Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTest rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (23 hodnotení)

Diskusia k článku: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

| 1 2 | Nasledujúce

25.09.2007 23:04

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

hofik, a kde si kupil?


26.09.2007 6:05

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

vmax
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

radosť z BMW ma prešla po presadnutí na GS 1100, vibrujúce čudo ktoré v zákrutách podivne plávalo a na rovnej ceste bolo pruženie tvrdé ako swiňa

radosť z BMW GS1200 ma prešla po pár km kde tá motorka proste divne ťahá do ľava a motor každým podradením a predadením lomcuje celou motorkou

radosť z KTM prejde, aj mňa prešla, potom sme zistili že odniekiaľ tečie olej a hádže ho rovno na zadné koleso, inak ku LC8 čke absolutne žiadne výhrady ...

skutočný sex som si užil na Tiger 1050 , vivat ostrowe , bolo to fakt dobré láska na prvý pohľad holka na jednu noc ... 8-)


26.09.2007 8:06

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

vmax pri vsetkej ucte kamarat ak motor pri GS1200 pri kazdom preradeni lomcoval s celou motorkou tak potom je chyba v medzikuse co je medzi sedlom a riaditkami

GS 1100 vibruje ano je to pravda ale muselo mat napicu nastaveny podvozok, mam na ruke GS1100 ak ju kupim potom si prid sadnut a vyskusat ze ta motorka neplava

apropo vlnenie... ake to bolo? lebo vies ze bmw nema ram na rozdiel od tvojho vranika varanika ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (26.09.2007 8:07)


26.09.2007 8:15

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Kapro
 Bahniak 

Awia: Ano, chvalim deserty, ale nezurim ich po asfalte. Ved vies...

Vmax: aj mne furt odniekial tecie olej a hadze ho na zadne koleso. Ma to vsak svoje vyhody: nemusim mazat retaz a prijemne to smyka. :-P Napriek tomu ta mrcha furt ide. V auguste som s tecucim olejom presiel 10500km. Casom si clovek na vsetko zvykne.

Moju staru hlavu napadol este jeden dolezity fakt: ked su na LC8 nalozene kufre, tak sa strasne tazko stavia na hlavny stojan. Moje S-ko s kuframi sam na hl.stojan vobec nepostavim.

Navrhujem, aby Awia s Herghottom napisali porovnanie LC8 a GS. Asi diskusia prekona aj Dracicu, rozbije sa zopar hlav, vyskriabe par oci a bude veselo.


26.09.2007 8:37

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

DaliXT
 Turista 

Ikona

raptor: ja si pridem vyskusat, staci mi cez vikend zavolat.


26.09.2007 9:07

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

hofik
 Edvenčr 

Ikona

Matus, zacal som okolo toho chodit na jar na vystave, kupil som na konci augusta. Bol som v kontakte s 3 predajcami, geograficky mne najblizsimi. Nestretol som sa s velkou snahou predat z ich strany. Nakoniec som kupil v Sturove. Pokial by si mal zaujem o detaily, asi by bolo lepsie telefonicky.


26.09.2007 10:22

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Kapro viem že Deserty chváliš, preto som to napísal. Chváliš ale nikdy si nepísal že by si ich dral na asfalte...

Ja chválim E09 aj TKC80 ale s tým, že som jazdil aj dosť asfaltu na nich, proste univerzál.

vmax: 1100 GS sa začala vyrábať v roku 1994. Áno trasie, aj 1150. Hlavne na voľnobehu za jazdy nie. Skúšal si nejakú jazdenku, kto vie čo s ňou bolo...

Ku Tigeru. Ešte lepší sex by si si užil pri snahe vymeniť vzduchový filter, spýtaj sa hergiho ten si to skúsil... ;-)

Len zopakujem, každému vyhovuje iná moto a tak to má byť. Svet by bol na hovno keby jazdili iba modré vrtule, červené krídla alebo len oranžády...

Awia


26.09.2007 10:34

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

salvator dali este tu 1100GS nemam ale ked bude dam vediet ok?

awia predpokladam ze treba rozobrat pol motorky a aj tak sa to naprd meni.... nuz pri modrej vrtulke das dolu sedlo odsrobujes dva srobiky kryte vzduchaca a si krasne pri nom

len skoda ze baterka je pod nadrzou :-~


26.09.2007 10:39

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

rmacko
 Skútrista 

Ikona

TO : raptor -

... talánsky inžinieri to na rejdovi dali presne opačne, vzducháč pod nádrž a aku pod sedlo ... :-P


26.09.2007 10:56

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

vacsina motoriek ma baterku pod sedlom a vzduchac pod nadrzou nielen talianski capkovia

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (26.09.2007 10:57)


26.09.2007 11:00

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

rmacko
 Skútrista 

Ikona

... ále pi.u vážne ... :-D :-D :-D


26.09.2007 11:17

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

no fáááákt feši :-D


26.09.2007 11:20

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Kwasak
 Turista 

Ikona

rmacko a zabudli dat velku nalepku na nadrz " kokoti, ked dvihate nadrz, nesklbte s nou z celej sily, lebo utrhnete spojky na hadicách!" :-D :-D :-D (by sa zislo pre niektorych mechanikov ;-) )

