Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Test konverznej HID Xenon sady Pilot - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTest konverznej HID Xenon sady Pilot - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (22 hodnotení)

Diskusia k článku: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

| 1 2 | Nasledujúce

22.01.2016 15:06

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

durinkos
 Kávičkár 

Ikona

V tom teste porovnavaju len xenonove vybojky. Z mojho pohladu sa klasicke drahsie halogenove ziarovky vobec nechytaju o dost lacnejsim nehomologovanym xenonom...


22.01.2016 17:54

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vulgi
 Jogurťák 

Ikona

Aké máte skúsenosti s dorobenými xenónmi u nás a v zahraničí, čo sa týka policajtov...
Aj keď už som sa to pýtal... Bolo by fajn keby, čo najviac ľudí napísalo, či to niekto vôbec riešil alebo nie....
Najideálnejšie keby mal niekto aj na 6tkovom Fazeri xenón a dal vedieť :-) .
Demmoo nechce sa mi totižto tomu veriť, že s tým nikde nemajú policajti problém.
Otázku xenónov riešim už skoro rok, ale stále sa neviem rozhodnúť, či ísť do toho alebo nie.
Kamoš si na GSX-R K8 dorobil xenóny, má od výroby čočku, akurát tam miesto normálnej žiarovky dal výbojku a v podstate
1. nikto nemá ako zistiť, či tam bola alebo nebola od výroby
2. aj keby zistil má na svetle značku, že svetlomet je aj na normal halogénku aj xenón
prikladám obrázok symbolov pre lepšiu predstavu, schválne pozrite si ich na svetlách ;-)

Pozri obrázok

Práve podľa označenia svetelného zdroja svetlometu pri schvaľovacej značke možno odhaliť najjednoduchšie prípady nelegálneho nahradenia pôvodnej žiarovky výbojkou v svetlometoch, ktoré boli schválené na použitie výlučne s halogénovými žiarovkami.

Pozri obrázok

Zo schvaľovacích predpisov upravujúcich podmienky montáže zariadení na osvetlenie a svetelnú signalizáciu vozidiel vyplýva, že montáž svetlometov so svetelným zdrojom, ktorý má svetelný tok vyšší ako 2000 lúmenov (to sa týka najmä svetlometov s výbojkami), je možná výhradne v kombinácii so schváleným zariadením na čistenie svetlometov
a zariadením na automatické nastavovanie sklonu stretávacích svetlometov (statickým alebo dynamickým)

- toto mi moc nejde do hlavy. Ten MB na fotke ma potom dorobené tie xenóny alebo kde má ostrekovače?

So xenónmi som to myslel vážne, hľadal som aj nejakú firmu, čo sa s tým zaoberá, či by mi vedeli namontovať to automatické nastavovanie sklonu ale žiadnu takú som nenašiel.

Kvôli týmto faktom som už pomaly upustil od xenónov. Dal som Night Breakery a dokúpil prídavné svetlá. Rozmýšľal som, že prehodím svetlá z R6 ale tie by mi do FZ6 Fazer asi nepasovali....


- ináč bolo by fajn keby sa dali nahrávať obrázky priamo na fórum ako to majú naši bratia Česi, že by tu boli takéto užitočné obrázky na stálo, aj keď sa bude o danú problematiku niekto zaujímať o pár rokov.

- text a symboly svetiel som si požičal z www.testek.sk
konkrétne tu www.testek.sk/files/xenon.pdf


22.01.2016 18:19

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

a ma ten mercedes vobec xenony?
Ostrekovace nema, t.j. bud ma halogeny, alebo dorobene xenony, alebo je po buracke a z vrakoviska zohnal iba naraznik bez dier...

Ci dat na fazera xenony alebo nie je uz na tebe. Otazka je, naco to riesit? Jazdit v noci je nebezpecnejsie ako cez den a hlavne je to nezaujimave - nemozes sa kochat.

Diky za post toho vysvetlovacieho obrazka. Ani som netusil, ze na svetle je tolko informacii.


22.01.2016 18:22

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

joscu
 Kávičkár 

Re: Vulgi: preto ze to je mercedes nemusi mat automaticky xenony, tak ako pise matus


22.01.2016 18:25

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Maťo kurva, uz som ti povedal, ze som s tym nemal nikdy problem a ty dobre vies, kde všade som na moto bol... Ak ale nechceš nic riskovať, tak nespekuluj... Vozim so sebou aj klasickú žiarovku pre prípad, ze by xenon odišiel.. Prehodiť to spat na klasiku mi zaberie 2 minuty bez potreby použiť akékolvek náradie, ak by ma teda teoreticky chcel fizel jebkat, prehodím tam H7 a dovidenia... Každopádne mi to za to stojí, pretože je to svetlo neporovnateľne... Ved dobehni ku mne ked budeš mat čas a ukážem ti to nazivo, uvidis ten rozdiel...


