Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (15 hodnotení)
Diskusia k článku: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokPredchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
AndyCD |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie. |
neviem čo konkrétne myslíš, nižšiu piestovku ? Ono to má svoje výhody aj nevýhody - ťah dole, o čosi vačšia spotreba. No a niekto má rád milfky a niekto opak, niekoho zaujíma iba spodok a niekoho aj vrch. |
tryskač dík, a teda otazka na teba.. toto nie je nieco co zas hra v prospech KTM? |
iba malé upresnenie stredná = priemerná, nie stredová |
herghot ok mas pravdu ale co ta stredova rychlost piestu hm? KTM nizsia ako Afra? |
Re: raptor: ak by sa gro motohodin malo diat okolo 130 km/h, musel by si vacsinou cestovat ustalenou rychlostou po dialnici. Taky styl ma mensina motoriek mozno dva tyzdne do roka, ked mas presunove dni na dovolenke. Inak je to zrychlovanie a spomalovanie. Mame motorky, nie dialkove autobusy. |
herghott mas aj nemas pravdu... to ze sa do tych 130km/h musis nejako dostat je jedna vec ale potom gro "motohodín" sa deje dajme tomu prave v tejto rychlosti |
boha toto je debata, sa zišli motorkári s dlhoročnými skúsenosťami |
Re: Herghott: "ale je to uplne jedno, pretoze k tym 130 sa musis aj nejako dostat/Lenze KTM musis tocit realne viac" Aby si zdvihol piestovku o tých 30%, tak by si musel v reále skoro vždy mať o 1,5 kvaltu zaradené nižšie ako u afriky, no v skutočnosti preraduješ kvalty iba o cca 10-15km/h vyššej rýchlosti ako u afriky a to je veľmi krátky čas. |
Re: raptor: pri 130 to moze byt aj celkom podobna hodnota, ale je to uplne jedno, pretoze k tym 130 sa musis aj nejako dostat. A tam je ten rozdiel. |
Re: Herghott: na 1150 gs som mal taku prevodovku. 6 ka nesvietila 6 ka na palibovke ale E cko. Akoze Economy A prevody 1,2,3,4,5,boli kratsie. Bol tam tym padom celkom skok medzi 5 a E. Ale celkom mi to vyhovovalo. Aj tak na E cku isiel clovek iba na dialnici a aspon to tocilo menej otacok potom. Po presadnuti na GS 1200 vodnika som si musel zvyknut na stratu prave toho hlavneho zabavneho “krutaku” ktory mala predchadzajuca 1150. Upravené 2 krát. Naposledy upravil duggo (03.02.2023 15:29) |
Herghott - teraz by ma zaujimalo kolko toci Afra a kolko KTM pri 130km/h ... pri seriovom prevode. |
Re: tryskac: ano, ak by si ich pouzival pri podobnych tockach, tak ano. Lenze KTM musis tocit realne viac, inak cuka. |
Re: Herghott: no “vidavam” to slovo na urcitych strankach, ale nikdy nejdem moc do hlbky ze by som si to zapamatal. Toz teraz uz nezabudnem a budem vediet |
Re: raptor: "ale chápem správne že KTM pri nižšej stredovej piestovej rýchlosti (a lahších piestoch) má aj tak vačší výkon aj krúťák a dokáže točiť viac otáčiek?" |
Re: duggo: ale do pi*i Duggo to sa mi nechce verit |
Normalne som si musel vygooglit co je to milfka. |
Sa tu motate v kruhu, lebo hergi sa nevie spravne vyñadrit. Nie vacsi krutak, ale max krutak(nech je akykolvek) posunuty do nizsich otacok. |
Mmm, to je take... Akoby miesanie hrusiek s jablkami zase. KTM toci viac, motor dava vyssi vykon, piest sa za zivot viac nalieta. Ak by aj KTM a Honda pouzili uplne rovnake materialy na creva, KTM by teoreticky mala umriet skor. |
Herghott - suhlasim ze najma v terene je najdolezitejsi clanok jazdec az potom motorka ale tuto rovinu vobec riesit nemusime. |
Raptak, s tou zivotnostou sa velmi mylis. Uplne prvy zaklad je ten, ktory mu daju vo fabrike. To mas nieco ako genetika, ze napriklad niektore zeny su milfky aj po 50+ a niektore su duckface uz ked maju 20. |