Kto menil sviecky a vzduchovy filter na velkom Vstrome, tak si tiez uzil srandy, hlavne ak mal padaky >:-)

Kapro, to mas super vec, nemusis primazavac retazky kupovat :-))) Ja postavim moje GS na hlavny stojan aj s kuframi, ale ja v nich asi nenosim tolko kg, ako ty. Vzdy musim mat pre istotu Bobika na blizku, hlavne nech stoji z druhej strany, keby sa to islo prekokotit. Capa som nedala na hlavny ani so suchou nadrzou. :-}
Porovnavat GS a LC8? Moj nazor je taky, ze tie motorky, aj ked ich stale niekde porovnavaju, su od seba na mile daleko...
GS je na asfalt a LC8 na teren. LC8 oproti GS ide jak blazen. U nas v mastali chovame obidve, viem o com pisem. Nie je to nasa prva LC8, Bobik ma pre ne velku slabost aj ked ma GSA.
Ked mi za toto bude niekto chciet rozbit hlavu, vyskrabem mu oci! :-D :-D :-D

Vmax, u baworackov si treba zvyknut na to, ako pustat spojku, ked mas moto s kardanom a ako sa jazdi na boxeri. BMW je pre mna motorka, na ktoru som si musela zvyknut. Je to konstrukcne uplne nieco ine, ako vsetky ostatne. Moja moto v zadnom pripade neplava, ani netaha do lava, neviem na com si to jazdil :-(


26.09.2007 11:26

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

rmacko
 Skútrista 

Ikona

TO : kwasak -

... tak temu ver moja, že už mi vzducháč nigdo cudzí meniť nebude kua ... :-((((((

P.S. : nepojdeme f sobotu testovať LC8 ? >:-)


26.09.2007 11:31

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Kwasak
 Turista 

Ikona

rmacko, neviem clovece, opytaj sa Bobika. Neviem, ci by ti radsej nepozical baworaka, ako tu LC8. On k nej ma zvlastny vztah, uz niekolko dni chodi domov az vecer, ma take divne ocka zasnene a blazeny usmev na tvari, venuje jej vsetok cas :-D :-D :-D

a je Michala...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kwasak (26.09.2007 11:31)


26.09.2007 13:53

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

duggo
 Kávičkár 

Ikona

nalozene, natankovane GS1150, co je asi 270kg, postavim na hlavny stojan v pohode. Vazim 83 kg. Tiez moje prve jazdy boli take vseliake, neni to tuctovy stroj, tuctova jazda, ako na kazdej inej motorke.


26.09.2007 13:54

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

hofik
 Edvenčr 

Ikona

Kwasak, suhlasim ze porovnavanie GS a LC8 asi nema taky valny zmysel. Naspat k mojmu predchadzajucemu nazoru. Na prvy pohlad vidim ovela viac podobnosti medzi GS a V-Stromom. Viem ze BMW a KTM su "premiove" brandy, ale napriek tomu, porovnaval niekto Vstrom s GSom?

Ohladne stavania na hlavny stojan - svoju 990-ku sa mi nepodarilo postavit na hlavny stojan ani prazdnu. Mozno treba viac sily (co asi nevyriesim), alebo specialny grif. Ma niekto na to nejaky tip?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil hofik (26.09.2007 13:56)


26.09.2007 17:14

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Kapro
 Bahniak 

hofik: to je v pohode, to tak ma byt. V KTM si asi myslia, ze hlavny stojan je pro teplouse.
Ja mam trik a dokonca ti ho aj prezradim. Ked som s niekym tak ho zavolam, nech mi pomoze. Ked som sam, tak pockam, kym niekto pride a poziadam ho, aby mi pomohol.

Ja mam tak 92-95kg a ked je nalozena (bocne kufre+topcase), tak som uplne bez sance. A to som uz skusal vsetko mozne a nemozne. Prazdna ide v pohode. Ked chces, tak cvik popisem a ukazem. V piatok priveziem S-ko zo servisu, tak mozeme trenovat na vysokej aj na ludovej... ;-)


26.09.2007 17:19

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

hofik
 Edvenčr 

Ikona

Pravdu povediac, vela usilia som zatial tomu nevenoval. Raz som to skusil, neslo to, tak som to nechal tak. Bocny stojan je vyborny. na mazanie retaze mam zdvihak. Ak vies povedat ako to chytit a co urobit, mozno by potesilo.


26.09.2007 17:25

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Kapro
 Bahniak 

No, ako to vysvetlit bez pouzitia sprostych slov?

Na hlavnom stojane je take cosi ako ostroha. Na nu sa treba postavit celou vahou, lavou rukou chytit riadidla a pravou niekde nad zadnym kolesom, najlepsie za drziak na kufre. Potom sa zdut, sklbnut a hlavne tlacit celou vahou nohou do tej ostrohy.Vlastne sa na nu postavit a rukami tahat motorku smerom hore.
Uff.Nacelnik generalneho stabu by ma pochvalil za popis takeho komplikovaneho cviku.