22.01.2016 19:24

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Niekto tu uz na fore spominal modelovu situaciu, ze na krizovatke auto neda prednost motorke a bac, havaria.
Vodic auta povie, ze ho motorka oslepila (bez ohladu na to, ci je to pravda, alebo nie).
Policajt pozrie na moto a najde xenon, ale znacku, ze svetlo je aj na xenon nie (vid obrazok vyssie).
Motorkar vinny.

Preto chcem xenon na dialkove. Dialkove cez den nepouzivam (az na vynimky, ked tipek na moto oproti ide s dialkovymi, to mu pustim aj ja, nech aj on poriadne vidi mna, nie len ja jeho).
Osobne mi nejde o lepsie svetlo, ale o znizenie spotreby W, viac svetla k tomu je uz len bonus.

Ano, nabeh pri zapnuti je pomalsi, ale ak idem 50 km v noci sotolinou lesom, stretavam len diviaky, jelene, jazvece..., netreba vypinat.

Najprv ma na predajni "odradzali" - vlastne normalne mi radili, ze na dialkove - caste zapinanie a vypinanie - mi vybojka rychlo odide a aj ballast. Vraj to tak mal niekto na cestaku z KE, a skoro odislo.
Treaz mi iny predajca hovoril, ze on to ma na aute (ako dialkove) a nema s tym ziaden problem.

Takze ja to urcite vyskusam na dialkove. Ak to vydrzi len jednu sezonu, ta cena je furt zanedbatelna. Ak to odijde na tripe, jak uz bolo spominane, za 2 minuty vymenim za halogen.


22.01.2016 20:14

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Satos: ked chces znizit spotrebu a chces to len na dialkove, tak sa poobzeraj po LEDke. Dnes uz maju aj ohniska ako tak poriesene. Mozes to zapinat a vypinat castejsie a rychlejsie ako plynovu vybojku.


Za mna xenon v stretavackach [zle] . Ked mi tie stare rakoviny svietia v noci cinskymi xenonmi do oci, tak by som im tie svetla najradsej rozkopal.


22.01.2016 20:21

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Thorien
 Turista 

Ikona

ked ma nahovno nastavene svetla tak ti aj halogen vypali do ocneho pozadia mozaiku v tvare spiny z predneho skla .. pripadne musky z plexi na helme .. vtedy pomoze len pozerat na krajnicu a podla nej sa orientovat na ceste .. bo pozerat rovno do svetla .. je to asi jedno ci pozeram do xenonu ci do halogenu . .tot moj nazor


22.01.2016 23:02

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vulgi
 Jogurťák 

Ikona

matus máš pravdu, to som si neuvedomil....

demmoo niekedy sa určo stavím ale mohol by si už ty :-)
Ja mám takéto značky na svetlách

Pozri obrázok

ver tomu, že keď stretneš chuja policajta, tak nemá problém ti urobiť big problem :-) a verím tomu, že pri mojom šťastí by som to šťastie mal :-D
nehovoriac o tom, ako som už spomínal zahraničie, že moje znalosti cudzieho jazyka sú skoro nulové, takže len ťažko by som sa vykrúcal z toho ak by sa to vôbec dalo....

ani vôbec neviem, čo by som mal zhruba pozerať, tak tu sú linky, čo som našiel:
www.ebay.com.au/sch/sis.html?_nkw=PROJECTOR+LEN+KIT+Ang...

www.aliexpress.com/item/Motorcycle-Angel-Eyes-Halo-HID-...

www.600riders.com/forum/fz6-mods/14963-bi-xenon-project...

www.bkmoto.com/index.php?route=product/product...

najlepšie nakoniec ;-) aj cenovo :-~
www.ktmotorcycle.com/yamaha-fz6s-hid-projectors-led-hea...

pochybujem, že niečo z toho je road legal... ale na druhej strane zase keby som nikoho neoslňoval, tak by fakticky problém byť žiadny nemal. Ja som pozeral xenóny 4300K MAX 6000K!!

