Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | Nasledujúce
No , dostal som sa k nim trošku neskôr (nie z viny dodávateľa , on termín dodržal) , ale však nie je všetkým dňom koniec . Dôvod úpravy: Ak nájdem sviečkový kľúč ( ) , tak dnes už jazdím s nimi . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (04.06.2016 9:18) |
inak ja mam sviecky BRISK DR14TC asi 30.000 km a funguju dobre. |
|
5W50 len ak jazdis za polarnym kruhom |
Pravdaže , lepšie je pár kilometrov na sucho . |
brazel co presne definuje rozsah viskozit 20w50 ako mazut? |
ze motor ide isty cas bez mazania, to su take bachorky, po americky urban legends... |
Žeby kinematická viskozita pri 40°C ? Lebo to je dôležitý údaj pri štartovaní (tekutosť pri 40°C) . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (27.06.2016 12:23) |
brazel ale nooooooo pán tribológ...... tych baworakov ktore s 20w50 najazdili miliardy km su megatony Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (27.06.2016 14:28) |
Dávam 20W50 už roky rokúce a nebudem meniť, motor to má rád |
raptor , jazdím na tom nejakých 12000km , mením to ako ma napadne a spotreba oleja bola naozaj minimálna a aj to bolo skreslené tým , že olej tlačilo cez tesnenia pod hlavami (známa choroba prvých oilhídov) , inak by som možno asi ani nevedel , či to vôbec nejakú spotrebu má , ale sa mi vidí , že som na 5000km dolial svojho času asi 3 deci a aj to už bolo veľa (plno) . |
brazel ale ved ako píšeš tvoj olej je riedky. čo robí vzduchom chladený boxer s riedkym olejom? žerie ho |
www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=0401-EUR-09-1998-... |
raptor , aký je rozdiel medzi 5W-50 a 20W-50 pri prevádzkovej teplote týchto bavorov ? Odpoveď je , odpoveď jééé ... ... no predsa žiadny Pri naštartovaní studeného motora je redší (veď je 5W ) a to je aj žiadúce . |
www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--Mytus-sesty---Visk... |
Thorien , aspoň vidíš , že si to necuciam z prsta . Hľadaj ešte viac , veď tým sa človek učí , príležitostne ťa vyskúšam . |
Re: brazel: takze po lopate, jeden den vyprazas na panvici na oleji rezne, potom olej este horuci nechas odtiect, panvicu nechas vychladnut. Na druhy den tu panvicu vytiahnes studenu a hadaj, aka bude? Iba idiot by cakal suchu panvicu, bude stale pekne premastena. A presne tak to bude v motore... |
naucil som sa jednu vec .. ked nieco tvrdis podpor to nejakymi faktmi ... ludia potom menej odvravaju .. ovsem nic to nemeni na tom ze do mojho ide stale 15w-50 shell |
Menton , kde píšu , aký je predpísaný ? Výrobca doporučuje minimálne špecifikácie , nepredpisuje . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (27.06.2016 18:45) |
Thorien - FYI ten web realoem.com nema nic spolocne s poziadavkami vyrobcu. Viskozita oleja hovorí o teplotách v kt. olej používaš. Tú si vieš kludne zmeniť. |
raptor . majiteľov mala dvoch , tie dve sviečky Brisk ma vyšli menej ako piatkový večer v krčme a za polárnym kruhom by som ja jazdil 5W-40 a už som ti hore napísal , že 5W-50 a 20W-50 sa správajú pri prevádzkovej teplote úplne rovnako . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (27.06.2016 19:20) |
Len tak pre informáciu [imgwww.fuchs.sk/e-shop/dolezite-informacie/specifikacie-mo...][/img] |
raptor ... nemienim davat do svojho nic ine ako .. co som uz pisal vyssie 15w-50 .. pretoze si stale myslim ze lepsie mazanie za tepla pocas zataze je dolezitejsie ako par sekund po starte pri nizkych otackach na volnobehu .. ale tie linky som dal len kvoli tomu aby bolo jasne ze v podstate mate kazdy pravdu .. len kazdy na to pozera inak .. a to je tak vsetko co som chcel povedat .. a realoem hovori o tom ze ak objednas u vyrobcu origo olej bude tam ten .. a ako pozeram je to taky isty ako tam davam ja :P |