26.09.2007 17:37

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

hofik
 Edvenčr 

Ikona

Dik, tak som to robil, takze som sa asi slabo zduval. Skusim sa lepsie zdut. :-D


26.09.2007 17:45

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

hofik:zdut sa ti ani viacej netreba..skor preniest este vacsiu vahu na tu packu na ktorej stojis...dozadu a hore - tam treba "svih"...dupnut a svihnut..pekne to skoordinovat a masina sa sama postavi


26.09.2007 18:43

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Fotky su fasa, dole klobuukom. :-D Moto mna osobne neoslovuje, mozno tak Superduka opacit... O spolahlivosti KTM si tiez myslim, ze pokulhava. Uz som to tu tusim sj niekde spominal. Hlavne, ked Kapro siel poriadnu turistiku a furt sa mu nieco pokakalo. Ale nielen vypalena ziarovka, ale aj nejake ventili a co ja viem co vsetko este. No pfuj. Obdivujem za to Kapra, ze tej mrche tak veri a ide s nou aj na koniec sveta (nordkapp).
BTW - Kwasak spominala vymenu sviecok a filtra na Stromovi - mozem potvrdit a mam aj padaky... :-D :-D
Ako je to s vymenou sviecok a filtra na KTM? Tiez treba rozobrat pol motorky a odpojit hafo drobnosti?


26.09.2007 18:54

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

mate asi slabe vetry ked sa neviete poriadne zdut... :-D

dufam ze budem mat prilezitost si to vyskusat ako sa stavia LC8 napicu na stojan...
dyg dylino vsak je o milion kil lahsia ako napr varan alebo GS

richie ak hovoris o spolahlivosti KTM pri kaprovi tak by som hovoril skor o tom ze ta motorka je pomerne dost spolahliva... dovolim si povedat ze v SR /alebo nasej gubernii ako vravi kapro/ tej motorke nikto nedal tak napicu ako on.. a div sa svete este ide a za chvilu bude mat 50tkm... ja som len zvedavy ked ju kapro pusti a bude kupuvat nieco nove ze ci pojde do bmw alebo ostane pri ktm

tie zaklepane ventily boli vraj vinou zleho servisu a nie motorky samotnej alebo fabrickeho prevedenia


26.09.2007 19:48

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

vmax
 Edvenčr 

Ikona

BMW positive : vôbec nechápem prečo by som si mal zvykať na BMW, vždy som sníval o GS ku a keď som sa nakoniec poriadne povozil tak som bol z toho totálne sklamaný a rozčarovaný. Uvažujem nad tým že to nie je motorka pre mňa zatial finančne a ani mi moc nesekla. Mám si ju kúpiť ako môj boss a potom mi nadával pol roka do kokotov, že na akú pičovinu som ho to nahuckal ? Zaujímavé je že sme si vymenili motorky a povedal že by už Varana naspäť nechcel.

Raptor, Kwasak : verte mi že obe motorky boli cukríkovom stave, GS12 ka bola šéfova 8000km pokokot vychitávok ako gelove sedlo , ine predstupačky proste šhoping u touratechu. 1100 ka prvý majiteľ. Tú pričňu čomu hovoril sedlo zámerne nespomínam. Od touratechu kokso moje platničky ešte furt hrkocú.

Kwasak : na Varadere by muselo byť napísané kokoti keď dávate dolu nádrž urvete hadice a vylejete si pol nádrži na podlahu také ľahko otváravé ventily som dávno nevidel , a dva aby to lepšie céklo >:-) :-D

KTM : je to fakt raketa neskutočná nabrúsená a ľahučká , mnohí ale píšu že do terénu je ťažká ...

dumka : má zmysel veľké kvázi enduro na ceste ? , nie je lepšie pokukovať po Grand toureroch typu FJR, PAN, GTR, drvivá večšina GS iek terén nikdy neokúsi iba ak zjazd cez trávnik na zraze. Napadlo ma tak minule keď som sa mordoval z Varaderom cez pieskovú príjazdovú cestu. Ja stále obdivuje pacientov typu Awia, Hergi prečo tie mastdonty ťahajú do terénu pripadá mi to trochu ako masochizmus, tie motorky sú dobré turistické a rozhodne na Koločavu by som volil ľahkú motorku. Sám som z Varaderom veľmi spokojný ale nikdy o ňom nepoviem že je to enduro. Univerzálen náradie proste väčšinou stojí za prd. O KTM 990, GS, Varadere, Tigrovi si myslím že táto trieda má jasné meno TURISTICKÉ motorky, dovezú vás v pohode na koniec sveta a preto ich máme tak radi ... ;-)

duggo:pupuš ty si nabúchané swalnaté vzpieračské prasa tak nefrajer :-D :-P :-D

inak ma napríklad prekvapil moj alpský vzor Zeze že už sedí na Bawori tiež kua niečo na tých modrých vrtuliach asi bude. Len čo ?