Re: raptor: |
watch dlha zivotnost? to akoze ostatní účastníci zájazdu budú za 5, za 10 alebo za koľko rokov mŕtvi? |
Re: raptor: U tej rychlosti piestov ide aj o to, ze od isteho bodu zacnu predbiehat rychlost horenia zapalenej zmesy. Preto vsetky nadstvorcove motory tocia (relativne) male otacky a vo vyssich otackach akoby stracaju dych. Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (03.02.2023 12:09) |
tryskac - |
Re: raptor: Nejde o tenké piesty, ale o ľahké piesty. Hmotnosť piesta vs. rýchlosť piesta vs. životnosť je to čo obmedzuje výrobcov púšťať motory do vyšších otáčok. Už teraz má afra pri max. výkone vyššiu strednú piestovú rýchlosť 10,2m/s ako ktm 8,9 m/s. |
Kua chlapi nejako sa tu zamotavame. |
Re: raptor: Porovnaj kompresny pomer tych dvoch motorov co porovnavas ;) |
tryskac - ja od seba nic neoddelujem. Ja popisujem rozdiel medzi objemov velmi porovnatelnymi motormi KTM a Hondy. Objem takmer rovnaky, oba chladene vodou. Ono jeden je Vecko a druhy paralelny twin ale valce na kluke chytene tak aby sa to tvarilo ako V Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (03.02.2023 9:53) |
Re: raptor: oddelovať od seba moment a výkon je ako chcieť orech bez škrupiny. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (03.02.2023 9:17) |
Herghott asi sa to taha niekam kam vobec netreba Upravené 3 krát. Naposledy upravil raptor (03.02.2023 8:07) |
Harleje vykon nepotrebuju, idu cisto na krutak. Ojnice maju obrazne povedane pol metra, vsetko je tam tazke, su to vysoko nadstvorcove motory. |
Re: raptor: ohladom Transalpa ti budem vediet odpovedat az ked ten motor uvidim na vlastne oci, zajazdim si na nom a nastudujem si viacero udajov. |
Herghott - pri transalpe nerobili novy motor? ked spravili na ten objem velmi solidny vykon a primerany krutak? ten isty vyrobca |
Re: raptor: hlavne nesmieme pliest hrusky s jablkami, lebo teda plnenie normy Euro5 a staroba alebo koncepcia motora su uplne rozdielne veci. Naopak, krutak a vykon sa od seba nedaju oddelit. Chcel som povedat len to, ze pre Hondu bolo podstatnejsie zamerat sa na krutak nez na vykon. Urcite mohol byt ten motor vykonnejsi, ale nemali dovod ho taky spravit. A nemusia lutovat, Afrika dosahuje naozaj pekne rychlosti bez problemov. |
Herghott - je pravda ze obe spominane moto maju EURO4 a Afra ma EURO5 ale napr myslim ze zrovna KTM je krasny priklad toho ze pri 1050 ju naladili tesne pod 70 kW koli 35kW verzii a potom zrejme predajne cisla ukazali ze je to nezmysel a prestali ju vyrabat na rozdiel od 1090 ktora bola vo vyrobe dlhsie. |
Kua jaky smajlik, sak motor LC8 som iba myslel |
Re: raptor: raptak, motory GS aj KTM (LC su koncepcne stare a pri ich tvorbe nemuseli nikdy mysliet na 35 kW verzie. Honda zacinala s tym motorom na uplne zelenej luke, s vyhladom coraz prisnejsich emisnych noriem, plus s ohladom na 35 kW. |
herghott - nechcem obracat debatu na BMW ale stare GS 1200 (velmi porovnatelny objem) a zoberiem nie vodou ale vzduchom chladene 81 kW a krutak vacsi. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (02.02.2023 10:15) |
Re: raptor: podla mna preto, lebo ladili skor krutak. Ten je pri jazde v terene podstatnejsi a pre bezne vyuzivanie v premavke este dvakrat podstatnejsi. |
Herghott v pohode... potom je otazka preco ma Afra pri takom objeme taky maly vykon |
Re: raptor: jaaaj, uz mi to docvaklo. Ano, to platilo iba pri 1000, nie 1100. |
Herghott to sa zhodneme... takze beries spat ten argument ze Afrika je zamerne priskrtena na 75 kW? |