ako spomínal už satos vyššie, čo ak sa stane nejaká nehoda? Chybu spraviť nemusíš ty ale demmoo tebe to už hovoriť nemusíš to už vieš aj ty ;-)

Každopádne chcel/chcem xenóny stále. Svietivosť oproti halogénu je 100 a 1. Viditeľnosť v noci perfektná a to nehovorím, že o tom, že si aj lepšie videný. To je veľmi dôležité vidieť a byť videný ale však to všetci vieme :-)



23.01.2016 12:49

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

xnewstedx
 Turista 

Mal som podobne xenony ako tu niekto postol za stovku na triumph sprinte 1050. Jazdil som v Irsku par mesiacov 0 problemov s policajtmi, mno ale tu nie je bananistan, kde stoji fizel za kazdou znackou. Skusenosti s autami podobne ako demmo. 2 havarky kde ma sofer nevidel mi stacili. Niekde, neviem ci v tejto teme, som postol statistiku kde fatalne nasledky havarie z dosledku toho, ze sofer auta nedal prednost motorke z dovodu, ze `ho nevidel` su na prvom mieste.


23.01.2016 17:38

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vulgi
 Jogurťák 

Ikona

xnewstedx ja to už mám tiež za sebou a neuveríš ale ževraj ma nevidel :-O

preto riešim tie xenóny. Pri montovaní tých xenónov treba asi zasiahnuť aj do paraboly, či?


24.01.2016 12:51

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

xnewstedx
 Turista 

Pozri si navod na tu, ktoru chces kupit. Ja som do paraboly nezasahoval, ani by som to nerobil. Len som pospajal cokolady


24.01.2016 13:18

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vulgi
 Jogurťák 

Ikona

Prídu mi tie xenóny z tých linkov, čo som sem hodil strašne veľké. Ja mám v jednom svetle H4 a v druhom H7. Fakt si neviem predstaviť ako by som to tam vopchal bez zásahu do paraboly. :-O


24.01.2016 13:27

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

SO545
 Kávičkár 

Ikona

K tomu mercedesu. Moze mat xenonove vybojky a nemusi mat ostrekovac svetiel.
Ze ma cocku neznamena automaticky ze ma xenon.

Napr: VW beatle ma tiez xenonove svetla z fabriky bez ostrekovacov.
Je to v tom ze svietivost je pod hranicou pre ktoru su uz povinne ostrekovace.
Snimace polohy naprav ma kazde auto ktore ma xenon z fabriky.


24.01.2016 23:02

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Peter3P
 Skútrista 

vulgi - tie reflektory pri ktorych je napisana velkost 2.5palca alebo menej a ako zdroj svetla vybojka H1, sa do vacsiny svetlometov pre H4 alebop H7 vojdu, dokonca bez nevratnych uprav. Akurat musis odlepit zo sveltometu sklo, naskrutkovat bixenonovy reflektor a prilepit sklo nazad. Odporucam vodotesne. Ak chces viac info o tom ako tie male bixenoniky svietia tak hladaj na nete mini h1 bixenon alebo este lepsie morimoto mini h1. Akurat ze tie mini h1 su sice od 15$ ale bez vybojky a menica, tak nezabudni objednat aj tie ak predajca nepise ze predmetom predaja su aj vybojky a menice.
A predovsetkym si nezabudni potom nastavit svetlomet tak aby si neoslnoval.

www.google.sk/search?q=morimoto+mini+h1&biw=2144...

Ak zdroj svetla (vybojka, ziarovka, led?) ma svietivost pod 2000lm tak vozidlo nemusi mat ani ostrekovace ani automaticke nastavovanie sklonu svetiel vid rapid, corsa a ktovieco este. Prikon ich vybojok je len 20 alebo 25W, na rozdiel od 35W u plnohodnotnych xenonov.


24.01.2016 23:27

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vulgi
 Jogurťák 

Ikona

SO545 ja som to vedel :-D ale je aj pravda, čo som si neuvedomil, že keď má čočku, tak to automaticky neznamená, že má xenón.