Kaprov inzerát: Predám KTM jazdenú turisticky, :-D :-D :-D :-D :-D

Upravené 2 krát. Naposledy upravil vmax (26.09.2007 19:56)


26.09.2007 19:56

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

vmax: Súhlas sú to turistické motorky, odvezú nás na koniec sveta. Rozdiel je len v tom, že na ktorý koniec. Kým pre Varan je to Faro, pre KTM a GS je to Magadan ;-)

Awia


26.09.2007 20:03

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

vmax
 Edvenčr 

Ikona

Awia : chceš ma nasrať ? mám ešte mesiac dovolenky ... :-D :-D


26.09.2007 21:30

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

vmax ze bolo sedlo od trubatechu tvrde ma neprekvapuje... oni su totiz take... original sedlo rozhodne neni pricna

a to ci ma tvoj sef nejake vychytavky nerozhoduje o tom ci si si porozumel s motorkou a s pracou ruk pri hadzani rychlosti... tiez som mal problem ked som prvy krat sadol na GS s pustanim spojky lebo som bo zvyknuty na pruznu retaz z varana a na GS mi pravidelne podsmykovalo zadne koleso lebo aj ked ma GS tlmic kardanu tak to bolo skratka nepruzne


26.09.2007 21:59

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

hofik
 Edvenčr 

Ikona

Podarilo sa! Neuveritelne, ako niektore zvyky zostanu dlho zakorenene. Mal som kdesi zakodovane zo svojej Jawy 23A Mustang (z pred viac ako 20 rokov), ze motorka sa dviha na stojan tahom/svihom smerom dozadu. Takze uz mi to ide, odporucam tlak na "ostrohu" a tah do hora za drziak zadnej stupacky. Netreba ani svih. Dik za rady :-)


26.09.2007 22:10

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

hofik: no vidis a ani si sa nepucil


26.09.2007 22:34

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Ruso
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Moj nazor na LC8 ...je dost dobra hracka! Mal som moznost sa odviezt aj na 950-04' aj na 990-07' na tej novsej som asi spravil 500km Neni to sice nic moc ale bol som s nou dost spokojny Ten motor na nich vakt slape >:-) pozri toto...
Video: www.youtube.com/watch?v=gRm79r9FEkc >:-) Vozil som sa ja na GS 1200 Aj to ma nieco do seba!!! Najprv nezvyk na ovladace, ale je to tiez super masinka! Pacil sa mi na nej kludnejsi chod motora a ma asi lepsie brzdy na ceste ako ktm-ka! Podla mna :-}


26.09.2007 22:39

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

duggo
 Kávičkár 

Ikona

ja som neni swalnate prasa, to si vyprosim. Kukaj, uz aj hofik, je svalnac, ked to dokazal dat na hlavny stojan. Treba len trosku potiahnut dohora a nie pucit sa ako fazula.


26.09.2007 22:48

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Kapro
 Bahniak 

Hofik: blahozelam.A teraz sa do toho pusti s plnymi nadrzami a kuframi.

Raptor: este zatial nie bmw, som uz sice stary ale na bmw som furt primlady...

Vmax: Predam KTM LC8, ako nova, jazdena turisticky, padnuta len trochu

Richie: Nordkapp je ako prechadzka po korze. Kazdych 10km camping, kazdych 30km pumpa, kazdych 37,5km servis a signal uplne vsade. Tam sa da ist aj na kolobezke. Tie ventily boli tak, ako povedal Raptor. Nechal som vymenit olej a nastavit ventily. Potom som vyrazil na Island a motorka zdochynala a vela zrala od uplneho zaciatku. mam na to dvoch svedkov. po dalsom servise to bolo OK a teraz na Nordkappe som sa do synovej spotreby triafal+-0,2l/100km.
Vymena vzduchoveho filtra na LC8 je pomerne jednoducha operacia, so svieckami to uz je horsie, fakt treba rozobrat pol mrchy.


26.09.2007 22:55

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

gubernator kapricio akoze dakujem ... cize ja ako ostarok si mam kupit KTM ked sa chcem citit mladsie? vyhladzuje KTM vrasky? robi KTM facelifting? :D


26.09.2007 22:58

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

KTM robi facesmiling ;-)


26.09.2007 23:11

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

duggo
 Kávičkár 

Ikona

tak tak raptor, nevidel som mladsieho dementa ako som ja, jazdit na velkom BMW, pockat ...este tu je awius, ale ten je uz aj zenaty a co ja viem co este, ten je divny tiez. Myslim celkovo, na BMW stretnutie by som asi tazko isiel, fuzi a brada mi este nerastie :-(


26.09.2007 23:30

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

hofik
 Edvenčr 

Ikona

Trochu naspat k sportovkyni - Uznavam ze to nieje pre nu najlepsie vyuzitie, ale neviete niekto poradit zaujimave trasy okolo BA/Zahorie, tak aby som bol do 2 hodin naspat doma a trochu vyuzil jej vlastnosti? t.j. kombinacia cesta a lahsi teren. (lahsi vzhladom aj na moje skusenosti a moj kratky vzajomny vztah s touto slecnou.)


27.09.2007 2:36

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Kwasak
 Turista 

Ikona

Hofik, tazko porovnavat aj Vstroma s GSkom. Mali sme dva Vstromy ale ta motorka mi nic nehovori. Obrovske rozdiely. Celkom ina konstrukcia motora, iny podvozok, ine brzdy. Ja osobne nerada porovnavam motorky, mne pripada kazda uplne ina, aj ked su v jednej kategorii a jazdila som na nich.