Re: raptor: na to, aby si mohol vyrabat z daneho modelu aj 35 kW verziu, vykon plnej verzie nesmie byt viac ako 70 kW. |
Herghott oprav ma ak sa mylim ale polovica zo 75 je 37,5 nie? |
Re: Explo: tak u nas oficialne nie, ale inde asi ano. Inak by nemalo zmysel drzat ten vykonovy limit. |
Re: Herghott: Afrika sa robí aj 35 kW ? |
Re: raptor: tak ale vykon Afriky je zamerne priskrteny, aby mohli robit 35 kW verziu. |
tak ma napadlo |
Tak a uz vieme aj cenu hipsterskej CL500, bude 6390 eur. Zaciatkom aprila ju aj pojdeme otestovat do peknych zakrut |
Cena komplet sady kufrov skoro ako u Ducati Ale zas na to co chce za origo kufre aj s drziakmi na Tuareg Aprilia sa nikto nechyta. Ani ta Ducati. |
Tu je doplnok za 50E. Nic viac nepotrebujes. Ked ides cez pol sveta, tak kupis rolky dve. |
Re: OKOzMI: Ber to ako Sk a hned je to prijemnejsie. |
Re: Herghott: |
Re: salem79: "Neveriiiim ze tu cenu na jar/leto udrzia, ale bolo by to prijemne prekvapko." |
My velmi dobre vieme, ze vyvojari v Honde v Japonsku citaju motoride, tak nam vecer poslali zoznam originalneho prislusenstva aj s cenami |
Re: OKOzMI: mozes si byt isty, ze keby sme tie infosky mali, tak by sme ich pri takejto ostro sledovanej novinke zverejnili. |
Re: Herghott: |
Re: OKOzMI: na to je este dost skoro, ved len dnes oznamili cenu motorky. Awia ide zaciatkom marca na testovacku, tak sa moze spytat. Casto sa ale stava, ze originalne prislusenstvo meska a ma neskoro stanovene ceny. |
Re: Herghott: |
Re: OKOzMI: tak v cene zakladnej vybavy kufre urcite nie su. V tejto triede jednoducho kufre v cene nebyvaju. |
Re: Herghott: Upravené 1 krát. Naposledy upravil OKOzMI (27.01.2023 17:58) |
Re: OKOzMI: pockaj, myslis zakladnu seriovu vybavu alebo originalne prislusenstvo? |
Re: Herghott: |
Re: OKOzMI: no ved v clanku je to opisane dostatocne. |
9990€ za motorku. A výbava? |
Hodnotenie: Neveriiiim ze tu cenu na jar/leto udrzia, ale bolo by to prijemne prekvapko. Upravené 1 krát. Naposledy upravil salem79 (27.01.2023 13:35) |
Hodnotenie: Cena na SK bude 9900 eur: |
U nemeckých obchodníkov na predobjednávku +/- 10,5K vrátane 19% dph dostupnosť máj23 |
Ahoj Raptor, |
zaujimave, mozno ho Honda zatial len predstavila a predavat ho este neplanuje |
Ahoj, vie už niekto oficiálnu cenu na Transalpa? Vyšiel cenník, ceny išli o dobrých 10++ % hore, ale Transalp je len medzi modelmi uvedený, no v cenníku nie. |
Hodnotenie: Veľmi som čakal na tento model,keďže budúci rok budem riešiť kúpu svojho prvého cestovného endura. Moje priority sú nízka váha, dizajn ,jednoduchosť,aby to bol dvojvalec a japonec. Keďže som iba 176 cm vysoký,ťažké motorky neprichádzajú do úvahy. Vyskúšal som si teda tenere 700 a sadla mi super.Akurát koníkov by mohla mať viac,keďže presedám z tracera900 a občas beriem aj manželku. Takže ,keď som sa dopočul ,že vyšiel nový transalp so silnejším dvojvalcom ,tak ma to potešilo. Výkon akurát super,sedadlo vyzerá byť pohodlné,ale jednu vec nedokážem prehltnúť je dizajn. Škoda,že nenadviazali na dizajn afriky. Proste dizajnovo je to séria NC a mohli tomu dať trošku " šmrncu drsného endura". Takže aj taký detail,ako dizajn rozhodol v prospech tenere s nižším výkonom. Samozrejme je to môj názor a určite sa dizajn transalpu bude veľa ľuďom páčiť. Avšak dizajn afriky twin sa snáď každému páči-asi jedno z najkrajších cestovných endúr. Mohli trošku dizajn transalpa nadviazať na dizajn tak úspešnej afriky. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Benzin (19.11.2022 1:16) |
