku dve) odkvapavat stary olej, pripadene este ponaklanas motorku aby co najviac stareho oleja vyslo von to zaklepanie po naslednom starte s novym olejom moze trvat 1-2 sekundy a je to opat v poriadku.


01.07.2016 9:36

Re: Pre komunitu BMW pozitív

viktorddd
 Turista 

ja len preto lebo take kratke zaklepanie som mal obcas na 8valci a skoncilo to tak ze som rozoberal polku motora pre rozvody :-) :-) ale ked vravite ze na moto je to bezne tak si necham poradit, hlavne si dam pozor aby to neklepalo ked uz bezi
motorku kupenu este nemam, ale tak uz cca viem na co si hlavne dat pozor
este som na takej ani nesedel, mozno mi nesadne a budem hladat nieco ine, zatial som z BMW sedel len na 650 (to sa mi moc nezdalo) a na 1150GS, to sa mi celkovo pacilo ale bola to na mna az prilis velka krava, ocakavam ze 1100s by mohlo byt trochu kompaktnejsie


01.07.2016 9:38

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

1100S je rovnako tazka krava ako 1150GS len mozno s nizsim posedom a ovela menej univerzalna a pohodlna ;-)


01.07.2016 9:51

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

raptor , ale o čosi kompaktnejšia , taká manipulovateľnejšia (aspoň mne sa tak javí) . Samozrejme , posed je športový , veď je S - Sport .


01.07.2016 9:52

Re: Pre komunitu BMW pozitív

viktorddd
 Turista 

prave o tu vysku mi slo, chybalo len par centimetrov aby som sa na tom citil dobre (ja som taky skriatok a GS bola pre mna prilis vysoka)


01.07.2016 13:17

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Co sa tyka oleja, je dobre, pouzit nasledovny postup, nakolko mam osvedcene, nielen na moto, ze odstranenie usad a karbonu, aspon pre potesenie vlastne, je uzasna vec.
Existuje spusta pripravkov, ja mam osvedceny vyplachovaci olej, ale existuje od Wurth 5861310001 pripravok, ktory cisti karbonove usady, plasticke usady a aj povoli zapecene kruzky.
Je to dobra medicina, pred vymenou oleja, sa len doleje do oleja a necha sa motor bezat, pripadne sa spravi par koleciek okolo dielne. asi tak necelu jednu motorovu hodinu.
Z motora vytecie riadne bahno, je dobre, ak bol v motore uz hodne hnusny olej, vyliat najprv tento sajrajt, kupit v hypermarkete najlacnejsi 15W40, alebo v tesco mavaju aj 15W50, bez vymeny filtra, ho doliat a kutomu ten pripravok. Vycisti to dokonale motor z vnutra, je to naozaj podla mna uzasna vec.
Nasledne sa to necha, ako pise Raptor dokladne stiect a odkvapkat, aj z odmontovanym filtrom oleja, namontuje sa novy filter, naleje sa novy olej.
Dalo by sa to pouzit aj u inych moto, ale ja mam skusenost, ze ak je v oleji aj spojka, tak obvykle zacne smykat. Sice iba pocas toho vyplachovania, ale smyka.
Mam overene, najma u auta, ze karbonove a plasticke usady, napriklad v dekli ventilov, ak sa pred vyplachom kuknu, tak po vyplachu, je ten dekel vatsinou cisty, ako po vapke z horucou vodou.

V pripade, ze to zacne dymit, alebo sa objavia priesaky na guferach, je dovod ich vymenit.
Inak tym vyplachom, sa uvolnia aj usady v chladici oleja, pokial sa dosiahne teplota, kedy sa otvori termostat a zacne tlacit olej aj cez chladic.

To je moja rada. Co sa tyka vymeny oleja po kupe. Ostatne naplne olejove vyliat, nechat stiect a naplnit nove.
Dobre je to spravit aj na prednych klzakoch, obvykle to nikdy nikto nespravil. ked zacnu vrzgat, uz je neskoro.
Nemaju sice ziadnu funkciu tlmica, ale novy olej im prospeje. Budu sa veselsie klzat.