Vmax, baworak je motorka, na ktoru si musis zvyknut. Mne to bolo zo zaciatku cele velmi divne. Predtym som sadla na Capa a ficala krizom krazom, hned mi sadol. Na GSku mi trvalo dost dlho len si zvyknut na smerovky. Este sa mi stale stava, ze miesto lavej smerovky zatrubim 8-)
K tej nadrzi - dobre som sa zasmiala :-D a my kokoti ked teraz nieco robime, tak dbame na to, aby nadrz bola skoro prazdna, ale aj tak vzdy nieco vytecie...

Co sa tyka toho zdvihania na hlavny stojan, baworaky to maju fakt super vymyslene, netreba k tomu ziadnu velku namahu, asi je ten stojan dobre vycentrovany a ma dobry tvar, fakt to ide lahucko. Takze nevidim problem v ludoch, ci maju alebo nemaju silu dvihnut to na hlavny, ale v rieseni toho stojana. Ja mam problem - ked som na nejakom strku, smyklavej trave alebo ritou do kopca - posunut sa dozadu. Mam na to spatecku, vola sa Katka. Bez nej som stratena. Je to kamosova frajerka a vzdy caka, koho treba potiahnut :-D


27.09.2007 12:19

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

DaliXT
 Turista 

Ikona

Tak ventlily na Varanovy mozem potvrdit. Naposledy, ked som sa rypal v motorke, tak mi do tej malej medzierky medzi nadrzou a hlavou riadenia padol srobik. Pri dvihani nadrze som sice pocital s hadickami a kablikmi, ale nie s tym, ze sa mi naraz otvoria oba ventily. Lez som to zatvoril, bola polka benzimu na motorke a zemi :-O ;-)


27.09.2007 12:56

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

duggo
 Kávičkár 

Ikona

som chcel napisat, mladsieho chalana, aby bolo jasno


27.09.2007 13:02

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Kwasak
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Duggo, sebakritika sa ceni :-)))


28.09.2007 17:50

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

MajoKE
 Skútrista 

Ikona

Je to skareda a neviem ci dobra motorka.

Aby sme sa tu vsetci s mobilmi, GPS, zlatymi kreditkami a dokonalymi motorkami neposrali a nemysleli si, ze sme mototuristi:

www.motorama.cz/modules.php?name=News&file=article...
www.motorama.cz/modules.php?name=News&file=article...
www.motorama.cz/modules.php?name=News&file=article...


28.09.2007 17:59

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

hofik
 Edvenčr 

Ikona

Mas skaredu frajerku (alebo zenu)? Podla Teba asi nie, ale urcite sa najdu taki, co si to myslia.


29.09.2007 0:17

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Kwasak
 Turista 

Ikona

tam mas! :-D :-D :-D


03.10.2007 9:28

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

som pocul nejake chyry ze sa herghott vytrel na tej motorke

co je na tom pravdy? ci len zle jazyky>? :-~


03.10.2007 9:35

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Jak stará baba na trhu, Raptorko. Tá sa tiež najprv spýta všetkých naokolo, aj keď má na Herghottka číslo, Skype, ICQ...

Nepopieram ani nevyvraciam.

Herghott


03.10.2007 9:45

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

herghottko keby som sa ta to chcel spytat tak sa ta to spytam

take lahke nevies


03.10.2007 10:09

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

rmacko
 Skútrista 

Ikona

... majú tú KTM na predaj jak predvádzačku a je nejaká pooškieraná, tak neviem Hergotko čo si na nej vyvádzal ... :-D :-P


03.10.2007 10:23

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

za kolko macko? je moc rozjebana ci len suchnuta? sprav dajake foto

ale aj tak.. kupovat predvadzacku :-~


03.10.2007 11:14

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

hofik
 Edvenčr 

Ikona

Kazdopadne budu musiet hodne spustit. Momentalne tato "akcia"
www.ktm-ba.sk/mentor.7.9.19.html
je vlastne plna cena. V case ked ju oni "kupili", bezala totiz akcia a KTM tie akarpovice "davala zadarmo" k motorke. (Ina moznost bola drziaky a 2 bocne kufre).

Upravené 1 krát. Naposledy upravil hofik (03.10.2007 11:16)


03.10.2007 12:03

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Kwasak
 Turista 

Ikona

rmacko, veru je oslahana a vela za nu scu


04.10.2007 9:02

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Zbytočne tu špekulujete. Moto bola iba šuchuná pri páde v teréne. Nebolo nič poškodené, plasty mali škrabance a všetky diely budú vymenené za nové... Myslím, že viac k tomu netreba.

Awia


04.10.2007 9:18

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

DaliXT
 Turista 

Ikona

A bude z nej "nova, nikdy nepadnuta" :-D
Len si robim srandu.


04.10.2007 9:20

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

hofik
 Edvenčr 

Ikona

To je ok, ale za tu "akciovu cenu" asi momentalne nebude realne "predatelna". Aspon to je moj nazor, ja by som urcite za nu tolko nedal.