Thorien , takže naozaj to čítaš zbytočne (a ešte aj vkladáš linky) . pretoze si stale myslim ze lepsie mazanie za tepla pocas zataze je dolezitejsie ako par sekund po starte pri nizkych otackach Tak mi , preboha ťa prosím , uveď , aký je rozdiel pri mazani za tepla pocas zataze , medzi 5W-50 . 10W.50. 15W-50 a 20W-50 ? Vkladáš linky a sám im nerozumieš ! Veď tie linky aspoň čítaj , ja ti teraz zacitujem z toho linku , čo si vložil ty . Zadarmo . Jestliže tedy máme oleje SAE 15W-40, 10W-40 a 5W-40, při provozní teplotě budou mít všechny tyto oleje stejnou viskozitu a nebude mezi nimi v tomto směru žádný rozdíl. K tomu zimnému číslu (u mňa 5W) Dnes se stále více prosazují motorové oleje s co možná nejnižším zimním číslem. Důvodem je lepší ochrana motoru při studených startech, kdy na kritických místech motoru není ještě dostatečné množství oleje.Čím dříve se motor celý promaže, tím méně trpí a tím se zvyšuje jeho životnost. ... rychleji se také olej dostane na všechna potřebná místa. U studeného motoru to v zimě může u oleje SAE 15W-40 trvat třeba i 20 sekund, zatímco u oleje SAE 0W-30 při stejných podmínkách pouze 1 sekundu Pomohlo ? A pre Merlin00 znel vtedy odkaz v téme o Honda Deauvulle (link je povyše) takto : Vložil som ti link , kde chlap doslova metódou ľudového rozprávača vysvetľuje , čo znamenajú napríklak Centistocky a aká hodnota centistockov je pre motor ideálna , ja ti to skrátim , 10 , slovom desať . To pri 100°C dosahujú oleje xW-30 , už XW-40 sa dostane na hodnotu 10 cSt až pri teplote nad 110°C , xW-50 až niekde pri 130°C (čo je pre BMW vhodný olej) A prečo 5W ? No pretože motory sa ničia štartom , nie jazdou a kým sa 20W-50 dostane na slušnú teplotu , aby vôbec cirkuloval , ideš v podstate vlastne bez mazania ! Koľko to trvá ? Kilometer , dva , tri , päť ? Takže aj ohriatie motora na mieste má stále svoje opodstatnenie , hoci návody nám vtĺkajú do hláv , že zahrievajte pomalou jazdou , ale to je zjavne len ekologický terorizmus (vraj zbytočné splodiny do ovzdušia) , lebo žiadny z tých idiotov , čo ťa na to navádzajú , ti tvoj motor , poškodený jazdou za studena (teda bez mazania) , zaplatiť nepríde . Takže mne nemusíš vkladať linky , ja sa v tom orientujem (myslím si) celkom slušne . |
ta sak hej . .ja len ze pri teplotach pri ktorych jazdim je rozdiel medzi 5w a 15w ozaj nepodstatny ... podla mna .. ak mas iny nazor ja ti ho neberiem .. s tym linkom som sa zastal teba .. tak ma zato nekamenuj |
poldeci tomu chlapovi ! Upravené 1 krát. Naposledy upravil Thorien (27.06.2016 20:29) |
kým sa 20W-50 dostane na slušnú teplotu , aby vôbec cirkuloval , ideš v podstate vlastne bez mazania ! |
Ja sa zamiesam do diskusie, ale len okrajovo. |
Merlin - so vsetkym sa da suhlasit az na vetu ze naroky na olej su vyssie ako u vodou chladenych motorov.... je to vzduchac ktory pracuje pri vyssej teplote co sa riesi vyssim "letnym cislom". |
Na jednej strane áno a vzápätí nie , schizofrénia čistá . |
brazel podla mna sa ako hus do piva tomu rozumies ty ked si dospel k nazoru ze potrebujes 5w50 |
Rovnaké ? No hurá !!! Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (28.06.2016 8:49) |
brazel a povies mi co ma letne cislo spolocne s API a JASO? |
Á , náhla zmena smeru témy brazel a povies mi co ma letne cislo spolocne s API a JASO? Áno poviem , NIČ |
žiadna náhla zmena smeru témy.. treba čítať všetko, nie vyberať si iba to čo mi pasuje |
Ja si myslim, co sa tyka delenia vzduchom chladenych a vodou chladenych, pripadne olejom chladenych motorov asi tolko.. |
A čo má 20W-50 s API (JASO) ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (28.06.2016 10:02) |
zaujímavé čítanie |
Ja neviem, mozno mas pravdu, drahy Brazel... |
Re: brazel: takze, kym olej nema slusnu teplotu, tak necirkuluje? Pocul si niekedy o olejovom cerpadle? |