01.07.2016 13:46

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Merlin ten wurth mas vyskusany na svojej R 850 R?

lebo aj ked umysel chapem a nie je vobec zly tak by mi trocha lepilo ci sa taka odlepena usadenina ktora zacne cestovat neupcha nejaky mazaci kanalik (princip trombozy u cloveka)

p.s. na mojom 2.0 TDI meni olej kazdych 10tkm a pri vymene rozvodov mi mechanik povedal ze uz dlho nevidal taky cisty motor zvnutra. Podla mna dnes uz kazdy lepsi olej ma v sebe aditivum na rozpustanie usadenin resp na zabranovanie ich tvorby. Ak nenatahujes intervaly vymeny nevidim dovod preco by sa v benzinovom motore mali tvorit nejake strasne karbonove usadeniny. Ale rad sa necham poucit.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (01.07.2016 13:51)


01.07.2016 15:40

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: Merlin00: pre pouzitie na motocykloch so spojkou v spolocnej olejovej vani nie je vhodny. Nie vsetko z aut sa da aplikovat na moto...


01.07.2016 17:37

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Mam to vyzkusane, nielen na R850..funguje to vyborne.
Ja to koli setreniu mam spravene tak, ze mam zamiesanu napln na vyplach a nevyhadzujem to hned.
V motorkovych motoroch niesu tak hnusne usady a po cca 2 cykloch v motorke, to pouzijem na posledy vzdy v nejakom aute a ide to papa do olejozberu..
Vo svojom povodnom motore som to pouzil, aj na novom motore som to pouzil, v BMW boxeri.
Jediny problem bol len raz, ked kamarat riesil vyplach kupenej jazdenky, suzuki, ze po naliati toho cistica do motoru, zacala smykat spojka. Nie moc, ale smykala.
Po vyliati a odkvapkani, naliati noveho oleja, to po par vymacknutiach spojky, prestalo smykat.
Ziaden problem, ale ja si myslim, ze to nieje vhodne do motorov, kde je spojka v motorovom oleji.
Co sa tyka pripadnej trombozy, nemam strach, riesi to filter, takze usady sa ulozia tam, v pripade ze sa v tlakovom mazacom kanale uvolni nejaka spina, tak tym vyplachovacim cyklom sa rozpusti a odplavi, na trecich plochach rozsmelcuje a odide, kade odchadza olej bezne prepadom.
Dobra vec je, ze napriklad olejovy chladic na oilhead BMW je castokrat dobre zvnutra zadrbany, pretoze tam prichadzajuci olej horuci, sa ochladenim zbavuje sedimentov a tie v tych trubkach kondezuju a ukladaju, podobne ako na vsetkych ochladzovanych prirubach a miestach v motore.
Typicky predne prsia, dekle hlav a podobne.
Vzhladom na to, ze tie motory, niesu nejako zas moc pretazovane, okrem snad GSiek, tie usady, niesu az taky velky problem. Ale ked to ide vycistit a vydolovat von pomocou toho pripravku, tak preco to nespravit?
Nez som to nalial prvy krat do motora v motorke, tak som to daval do aut, viac krat.
Obvykle sa na velmi otahanom motore, prejavili okamzite vsetky nedostatky. Tym nemyslim upchate sanie od EGR, ale netesnosti a vole, pripadne obohrate kruzky a pod.



07.07.2016 22:59

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Aká cena bude na konci pri tejto vzácnosti ??? www.ebay.at/itm/Zundapp-KS-601-Sport-Bj-1955-einmalige-...

Dôvod úpravy: Občan tam má aj vídejko


Video: www.youtube.com/watch?v=4pD3xLymAJc

Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (07.07.2016 23:06)


08.07.2016 8:48

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

merlin - prosim ta kde kupujes ten Wurth 5861310001 a ako presne ho pouzivas?


08.07.2016 8:58

Re: Pre komunitu BMW pozitív

egres2
 Bahniak 

Ikona

eshop.wurth.sk/Cistic-vnut-priest-motora-PROSTR-NA-VYPL...


| 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 240235 | Včera: 239996