04.10.2007 11:20

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

awia, to hovori kazdy, ze iba padla zo stojana :-)))


04.10.2007 11:29

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ak tu niekto spekuluje awia tak to nie sme my

ked si ta ty vytrel na dukne na okruhu tak si to zverejnil a posobilo to na mna sympatickym dojmom

to preco sa nezverejnilo toto nech si zodpovie kazdy sam


04.10.2007 11:42

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Hodnotenie: Zlé

Ja som si dnes dva krát prdol, šesť krát (!) zakašlal a štyri krát kýchol.

Zverejňujem to, aby neprišlo k nejakým špekuláciám.


04.10.2007 11:48

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Kwasak
 Turista 

Ikona

Vadim, na zdravicko teda


04.10.2007 11:54

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Ďakujem. Určite treba dať všetko na internet. Hlavne o tých druhých.
To len ja začínam od seba. Zo mňa si samozrejme príklad neberte.


04.10.2007 11:56

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Vadimko, som rad, ze si sa neposral a nepogrcal, lebo to by si uz bol ako babatko :-)


04.10.2007 15:22

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

hofik
 Edvenčr 

Ikona

Matus, s tym stojanom sme to vyriesili uz na predchadzajucej strane diskusie. Zo stojana by uz odteraz nemala padat :-)


04.10.2007 21:34

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Na prvej foto v článku a tiež v galérii je moto odfotená už po páde z tej strany na ktorú padla. Nikto si to doteraz nevšimol. Sú, teda boli tam len škrabance a prasknutá smerovka. Diely budú vymenené.

Awia


04.10.2007 23:57

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Kwasak
 Turista 

Ikona

Awia, aaale vsimol... len niekedy je nedostatok pampersiek :-D


08.10.2007 12:36

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Hodnotenie: Dobré

No čítal som tvoj článok a som celkom nesvoj čo som čítal .
Ale veta-- Čo sa týka asfaltovej turistiky, myslím, že sú na scéne lepšie stroje, ale v teréne na LC8 len máloktorá stačí.
Takže keď si myslel kategóriu Enduro, tak chcem dokaz.

Mam 990ku 2007, zožeň si sériový stroj ktorý ma dostane na ceste. Ak ma dostaneš tak ti natankujem plnú nádrž. Ak ja tak opravíš článok že lepšiu si na ceste nejazdil. Samozrejme v duchu bezpečnosti.

ps: a mohol si napisat aj o páde ;-)

S pozdravom DATEL


08.10.2007 12:46

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ja som vedel ze ked si toto datel precita budu triesky lietat >:-) :-D :-)))


08.10.2007 12:51

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Kwasak
 Turista 

Ikona

Datel :-))) :-D


08.10.2007 14:31

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Neviem či správne rozumiem, Datel chce povedať, že 990 je najlepšia na asfalte aj v teréne?

Herghott


08.10.2007 15:05

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Ano. Je to enduro ktore je naj naj naj. A ziadna znacka sa nemoze rovnat KTM adventure 990.


08.10.2007 16:13

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

najlepsia z cestnych endur aby sme boli presni... zdvihne redaktor motoride hodenu rukavicu?


08.10.2007 16:17

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Aha, poznám viacero takých... Môžem sa nad tým len pousmiať.

Herghott


08.10.2007 16:46

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

duggo
 Kávičkár 

Ikona

keby tu bol jjaro, ten by ho presvedcil o inom


08.10.2007 17:19

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

datel: Text ktorý si citoval je z môjho odstavca, takže sa patrí reagovať. Písal som doslova: Čo sa týka asfaltovej turistiky, myslím, že sú na scéne lepšie stroje, ale v teréne na LC8 len máloktorá stačí.

Píšem o asfaltovej turistike tak celkom nerozumiem o čo ti ide, píšeš
zožeň si sériový stroj ktorý ma dostane na ceste

Ako ťa má dostať? Pod asfaltovou turistikou si predstavujem hltanie kilometrov, turistiku, niekoľkotýždňové výlety. Celá európa, alpy a podobne. Turistika je na míle vzdialená od pretekov a je to v prvom rade relax a spoznávanie sveta.

Medzi cestovnými endurami je viacero strojov, ktoré sú pohodlnejšie, niektoré s lepšou ochranou proti vode a vetru, niektoré majú lepšiu spotrebu, iné sú možno menej náročné na údržbu a podobne. A to sú parametre, pre turistiku podstatné...

A naozaj som presvedčený, že pre niekoho, kto nad vážnejším terénom neuvažuje sú aj iné možnosti voľby so širokej škály konkurentov.

Awia


08.10.2007 18:37

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure


No poviem to inac- Ktora motorka z CESTOVNYCH ENDUR je naozaj 50% cesta 50%teren. Jedine KTM ADVENTURE.
Ostatne su tak 70%cesta.
A ze niesom zaujaty voci inym znackam keby som chcel len cestu tak urcite Nove Varadero 2007 je perfektne a za super cenu oproti BMW a podla mna je varan a BMW to iste, len v rovnakej vybave je rozdiel 250 000.-Sk
8-) 8-) 8-) 8-) 8-)


08.10.2007 18:45

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

myslim ze datel mal na mysli jazdne vlastnosti toho stroja na ceste /dost makky podvozok, staly pocit obcasneho vlnenia/

co sa tyka ochrany pred vetrom a pocasim myslim ze nase bmw awia su na tom horsie ako KTM

datel podla mna varan a bmw ani zdaleka neni to iste a ked ti poviem ze kamarat kupil FULL nalezenu GSA 12 s nula km pod pol mega tak mi to mozno neuveris ale je to pravda

mal som dve stare varadera a teraz mam druhe GS1150 ale ja na bmw nedam dopustit
je to najlepsia motorka - pre mna!