Menton , nezhovaďuj sa , načo ? |
takze ak nalejem 100 stupnovy olej do studeneho motora, mozem tomu hned naplno vytinat? |
brazel - predsa len jedna reminiscencia, svojho času si mi predal veľké balenie Fuchs 20w50. Prečo? |
raptor , to ti naozaj neviem odpovedať , ja som na to jazdil aj mokré spojky (nekĺzali) a nemal som hlučnejší motor . |
brazel nebola to vylietana vrana, bola to ta vyrocna modrobiela v cukrikovom stave s malo km |
Tak som mrkol a Castrol robí 20W-50-ok na mraky , aj s 17,3 cST , aj s 17,5 cSt , aj s 18,3 , aj ... , aj s vyše 20 cSt , ťažko budeš asi vedieť , ktorá tvojmu zapasovala . |
Kokos, to tu chodím do roboty iba ja? |
Dôležitejšie je vyššia viskozita ako nízka aby sa netrhal film. Čiže tých W20 neznamená vyššiu viskozitu ( mazut) ale tých 50 znamená že olej je viskóznejší ( hustejší). |
Carlos, jak nieje fer? |
Tak si to zaklincoval , egres2 . |
Netreba . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (29.06.2016 7:59) |
brazel nemáš síl argumentovať? |
brazel: |
egres2 , netrep !!! Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (29.06.2016 8:23) |
brazel, ja by som zase egreša dopredu nezhadzoval že tára.... možno len jeden druhého nerozumiete |
raptor , veď to je v poriadku , tomu som ja nikdy neoponoval , veď stále sa bavíme o 50-ke , ja len o tom , že 5W sa rýchlejšie dostane na miesta , kde sa dostať má , nič iné neargumentujem a to , že sa tam dostane skôr ako 20W je hádam jasné každému , na to netreba skončiť VŠCHT . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (29.06.2016 9:46) |
Podľa mňa tu riešite kraviny, celá viskozita je len o tom v akom podnebí a teplotách jazdíte... Je to i v manuále k motorkám napísane... Tabuľky tu dali viacerí i Marek zo svojho manuálu... |
Re: brazel: " ja len o tom , že 5W sa rýchlejšie dostane na miesta , kde sa dostať má , nič iné neargumentujem a to , že sa tam dostane skôr ako 20W je hádam jasné každému" |
Awia , ale tabuľka hovorí o tom , že v krajnom prípade môžeš jazdiť aj pri vonkajšej teplote -15°C , ale určite nie pri tej teplote štartovať , zjednodušene , naštartovať a nechať zohriať v garáži a potom môžeš vyraziť do sveta
Dôvod úpravy: A s tou istou značkou olejov , tiež pri -20°C Jasné , oponovať sa bude , že "Veď ja nie som chuj , ja pri takejto teplote predsa na motorke nejazdím" To je len pre lepšiu názornosť tekutosti pri nízkych teplotách , napr. 15°C , čo už ľudia jazdia .
Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (29.06.2016 10:15) |
awia nemyslim si ze zrovna ja v tejto diskusii riesim kraviny |
Re: raptor: teba som nespomínal... |
Relevantný test rôznych olejov pri rovnakej teplote by bol vtedy ak by oleje boli čerpané cez olejové čerpadlo napr. do sklenenej rúrky vertikálne. Zubové čerpadlo dokáže tlačiť aj med a pri tlaku cca 4 bar dokáže olej dotlačiť aj do malinkých priestorov. |
awia šak lebo zato |
Awia , my sme spolu o ničom nehovorili . |
So skutrom jazdim cez tyzden do a z prace stale s podchladenym motorom. Mam to len cca 8 km a za ten cas sa motor nestihne zohriat. Davam mu 5W40 Motul prave z tohto dovodu, aby motor menej trpel castymi studenymi startmi na kratkych trasach. Za rok nenajazdim dost na vymenu podla intervalu, tak menim vzdy na jar. Inak, myslim ze tato debata je o nicom. Kto chce, Brazela chape co chce povedat a oba tabory maju v zasade pravdu, len uhol pohladu je iny. Dotahujete sa na prkotinach. |
brazel many thanks fot the english lesson my multilingual friend. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (29.06.2016 13:58) |
raptor , čo sa rehoceš ? Prístrojovka by mohla byť známa viacerým žeby 110 ?A ani s tou 260-kou nemá žiadna 50-ka problém , ani 5W-50-ka . Tak a teraz je to všetko . |