janoval - napr. BMW kašle na túto módu a boxer GS kupiš furt len s hlavným stojanom a pokiaľ viem tak aj KTM detto pri modeloch 1290 Adventure. |
Re: w4tch0: tak je s tou retazou, na NT1100 bol hl.stojan v základe za čo som rád... Upravené 1 krát. Naposledy upravil SteweTT (17.11.2022 8:23) |
Mne central pride opat ako taka povinna vybava na motorku s ktorou sa bude cestovat. Duplom ak ma retaz ktoru treba mazat. Co si budeme hovorit, retaz sa ovela lahcie maze a cisti so zdvihnutym zadnym kolesom. A vymenit ci zalepit dusu je tiez kus lahsie ked mozes motorku jednoducho zdvihnut a odmontovat koleso... |
Re: raptor: teraz je taka moda, ze keby tam bol, tak ho drsni edvencuraci odmontuju, lebo im znizuje svetlu vysku pri zdolavani obrubnikov k starbaksu |
tryskac - hlavný stojan to je taka habaďura od Hondy. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (16.11.2022 14:16) |
Re: tryskac: |
Chlapci tie ohc, sohc, dohc pomenovania sú trochu zmätočné a archaické. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (16.11.2022 10:36) |
raptor ak si dobre pamätám tak |
pri študovaní linku od Expla ma napadá otázočka Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (16.11.2022 9:19) |
m.motoride.sk/?P=motodb-cmp&cmp=%2C12782%2C... |
omg |
to akože nový Transalp má motor z choppra s malým výkonom a sériovo makký podvozok ? |
Mne sa nový transalp zdá bližšie starej afrike než nová afrika, čo si myslím že je dosť veľké plus. |
Hodnotenie: podla mna je ta transalpka krasna. Iste ze nie kazdemu sa paci. Kazdopadne vzhladom na to kolko jazdim a akym stylom a po akych cestach, tak by som skorej bral tu 500vku. Ta je dizajnovo tiez super, len sa mi na nej nepaci ten klucik zboku. Ved uvidime ako sa chytia |
No podľa reakcií si trúfam povedať že TransAlp to dokázal... Polovica ho zhejtila a tej druhej sa páči. Čo môže byť lepšie. Nemôže sa páčiť každému... Pre tých ostatným majú predsa Africu |
Dosť nehorázne dať niečomu čo pripomína vozidlo názov CL 500 |
dizajn je hodne subjektivna zalezitost, ale mne ako vystudovanemu dizajnerovi sa paci |
Transalp pekný, dizajn v duchu predchodcu |
Neviem, dizajn neriešim a podobné predlžováky penisu. |
Re: matkulec: tak brzdy sa vseobecne dost riesia nakolko vyrazne ovplyvnuju jazdny zazitok. A zrovna "za kolko na 100" som hadam ani nevidel pri prezentacii motoriek (nie zeby som si nedohladaval pre zaujimavost), tam je to podobne a viac ako dobre hadam pri vacsine strojov |
Re: w4tch0: |
Hodnotenie: Paci sa mi, novy Transalp, a aj sledovat “vyvin” dnesneho motosveta co sa tyka uzivatelov. Z mojho laickeho hladiska tento novy model daleko predbehol predchadzajucu asi vo vsetkych smeroch. Nuz dost ludom nestaci, niekto chce asi aby mal aj zlate vajcia, porovnavat ho ale s Afrikou naco. Kedy sa kde doteraz porovnaval Transalp a Afrika ? Toz uz len naznak porovnavania svedci o tom, ze Transalpa dost premakali nie ? |
Re: janoval: Len co je naladene dobre? |
Re: w4tch0: ked to bude od vyroby naladene dobre, tak viac netreba, ale ked to bude naladene ako na starom trandovi (2006), tak nech si to nechaju. |
Tak uz je to potvrdene ze podvozok na transalpe disponuje iba nastavenim prepatia pruzin vpredu aj vzadu. Tlmenie bez nastaveni |
Re: raptor: Mňa zas oči bolia dosť. Akokeby japonec nabehol k činskému regálu a vznikne z toto. Nejaký mačkopec medzi hondou, rwm a benelli |
Palika - zijeme zle casy treba byt vdacny za kazdy novy model pohanany benzinom. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 124480 | Včera: 125412