08.10.2007 18:51

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Ani ja nemám chuť sa naháňať ale keď niekto prejde na mašine 1000km a píše ,to nie je dobre. Ja ju mam od leta a mam na nej 14000km tak niečo viem. 8-) 8-) 8-)


08.10.2007 18:52

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

datel: Ktora motorka z CESTOVNYCH ENDUR je naozaj 50% cesta 50%teren. Jedine KTM ADVENTURE. - napísal som niečo iné?

keby som chcel len cestu tak urcite Nove Varadero 2007
- ja by som volil rovnako viď náš porovnávací test: Porovnávací test Honda XL 1000 Varadero 2007 a BMW R 1200 GS 2007

Varan a BMW to isté - žiaľ to je nezmysel ale o tom táto diskusia nieje

raptor: BMW som nikde nespomínal. Ak pozrieš porovnávací test zbadáš že to sú veci ktoré som GS vyčítal.

datel: Si presvedčený, že máš tu naj, ja ti to neberiem, pre teba je to tak. Niekto iný si zvolí niečo iné. Naj motorka nieje a preto máme každý inú, lebo máme každý aj iné požiadavky...

Awia


08.10.2007 19:22

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

raptor> preco myslis, ze KTM ADV ma makky podvozok? Mne prisiel dost tvrdy a to na fazeri ho mam nastaveny do sportovna. Ved ta ktmka musi ustat skakanie. Mne pride GS daleko maksia ako KTM.


08.10.2007 19:41

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus ja si to nemyslim, ja si myslim opak aj ked som sa na nej vozil len 50km..... mysli si to jeden z autorov recenzie co sa tvari ako test

ako som uz raz napisal.. ak ma KTM makky podvozok co ma potom varadero.. vsak to je aka hupacka


08.10.2007 22:09

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Kapro
 Bahniak 

Budeme sa aj bit? Super, nastupujem za tim LC8.
Moment, Raptorko, kolko merias? 2m?
NO dobre teda, budem rozhodca....


08.10.2007 22:11

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

kapro neblazni.. teba by som udrel leda tak vonou dobreho cerveneho vinka

dyg ja sa nebijem, ja som pacifista ... pacy fik >:-)


08.10.2007 22:14

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Kapro
 Bahniak 

Este ze tak. Vies co je za uder rozhodcu?
No dobre teda, prave som otvoril nejaky cilsky Merlot. Celkom fajn


08.10.2007 22:57

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

vmax
 Edvenčr 

Ikona

Vadim : no chlape to sa o Teba dosť bojím, to je dosť málo jedz viac vlákniny a viac ovocia lepšie Ti pôjdu vetry :-D >:-) :-D


08.10.2007 23:25

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

uder ktory rozhodne? :-)))

ja mam doma cabernet sauvignon 2001
central coast, monterey, california USA


darovany vo svajciarsku z jedinecnou etiketou...

mala to by prva flaska do mojej vinoteky... ale ja sa neviem na cervene vinko pozerat takze ked budes na mna dobry otvorim ho s tebou


08.10.2007 23:42

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

duggo
 Kávičkár 

Ikona

datel, ako casto sa ti pusta ventilator na chladenie a kedy ? len ma to tak zaujima


09.10.2007 8:36

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Ventilátor v meste za teplôt 25 a viac ide stále a na pristrojovke nieje vyplnene už len jedno políčko. Pohoda pýtal som sa chalanov ktorý majú za sebou púšť.


09.10.2007 13:27

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

hofik
 Edvenčr 

Ikona

S tym podvozkom - LC8 ma obrovske moznosti nastavenia. Ja osobne som zatial spokojny so standardnym nastavenim, ale pre lepsich "machrov" su tam obrovske moznosti.
Co sa tyka ventilatora - moja skusenost (aj po rozhovore v servise) - takto je to fabricky nastavene a je to ok. T.j. 4 policka teploty vyplnene - zapne ventilator, zapne sa 5-te policko, po chvili sa ventilator vypne. Skratka, ventilator zapina skor ako u inych masin a pravdepodobne aj termostat je nastaveny na trochu vyssiu teplotu. To je fakt, ale nemyslim si, ze by to mal byt nejaky problem.