brazel slovo "nenahraditelnost" padlo v tejto debate 1x a pouzil si ho ty takze nevkladaj mi (takmer) do ust slova ktore som (takmer) nepovedal |
To Re: brazel: |
ooo ..taky teplomer by sa mi hodil . .iovsem v stupnoch celzia by bol este lepsi . .namiesto hodiniek..tie su mi naprd .. ovsem neviem kde by to malo na r850r cidlo teploty |
Francuz , ktovie asi prečo som otázku formuloval koľko je na tom budíku hodnota stredu v °C ? |
Iha, no Brazel, ty mas nejak vymakane to BMW... |
No ja si nemyslim, ale som si viac menej isty, lebo si vediem presne zaznamy, okolo vozidiel, nie ze by som musel, ale patrim medzi katovacov kostov, takze u mna vychadza kilometricka hodnota, pri BMW motorke, lacnejsie ako vozenie sa autom. |
merlin myslim ze stary paneuropean je tiez kardanova moto, motoricky asi este zaujimavejsia ako boxer a stareho panaka kupis za pusu... |
No ano, drahy Raptor, ale ked sa mas vozit kazdy den na panakovi, to nieje velka radost, to je uz velky cestovny stroj. |
zdravim bmwckarov, |
No jasné , Merlin00 , hor sa na nákupy do raja dovezených jazdených motorčičiek , skrátka , do Čiech . ... žádný bouraný, rovnaný, stříkaný nebo přetočený a přeleštěný vrak… Boa , s tým má do múzea utekať a nie v inzercii ponúkať , veď ktorá moto dá 602 509 km , slovom Šesťstodvatisícpäťstodeväť kilometrov ? To je chu. , Golden Bohemian Hands s.r.o. "A máme tady hada , který má hlavu v manéži , tělo v maringotce a ocas vám ukáže vrátnej." Dôvod úpravy: Jó Jirko , udělej to na ňákých šedesát , pak to bude dobrý . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (30.06.2016 16:47) |
merlin Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (30.06.2016 17:48) |
Raptor, ja ti neviem, ale mne ten vyzleceny Pan European, pripomina Moto Guzzi, ktorej implantovali este dve kozy navyse. Sice stoja pekne dohora, ma to na rozdiel od BMW boxera "push up effect" ale to nieje nic pre mna.. |
... Mudrejsi popisal a nedaju sa zohnat na vrakacoch. |
Dakujem za rady, tak si dam pozor na tu prevodovku a pazvuky |
No napinaky voditok retazi, toho moc neriesia, ak vymenit tak voditka a retaze. No a to je rozborka celeho motora. |
viktorddd - ak ti pri štarte na sekundu zaklepe rozvodova reťaz je to uplne v poriadku. Je to kratky moment kedy čerpadlo nema natlačeny olej do šponovaka rozvodovej reťaze. |
ja len preto lebo take kratke zaklepanie som mal obcas na 8valci a skoncilo to tak ze som rozoberal polku motora pre rozvody ale ked vravite ze na moto je to bezne tak si necham poradit, hlavne si dam pozor aby to neklepalo ked uz bezi |
1100S je rovnako tazka krava ako 1150GS len mozno s nizsim posedom a ovela menej univerzalna a pohodlna |
raptor , ale o čosi kompaktnejšia , taká manipulovateľnejšia (aspoň mne sa tak javí) . Samozrejme , posed je športový , veď je S - Sport . |
prave o tu vysku mi slo, chybalo len par centimetrov aby som sa na tom citil dobre (ja som taky skriatok a GS bola pre mna prilis vysoka) |
Co sa tyka oleja, je dobre, pouzit nasledovny postup, nakolko mam osvedcene, nielen na moto, ze odstranenie usad a karbonu, aspon pre potesenie vlastne, je uzasna vec. |
Merlin ten wurth mas vyskusany na svojej R 850 R? Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (01.07.2016 13:51) |
Re: Merlin00: pre pouzitie na motocykloch so spojkou v spolocnej olejovej vani nie je vhodny. Nie vsetko z aut sa da aplikovat na moto... |
Mam to vyzkusane, nielen na R850..funguje to vyborne. |
Aká cena bude na konci pri tejto vzácnosti ??? www.ebay.at/itm/Zundapp-KS-601-Sport-Bj-1955-einmalige-...
Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (07.07.2016 23:06) |
merlin - prosim ta kde kupujes ten Wurth 5861310001 a ako presne ho pouzivas? |
eshop.wurth.sk/Cistic-vnut-priest-motora-PROSTR-NA-VYPL... |
Predchádzajúce | 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 240235 | Včera: 239996