Peter3P ak som to správne pochopil, tak de facto je možné mať úplne legálne bez problémov namontované xenóny?
Teraz som pozeral ešte ten testek a tam píšu:

Zo schvaľovacích predpisov upravujúcich podmienky montáže zariadení na osvetlenie a svetelnú signalizáciu vozidiel vyplýva, že montáž svetlometov so svetelným zdrojom, ktorý má svetelný tok vyšší ako 2000 lúmenov (to sa týka najmä svetlometov s výbojkami), je možná výhradne v kombinácii so schváleným zariadením na čistenie svetlometov a zariadením na automatické nastavovanie sklonu stretávacích svetlometov (statickým alebo dynamickým)

Trochu sa obávam aj ten montáže. Ináč to vyzerá good:

Video: www.youtube.com/watch?v=yf56tfibufw

Aj pri splnení všetkých týchto podmienok, ktoré sú vyššie popísané majú zrejme lepšiu svietivosť ako klasické žiarovky, či? Pýtam sa, či sa to vôbec oplatí prerábať.


25.01.2016 21:53

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Peter3P
 Skútrista 

Vulgi - to z testeku je len informacia pre zamestnancov stkciek aby sa aspon trochu vyznali v tom co mozu/musia zrusit z cesty a co nie. Akakolvek uprava na slovensku je nelegalna kym nemas spravne stemple na spravnych papieroch. To z testeku je zda sa len parafrazovanie nejakej europskej smernice pre schvalovanie bozidiel do premavky na pozemnych komunikacii. Takze ked budes zhanat tie papiere a stemple do nich, tak pri stemplovani ich bude zaujimat prave tych 2000lm.

Dôvod úpravy: Ozaj a ci sa ti to oplati to uz je kazdeho osobna vec, nelegalne to proste bude. Mozno nie u prveho policajta/stkackara ale u niektoreho urcite.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Peter3P (25.01.2016 21:54)


26.01.2016 8:23

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

25W set by riesil jak lumeny, tak nizsiu Wattaz. Pozeral som na rychlo nejake konverzne sady a maju sice oznacenia ako 25W, ale v technickych specifikaciach 35W, takze nazvy su tak mierne/dost zavadzajuce.

Ak by niekto mal nejaky tip, resp. vynuchal by nieco...


30.01.2016 11:19

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Re: Vulgi: Ja som to vcera nahodil na stroma a nic som nemusel na motorke menit, rezat vrtat ani nic podobne. Vsetko drzi na plastovych zipsoch a podarilo sa mi to nadzgat do prednej masky. balasty su od seba max 2 cm a nevadi im to.
Jedine co som spravil bolo, ze som musel predlzit ⊕ kabel aby dociahol na baterku. A po skusenosti zo vcera by som si uz rovno predlzil aj minusy. Ono tam v predu ich totiz nieje moc kam chytit. Problem je, ze kostra na masku je sice kovova ale sroby su u mna usadene v takych drobnych silenblokoch. Mne sa to nakoniec podarilo natiahnut kusok od chladica ale to len preto, ze sa mi nechcelo zase utekat do bytu, preletovat a znova natahovat.

Inak to svieti jak dabel a ked to das vedla original halogenky tak ohniskova vzdialenost je identicka.
Dalsia vec je, ze prepinanie dialkovych a stretavaciek nezazina inu banku. Rozziarena cast ziarovky sa posunie tam, kde ma klasicka h4ka vlakno dialkoveho - tj sa dialkove prepinaju posunom ziarovky, nie zapinanim ineho vlakna. Takze prepinanie dialkoveho neskracuje v ziadnom pripade zivotnost...


30.01.2016 12:45

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

ziskop vieš sem hodiť link a prípadne foto z montáže?


30.01.2016 14:32

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Bohuzial, ked taketo veci robim tak ich musim robit v spolocnej garazi kde sa kazdu minutu vypne automaticke svetlo :-) Takze sa mi nechcelo sa este bavkat aj s fotkami..
Ale inspiroval som sa tymto - a mat garaz a nebyt obmedzeny tym, ze to nemozem nechat zo dna na den rozobrate, tak si to spravim presne takto

Pozri obrázok

Snazil som sa tomu obrazku co najviac priblizit - nicomu to nezavadzia, trocha som sa obaval pri nasadzani budikov ale nebol ziaden problem.
Na tom stredovom "nosniku" su balasty, tie su v pohode. Co mi ale robilo troska problem boli tie skatule, co su na 10tej od lavej a na 2hej hodine od pravej ziarovky. ( z pohladu fotky) Ta skatulka bola cela hladka a ma tam jedno plastove oko ktore sa dolamalo ked som sa ho este len dotkol.. Ale nakoniec som to normalne uchytil za kable, snad to vydrzi. Ak nie budem to musiet prerobit.

A este doplnim, ze som nekupoval pilot ale inu.

Dôvod úpravy: preklepy

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ziskop (30.01.2016 14:34)


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 72671 | Včera: 234753