09.10.2007 13:29

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Kwasak
 Turista 

Ikona

mne sa este nezapol ventilator :-D


09.10.2007 15:25

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

hofik
 Edvenčr 

Ikona

Je to asi specifikum LC8. Mimochodom, LC8 ma "zaujimavo" odstupnovany ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny: 40-50-60-70-100-110-120. Ventilator sa samozrejme zapina niekde medzi 70-100. t.j. nevies presne pri akej teplote. Mne sa zvykne zapnut ventilator pri "70", po par sekundach skoci ukazovatel teploty na 100, potom ukazovatel znovu klesne na "70" a potom sa vypne ventilator.... neviem co konstrukterov viedlo k tomuto "zaujimavemu ukazovatelu". Neviem aka by mala byt "normalna" teplota kvapaliny, ale zrejme by som ju ocakaval okolo 90. Cize ak mas 90, ukazuje ti 70. Ventilator zapne "pri 70"... :-)... mimochodom, co sa tyka pristrojovky, LC8 je "slaba", ale radsej slaba pristrojovka a perfektne jazdne vlastnosti, ako naopak. :-P


09.10.2007 15:28

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

je to tak preto, lebo teplota medzi 70 a 100st je normalna prevadzkova teplota, takze ta nemusi zaujimat kolko presne je. Proste je OK.
Vsetko mimo toho je podstatne viac a preto je to presnejsie odstupnovane. Podla mna je to velmi sikovne riesenie.


09.10.2007 15:52

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

hofik
 Edvenčr 

Ikona

suhlas, ale ventilator by potom nemal zapinat pri "normalnej prevadzkovej teplote". A on zapina. V predstihu. Chvilku pred tym ako sa objavi 100. A ta 100 sa objavi, cize ten ventilator je nastaveny dobre. Toto skratka treba brat ako fakt.


09.10.2007 15:56

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

zopina trocha skorej ako standard (odhadujem to na 95st pricom standard je ak sa nemylim okolo 105st) co moze byt cisto preventivne a nicom to neskodi. Mozno je to akasi ochrana tolko spominaneho zadneho valca, ktory moze byt trocha teplejsi.


13.10.2007 22:40

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

quattro
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

Včera a dnes som si ju schutnal. Malý rozdiel - táto je v prevedení S- teda všetkým známe-ako keď ideš na ťave a sedíš až hore na hrbe. Absolútne žiaden problém pri jazde - je skutočne skvele ovládateľná , možno na križovatke málinko, pretože oboma nedočiahnem na zem samozrejme, ale hlavne treba dať pozor ako zaparkuješ a ako sa potom dostaneš z tej parkovacej pozície( vďaka Janovi+1 zo Suchej- oni vedia) . Ale aj na to sa dá vyzrieť- myslieť na to vyparkovávanie už pri samotnom parkovaní. Spomínaný problém pri štartovaní som nezaznamenal žiadny, vlnenie v zákrute- po ňom ani stopy, aj keď je pravda že som tie zákruty bral od začiatku s väčším, potom už s menším, ale stále s rešpektom. Spojka, radenie, akcelerácia, brzdy- všetko OK. Prekvapivo dobre sa teda ovláda, treba si ale zvyknúť na to, že milimetrový pohyb plynom znamená okamžitú reakciu motora tak do rýchlosti, ako aj do spomalenia. Na kus cesty sme s Yfanom vymenili ze jeho bavora GS 1150. to bolo kreslo, ľahúčko ovládateľné, priateľské správnie, príjemné zvezenie... super. Ale nevadilo mi znovu vyskočiť na KTM-u a tešiť sa z nej ďalej. Ešte aj pred zaparkovaním som si dal pred pred garážou jedno miňi kolečko, Skrátka chce s mi na nej jazdiť, záskala si ma.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil quattro (13.10.2007 22:50)


29.03.2008 7:44

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

quattro
 Kávičkár 

po pol roku: som jej ( dúfam )šťastný majiteľ. adventure 990 orange. olle! :-)))


24.07.2010 21:41

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Vilis
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

KTM 990 mam uz rok a kupil som ju u Rada Žubora hned ako som sa na tom previezol. Do terenu - tazkeho terenu s nou nechodim, lebo nemam na to partiu ale uz som presiel cez Madarsko, Rumunsko, Bulharsko, severnym Greckom, Talianskom celym vychodnym pobrezim aj cez cely sever, cez Rakusko, okolo Korziky. Hlavne cesta... :-( . Ked to ide, zbehnem z cesty a kolonu na dialnici obehnem po rigole. Pripadne sa vyskrabem tam kde moji spolusuputnici nechcu. Hodnotim ju ako dobre ovladatelnu motorku. Skoda toho skakania v pomalej technickej jazde. Akurat ten bocny stojan je katastrofa. Ked som motorku nalozil batozinou tak ju odstavit tak aby som si bol isty jej stabilitou bolo tazke. A nalozenu ju potiahnut na central je takmer nemozne. Na druhej strane o nejakom vlneni podvozku som v clanku pocul 1 krat pretoze ja som nic nepostrehol. a opak. sedi v zakrutach a dokonca lepsie nalozena baglami. A poviem vam ja som schopny na motorku nalozit vselico. ( berte z rezervou ) . Co mi na nej chyba v originali je ukazovatel rychlosti, trochu pohodlnejsie sedadlo, elegantnejsie ovladanie vyhrievanych rucok, lebo tie akoze orig. KTM su obycajne Daytony z Louisa. Co sa tyka doplnkov tak SW motech je na KTM ako stvoreny. ( pomer cena vs kvalita ). A este by som asi zniesol kardan miesto retaze.
Zaver : jazdil som na vselicom ale s touto masinou sa da dostat vsade a po svojej. Pre mna dobra volba.


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 81588 | Včera: 159882